Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σουλτς: Η Ελλάδα είναι σε καλό δρόμο

“Η Ελλάδα είναι σε καλό δρόμο, για πρώτη φορά υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα», δηλώνει ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς και τονίζει ότι “η Τρόικα δεν είναι πάνω από όλα» και ότι “είναι λάθος να εστιάζουμε μόνο στις περικοπές».

Σχετικά με την υποψηφιότητά του για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλώνει “Γερμανός και ευρωπαϊστής».

Σε συνέντευξη που παραχωρεί στη γερμανική εφημερίδα “Bild», ο κ. Σουλτς, αναφερόμενος στο πρωτογενές πλεόνασμα της Ελλάδας, απορρίπτει την επισήμανση του δημοσιογράφου ότι αυτό επιτεύχθηκε επειδή η κυβέρνηση δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις της: “Αυτό είναι μόνο εν μέρει σωστό. Η Ελλάδα πέτυχε το 2013 πρωτογενές πλεόνασμα σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων.

Η κυβέρνηση προτιμά να προωθήσει μέρος των χρημάτων σε επενδύσεις, παρά να εξυπηρετήσει παλιά χρέη. Το κατανοώ αυτό» σημειώνει και, ερωτώμενος για τις προστριβές της Αθήνας με την τρόικα, αναφέρει ότι “η Τρόικα δεν είναι πάνω από όλα». Προσθέτει δε, ότι “θα πρέπει, όπως συμβαίνει σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς, να συζητά. Θα πρέπει να βοηθηθεί η Ελλάδα να ανορθωθεί και να δημιουργηθεί χώρος για επενδύσεις. Το να εστιάζουμε μόνον στις περικοπές είναι λάθος».

Ο κ. Σουλτς αρνείται πάντως ότι η Γερμανία λέει συχνά όχι στα αιτήματα των εταίρων της, όπως το “κούρεμα» του ελληνικού χρέους και επισημαίνει χαρακτηριστικά: “Δεν λέμε συχνά όχι. Από τα 700 δισεκατομμύρια των εγγυήσεων που προορίζονται για κράτη και τράπεζες, τα 400 προέρχονται από τη Γερμανία. Το γεγονός ότι οι Γερμανοί επιμένουν να γίνεται προσεκτική διαχείριση των χρημάτων, είναι εντελώς φυσιολογικό».

Ερωτώμενος σχετικά με την υποψηφιότητά του και το εάν ανησυχεί ότι θα συναντήσει την αντίδραση των χωρών του Νότου, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απαντά ότι έχει προταθεί από 22 σοσιαλδημοκρατικά κόμματα ως πανευρωπαϊκός υποψήφιος και διευκρινίζει ότι ισχυρός υποψήφιος θα είναι εκείνος του οποίου η ευρωπαϊκή ομάδα θα έχει την πλειοψηφία στο νέο Κοινοβούλιο. “Οι ευρωβουλευτές γνωρίζουν ότι είμαι Γερμανός και ευρωπαϊστής», δηλώνει, αλλά αποφεύγει να απαντήσει εάν το SPD θα λάβει πάνω από 30% στις εκλογές του Μαΐου και περιορίζεται να τονίσει ότι τα επόμενα χρόνια θα καθορίσουν εάν η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να είναι ηγετική δύναμη παγκοσμίως- τόσο στην οικονομία όσο και στα θέματα θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρήστος Μέτιος | Σημαντικοί πόροι για έργα υποδομών τα επόμενα χρόνια στην ΠΑΜΘ

Συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη είχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος στο γραφείο του στην Κομοτηνή.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν οι προοπτικές ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Οι κ. Σκυλακάκης και Μέτιος τόνισαν ότι τα επόμενα χρόνια θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σημαντικοί πόροι για έργα υποδομών, τα οποία, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των πόρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, καθώς επίσης των αυξημένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ, θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση της περιφερειακής οικονομίας, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αναβάθμιση του ρόλου της Περιφέρειας ΑΜΘ ως γεωπολιτικού κόμβου στις μεταφορές, στην ενέργεια και στο εμπόριο.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μεγάλες διακρίσεις από Καβαλιώτικες επιχειρήσεις εστίασης στην Αθήνα

Πιο συγκεκριμένα την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 στο ΕΒΕΑ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών) έγιναν οι βραβεύσεις επιχειρήσεων και οργανισμών και φορέων από το Ινστιτούτο Βιωσιμότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης “INBIAN”, αποκλειστικό εκπρόσωπο του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Διαχείρισης Ποιότητας (EFQM).

Ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους Οργανισμούς που βραβεύτηκαν ήταν και τα εστιατόρια ΑΠΙΚΟ, ΨΑΡΑΚΙ αλλά και το Κουτούκι του Σαρρή.

Μάλιστα ο Γιάννης Σαρρής προχώρησε στην παρακάτω ανακοίνωση :

«Τίποτα δε θα ήταν το ίδιο χωρίς αυτήν την ομάδα! Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου κάθε έναν και κάθε μία που είναι δίπλα μου καθημερινά και προσπαθούν για ένα άψογο αποτέλεσμα. Αυτό το διεθνές βραβείο είναι αναγνώριση της προσπάθειας όλων μας»

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Το προαναγγελθέν ναυάγιο οδήγησε σε παράταση του διαγωνισμού για την υπόγεια αποθήκη αερίου στη Ν. Καβάλα

Παράταση 4 μηνών έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στην τελική φάση του διαγωνισμού παραχώρησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας.

Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έκανε αποδεκτό αίτημα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη μετάθεση χρονικά της τελικής φάσης της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Κανονικά χθες 28 Νοεμβρίου οι υποψήφιοι επενδυτές (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και Energean) θα έπρεπε να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους.

Υπό το φόβο ενός …ναυαγίου, η κυβέρνηση αποφάσισε τη χορήγηση κι άλλης, πολλοστής, παράτασης στον διαγωνισμό παραχώρησης, καθώς σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες κανείς από τους μνηστήρες δεν επρόκειτο να συμμετάσχει στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Μπροστά σε ένα τέτοιο αδιέξοδο δόθηκε παράταση λίγων μηνών, καθώς η κυβέρνηση δεν είχε κανένα λόγο να «πεθάνει» το διαγωνισμό και να δημιουργήσει ένα ακόμα επικοινωνιακό πρόβλημα. Στο διάστημα της παράτασης το οικονομικό επιτελείο ευελπιστεί πως οι διεκδικητές θα έχουν περισσότερο χρόνο να αξιολογήσουν τα δεδομένα για την παραχώρηση και λειτουργία της ΥΑΦΑ, υπό το πρίσμα των συνθηκών της αγοράς αερίου, όπως αυτή θα έχει διαμορφωθεί τους προσεχείς μήνες.

«Αγκάθι» στην παραχώρηση αποτελεί το ποσοστό κοινωνικοποίησης 50% που όρισε η ΡΑΕ στον Κανονισμό Τιμολόγησης, θέτοντας μάλιστα πλαφόν στα 160 εκατ. ευρώ για το Απαιτούμενο Έσοδο το οποίο είναι εγγυημένο ως συνολικό ποσό προς ανάκτηση για όλα τα έτη λειτουργίας της Υπόγειας Αποθήκης.

Το πλαφόν αυτό ωστόσο υπολογίσθηκε από την Αρχή με οικονομικά στοιχεία του 2020. Είναι ενδεικτικό ότι σε αυτό συνυπολογίζονται μόλις 47-60 εκατ. ευρώ για το μη αντλήσιμο αέριο (cushion gas), τη στιγμή που σήμερα η τιμή του καυσίμου είναι πολλαπλάσια από ό,τι πριν από μία διετία. Επομένως, το ανώτατο αυτό όριο στην πράξη δεν αντιστοιχεί στο 50% της επένδυσης για την ανάπτυξη της υποδομής.

Κατά τη δημόσια διαβούλευση του Κανονισμού Τιμολόγησης, στις τοποθετήσεις τους και οι δύο μνηστήρες είχαν υποστηρίξει πως το πλαίσιο της ΡΑΕ είναι μακριά από το να θεωρείται ικανοποιητικό.

Παράλληλα, πρόσκομμα στην ελκυστικότητα της επένδυσης αποτελούν τα συνοδά έργα του ΔΕΣΦΑ στο σύστημα μεταφοράς, ώστε να μπορεί η αποθήκη να λειτουργεί απρόσκοπτα. Η εικόνα αναφορικά με τα έργα επαύξησης του Συστήματος είναι ασαφής καθώς ο Διαχειριστής θα τρέξει αργότερα το σχετικό market test.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: