Connect with us

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Σε ποιο καύσιμο θα μειωθεί δραματικά η τιμή τον Οκτώβριο;

Η νέα μειωμένη τιμή θα ισχύει στα πρατήρια από την ερχόμενη Τρίτη 4 Οκτωβρίου.


Σε μείωση-«ανάσα» για τους οδηγούς οχημάτων (ιδιώτες και επαγγελματίες) που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο κίνησης προχωρά από την Τρίτη 4 Οκτωβρίου η ΔΕΠΑ Εμπορίας, μειώνοντας την τιμή του Fisikon από 1,75 ευρώ στο 1,30 ευρώ ανά κιλό .

Όπως επισημαίνει η εταιρεία: «Η ΔΕΠΑ Εμπορίας λαμβάνοντας υπόψη τη διαφαινόμενη πτώση της διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου στον ευρωπαϊκό κόμβο αναφοράς (TTF) για τον μήνα Οκτώβριο, θα μετακυλήσει την μείωση αυτή στο σύνολό της προς όφελος των καταναλωτών. Στη μειωμένη τιμή θα συμπεριληφθεί η επιδότηση από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης (όπως έγινε και τον μήνα Σεπτέμβριο), ενώ η ΔΕΠΑ Εμπορίας συνεχίζει να επιδοτεί την τιμή του φυσικού αερίου με 1,45 ευρώ ανά κιλό. Η τιμή πώλησης στα ιδιόκτητα πρατήρια Fisikon (Άνω Λιόσια και Ανθούσα) θα διαμορφωθεί στο 1,30 ευρώ ανά κιλό, και βάσει αυτής θα τιμολογεί η ΔΕΠΑ Εμπορίας τα υπόλοιπα πρατήρια. Η Εταιρεία αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι εξαντλεί κάθε δυνατότητα στήριξης των πελατών της κατά την παρούσα δύσκολη συγκυρία. Είναι δέσμευση της εταιρείας να στέκεται δίπλα στους πελάτες της και να αφουγκράζεται τις ανάγκες τους».

Στα λοιπά πρατήρια που χρησιμοποιούν το brand FISIKON η τιμή πώλησης διαμορφώνεται ελεύθερα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού.

Έτσι λοιπόν από τις 4 Οκτωβρίου σε ένα αυτοκίνητο με δεξαμενή φυσικού αερίου 15 κιλών ο ιδιοκτήτης του θα πληρώνει 19,5 ευρώ ενώ με την αυξημένη τιμή πλήρωνε 26,25 ευρώ. Δηλαδή σε κάθε φουλάρισμα τον Οκτώβριο θα κερδίζει τουλάχιστον 6,75 ευρώ.

Σε άλλο όχημα με δεξαμενή 25 κιλών ο ιδιοκτήτης του θα πληρώσει 32,5 ευρώ με τη νέα μειωμένη τιμή ενώ πριν πλήρωνε 43,75 ευρώ. Δηλαδή το όφελος σε κάθε γέμισμα ανέρχεται σε 11,25 ευρώ.

 

Πηγή: Γιώργος Κ. Ανδρής | newsauto.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Με όχημα τους υδρογονάνθρακες το ενεργειακό όραμα για το 2030

*Γράφει ο Γιάννης Μανιάτης

Χάσαμε 8 πολύτιμα χρόνια στις έρευνες υδρογονανθράκων, από το 2015 μέχρι σήμερα. Όμως, η τεράστια ενεργειακή κρίση που βιώνει η Ευρώπη, αναδεικνύει μια ιστορική ευκαιρία για τη χώρα, να αποτελέσει τη νέα πηγή τροφοδοσίας της ΕΕ με φυσικό αέριο.

Οι ελληνικές θάλασσες σε νότια Κρήτη και Ιόνιο περιλαμβάνουν 35 στόχους κοιτασμάτων, που σύμφωνα με την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων-ΕΔΕΥ, «ακόμα και αν είναι επιτυχείς μόνο 25% των γεωτρήσεων, οι γεωλογικές δομές Ιονίου και νότια-δυτικά της Κρήτης, μπορούν να φιλοξενούν αποθέματα έως 2.000bcm φυσικού αερίου, ή 12δις βαρελιών ισοδύναμου πετρελαίου», ακαθάριστης αξίας (προ-κρίσης) €250δις. Ένα μικρό κοίτασμα των 80bcm σε βάθος έως 2.000μ, έχει συνολική αξία $21δις,  με αναμενόμενα έσοδα δημοσίου $10δις και έσοδα της αντίστοιχης Περιφέρειας $1,5δις (σε βάθος 25ετίας).

Η προώθηση των ερευνών υδρογονανθράκων με τις αναγκαίες υποδομές (εξέδρες άντλησης, λιμενικές υποδομές, εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης, κ.α.) καθώς και η κατασκευή των αγωγών φυσικού αερίου (ελληνοβουλγαρικός-IGB, EASTMED, κ.α.), όπως και τα υποθαλάσσια καλώδια σύνδεσης της Ελλάδας με Ισραήλ, Αίγυπτο, μπορούν να βασιστούν στην εξαιρετική υποδομή και τεχνογνωσία της Ελλάδας σε θέματα ναυπηγείων (πχ Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Νεώριο), καθώς και στην παγκόσμιου επιπέδου ελληνική Βιομηχανία Μετάλλου (Σωληνουργεία Κορίνθου/ΒΙΟΧΑΛΚΟ) και αντίστοιχα για τα καλώδια (πχ FULGOR). Έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί στην Ελλάδα, για υποστήριξη των υποδομών όλης της Μεσογείου, ένα σύγχρονο βιομηχανικό cluster, αξιοποίησης ερευνών υδρογονανθράκων, κατασκευής αγωγών, ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, βιομηχανιών μετάλλου, υποθαλάσσιων ηλεκτρικών διασυνδέσεων,  με ταυτόχρονη δημιουργία χιλιάδων νέων καλοπληρωμένων τεχνικών, οικονομικών, τεχνολογικών θέσεων εργασίας.

Το παραπάνω cluster με βάση τους υδρογονάνθρακες, περιλαμβάνει και την πρωτοπορία της χώρας σε τομείς πράσινης ενέργειας. Έχουμε την καλύτερη στον κόσμο βιομηχανία κατασκευής ηλιακών θερμοσιφώνων (που εξοικονομούν το 30% της οικιακής κατανάλωσης ρεύματος), μια από τις καλύτερες εταιρείες βιομηχανικών μπαταριών (Sunlight στην Ξάνθη), μια από τις καλύτερες εταιρείες προστασίας από αυξομειώσεις τάσεων (Raycap στη Δράμα), δύο από τις καλύτερες εταιρείες έξυπνων μετρητών – συστημάτων αυτοματισμού.

Τώρα, είναι η στιγμή να διαμορφώσουμε στην ενέργεια ένα νέο ελπιδοφόρο τομέα της εθνικής οικονομίας, που να ξεπερνά τις απλές εγκαταστάσεις (εισαγόμενων) φωτοβολταϊκών, αιολικών, μπαταριών και να πηγαίνει στην καρδιά της παραγωγής εθνικού πλούτου με βάση ελληνικές εταιρείες – παραγωγούς, που μπορούν να γίνουν ευρωπαίοι πρωταθλητές.

Οι ψηφίδες του παζλ είναι έτοιμες, αλλά μόνες τους.

Εθνική προτεραιότητα να διαμορφώσουμε τη σύγχρονη πατριωτική στρατηγική του Οράματος της Ενεργειακής Ελλάδας του 2030.

*Ο Γιάννης Μανιάτης είναι καθηγητής, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Energean | Με απόλυτη επιτυχία, ολοκληρώθηκε η σεισμική έρευνα στο Block 2

H Energean ολοκλήρωσε την τρισδιάστατη σεισμική έρευνα στο θαλάσσιο οικόπεδο Block 2, στο Βορειοδυτικό Ιόνιο, αποκτώντας δεδομένα από περίπου 2.200 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Ήταν η τέταρτη σεισμική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία από το 2009 έως σήμερα και η οποία ολοκληρώθηκε χωρίς οποιοδήποτε περιβαλλοντικό ή άλλο συμβάν και σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας.

Στην διάρκεια της έρευνας, κινητοποιήθηκαν συνολικά 5 εξειδικευμένα σκάφη με επικεφαλής το σεισμογραφικό Ramform Hyperion της PGS, εφοδιασμένα με τον πλέον εξελιγμένο για τις έρευνες αυτού του είδους εξοπλισμό.

Επιπλέον, στην έρευνα συμμετείχαν τρεις Παρατηρητές Θαλάσσιων Θηλαστικών καθώς και δύο Καταγραφείς Ήχων, προκειμένου να λαμβάνονται τα προβλεπόμενα προληπτικά μέτρα σε περιπτώσεις εντοπισμού κητωδών εντός της ζώνης ασφαλείας που προβλέπεται από το εγκεκριμένο Περιβαλλοντικό Σχέδιο Δράσης. Παράλληλα, εξειδικευμένο προσωπικό ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τους αλιείς της περιοχής, προκειμένου να αποφευχθούν τόσο η παρεμπόδιση της έρευνας με βάση την εκδοθείσα NAVTEX από το Πολεμικό Ναυτικό όσο και τυχόν προβλήματα στην δραστηριότητά τους.

Επίσης, κατά τη διάρκεια της έρευνας, συμμετέχοντα σκάφη συνέδραμαν τις αρμόδιες λιμενικές αρχές για τον ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών που εντοπίστηκαν να μεταφέρουν πρόσφυγες μέσα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Τα δεδομένα που αντλήθηκαν είναι ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας και αποδίδουν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εικόνα του υπεδάφους στην ερευνηθείσα περιοχή. Η επεξεργασία και ερμηνεία τους, η οποία θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες, θα δώσει τη δυνατότητα στην Energean να αξιολογήσει το μέγεθος και τις προοπτικές του δυναμικού υδρογονανθράκων και των πιθανών αποθεμάτων και να εντοπίσει στόχους που θα ήταν δυνατό να ερευνηθούν με γεώτρηση.

Η Energean ευχαριστεί όλες τις εμπλεκόμενες αρχές σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο για την αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία σε όλη τη διάρκεια της έρευνας. Η εταιρεία παραμένει δεσμευμένη στην έρευνα και αξιοποίηση των φυσικών πόρων στις περιοχές που δραστηριοποιείται, προς όφελος της εθνικής μας οικονομίας, των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών. Η έρευνα και αξιοποίηση του φυσικού μας πλούτου απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, χρόνο, αποτελεσματική διοίκηση και διαχρονική πολιτική βούληση.

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Το προαναγγελθέν ναυάγιο οδήγησε σε παράταση του διαγωνισμού για την υπόγεια αποθήκη αερίου στη Ν. Καβάλα

Παράταση 4 μηνών έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στην τελική φάση του διαγωνισμού παραχώρησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας.

Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έκανε αποδεκτό αίτημα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη μετάθεση χρονικά της τελικής φάσης της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Κανονικά χθες 28 Νοεμβρίου οι υποψήφιοι επενδυτές (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και Energean) θα έπρεπε να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους.

Υπό το φόβο ενός …ναυαγίου, η κυβέρνηση αποφάσισε τη χορήγηση κι άλλης, πολλοστής, παράτασης στον διαγωνισμό παραχώρησης, καθώς σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες κανείς από τους μνηστήρες δεν επρόκειτο να συμμετάσχει στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Μπροστά σε ένα τέτοιο αδιέξοδο δόθηκε παράταση λίγων μηνών, καθώς η κυβέρνηση δεν είχε κανένα λόγο να «πεθάνει» το διαγωνισμό και να δημιουργήσει ένα ακόμα επικοινωνιακό πρόβλημα. Στο διάστημα της παράτασης το οικονομικό επιτελείο ευελπιστεί πως οι διεκδικητές θα έχουν περισσότερο χρόνο να αξιολογήσουν τα δεδομένα για την παραχώρηση και λειτουργία της ΥΑΦΑ, υπό το πρίσμα των συνθηκών της αγοράς αερίου, όπως αυτή θα έχει διαμορφωθεί τους προσεχείς μήνες.

«Αγκάθι» στην παραχώρηση αποτελεί το ποσοστό κοινωνικοποίησης 50% που όρισε η ΡΑΕ στον Κανονισμό Τιμολόγησης, θέτοντας μάλιστα πλαφόν στα 160 εκατ. ευρώ για το Απαιτούμενο Έσοδο το οποίο είναι εγγυημένο ως συνολικό ποσό προς ανάκτηση για όλα τα έτη λειτουργίας της Υπόγειας Αποθήκης.

Το πλαφόν αυτό ωστόσο υπολογίσθηκε από την Αρχή με οικονομικά στοιχεία του 2020. Είναι ενδεικτικό ότι σε αυτό συνυπολογίζονται μόλις 47-60 εκατ. ευρώ για το μη αντλήσιμο αέριο (cushion gas), τη στιγμή που σήμερα η τιμή του καυσίμου είναι πολλαπλάσια από ό,τι πριν από μία διετία. Επομένως, το ανώτατο αυτό όριο στην πράξη δεν αντιστοιχεί στο 50% της επένδυσης για την ανάπτυξη της υποδομής.

Κατά τη δημόσια διαβούλευση του Κανονισμού Τιμολόγησης, στις τοποθετήσεις τους και οι δύο μνηστήρες είχαν υποστηρίξει πως το πλαίσιο της ΡΑΕ είναι μακριά από το να θεωρείται ικανοποιητικό.

Παράλληλα, πρόσκομμα στην ελκυστικότητα της επένδυσης αποτελούν τα συνοδά έργα του ΔΕΣΦΑ στο σύστημα μεταφοράς, ώστε να μπορεί η αποθήκη να λειτουργεί απρόσκοπτα. Η εικόνα αναφορικά με τα έργα επαύξησης του Συστήματος είναι ασαφής καθώς ο Διαχειριστής θα τρέξει αργότερα το σχετικό market test.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: