Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΤΕ | Σε αχαρτογράφητα ύδατα ο ελληνικός τουρισμός το 2022

Σε αχαρτογράφητα ύδατα βρίσκεται για τρίτη συνεχή χρονιά ο ελληνικός τουρισμός, κάνοντας τις προβλέψεις για το 2022 δύσκολη υπόθεση. Αστάθμητοι παράγοντες που επηρεάζουν λιγότερο ή περισσότερο όλους τους τουριστικούς κλάδους, όπως η εξέλιξη της γεωπολιτικής κρίσης στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις και η αύξηση των μισθών καθώς και οι ελλείψεις προσωπικού και οι ανεξέλεγκτες βραχυχρόνιες μισθώσεις, καθιστούν 2022 μια χρονιά μεγαλύτερων προκλήσεων από την περυσινή.

Παρόλ’ αυτά, η αισιοδοξία κυριαρχεί και το καλό σενάριο, που μιλά για επίπεδα 2019, δεν μπορεί να αποκλειστεί, δεδομένης της μεγάλης διάθεσης των ταξιδιωτών παγκοσμίως για διακοπές μετά από τη διετία της πανδημίας, της ισχυρής ζήτησης που καταγράφεται από τις αρχές της χρονιάς για διακοπές στη χώρα μας, της ανάδειξης της Ελλάδας ως ασφαλούς προορισμού και της διαχρονικής προσαρμοστικότητας και ανθεκτικότητας του τουρισμού.

Αυτές είναι οι εκτιμήσεις του προέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννη Ρέτσου, σχετικά με την εξέλιξη της εφετινής χρονιάς.

Πάγωμα στις κρατήσεις αλλά “εκρηκτική” επαναφορά εάν σταματήσει ο πόλεμος

Σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, Δευτέρα, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο κ. Ρέτσος μίλησε για  «σχετικό πάγωμα» των κρατήσεων αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου χωρίς όμως να υπάρχουν ακυρώσεις. Ο πόλεμος αναχαιτίζει την τάση για επαναφορά των προκρατήσεων που είχε καταγραφεί στις αρχές της χρονιάς, η οποία όμως ακόμη και χωρίς τη γεωπολιτική κρίση δεν θα αποκαθιστούνταν εντελώς.

Το πάγωμα των τελευταίων εβδομάδων δεν σημαίνει ότι η χρονιά θα ανατραπεί. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι υψηλές αποταμιεύσεις των ταξιδιωτών, σε συνδυασμό με τη μεγάλη τους διάθεση για διακοπές, θα υπερκεράσουν την ακρίβεια και τον υψηλό πληθωρισμό αυτή τη χρονιά, όμως μπορεί να φανούν συνέπειες το 2023. Βέβαια παραμένουν οι ανησυχιες για τις αλυσιδωτές αντιδράσεις του πολέμου, όπως οι επιπτώσεις του στην αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων αλλά και των μακρινών αγορών που για πρώτη φορά μετά από 1,5 χρόνο ανακάμπτουν.

Για την εφετινή χρονιά, σημείωσε ότι εάν οι εχθροπραξίες σταματήσουν το επόμενο διάστημα, θα υπάρξει έντονη επαναφορά των κρατήσεων οι οποίες θα επανέλθουν στο ρυθμό προ του πολέμου και ίσως καλύτερο. Η Βρετανία και οι Σκανδιναβικές χώρες έχουν καλή δυναμική για την Ελλάδα φέτος, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί οι οποίοι είναι πιο συντηρητικοί και έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις από τον πόλεμο από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Η δυναμική από την Αμερική ενθαρρύνεται με 9 πτήσεις προς Ελλάδα, ενώ η Πολωνική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούσε τη Ρωσική στην Ελλάδα, έχει δεχθεί τεράστιο κύμα προσφύγων.

Οι προκλήσεις του 2022 για τις τουριστικές επιχειρήσεις

Ωστόσο, ακόμα κι αν επικρατήσει το θετικό σενάριο για τον ελληνικό τουρισμό, οι τουριστικές επιχειρήσεις, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, έχουν διαφορετικές αντοχές και δεν θα επωφεληθούν στον ίδιο βαθμό μεταξύ τους, λόγω των οικονομικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα και θα επηρεάσουν τα αποτελέσματά τους.

Ο πληθωρισμός με μια ενδεχόμενη ανοδο των επιτοκίων θα επηρεασει, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, και τις δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 8% ενδέχεται να συμπαρασύρει και τους μισθούς στον τουριστικό κλάδο, ενώ και το αυξημένο ενεργειακό κόστος επιβαρύνει δυσανάλογα ως προς τα έσοδα τις τουριστικές επιχειρήσεις. Για αυτούς τους λόγους, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν το momentum και το brand της Ελλάδας ώστε στόχος για το 2023 να είναι οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, ώστε να μπορέσει να απορροφηθεί σημαντικό μέρος του επιπλέον κόστους για τις επιχειρήσεις.

Οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων του τουρισμού έρχονται αντιμέτωπες και με το μεγάλο ζήτημα της έλλειψης προσωπικού και καταρτισμένου προσωπικού, με μία στις πέντε θέσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία το καλοκαίρι του 2021 να παραμένει κενή. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΕΤΕ επεξεργάζεται καμπάνια με τη Marketing Greece για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την απασχόληση στον τουρισμό και τις ποιοτικές ευκαιρίες καριέρας που προσφέρει.

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό

Τεράστιο πρόβλημα για τον ξενοδοχειακό κλάδο αποτελεί και η ανεξέλεγκτη αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων, η οποία στρεβλώνει τον ανταγωνισμό καθώς διέπεται από γκρίζες ζώνες και οι έλεγχοι τήρησης της νομοθεσίας είναι ανεπαρκείς. Οι γκρίζες ζώνες χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα ξενοδοχεία που λειτουργούν με βραχυχρόνιες μισθώσεις, χωρίς να εφαρμόζουν φόρο διαμονής, χωρίς να καταβάλλουν ΦΠΑ, έχοντας ανασφάλιστο προσωπικό εκτός της κλαδικής σύμβασης ξενοδοχοϋπαλλήλων κλπ.

Με σκοπό να αναδείξει πώς μπορούν οι Ελληνικοί προορισμοί να εξελιχθούν ώστε να αυξήσουν ή να αποκτήσουν τουριστική δραστηριότητα, ο ΣΕΤΕ έχει εκπονήσει εθνικό σχέδιο δράσης με τίτλο «Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης», το οποίο παρουσίασε στον πρωθυπουργό και στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας.

Το Σχέδιο περιλαμβάνει στόχο για 27 δισ. ευρώ εσόδων το 2030 και 50 εκατ. επισκέψεις στη χώρα και προτείνει λύσεις για να αυξηθεί το μερίδιο του τουριστικού εισοδήματος και να διαχυθεί χωρικά, σε όλες τις Περιφέρειας της χώρας, αλλά και χρονιά, εκτός σεζόν. Το σχέδιο θα περάσει από διαβούλευση με τις τις Περιφέρειες και τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

tornosnews.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Υποχώρηση τιμών έως 50% σε φρούτα και λαχανικά | Οι τιμές λιανικής παραμένουν στα ύψη

Αντίστροφη πορεία από αυτή που ακολουθούν οι τιμές των οπωροκηπευτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ καταγράφεται στις χονδρικές τιμές τους.

Αν και τα στοιχεία του πληθωρισμού της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Απρίλιο δείχνουν ότι οι αυξήσεις στα φρούτα «τρέχουν» με ρυθμό 11,6% και στα λαχανικά με 6,1% σε ετήσια βάση, από τα δελτία τιμών του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) φαίνεται ότι οι τιμές χονδρικής έχουν υποχωρήσει έως και 50%, ειδικά στα κηπευτικά, σημειώνει ο «Ελεύθερος Τύπος».

Μισή τιμή

Στη μισή τιμή, στα 0,50 ευρώ το κιλό, από 1 ευρώ πέρυσι τον Μάιο, πωλούνται στη χονδρική τα αγγουράκια, όταν οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ στα 1,15 ευρώ το κιλό. Κατά 50% φθηνότερα, στα 1,10 ευρώ, από 2,20 ευρώ το κιλό πέρυσι, διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα ντοματίνια, τα οποία, ωστόσο, στη λιανική κοστίζουν πάνω από 2,5 ευρώ το κιλό. Μεγάλη πτώση (-42,3%) παρατηρείται και στα φασολάκια (τσαουλιά), με την τιμή χονδρικής να διαμορφώνεται στα 1,5 ευρώ το κιλό από 2,6 ευρώ πέρυσι.

Μείωση κατά 30% εμφανίζει η χονδρική τιμή των φρέσκων κρεμμυδιών στα 1,2 από 1,7 ευρώ το κιλό, με την τιμή τους, ωστόσο, στα ράφια να είναι υπερδιπλάσια, στα 2,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν με πτώση 25% τα καρότα, στα 0,60 από 0,80 ευρώ το κιλό, οι μακριές πιπεριές στα 0,90 από 1,20 ευρώ τον Μάιο του 2023 και οι ντομάτες, οι οποίες στη χονδρική πωλούνται μόλις στα 0,60 ευρώ το κιλό από 0,80 ευρώ έναν χρόνο πριν. Ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά αγοράζουν τις ντομάτες από 1,48 ευρώ και πάνω.

 

Κατά 0,20 ευρώ φθηνότερα σε σχέση με πέρυσι αγοράζουν οι έμποροι το σέλινο και τα κολοκύθια, ενώ μειωμένες είναι οι χονδρικές τιμές σε βλίτα (-6,7%), ξερά κρεμμύδια (-15%) και πατάτες (-11,1%). Αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές στα λάχανα και τα μαρούλια, στα 0,30 ευρώ, στα ιταλικά ραδίκια (0,80 ευρώ το κιλό) και στο σπανάκι (1 ευρώ το κιλό), ενώ λογικές είναι και οι λιανικές τιμές τους.

Εξαιρέσεις

Στα λαχανικά, τα μόνα προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί στη χονδρική είναι τα φασολάκια μπαρμπούνια, στα 1,5 από 1,3 ευρώ το κιλό πέρυσι, και στο σκόρδο, η τιμή του οποίου έχει ανέβει κατά 30,4% από τα 0,23 στα 0,3 ευρώ το τεμάχιο.

Μειώσεις στα εποχής: «Ασανσέρ» το κόστος των φρούτων

Μικτή εικόνα παρατηρείται στα φρούτα, με τα εποχής να καταγράφουν σημαντικές μειώσεις σε σχέση με πέρυσι και τα υπόλοιπα να πωλούνται ακριβότερα.

Τη μεγαλύτερη πτώση τιμής (-27,3%) εμφανίζουν τα πεπόνια, στα 0,80 από τα 1,10 ευρώ το κιλό πέρυσι, ωστόσο, στο ράφι καταλήγουν σε υπερδιπλάσια τιμή, στα 1,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν τα πορτοκάλια με -25% λόγω των αθρόων εισαγωγών από την Αίγυπτο και τα καρπούζια (-24,2%), η χονδρική τιμή των οποίων διαμορφώνεται στα 0,50 από 0,66 ευρώ το κιλό πέρυσι. Κατά 16,6% φθηνότερες πωλούνται φέτος στη χονδρική οι φράουλες, στα 1,5 ευρώ το κιλό, ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ η τιμή τους αγγίζει τα 3,98 ευρώ το κιλό, με την «ψαλίδα» να διαμορφώνεται στο 165%!

Αντίθετα, ανοδική πορεία ακολουθούν οι τιμές των ακτινιδίων, στα 1,8 από 1,4 ευρώ το κιλό πέρυσι (+28,6%), και των λεμονιών, στα 0,80 από 0,65 ευρώ το κιλό (+23%). Κατά 22,2% ακριβότερα διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα μήλα Στάρκιν Ντελίσιους, στα 1,10 από 0,90 ευρώ το κιλό και τα αχλάδια Κρυστάλλια, η τιμή των οποίων έχει ανέβει από τα 1,3 στα 1,5 ευρώ το κιλό.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις Ιουνίου | Πότε ξεκινούν οι πρώτες πληρωμές

Στο τέλος του Μαΐου θα γίνει η καταβολή των συντάξεων, όπως ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ.

Συγκεκριμένα, οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

Στις 28/5/2024, ημέρα Τρίτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μη μισθωτών (ΟΓΑ, ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ) και οι συντάξεις ΟΠΣ-ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι από 1/1/2017 και έπειτα (ν. 4387/2016) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών).

Στις 30/5/2024, ημέρα Πέμπτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μισθωτών (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) και οι κύριες και επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

Κυνήγι αγριόχοιρων στην Π.Ε. Καβάλας από το Δασαρχείο

Ενημερώνουμε τους κατοίκους της Καβάλας ότι το Δασαρχείο έχει οργανώσει ομάδες για το κυνήγι αγριόχοιρων και αδέσποτων χοίρων.

Οι ομάδες αυτές θα δραστηριοποιούνται σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές κάθε Τετάρτη και Σάββατο από τις 29 Μαΐου έως τις 29 Ιουνίου 2024, εκτός από τα καταφύγια άγριας ζωής και τις προστατευόμενες περιοχές. Προσέχετε ιδιαίτερα όταν βρίσκεστε στην ύπαιθρο.

 

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en