Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρ. Συνοριοφυλάκων Έβρου | «20 χρόνια συνοριοφύλακες, δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τόσο απάνθρωπο»

Σε νέας μορφής κλιμάκωση στην εργαλειοποίηση προσφύγων και μεταναστών προχώρησε η Τουρκία, καθώς οι ελληνικές αρχές περισυνέλλεξαν προχθές 92 μετανάστες, γυμνούς και με σωματικά τραύματα, πρώτη φορά στα χρονικά, στη συνοριακή γραμμή του Έβρου.

Πληροφορίες, μάλιστα, ήθελαν όλη την περασμένη εβδομάδα να καταγράφεται έντονη κινητικότητα στην περιοχή μεταξύ Διδυμοτείχου και Σουφλίου, όπου το τελευταίο διάστημα οι απόπειρες εισόδου μεταναστών και προσφύγων στην Ελλάδα είναι σχεδόν καθημερινές. Για τον λόγο αυτό, τόσο η Ελληνική Αστυνομία και κυρίως τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης, όσο και οι Ένοπλες Δυνάμεις βρισκόταν ήδη σε καθεστώς επαγρύπνησης, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τυχόν απόπειρα μαζικής εισβολής στη χώρα.

Το θέαμα, ωστόσο, το οποίο αντίκρισαν οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. νοτιότερα του ποταμού, δηλαδή στην παρέβρια περιοχή των Φερών (νότια του προγεφυρώματος), σε απόσταση περίπου 40 χιλιομέτρων από την Αλεξανδρούπολη, ήταν ακόμη και γι’ αυτούς πρωτόγνωρο, αφού οι 92 μετανάστες εντοπίστηκαν γυμνοί και σωματικά τραύματα, παρά τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στις 8:30 το πρωί της Παρασκευής στην περιοχή, οπότε κι έγιναν αντιληπτοί.

Στη διάσωσή τους συμμετείχαν τόσο αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φερών, όσο και στελέχη της Frontex, με τις ελληνικές αρχές να επιμελούνται άμεσα για την ένδυση και σίτισή τους, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα τις πρώτες βοήθειες.

Σχολιάζοντας το ρεσιτάλ «ανθρωπισμού» της γειτονικής χώρας και με δεδομένη την «ευαισθησία» του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος κατήγγειλε την Ελλάδα για δήθεν κακομεταχείριση προσφύγων και μεταναστών από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έκανε λόγο για «απάνθρωπη εργαλειοποίηση παράτυπων μεταναστών από την Τουρκία στον Έβρο», με δεδομένο ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχουν εισέλθει τόσο παράτυποι μετανάστες, όσο και πρόσφυγες στην Ελλάδα, που να παρουσιάζουν μια τέτοια εικόνα κακοποίησης και ακραίας εκμετάλλευσης.

Υπό αυτό το πρίσμα, «η Τουρκία συνεχίζει απροκάλυπτα να εργαλειοποιεί μετανάστες, να παραβιάζει ανθρώπινα δικαιώματα, να καταπατά το Διεθνές Δίκαιο» υπογράμμισε, σε ανακοίνωσή της, η Κατεχάκη, προσθέτοντας πως «η προκλητικότητά της ξεπέρασε κάθε όριο, όταν και Αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φερών, σε συνεργασία με την Frontex, διέσωσαν 92, συνολικά, παράνομους μετανάστες από τις όχθες του ποταμού Έβρου, οι οποίοι είχαν εγκαταλειφθεί στο σημείο εντελώς γυμνοί και χωρίς να φέρουν τον παραμικρό εξοπλισμό».

Με οχήματα των τουρκικών Αρχών

Αναφορικά με το καθεστώς εισόδου τους στη χώρα, «οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, όπως οι ίδιοι δήλωσαν στους Έλληνες αστυνομικούς, είχαν μεταφερθεί στον Έβρο με τρία οχήματα των τουρκικών Αρχών, ενώ εν συνεχεία επιβιβάστηκαν σε πλαστικές λέμβους, για να διέλθουν στην ελληνική πλευρά» τόνισε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, κατονομάζοντας τις Τουρκικές Αρχές ως άμεσα συμμετέχουσες στη διαδικασία προώθησής τους επί ελληνικού εδάφους.

Σημειωτέον ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατήγγειλε την Παρασκευή τη συμπεριφορά της Τουρκίας στο συμβούλιο Υπουργών Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης στο Λουξεμβούργο, ενώ ενημέρωσε και την αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπο για τις καθημερινές της προκλήσεις, παρουσιάζοντας και οπτικοακουστικό υλικό.

«Την ώρα που η Ελλάδα προστατεύει αποτελεσματικά τα σύνορά της, επιδεικνύοντας σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή, η Τουρκία συνεχίζει να αγνοεί όχι μόνο το Διεθνές Δίκαιο, αλλά και τη στοιχειώδη ανθρώπινη συμπεριφορά» κατέληξε η ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ενώ οι εικόνες ντροπής και εξαθλίωσης προκάλεσαν την οργισμένη αντίδραση και του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότη Μηταράκη.

Μηταράκης: Ντροπή για τον πολιτισμό

Σε παρέμβασή του, στα ελληνικά και τα αγγλικά, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοδευόμενη από φωτογραφικό ντοκουμέντο, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης σχολίασε πως είναι «ντροπή για τον πολιτισμό η συμπεριφορά της Τουρκίας απέναντι σε 92 μετανάστες τους οποίους διασώσαμε στα σύνορα». «Αναμένουμε από την Άγκυρα να διερευνήσει το περιστατικό και να προστατεύσει επιτέλους τα σύνορα της με την ΕΕ», κατέληξε ο κ. Μηταράκης, αποκαλύπτοντας και αυτός από πλευράς του τις συνθήκες εκμετάλλευσης των παράτυπων μεταναστών και προσφύγων από τη γειτονική χώρα.

Πρόεδρος Συνοριοφυλάκων: Πρώτη φορά στα 20 χρόνια

Σοκαρισμένοι από το θέαμα που αντίκρισαν το πρωί της Παρασκευής, στις Φέρες είναι ακόμη και οι συνοριοφύλακες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τακτικά ακραίες καταστάσεις πρόκλησης από τη γειτονική χώρα, τα τελευταία χρόνια, με επίκεντρο την μεταναστευτική/προσφυγική κρίση. «Κάνουμε πάνω από 20 χρόνια αυτό το επάγγελμα και αυτό που συζητάμε με τους συναδέλφους, είναι πως δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τόσο απάνθρωπο, εξευτελιστικό και ντροπιαστικό» δήλωσε ο Πρόεδρος Συνοριοφυλακών Έβρου, Χρυσοβαλάντης Γιαλαμάς περιγράφει στο ThessToday.gr

«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Ήταν παραπάνω από εξευτελιστικό να χειρίζονται κάποιοι με αυτόν τον τρόπο τους ανθρώπους. Είναι εμφανές ότι από την τουρκική πλευρά τους χτύπησαν, τους ξέντυσαν και τους προώθησαν προς την Ελλάδα» συμπλήρωσε ο ίδιος, ενώ οι περισσότεροι από τους παράτυπους μετανάστες προερχόταν από το Αφγανιστάν (περίπου 50), τη Συρία και το Πακιστάν.

Αρχικά, οι μετανάστες μετέβησαν στο Τμήμα Αστυνομικής Φύλαξης Φερών, για να μεταφερθούν στη συνέχεια στο ΚΥΤ Φυλακίου, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία ταυτοποίησής τους, με τις ελληνικές Αρχές να τους έχουν παράξει προηγουμένως κάθε μορφής ανθρωπιστική βοήθεια.

Σχολιάζοντας το συμβάν, «η γύμνια της εμπρός της τήρηση του Διεθνούς Δικαίου και των συμβάσεων φανερή.#Έβρος» ανέφερε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Στέλιος Κυμπουρόπουλος.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en