Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Προς αξιοποίηση και το αεροδρόμιο της Αλεξ/πολης

Μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, προς αξιοποίηση βγαίνουν και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας  σύμφωνα με υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη που υπογράφηκε στις 19 Οκτωβρίου.

Τα 23 αεροδρόμια, για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Fraport και θα είναι και ο βασικός διεκδικητής τους, έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες.

Με βάση την απόφαση ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.

Τα 23 αεροδρόμια για τα οποία θα καταρτιστούν ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.
Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Επομένως, το Υπουργείο αναθέτοντας στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών τη συγκέντρωση όλων αυτών των στοιχείων και την προετοιμασία ολοκληρωμένων σχεδίων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, ουσιαστικά κάνει το επόμενο βήμα και ξεκινά τη διαδικασία εκσυχρονισμού τους.
Πρώτο βήμα, συγκεντρώνονται τα στοιχεία για κάθε ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης και διερευνάται αν θα αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ ή με σύμβαση παραχώρησης, όπως έγινε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην κοινοπραξία της fraport. Και τα δύο ενδεχόμενα θα τεθούν υπό διερεύνηση , καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιλεγεί τελικά ο καλύτερος και επωφελέστερος για το δημόσιο συμφέρον τρόπος για τον εκσυγχρονισμό τους.
Όπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος,
η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας”.
Να σημειωθεί ότι, σήμερα η διαχείριση της λειτουργίας των 23 αυτών αεροδρομίων γίνεται με μέριμνα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.).

Πώς θα γίνει η παραχώρηση – Ενδιαφέρον από Fraport

Τα 23 αεροδρόμια, για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Fraport και θα είναι και ο βασικός διεκδικητής τους, έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως (πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Κάρπαθο, η Χίο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Αραξο). Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων (αεροδρόμια σε Λήμνο,Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα). Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο καθώς έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών (πρόκειται για αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη).

Click to comment

Απάντηση

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

«Ο Τούρκος ψηφίζει Τούρκο, ο Μακεδόνας Μακεδόνα» – Προκαλεί υποψήφια ευρωβουλευτής με το DEB

Ξεπέρασε τις κόκκινες γραμμές η υποψήφια του μειονοτικού Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας Ευγενία Νατσουλίδου.

Σε προεκλογικό βίντεο της αναφέρει ότι «ο Τούρκος ψηφίζει Τούρκος και ο Μακεδόνας Μακεδόνα»! «Είμαι η Ευγενία Νατσουλίδου, υποψήφια στις Ευρωεκλογές 2024 με το Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας της ‘τουρκικής’ μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Για να δυναμώσει η φωνή μας με τη δική τους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει χαμένη ψήφος, όταν ψηφίζουμε ‘Μακεδόνες’. Μόνο χαμένος χρόνος υπάρχει. Καιρός είναι οι μειονότητες να αλληλοϋποστηρίζονται, για τα προβλήματα είναι ίδια.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Προεκλογική εκδήλωση του ΚΚΕ για τις Ευρωεκλογές

Αισιόδοξο μήνυμα ενίσχυσης του ΚΚΕ στις ευρωεκλογές έστειλε η προεκλογική συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην παραλία της Καβάλας, με μαζική παρουσία του λαού και της νεολαίας.

Στη συγκέντρωση μίλησε ο Δημήτρης Αρβανιτάκης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Χαιρέτισαν ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Βασίλης Μπέλλος και ο Βάιος Τσαπρούνης, υπολοχαγός εν ενεργεία και πρόεδρος της Ενωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης.

Στην κεντρική ομιλία της χτεσινής συγκέντρωσης, ο Δημήτρης Αρβανιτάκης μεταξύ άλλων ανέφερε: «Είναι αναγκαίο. Είναι δυνατό, πηγάζει μέσα από τις εξελίξεις, το ΚΚΕ να βγει πολύ πιο ισχυρό σε όλη την Ελλάδα και εδώ στην περιοχή σας. Σκεφτείτε την επόμενη μέρα.

Η ΕΕ και η κυβέρνηση της ΝΔ, όλα τα άλλα κόμματα με τα προγράμματά τους, ετοιμάζουν πλήθος αντιλαϊκών μέτρων και συμμετοχή στους πολέμους, για να πετύχει, να συνεχιστεί, η καπιταλιστική βαρβαρότητα και η εκμετάλλευση.

Εδώ, από την Καβάλα, από όλη την περιοχή σας, τον Εβρο, την Κομοτηνή, την Ξάνθη, να σταλεί μήνυμα για πιο δυνατό ΚΚΕ: Δεν θα γίνει η Ελλάδα και η περιοχή σας φωλιά των αρπακτικών, των ματοβαμμένων με το αίμα των λαών ιμπεριαλιστών των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en