Quantcast
Connect with us

ΓΥΝΑΙΚΑ

Ποιες γυναίκες παίρνουν «χρυσό» στην απιστία

Πρωταθλήτριες στην απιστία φαίνεται ότι είναι κάποιες κατηγορίες επαγγελμάτων, στα οποία απασχολούνται γυναίκες. Οι γυναίκες διεκδικούν ισότητα και στην απιστία, αφού αρκετές είναι αυτές που δηλώνουν ότι έχουν απατήσει τον σύντροφό τους με άτομο από το εργασιακό τους περιβάλλον και όχι μόνο.

«Η ισότητα των φύλων είναι μια πραγματική κατάκτηση του ανθρώπινου είδους. Δεν θα μπορούσε να κάνει εξαιρέσεις στην απιστία των γυναικών. Σήμερα η διαφορά σε ποσοστά είναι βραχεία κεφαλή στα όρια του στατιστικού λάθους, λίγο πάντα πιο άπιστοι εμφανίζονται οι άνδρες» λέει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, MD, PSC, PhD, ουρολόγος – ανδρολόγος, πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών και διευθυντής του Τμήματος Σεξουαλικής Υγείας στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών.

Έρευνες σε όλο τον δυτικό κόσμο έχουν δείξει ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του επαγγέλματος και της συχνότητας της απιστίας. Αυτές είναι λοιπόν οι πιο άτακτες κατηγορίες επαγγελμάτων.

Νοικοκυρές

ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ΡΟΥΧΩΝ

Τη μεγαλύτερη συχνότητα απιστίας στις γυναίκες παρατήρησαν οι ειδικοί στο πιο κλασικό «επάγγελμα» της ελληνικής κοινωνίας, αυτό της νοικοκυράς.

«Μια άνεργη γυναίκα πρέπει κάπου να διοχετεύσει τα χαμένα όνειρά της. Η ερωτική έρημος των ζευγαριών θα «σπρώξει» την οικοδέσποινα σε αμαρτίες, που της στερεί η οικοκυρική, ανούσια καθημερινότητα» τονίζει ο δρ. Κωνσταντινίδης.

Δημοσιογράφοι

ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Δεύτερο σε συχνότητα απιστίας είναι το δημοφιλές επάγγελμα των δημοσιογράφων, που είναι το «άγιο δισκοπότηρο» για πολλούς φιλόδοξους νέους και νέες, σύμφωνα με μελέτες.

«Οι κυρίες της πέμπτης εξουσίας -ίσως και της πρώτης σήμερα- εξουσιάζοντας την είδηση, την πληροφορία και τον κόσμο, αποκτούν αφροδισιακές ιδιότητες και ικανότητες, αφού, ως γνωστόν, το σεξ και η εξουσία είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Οι δημοσιογράφοι γράφουν για τις ζωές των άλλων, των αμαρτωλών, γιατί οι ενάρετοι, ως γνωστόν, δεν ενδιαφέρουν κανένα, αφού καλή είδηση είναι μόνο η κακή είδηση. Οι ζωές των άλλων έχουν ενδιαφέρον μόνο όταν προβάλλουν δικές μας αμαρτωλές σκέψεις, που πολλές φορές γίνονται και πράξεις» λέει ο χειρουργός ουρολόγος – ανδρολόγος, συνεργάτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, Χρήστος Φλιάτουρας.

Δικηγόροι

shutterstock618780422Οι ταπεινωμένοι από την αδικία πολίτες και ειδικά οι άνδρες, που στον γάμο τους διαπίστωσαν ότι έπεσαν θύματα απιστίας, βρίσκουν στις γυναίκες δικηγόρους τον ιδανικό εξομολογητή.

Οι γυναίκες δικηγόροι έχουν ένα πλεονέκτημα συγκριτικά με τους άνδρες συναδέλφους τους, λέει ο πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών και εξηγεί: Τον άνδρα που απέρριψε μια γυναίκα, θα τον αγαπήσουν, όπως μια μητέρα αγαπά το πιο δυστυχισμένο παιδί της. «Αυτό είναι το γονίδιο της μητρότητας και προστασίας των αδυνάτων, που η γυναικεία φύση έχει σε αφθονία. Στην αρχή θα τον ακούσει, μετά θα τον ερωτευτεί…» λέει.

Οι πιο επικίνδυνοι αντίζηλοι των ανδρών δεν είναι οι δυνατοί, αλλά οι αδύναμοι. Που, ως θύματα θηλυκοποιούνται, άρα προσεγγίζουν την γυναικεία ψυχή με τους ίδιους κώδικες» επισημαίνει, αποκωδικοποιώντας ξεκάθαρα τις συμπεριφορές των δύο φύλων.

Αεροσυνοδοί

ΑΕΡΟΣΥΝΟΔΟΣ

Από τη λίστα με τα πιο άπιστα γυναικεία επαγγέλματα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αεροσυνοδοί. Οι γυναίκες με τις στολές ασκούν μια ασυνήθιστη γοητεία στους επιβάτες των αερογραμμών, που, εντυπωσιασμένοι από την ευγενική αυστηρότητα -που υπηρετεί μια συνήθως όμορφη αεροσυνοδός- προσπαθούν να τις εντυπωσιάσουν.

«Στα σύννεφα και κοιτώντας τον κόσμο από ψηλά, όλοι μεταμορφώνονται από άχρωμοι, συνηθισμένοι άνθρωποι, σε ιδανικές πετυχημένες εκδοχές του Μίστερ Γκρέι, που θα φορέσει το γοβάκι στην Σταχτοπούτα. Οι άνθρωποι, όταν κλείσουν την πόρτα του σπιτιού τους, κλειδώνουν τις ενοχές και τις απαγορεύσεις εντός, αφήνοντας τις αισθήσεις να τους οδηγήσουν σε αμαρτίες, που σχεδόν πάντα είναι ηδονικές» εξηγεί ο κ. Φλιάτουρας.

Διασκέδαση

shutterstock445249120Οι γυναίκα πίσω από τον πάγκο του μπαρ, που θεωρητικά περιορίζει τις πολλές επαφές των εντός με τους εκτός, ανεβάζει τον πήχη της επιθυμίας επικίνδυνα, σε συνδυασμό με το άφθονο αλκοόλ που ναρκώνει όλες τις αντιστάσεις των ηθικών ανθρώπων.

Οι barwomen, αντικείμενο πόθου όλων των ανδρών, αποκτούν θεϊκές ιδιότητες, γιατί η απόσταση της μπάρας υψώνει εμπόδια μεν, αλλά γκρεμίζει τους φράκτες των αναστολών.

«Ο έρωτας τρέφεται από τα εμπόδια και πεθαίνει όταν αυτά εκλείψουν. Η γυναίκα πίσω από τη μπάρα – εμπόδιο στις θανατηφόρες διαθέσεις του άγριου πλήθους, κάποια στιγμή θα ενδώσει σε κάποιον τυχερό, που αυτή θα επιλέξει, για την ανθρωποθυσία που η μοίρα την επέλεξε να εκτελέσει ως ιέρεια στον βωμό του Διονύσου, έστω και για μια βραδιά» λένε οι ειδικοί του Ανδρολογικού Ινστιτούτου.

Ηθοποιοί

ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Οι ηθοποιοί γυναίκες ξέρουν πολύ καλά πως η τέχνη αντιγράφει τη ζωή, αλλά και πως μια ζωή χωρίς τέχνη δεν αξίζει να τη ζει κανείς.

«Έχουμε την τέχνη, για να μην πεθάνουμε από την αλήθεια της ζωής» έλεγε ο Νίτσε. Σε ένα τόσο παθιασμένο περιβάλλον, με τις αισθήσεις στο ζενίθ, με την έκσταση της Ιωάννας της Λωραίνης και το πάθος της Πασιφάης, η ηθοποιός μεταμορφώνεται σε μια Μποβαρύ, όχι μόνο στη σκηνή, αλλά και στην πραγματική ζωή. Εξάλλου, αν ήθελε να υπηρετήσει την Αγία Οικογένεια, θα γινόταν νοικοκυρά και όχι ηθοποιός. Στην περίπτωση των ηθοποιών, τα ρούχα κάνουν τον παπά και οι ηρωίδες του πάθους στη σκηνή, σαν έτοιμες από καιρό, κάνουν τα πάθη τέχνη στη ζωή, υπηρέτριες της ματαιόδοξης φύσης τους» σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη.

Γιατροί, νοσοκόμες

ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ

Η στολή και ο πόνος είναι γνωστό πόσο αφροδισιακά λειτουργούν στον αμαρτωλό ανθρώπινο εγκέφαλο. Οι γυναίκες που εξουσιάζουν τον πόνο του ασθενούς, ντυμένες με μια αυστηρότητα, συνήθως στα λευκά, που συμβολίζουν την αθωότητα -άρα και το ανάποδό της, την αμαρτία- φαίνεται πως αποτελούν αντικείμενο πόθου των ανδρών, που αφήνονται στη θαλπωρή της ίασης από τα μαγικά τους χέρια.

Αν προσθέσουμε και την ανθρώπινη αδυναμία των γυναικών να προστατεύουν τους ασθενείς, είναι πολύ πιθανό να προσφέρουν, εκτός από τις επαγγελματικές τους ικανότητες, και την ανάγκη τους να ερωτευτούν ένα παραδομένο αρσενικό, άρα εύκολα εξουσιαζόμενο, άρα έντονα ερωτικό.

Οικονομική εξουσία

ΕΥΡΩΣτη σύγχρονη κοινωνία πολλές γυναίκες, πλέον, δεν είναι κλεισμένες στην κουζίνα, αλλά μέσα σε αυστηρά γραφεία τραπεζών και εταιριών.

Τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη ομίλων και εταιρειών είναι σε σημαντική αναλογία γυναίκες και όχι μόνο άνδρες, όπως παλιά.

Αν η απιστία του ανδρικού πληθυσμού είχε μια βασική πηγή, την εξουσία, τη δύναμη και το χρήμα, τότε το ανδρικό αυτό προνόμιο σήμερα μεταφέρεται φυσικά και στον γυναίκειο πληθυσμό ισότιμα.

Σύμφωνα με τον κ. Φλιάτουρα, τα στερεότυπα, που ήθελαν τους άνδρες αποκλειστικά φορείς της εξουσίας, άρα και της αμαρτίας, πέφτουν όπως οι χάρτινοι πύργοι και δεν αντέχουν σε καμία σοβαρή κριτική, πλέον, αφού γνωρίζουμε πως η εξουσία είναι μια κύρια διαφθορέας της ανθρώπινης φύσης, ανδρικής και γυναικείας.

Πολιτικοί

2302125Χωρίς να είναι, βέβαια, μεγάλος ο αριθμός τους, όσο των ανδρών, τουλάχιστον δειλά – δειλά αρχίζει να διαμορφώνεται ένα ανοδικό ρεύμα και στον τομέα αυτόν. Πολλές γυναίκες πολιτικοί, μάλιστα, έχουν μακράν καλύτερες επιδόσεις από τους άνδρες συναδέλφους τους.

«Όπως φάνηκε και σε προηγούμενη έρευνα, οι άνδρες πολιτικοί είναι συχνά πιο άπιστοι ακόμη και από τους δικηγόρους, με το φαινόμενο να αποδίδεται στην αφροδισιακή σχέση της εξουσίας με την απιστία» εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης και προσθέτει:

«Οι γυναίκες πολιτικοί δεν είναι οι πιο άπιστες συγκριτικά με τα άλλα επαγγέλματα. Μια λογική εξήγηση είναι πως μια γυναίκα πολιτικός, σύζυγος, μητέρα και εργαζόμενη μάλλον δεν έχει χρόνο για «ξενοπερπατήματα». Μια δεύτερη πιθανή εξήγηση είναι πως ο άνδρας, μπροστά σε μια γυναίκα με εξουσία πολιτική, συνήθως το βάζει στα πόδια, γιατί από τη μαμά του έμαθε πως μόνο ο άνδρας φορά παντελόνια. Άρα, η πολιτικός γυναίκα δεν έχει αντικειμενικά μεγάλη επιλογή σε έναν πληθυσμό που φοβάται να τη φλερτάρει και αναγκαστικά μένει στη πλευρά τής υποχρεωτικής αρετής».

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, προκατάληψη ή διάκριση

Στην Ελλάδα του σήμερα,  το νομοθετικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων και την καταστολή κάθε μορφής διάκρισης σε βάρος των γυναικών περιγράφεται στο  άρθρο 4 παρ. 2 του Συντάγματος. Παρόλα αυτά τα σεξιστικά σχόλια εις βάρος των γυναικών δεν σταματούν. Όταν λέμε ισότητα των φύλων σημαίνει ίση προβολή, ενδυνάμωση, ευθύνη και συμμετοχή γυναικών και ανδρών σε όλους τους τομείς της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής, καθώς και ισότιμη πρόσβαση και διανομή πόρων μεταξύ τους. Βασικός λόγος είναι η αλλαγή των δομών τις κοινωνίας, οι οποίες θα συμβάλλουν στη διατήρηση των ανισοτήτων σχέσεων εξουσίας μεταξύ γυναικών και ανδρών. Η επίτευξη αυτού του στόχου έχει σκοπό, την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη λειτουργία της δημοκρατίας, τον σεβασμό του κράτους δικαίου και την οικονομική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα.

Όμως προκύπτει ένα δίλλημα εάν η ισότητα είναι τυπική ή εάν μπορεί να γίνει ουσιαστική. Είναι δύσκολο να διακρίνουμε την διαφορετικότητα των φύλων, πέρα από την παραμόρφωση που προκαλεί η ιεραρχική κατηγοριοποίηση των πολιτών και η βάναυση καταπίεση των γυναικών.  Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι βασικά θα πρέπει να αλλάξουν και οι κοινωνικές συμπεριφορές και οι νοοτροπίες των ίδιων των γυναικών. Βέβαια, αναγνωρίζοντας ότι οι γυναίκες,  λόγω του φύλου τους (ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη και τη φυλή τους) εμποδίζονται να αναπτυχθούν ελεύθερα, τους παρέχονται προνόμια ως αντιστάθμισμα, ωθώντας τες να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στο μέλλον.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που αφορά την εξάλειψη του σεξισμού γενικότερα, ακολουθείται από ένα πλήθος δράσεων και κανονισμών. Βασικοί κανονισμοί για την ισότητα των φύλων και την εξάλειψη του σεξισμού περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Έτσι  στις 28 Μαρτίου 2019, το Συμβούλιο της Ευρώπης, το οποίο προστατεύει τα ανθρώπινα δικαιώματα, ενέκρινε τον  ορισμό του σεξισμού σε διεθνή κλίμακα σε μια προσπάθεια που γίνεται για να  εξαλειφθεί το φαινόμενο. Το κείμενο, που απευθύνεται στις 47 χώρες μέλη του πανευρωπαϊκού οργανισμού, και εγκρίθηκε από την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, ορίζει τον σεξισμό ως μια εκδήλωση των ιστορικά άνισων σχέσεων δύναμης ανάμεσα σε γυναίκες και άνδρες, που οδηγεί στη διάκριση. Έτσι λοιπόν ο σεξισμός και η βία απέναντι στις γυναίκες συνδέονται, δημιουργώντας ένα κλίμα φόβου, αποκλεισμού και ανασφάλειας. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι στην καταπολέμηση του φαινομένου του σεξισμού σημαντικό ρόλο παίζει η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού, που πρέπει να πραγματοποιηθεί με στοχευόμενη καμπάνια.

Ωστόσο, μπορεί το νομικό πλαίσιο να έχει βελτιωθεί, όμως η αποτελεσματική ισότητα  δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η βία και ο σεξισμός,  εξακολουθούν να υφίστανται, διατηρώντας τις γυναίκες και τους άνδρες στους παραδοσιακούς τους ρόλους και εμποδίζοντας την πλήρη υλοποίηση των δικαιωμάτων των γυναικών. Στην κοινωνία, όπου η ευαισθητοποίηση γύρω από τα εγκλήματα σε βάρος των γυναικών είναι αρκετά μεγαλύτερη, οι διακρίσεις και οι  σχολιασμοί κυρίως μέσω των social media δεν πρέπει να υφίστανται. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και να παραλείπουμε, ότι έχουμε, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, και το  ζήτημα της ατομικής ευθύνης του κάθε πολίτη, σε περιπτώσεις διαπίστωσης της ύπαρξης σεξιστικής συμπεριφοράς στον περίγυρο, και τον κατάλληλο τρόπο που θα πρέπει  να αντιδράσει  και να παρέχει την βοήθεια του στο θύμα,  αλλά και παράλληλα αποτελεί και ζήτημα της Πολιτείας να λάβει μέτρα στήριξης της ισότητας καθώς και μέτρα ενδυνάμωσης και προστασίας των γυναικών και όχι μόνο. Το τελικό στάδιο μιας σεξιστικής κουλτούρας, αποτελούν διάφορα εγκλήματα κατά των γυναικών, όπως η γυναικοκτονία. Πριν όμως φτάσουμε σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις, θα πρέπει να ελέγχουμε όλες τις συμπεριφορές που συμβαίνουν από όλα τα φύλα (άνδρες και γυναίκες) γιατί τα φαινόμενα που συμβαίνουν βασίζονται στην εξουσία που επιβάλλεται πάνω στο άλλο φύλο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en