Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2022 | “Γρίφος” το Μηχανογραφικό

Η ερώτηση «Τι Μηχανογραφικό θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι το 2022;» πλανάται ήδη πάνω από χιλιάδες νέους, οι οποίοι μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων παραδοσιακά αρχίζουν εντατική προετοιμασία για τις Πανελλαδικές του επόμενου καλοκαιριού. Με τα δεδομένα να έχουν αλλάξει και πάλι, τα τμήματα ΑΕΙ έχουν ορίσει πλέον τους συντελεστές τους για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Ενα επιπλέον ερώτημα που απασχολεί υποψηφίους και εκπαιδευτικούς είναι, επίσης, εάν θα εξαιρεθούν από το Μηχανογραφικό του 2022, όπως έχει σαφώς υπονοηθεί, τμήματα που κρίνονται «αδύναμα» ως συνέπεια της προαναγγελθείσας χωροταξικής αναδιάρθρωσης των πανεπιστημίων. Για το θέμα έχουν ζητηθεί οι προτάσεις των ΑΕΙ, οι οποίες, όμως, δεν έχουν φτάσει ακόμη στο κτίριο του Αμαρουσίου.

Τη «δεύτερη ανάγνωση» των αλλαγών που θα ισχύσουν την επόμενη εξεταστική περίοδο καταγράφει για «ΤΑ ΝΕΑ» ο σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού Χρήστος Ταουσάνης, που σημειώνει ότι «η μεγαλύτερη αλλαγή που αναμένεται να εφαρμοστεί στις επόμενες Πανελλαδικές είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού των μορίων και οι νέοι συντελεστές που θα εφαρμοστούν στα μαθήματα των Εξετάσεων».

Νέα δεδομένα

Ποια είναι, λοιπόν, τα δεδομένα που διαμορφώνουν οι φετινοί συντελεστές για τα ΑΕΙ; «Ο φετινός υποψήφιος εάν θέλει να δει τα μόρια που συγκεντρώνει σε όλα τα τμήματα του πεδίου του θα πρέπει να προχωρήσει σε μια σειρά από δεκάδες υπολογισμούς» λέει ο ειδικός και εξηγεί: «Ενας υποψήφιος ο οποίος θα είναι υποψήφιος στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, για να διαπιστώσει επακριβώς τη βαθμολογία για όλα τα τμήματα του πεδίου του, θα πρέπει να υπολογίζει τους βαθμούς στα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών, πολλαπλασιάζοντάς τους με τους συντελεστές περισσοτέρων από 150 τμημάτων που εντάσσονται στο σχετικό πεδίο».

Από τη σχετική απόφαση του Νοεμβρίου, λοιπόν, οπότε δημοσιεύθηκαν οι συντελεστές των τμημάτων, προκύπτουν ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία.

Συγκεκριμένα:

  • Για όσες σχολές ή τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, για οποιονδήποτε λόγο, δεν καθορίστηκαν με απόφαση των οικείων συγκλήτων οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων από το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023 και εφεξής αποδίδονται ανά τομέα οι εξής συντελεστές: Νέα Ελληνικά: 25%, Μαθηματικά (Αλγεβρα): 25%, Μάθημα Ειδικότητας 1: 25% και Μάθημα Ειδικότητας 2: 25%. «Το εντυπωσιακό, βέβαια, είναι ότι – πρακτικά – τέσσερα στα 10 τμήματα ανακοίνωσαν ίσους συντελεστές για όλα τα μαθήματα. Δηλαδή 192 τμήματα ανακοίνωσαν πως όλα τα μαθήματα είναι ισάξια ως προς την εισαγωγή ενός υποψηφίου σε αυτά! Για παράδειγμα, η Νοσηλευτική Αθηνών, η Φαρμακευτική Θεσσαλονίκης απέδωσαν 25% συντελεστή και στη Νεοελληνική Γλώσσα, στη Χημεία, στη Φυσική και στη Βιολογία. Το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το πλέον περιζήτητο του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, όπως και τα τμήματα Λογιστικής – Χρηματοοικονομικής, όρισαν επίσης όλους τους συντελεστές με 25%».
  • Σε αρκετά τμήματα δεν «πριμοδοτήθηκαν» μαθήματα, αλλά και δεν δόθηκε προβάδισμα στα μαθήματα τα οποία – αναμενόμενα – φαντάζαν μεγαλύτερης βαρύτητας. Για παράδειγμα, στα οικονομικά τμήματα του ΑΠΘ ή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας η Νεοελληνική Γλώσσα έχει τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (30%). Οπως εντυπωσιακό είναι και το δεδομένο πως π.χ. το Τμήμα Μαθηματικών στην Καστοριά επίσης δεν έχει δώσει προβάδισμα στα Μαθηματικά, αλλά θεωρεί πως και τα τέσσερα μαθήματα του πεδίου θα πρέπει να προσμετρήσουν με τους ίδιους συντελεστές.
  • Συνολικά, οι διαφορετικοί συντελεστές ενδεχομένως να αποδώσουν αισθητά περισσότερα μόρια σε κάποια τμήματα ή να στερήσουν την πρόσβαση σε κάποια άλλα. «Ας μην ξεχνάμε» εξηγεί ο σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού «πως σε περιζήτητες σχολές, όπως π.χ. η Ιατρική, μια διαφορά 172 μορίων μπορεί να μετακινήσει έναν υποψήφιο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις ή μια διαφορά 41 μορίων από τα Ιωάννινα στη Λάρισα. Συνεπώς, όταν με τους ίδιους βαθμούς ενός υποψηφίου και λόγω διαφορετικών συντελεστών προκύπτουν μεγάλες διαφορές, αυτός ενδεχομένως όχι μόνο να αλλάζει πόλη, αλλά λόγω των διαφορετικών συντελεστών ενδεχομένως και να μείνει από έξω από αυτή τη σχολή».

1ο πεδίο

Στον πίνακα υπάρχει ένα υποθετικό σενάριο, στο οποίο ο υποψήφιος έχει γράψει στις Πανελλαδικές 13 στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, 18 στα Αρχαία, 16 στην Ιστορία και 19 στα Λατινικά. Τη χρονιά που μας πέρασε ο συγκεκριμένος υποψήφιος θα συγκέντρωνε 16.660 μόρια, με τα οποία θα διεκδικούσε την είσοδό του σε όλα τα τμήματα με αυτό ακριβώς το σύνολο μορίων.

Στις Πανελλαδικές του 2022, όμως, αναφέρει ο Χρήστος Ταουσάνης, για κάθε τμήμα ο κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια για την εισαγωγή στο καθένα από αυτά. Στο παράδειγμά μας και οι τρεις σχολές έχουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας στα Λατινικά και άρα ο υποψήφιος συγκεντρώνει στο μάθημα αυτό τον ίδιο επακριβώς αριθμό μορίων (3.800) από αυτή του την επίδοση. Δεν συμβαίνει το ίδιο, όμως, με τα Αρχαία, γιατί κάθε σχολή έχει ορίσει διαφορετικό συντελεστή για το μάθημα αυτό και έτσι συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια (3.600 για το Τμήμα Φιλοσοφίας Πάτρας, 5.400 για το Τμήμα της Νομικής ΑΠΘ και 4.500 για το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών). Αρα, το τελικό άθροισμα των μορίων για τη κάθε σχολή είναι διαφορετικό.

2ο πεδίο

Στο υποθετικό παράδειγμα του πίνακα ένας νέος έχει γράψει στο μάθημα της Γλώσσας 12, στη Φυσική 14, στη Χημεία 18 και στα Μαθηματικά 17. Πέρυσι θα είχε συγκεντρώσει 15.390 μόρια, με τα οποία θα διεκδικούσε την είσοδό του σε όλα τα τμήματα με αυτόν ακριβώς τον αριθμό.

Στις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις, όμως, για κάθε τμήμα ο υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια για την εισαγωγή σε αυτά. Στο παραπάνω παράδειγμα και οι τρεις σχολές έχουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας στη Χημεία, το οποίο σημαίνει πως ο υποψήφιος συγκεντρώνει τα ίδια μόρια (3.600) από αυτή την προσπάθεια.

Στο μάθημα, όμως, της Φυσικής σε καθένα από τα παραπάνω τμήματα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια (4.620 στο Φυσικό Ιωαννίνων, 4.200 στο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και 3.640 στο Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ). Τελικώς, ο ίδιος νέος έχει πάλι διαφορετικά σύνολα μορίων για να διεκδικήσει την εισαγωγή του στην εκάστοτε σχολή.

3ο πεδίο

Στον πίνακα του παραδείγματος έχουμε ένα υποθετικό σενάριο, στο οποίο ένας νέος έχει γράψει στις Πανελλαδικές 15 στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, 18 στη Φυσική, 19 στη Χημεία και 16 στη Βιολογία. Τη χρονιά που μας πέρασε θα συγκέντρωνε 17.010 μόρια, με τα οποία θα διεκδικούσε την είσοδό του σε όλα τα τμήματα με αυτόν ακριβώς τον αριθμό.

Στις Πανελλαδικές του 2022, για κάθε τμήμα ο ίδιος υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια για την εισαγωγή σε αυτά. Στο παράδειγμα αυτό και οι τρεις σχολές στο μάθημα της Φυσικής έχουν διαφορετικό συντελεστή, οπότε σε καθένα από τα παραπάνω τμήματα συγκεντρώνει από το μάθημα αυτό διαφορετικά μόρια (4.500 στην Ιατρική Αλεξανδρουπόλεως, 3.600 στη Φαρμακευτική Αθηνών και 3.600 στο Βιολογικό Θεσσαλονίκης). Το ίδιο συμβαίνει και για τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με αποτέλεσμα ο ίδιος νέος να έχει συνολικά διαφορετικά μόρια για να διεκδικήσει την εισαγωγή του στην εκάστοτε σχολή. Μάλιστα, ειδικά σε υψηλόβαθμες και περιζήτητε σχολές όπως η Ιατρική, τα 100 μόρια που «χάνει» από τους συντελεστές, συγκριτικά με τη Φαρμακευτική του Πανεπιστημίου Αθηνών, μπορεί να του στερήσουν την εισαγωγή στη σχολή.

4ο πεδίο

Στον πίνακα του παραδείγματος έχουμε ένα τελευταίο υποθετικό σενάριο, στο οποίο υποψήφιος, συνεχίζει ο Χρήστος Ταουσάνης, έχει γράψει στις Πανελλαδικές 10 στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, 15 στα Μαθηματικά, 18 στην Πληροφορική και 16 στην Οικονομία. Τη χρονιά που μας πέρασε θα συγκέντρωνε 14.870 μόρια, με τα οποία θα διεκδικούσε την είσοδό του σε όλα τα τμήματα με αυτόν ακριβώς τον αριθμό.

Το καλοκαίρι του 2022 για κάθε τμήμα θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια για την εισαγωγή σε αυτά. Στο παράδειγμά μας και οι τρεις σχολές στο μάθημα της Οικονομίας έχουν διαφορετικό συντελεστή, οπότε σε καθένα από τα παραπάνω τμήματα συγκεντρώνει από το μάθημα αυτό διαφορετικά μόρια (3.200 στην Πληροφορική Ηρακλείου και στο Οικονομικό του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και 4.800 στο Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πειραιά). Το ίδιο συμβαίνει και για τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με αποτέλεσμα ο υποψήφιος να έχει συνολικά διαφορετικά μόρια για να διεκδικήσει την εισαγωγή του στην εκάστοτε σχολή.

Μάλιστα, βλέπουμε και μια εντυπωσιακή απόκλιση (500 μόρια) μεταξύ της Πληροφορικής Ηρακλείου και του Τμήματος του Πειραιά. Καταλήγοντας ο ειδικός υπογραμμίζει ότι αυτό το οποίο φαίνεται να έχει τη μεγαλύτερη σημασία μέσα από αυτή την αλλαγή θα είναι η δυσχέρεια στη συμπλήρωση του φετινού Μηχανογραφικού: «Αν και πάντοτε στο Μηχανογραφικό οι μαθητές έπρεπε να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή, φέτος, αν συνυπολογίσουμε τους νέους συντελεστές, την ελάχιστη βάση εισαγωγής και το «πλαφόν» στον αριθμό των τμημάτων, τότε το φετινό Μηχανογραφικό είναι ένας γρίφος για εξειδικευμένους «λύτες»» καταλήγει.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλειστά σχολεία ενόψει αφρικανικής σκόνης (εγκύκλιος)

Εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Υγείας σχετικά με τη νέα «επίσκεψη» της αφρικανικής σκόνης και τη λειτουργεία των σχολείων..

Το υπουργείο Υγείας, σε συνέχεια των πρόσφατων μετεωρολογικών προγνώσεων αναφορικά με εκδήλωση φαινομένων μεταφοράς αφρικανικής σκόνης από αύριο Τετάρτη 9 Μαΐου 2024, εξέδωσε εγκύκλιο με θέμα: «Προστασία της Δημόσιας Υγείας στην περίπτωση μεταφοράς αφρικανικής σκόνης».

Με την εν λόγω εγκύκλιο παρέχονται συστάσεις και γενικά μέτρα προφύλαξης της υγείας του πληθυσμού εξαιτίας της επιβάρυνσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας, ενώ προβλέπεται ακόμη και το κλείσιμο των σχολείων στην περίπτωση που υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα.

Αφρικανική σκόνη

Αναλυτικότερα και όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο:

Η μεταφορά σκόνης από την έρημο Σαχάρα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Ανάλογα με την εκτίμηση των μέσων ημερήσιων (24ωρων) επιπέδων συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων, όπως ανακοινώνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (υπουργείο Περιβάλλοντος, υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Π.Ε. ) και για συγκεντρώσεις μεγαλύτερες από 50μg/m3 οι συστάσεις και τα μέτρα προστασίας του πληθυσμού έχουν ως εξής:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου Συστάσεις στον γενικό πληθυσμό
51-75 Ενήλικες με αναπνευστικό πρόβλημα, ενήλικες καρδιοπαθείς και παιδιά με αναπνευστικά προβλήματα θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική άσκηση, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους. Καμία
76-100 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα ή καρδιοπαθείς και παιδιά θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές του ανακουφιστικού φαρμάκου.
· Άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική τους δραστηριότητα.
Κάθε άτομο που αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική του άσκηση- δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
101-150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική άσκηση-δραστηριότητα και το χρόνο παραμονής τους σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου.
Κάθε άτομο θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική άσκηση ιδιαίτερα αν αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό
>150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να αποφύγουν κάθε σωματική άσκηση-δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους.
Επίσης, συνιστάται η αποφυγή παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου. Επί επιμονής συμπτωμάτων συνιστάται επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό.
Σε κάθε άτομο συνιστάται να αποφύγει κάθε σωματική άσκηση σε εξωτερικούς χώρους και να περιορίσει το χρόνο παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

Επίσης στην εγκύκλιο αναφέρεται:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Μέτρα για την προστασία του πληθυσμού
>150 Διακοπή λειτουργίας των δημόσιων ή ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών, παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Επιπλέον μέτρα προφύλαξης

Επιπλέον συστήνεται η λήψη των ακόλουθων μέτρων προφύλαξης του πληθυσμού:

  • Παραμονή σε κλειστούς χώρους. Σε περίπτωση όπου κατοικημένες περιοχές βρίσκονται εντός της ζώνης εκδήλωσης του επεισοδίου κι επηρεάζονται από την μεταφορά της σκόνης προτείνεται η ελάττωση των άσκοπων μετακινήσεων και η παραμονή σε κλειστούς χώρους χωρίς απευθείας επικοινωνία με τον εξωτερικό αέρα (κλείσιμο παραθύρων, πορτών και λοιπών διόδων αέρα προς το εσωτερικό).
  • Εφόσον οι κατοικίες διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, προτείνεται η χρήση του στη λειτουργία ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση της ποιότητας του αέρα στους εσωτερικούς χώρους. Η επιλογή εισαγωγής «φρέσκου αέρα» που παρέχεται από ορισμένα συστήματα κλιματισμού πρέπει να απενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του επεισοδίου για να αποφευχθεί η εισροή καπνού από το εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση των φίλτρων των συστημάτων κλιματισμού.
  • Μείωση των πηγών ρύπανσης του εσωτερικού αέρα εντός του σπιτιού. Κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου πρέπει να αποφεύγεται το κάπνισμα στο εσωτερικό των κατοικιών, το μαγείρεμα με τη χρήση ψησταριάς, η χρήση τζακιού για ψήσιμο/μαγείρεμα/θέρμανση, η χρήση αεροζόλ και οποιασδήποτε άλλης πηγής που ενδέχεται να επιβαρύνει την ποιότητα του εσωτερικού αέρα.

Για την Περιφέρεια Αττικής, το κοινό μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας ενώ για τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας η αρμοδιότητα ενημέρωσης ανήκει στον οικείο Περιφερειάρχη.

Η εγκύκλιος

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en