Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές | Αντί να τις καταργήσουν τις κάνουν… διπλές! Όλες οι αλλαγές στα λύκεια

Ριζικές αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει νομοσχέδιο το οποίο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ανάμεσα στις βασικές προτάσεις περιλαμβάνονται η σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης,, ο μετασχηματισμός της Γ’ Λυκείου σε προπαρασκευαστική τάξη με λιγότερα μαθήματα αλλά περισσότερες ώρες ανά μάθημα και η σύνδεση των γενικών με τα επαγγελματικά λύκεια με «αλληλοδανεισμό» μαθημάτων.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτός θα γίνεται με εξετάσεις που θα πραγματοποιούνται κεντρικά δυο φορές τον χρόνο: στα τέλη του Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνο αν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, ενώ σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συνυπολογίζονται. Ο στόχος της προτεινόμενης μεταρρύθμισης είναι διπλός: αφενός να δίδεται ένα «μπόνους» στους μαθητές και αφετέρου να «αποδραματοποιούνται» οι τελικές εξετάσεις.

Ο βαθμός πρόσβασης τώρα προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται.

Οι εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τρία μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα δυο είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια.

Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Για την πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο, ή σε περισσότερα τμήματα απαιτείται και ένα 3ο μάθημα εμβάθυνσης, το οποίο:

-είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,

-είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,

-είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει.

Ο βαθμός του απολυτηρίου προκύπτει σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς των δύο τετραμήνων (οι οποίοι με τη σειρά τους διαμορφώνονται από τη συνολική συμμετοχή στην τάξη, το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου και μια εκτενή εργασία), και σε έναν βαθμό από τους βαθμούς κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων.

Κατά τα λοιπά, η υποχρεωτική εκπαίδευση επεκτείνεται από το 15ο έτος στο 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά το σχολικό έτος 2017-8 την Α΄ Λυκείου. Η Α΄ τάξη του Λυκείου αποτελεί συνέχεια του γυμνασίου, δηλαδή σχεδόν όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους. Η Β΄ τάξη χαρακτηρίζεται ως μεταβατική (προβλέπονται περισσότερα μαθήματα επιλογής), ενώ στην Γ’ Τάξη που είναι προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα.

Παράλληλα επιδιώκεται αύξηση των ωρών ανά μάθημα και μείωση των μαθημάτων. Στη Β΄ ΓΕΛ τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4/ωρα και στη Γ΄ ΓΕΛ είναι 6/ωρα.

Αναλυτικά όλες οι αλλαγές στο λύκειο

Μεταρρύθμιση και Αναβάθμιση του Γενικού Λυκείου και Νέο Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το ΥΠΠΕΘ, θα καταθέσει σύντομα σε διαβούλευση νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση την πρόταση του ΙΕΠ.

Βασικά σημεία αυτής της μεταρρύθμισης είναι τα εξής:

1. Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Επί δεκαετίες η υποχρεωτική εκπαίδευση έχει καθηλωθεί με όριο το 15ο έτος. Επεκτείνουμε την υποχρεωτική εκπαίδευση έως το 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά το σχ. έτος 2017-8 την Α΄ Λυκείου.

2. Εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου

Προς το παρόν διατηρούνται οι διακριτές δομές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αλλά καθιερώνεται η μεταξύ τους επικοινωνία, δηλαδή ο «αλληλο-δανεισμός» μαθημάτων (δια ζώσης στην περίπτωση που τα δύο σχολεία συστεγάζονται, διαφορετικά εξ αποστάσεως, μέσω ειδικής πλατφόρμας).

3. Τάξεις γενικής παιδείας οι Α΄ και Β΄ λυκείου, τάξη προπαρασκευής η Γ΄ λυκείου

Η Α΄ τάξη του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, αποτελεί συνέχεια του γυμνασίου, δηλ. σχεδόν όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους/ες.

Η Β΄ τάξη είναι μια μεταβατική τάξη, προβλέπονται περισσότερα μαθήματα επιλογής, ώστε οι μαθητές/τριες να δοκιμάσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους (στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης, στο ΕΠΑΛ με τη μορφή μαθημάτων τομέα).

Στη Γ΄ τάξη, που είναι τάξη προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα.

4. Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ: σαφώς λιγότερα μαθήματα, πολλές ώρες το καθένα

Επιδιώκεται αύξηση των ωρών ανά μάθημα και μείωση των μαθημάτων. Στη Β΄ ΓΕΛ τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4/ωρα και στη Γ΄ ΓΕΛ είναι 6/ωρα.

Με αυτό το σύστημα επιτυγχάνονται τα εξής: α) τα «ειδικά» μαθήματα (σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες) διδάσκονται στο σχολείο, δεν επαφίενται σε εξωσχολική προετοιμασία, β) όλα τα εξάωρα μαθήματα που παρακολουθούν οι μαθητές/τριες είναι μαθήματα που μετράνε στον βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ, (παρότι άλλα μετράνε περισσότερο και άλλα λιγότερο), οπότε θεραπεύεται η παθογένεια της αδιαφορίας που παρατηρείται σήμερα στα μαθήματα που δεν παίζουν ρόλο στην εισαγωγή, γ) επειδή αφιερώνονται 6 ώρες στα 4 μαθήματα που σχετίζονται με την πρόσβαση, μειώνεται η ανάγκη εξωσχολικής υποστήριξης.

Αν κάποιος μαθητής/τρια δεν προτίθεται να συνεχίσει σπουδές στην τριτοβάθμια, επιλέγει μαθήματα που δίνουν εφόδια για την επαγγελματική ζωή του/της (ξένες γλώσσες, πληροφορική, πρακτική λογιστική…).

Ενημερωτικά:

Στη Β΄ ΓΕΛ

στο ισχύον σύστημα υπάρχουν 18 μαθήματα (16 υποχρεωτικά και 2 προσανατολισμού σε 35 ώρες διδασκαλίας)

στο προτεινόμενο 10 συνολικά (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής σε 34 ώρες διδασκαλίας).

Στη Γ΄ ΓΕΛ

στο ισχύον σύστημα υπάρχουν 15 μαθήματα (9 υποχρεωτικά και 5 προσανατολισμού και 1 επιλογής σε 32 ώρες)

στο προτεινόμενο υπάρχουν 7 μαθήματα (3 υποχρεωτικά και 4 επιλογής σε 29 ώρες)

5. Το απολυτήριο βασισμένο κυρίως σε ενδοσχολικές και λιγότερο σε διασχολικές διαδικασίες

Το απολυτήριο της Γ΄ λυκείου προκύπτει

Α. σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς των 2 τετραμήνων. Οι βαθμοί των τετραμήνων λαμβάνουν υπόψη τη συνολική συμμετοχή στην τάξη, καθώς και

1. το διαγώνισμα 1ου τετραμήνου το οποίο διεξάγεται σε όλα τα σχολεία συγκεκριμένη μέρα για κάθε μάθημα, με θέματα που καταθέτουν σε ειδική πλατφόρμα τα χαράματα της ίδιας μέρας επιτροπές έμπειρων εκπαιδευτικών από όλες τις περιφέρειες και με αυτόματη διόρθωση των απαντήσεων (ηλεκτρονικό σύστημα),

2. μια εκτενή εργασία που πραγματοποιείται για κάθε μάθημα εντός του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού του μαθήματος, που κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα όπου ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και που βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου.

Β. σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων στις οποίες τα γραπτά διορθώνονται ανώνυμα.

Το διαγώνισμα τετραμήνου και η εκτενής εργασία, που αξιολογούνται ανώνυμα, μειώνουν τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους. Μαζί με τη συμμετοχή στις κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις συμβάλλουν στο κύρος του απολυτηρίου και στην αξιοπιστία του. Έτσι, ενώ το Απολυτήριο αποτυπώνει κυρίως ενδοσχολικές διαδικασίες, υπόκειται και σε κάποιες εξωτερικές «αντικειμενικές» διαδικασίες που διασφαλίζουν την εγκυρότητά του.

6. Ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια

Κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο: τέλος Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνον αν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, αλλιώς δεν θα μετράνε. Αυτή η ευκαιρία για βελτίωση είναι ένα πολύ σημαντικό «μπόνους» για τους μαθητές και ταυτόχρονα «αποδραματοποιεί» τις τελικές εξετάσεις.

Ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση.

Με το νέο σύστημα, που δεν περιορίζεται στην επίδοση σε τρίωρες πανελλαδικές εξετάσεις αλλά συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της επίδοσης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της φοίτησης στη Γ΄ τάξη, η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδένεται ισχυρότερα στην εντός του σχολείου εκπαιδευτική πράξη.

Οι κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τέσσερα (4) μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα τρία είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια. Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Ως 3ο μάθημα εμβάθυνσης

είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,

είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,

είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει.

7. Αλλαγές περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης

Οι αλλαγές στη δομή θα συνοδευτούν με περαιτέρω αλλαγές στο περιεχόμενο των μαθημάτων (διεπιστημονική προσέγγιση, συσχέτιση με την πραγματικότητα…) και στις πρακτικές διδασκαλίας και αξιολόγησης. Παράλληλα, θα μεταβληθεί και ο τρόπος αξιολόγησης, ώστε να μην αξιολογείται η ικανότητα απομνημόνευσης αλλά η ικανότητα αναπλαισίωσης της γνώσης σε νέο, άγνωστο περιβάλλον. Σε αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζεται συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

8. Στόχος ο δημοκρατικός, ενεργός, σκεπτόμενος, δημιουργικός πολίτης: Δημιουργικές δραστηριότητες και μαθητικές κοινότητες

Παρά τον προπαρασκευαστικό χαρακτήρα της Γ΄ λυκείου η τάξη αυτή υπηρετεί και τους γενικότερους στόχους της εκπαίδευσης. Αυτό επιτυγχάνεται και με την ανανέωση του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων που εμπεδώνουν τις αρχές της δημοκρατίας και με την εισαγωγή του δίωρου των συλλογικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (δράσεις αλληλεγγύης, οικολογικές, καλλιτεχνικές…) στον σχεδιασμό των οποίων θα παίζουν σημαντικό ρόλο οι μαθητικές κοινότητες.

Γραβρόγλου: Από την Α’ Λυκείου φέτος οι αλλαγές – Ενημερώνει τους αρχηγούς

«Δίνουμε στη διαβούλευση ένα πολύ καλά επεξεργασμένο σχέδιο» τόνισε σε συνέντευξή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της δημόσιας τηλεόρασης ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου αναφέροντας ότι επικοινώνησε με τους αρχηγούς των κομμάτων με τους οποίους θα έχει και σειρά συναντήσεων, αρχής γενομένης από τον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη την ερχόμενη Τετάρτη.

Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι οι αλλαγές θα γίνουν λελογισμένα από του χρόνου στη Β’ Λυκείου και τη σχολική περίοδο 2019-2020 θα επεκταθούν και στην Γ’ Λυκείου, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αναφέροντας ότι οι οικογένειες των μαθητών που τείνουν να εγκαταλείψουν το σχολείο θα ενισχυθούν και κοινωνικά και ψυχολογικά αλλά και οικονομικά.

«Δεν μπορεί να συνεχιστεί ένα σύστημα ο μοναδικός στόχος του οποίου είναι η προετοιμασία για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο έχοντας καταστήσει παράλληλα την παραπαιδεία οργανικό τμήμα της δημόσιας εκπαίδευσης» τόνισε σε άλλο σημείο προσθέτοντας ότι οι τρεις ώρες εξέτασης δεν μπορούν να παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στο ακαδημαϊκό μέλλον ενός μαθητή.

Αναφέρθηκε ακόμη στον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα ανώτατα ιδρύματα: «Τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να μείνουν έξω από μια τέτοια ριζική ανασυγκρότηση» υπογράμμισε για να προσθέσει ότι η μεταρρύθμιση θα πετύχει στον βαθμό που «το περιεχόμενο των μαθημάτων θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των καιρών μας».

Σημείωσε ακόμη ότι επιτυχία δεν μπορεί να υπάρξει εάν η πολιτεία δεν φροντίσει τους εκπαιδευτικούς, ενώ σε σχετική ερώτηση διαβεβαίωσε ότι είναι όλα έτοιμα για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου χωρίς προβλήματα με την εξαίρεση των σεισμόπληκτων περιοχών της Λέσβου.

«Ας ελπίσουμε ότι από φέτος θα μπούμε σε μια κανονικότητα» κατέληξε διερωτώμενος για ποιον λόγο αυτή η ετοιμότητα απουσίαζε στο παρελθόν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

madata.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνελήφθησαν 11 Έλληνες μετά από συμπλοκή σε περιοχή της Αλεξανδρούπολης

Συνελήφθησαν την Κυριακή (26-5-2024) στην Αλεξανδρούπολη, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης έντεκα (11) Έλληνες, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για συμπλοκή και επικίνδυνη σωματική βλάβη κατά περίπτωση, ενώ επιπλέον ο ένας εξ αυτών κατηγορείται για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων.   

Αναλυτικότερα, πρώτες πρωινές ώρες της 26-5-2024, σε περιοχή της Αλεξανδρούπολης, οι δράστες λόγω προσωπικών διαφορών συνεπλάκησαν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να τραυματισθούν δύο από αυτούς, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης όπου και νοσηλεύονται.

Έπειτα από ενδελεχείς έρευνες των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης επιτεύχθηκε η ταυτοποίηση και η άμεση σύλληψη έντεκα (11) συμμετεχόντων στη συμπλοκή, ενώ η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και ένα (1) ακόμη άτομο που αναζητείται.

Επιπλέον όπως διαπιστώθηκε κατά την προανακριτική έρευνα, κατά την διάρκεια της συμπλοκής ο ένας εκ των συλληφθέντων δραστών τραυμάτισε στην κοιλιακή χώρα τον έναν εκ των νοσηλευόμενων ημεδαπών χρησιμοποιώντας αιχμηρό αντικείμενο, ενώ έχει απασχολήσει κατά το παρελθόν τις αστυνομικές αρχές για αθλητική βία.

Από το σημείο του συμβάντος, την οικία του ανωτέρω δράστη και την κατοχή  των συλληφθέντων κατασχέθηκαν συνολικά τρία γυάλινα μπουκάλια, δύο προστατευτικά κράνη, τμήμα από πτυσσόμενη μεταλλική ράβδο, τέσσερις συσκευασίες πυροτεχνημάτων, είδη ένδυσης και υπόδησης και εννέα κινητά τηλέφωνα.

Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αλεξανδρούπολης. 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης από Αγρίνιο: Πάμε να βάλουμε το τρίποντο στις ευρωεκλογές μετά τις νίκες του 2023

Στο Αγρίνιο βρέθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο των περιοδειών του σε όλη την Ελλάδα ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου με τον πρωθυπουργό να στέλνει μήνυμα συσπείρωσης για να πετύχουμε, όπως είπε, το εκλογικό τρίποντο μετά τις νίκες της ΝΔ στις εθνικές εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου του 2023.

Ο πρωθυπουργός, με αφορμή τη συζήτηση της Παρασκευής στη Βουλή για την ακρίβεια, επέκρινε την αντιπολίτευση λέγοντας «δεν μπορείς να έρχεσαι να λες ότι η απάντηση στο πρόβλημα της ακρίβειας είναι να μειώσουμε το ΦΠΑ και να δώσουμε 13ο και 14ο μισθό, τα ξανακούσαμε. Δεν θα ξαναχρεοκοπήσουμε από τις ψεύτικες και λαϊκίστικές προτάσεις κάποιων που σας λένε ψέματα κοιτώντας σας στα μάτια. Δεν θα σας κοροϊδέψουμε όπως κάποιοι άλλοι».

«Πάμε να βάλουμε το τρίποντο στις ευρωεκλογές μετά τους θριάμβους του Μαίου και του Ιουνίου με άλλη μια μεγάλη νίκη στις εκλογές της 9ης Ιουνίου με το Αγρίνιο στην πρώτη γραμμή. Να στείλουμε το μήνυμα ότι η φωνή της Ελλάδας πρέπει να εξακολουθεί να ακούγεται δυνατή στις Βρυξέλλες και την επόμενη πενταετία γιατί στη ΝΔ ξέρουμε να κερδίζουμε τις εκλογικές μάχες» ξεκίνησε την ομιλία του ο πρωθυπουργός.

Όπως τόνισε «μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν. Ευχαριστώ για τα μεγάλα ποσοστά των εκλογών του 2023 και μου επιτρέπουν να συνεχίσω στο Μαξίμου να ανταποκρίνομαι στις προσδοκίες σας για να αλλάζουμε τον τόπο μέρα μέρα. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να πάρουμε την Ελλάδα από μαύρο πρόβατο της Ευρώπης και να την κάνουμε πρωταθλήτρια».

«Η φωνή της Ελλάδας μετράει στην Ευρώπη και αυτό έγίνε με κόπο και προσπάθεια. Και όταν αυτό συμβαίνει είναι προς όφελος των Ελληνίδων και των Ελλήνων με παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης και τα 36 δισ. που ήδη έχουν αρχίσει να εκταμιεύονται. Δύο παραδείγματα: Ψηφιακοί διαδραστικοί πίνακες σε χιλιάδες σχολεία και προληπτικές εξετάσεις με το πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά». Ξαναφτιάχνουμε κέντρα υγείας, κάνουμε σημαντικές παρεμβάσεις στις υποδομές» πρόσθεσε για τη σημασία των ευρωεκλογών ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμπληρώνοντας ότι τα επόμενα χρόνια θα κριθουν ζητήματα όπως «πώς μπορούμε να έχουμε μια μεταναστευτική πολιτική που να προσταεύει τα σύνορά μας για να μην μπαίνει στη χώρα όποιος θέλει. Αν θα μπορέσουμε να κινητοποιήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για ενιαία ευρωπαϊκή άμυνα ή για το δημογραφικό. Εμείς έχουμε προτάξει την προστασία της οικογένειας στον πυρήνα των πολιτικών μας»

«Σκεφτείτε πόσες σημαντικές αποφάσεις θα ληφθούν στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο την επόμενη ημέρα. Ποιοι θέλετε να σας εκπροσωπούν; Η απάντηση είναι μια: τη ΝΔ. Την παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην ΕΕ, την κράτησε στην Ευρώπη, που κάνει την Ελλάδα πρωταγωνίστρια και όχι ουραγό» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο αυτό.

Παράλληλα ζήτησε να σταλεί στις 9 Ιουνίου ένα πολιτικό μήνυμα «σταθερότητας και συνέχειας όσον αφορά το εγχώριο πολιτικό σύστημα. Θα μου πείτε δεν ψηφίσαμε το 2023; Φυσικά, και μας εμπιστευτήκατε με μεγάλο ποσοστό ευθύνης και όχι αλαζονείας. Είναι πολύ αλαζονικό να μας κατηγορούν για κάτι τέτοιο με αφορμή το 41% γιατί προσβάλουν εσάς. Είναι πολύ σημαντικό η κυβέρνηση να έχει την ισχυρότερη πολιτική νομιμοποίηση για να δρομολογήσουμε τις μεταρρυθμίσεις. Και δεν θα το έλεγα αν η αντιπολίτευση δεν είχε μετατρέψει τις ευρωεκλογές σε άτυπο δημοψήφισμα. Λένε στείλτε μήνυμα αποσταθεροποίησης. Θα στείλουμε μήνυμα αλλά θα είναι σταθερότητας, συνέχειας και σκληρής δουλειάς».

Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της ακρίβειας που, όπως είπε, «ταλανίζει τα νοικοκυριά. Κάνουμε ελέγχους, παρεμβάσεις στη νομοθεσία αλλά η διαρθρωτική απάντηση είναι η αύξηση των μισθών και η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης. Τη δεύτερη 4ετια γίνεται πράξη η δέσμευση για καλύτερους μισθούς και του μέσου και του κατώτατου» για να εξαπολύσει, στη συνέχεια, βέλη προς την αντιπολίτευση.

«Δεν μπορείς να έρχεσαι να λες ότι η απάντηση στο πρόβλημα της ακρίβειας είναι να μειώσουμε το ΦΠΑ και να δώσουμε 13ο και 14ο μισθό, τα ξανακούσαμε. Δεν θα ξαναχρεοκοπήσουμε από τις ψεύτικες και λαϊκίστικές προτάσεις κάποιων που σας λένε ψέματα κοιτώντας σας στα μάτια. Δεν θα σας κοροϊδέψουμε όπως κάποιοι άλλοι».

Έστειλε, επίσης, το μήνυμα «νομιμότητα παντού και αυτό περνάει από ένα μήνυμα ότι δεν μπορούμε να ανεχθούμε μικρές ή μεγάλες παρανομίες. Δεν θα συγκαλύπτουμε εφοριακούς που τα πιάνουν. Το ίδιο και με τη βία στα γήπεδα. Όλα αυτά δεν έχουν θέση στην Ελλάδα που οραματιζόμαστε. Για να συνεχίσουμε στον δρόμο αυτό και με ακόμα πιο μεγάλη ταχύτητα χρειαζόμαστε μια μεγάλη νίκη στις κάλπες της 9ης Ιουνίου».

«Για να την πετύχουμε θέλουμε συσπείρωση και συσστράτευση όλων. Αντίπαλός μας η απάθεια και η μικρή γκρίνια που μπορεί να υπάρχουν από μια κυβέρνηση που παράγει έργο. Θα σας ζητήσουμε τη γκρίνια να την αφήσουμε στην άκρη και την απάθεια μιλώντας στον κόσμο για την κρισιμότητα των ευροεκλογών γιατί ο κόσμος του 2024 δεν είναι ο κόσμος του 2019. Είμαι σίγουρος ότι καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία τη συσπείρωση τη βλέπω παντού και θα μας δώσει μεγάλη νίκη. Πάμε μαζί σταθερά τολμηρά να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στην Ευρώπη. Πάμε γερά, πάμε για μεγάλη νίκη της ΝΔ» κατέληξε στην ομιλία του το Αγρίνιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πρώτα στην Περιφέρεια

Η επίσκεψη Μητσοτάκη στην πόλη – θα ακολουθήσει στη συνέχεια η Άρτα – ξεκίνησε με επίσκεψή του στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όπου τον υποδέχθηκε ο περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης.

Ο πρωθυπουργός συζήτησε με τους παρευρισκόμενους για ζητήματα της Αιτωλοακαρνανίας, τα έργα που παραδόθηκαν πρόσφατα καθώς και για την ένταξη των εγγειοβελτιωτικών έργο στον Βάλτο. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο ενδιαφέρον που πάντα υπάρχει για το εκλογικο αποτέλεσμα στην Αιτωλοακαρνανία και τη σημασία των ευρωεκλογών.

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης μετέβη στο δημαρχείο Αγρίνιου, όπου στον πεζόδρομο της Χ. Τρικούπη, τον υποδέχθηκε ο δήμαρχος Γιώργος Παπαναστασίου.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επίδομα παιδιού: Θα διακόπτεται για τους μαθητές που έχουν αδικαιολόγητες απουσίες

H χορήγηση του επιδόματος παιδιού από τον ΟΠΕΚΑ σε κάποιες περιπτώσεις δικαιούχων θα διακοπεί από την 1η Ιουλίου 2024 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2024

To μέτρα της αναστολής του επιδόματος παιδιού θα αφορά στις περιπτώσεις στις οποίες δεν θα εκπληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους 2023-2024 η επαρκής φοίτηση των ανηλίκων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση λόγω αδικαιολόγητου αριθμού απουσιώνΔιευκρινίζεται πως το επίδομα αυτό δεν θα επαναχορηγείται έστω και αν το τέκνο εγγραφεί στο νέο σχολικό έτος 2024-2025.

Τι ισχύει για τα ανήλικα τέκνα ηλικίας

Υπενθυμίζεται πως τα ανήλικα τέκνα ηλικίας 4 έως 16 ετών του αιτούντος επίδομα παιδιού θα πρέπει:

α. να έχουν εγγραφεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2023-2024 και

β. να ολοκληρώσουν επαρκώς τη φοίτησή τους στις 30-6-2024 για το εν λόγο σχολικό έτος , δηλαδή να μην αναγκαστούν να επαναλάβουν την τάξη τους λόγω μεγάλου αριθμού αδικαιολόγητων απουσιών.

Για την έγκριση αίτησης μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024 θα πρέπει να συντρέχει η προϋπόθεση (α) και από την 1η Ιουλίου 2024 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 θα πρέπει να συντρέχουν και οι δυο παραπάνω προϋποθέσεις.

Για να διασταυρωθεί ηλεκτρονικά η φοίτηση των ανήλικων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση, θα πρέπει στο πεδίο «Στοιχεία Φοίτησης Τέκνου», να καταχωρηθούν:

α. τα στοιχεία της Σχολικής Μονάδας, η Τάξη και ο Αριθμός Μητρώου του μαθητήν το τέκνο βρίσκεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

β. το έτος ολοκλήρωσης της φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Γυμνάσιο), αν το τέκνο έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.

-Εάν διασταυρωθούν όλα τα στοιχεία του μαθητή, τότε η αίτηση θα μπορεί να προχωρήσει κανονικά.

-Εάν δεν διασταυρωθούν εμφανίζεται σχετική επισήμανση.

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en