Connect with us

ΓΥΝΑΙΚΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Δημοσιεύτηκε

στις

«Πρέπει να απελευθερώσουμε το μισό του ανθρώπινου είδους, τις γυναίκες, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε να απελευθερωθεί και το άλλο μισό.»

Emmeline Pankhurst (Βρετανίδα σουφραζέτα)

8 Μαρτίου 1857. Εκδηλώνεται η πρώτη μεγάλη διαμαρτυρία εργατριών κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, που ζητούν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Η διαδήλωση καταστέλλεται και βάφεται με αίμα.

Από τότε μέχρι σήμερα, ο αγώνας των γυναικών για χειραφέτηση, ελευθερία και ισότιμη μεταχείριση, συνεχίζεται με αναρίθμητους τρόπους, πολλοί από τους οποίους χαράχτηκαν με ένταση στα κιτάπια της ιστορίας.

Με πάθος, θάρρος και αποφασιστικότητα απλές γυναίκες σε όλο τον κόσμο, κάτω από αντίξοες κι εχθρικές συνθήκες, υψώνουν το ανάστημά τους και διεκδικούν το αυτονόητο. Την ισότιμη θέση τους στις κοινωνίες που ανήκουν.

160 χρόνια μετά την πρώτη εκδήλωση διαμαρτυρίας και 21 χρόνια μετά την υιοθέτηση ενός σχεδίου υπέρ της ισότητας των γυναικών από 189 χώρες, δεν υπάρχει γωνιά στον πλανήτη όπου να έχει επιτευχθεί η ισότητα των φύλων.

Δεν είναι μόνο η βουβή δυστυχία που καλύπτει μια μπούρκα. Δεν είναι μόνο η φρίκη που προκαλεί μια κλειτοριδεκτομή. Μα και στον Δυτικό κόσμο, αυτόν που αυτάρεσκα προσδιορίζεται πολιτισμένος, η γυναίκα δεν αντιμετωπίζεται παρά σαν πολίτης ενός κατώτερου Θεού. Μπορεί να έχουν κατοχυρωθεί νομικά βασικά δικαιώματα της γυναίκας, όμως η θέση της παραμένει ισχυρή και προβεβλημένη μόνο σαν σύμβολο του σεξ, στη «βιομηχανία της αποπλάνησης» συντηρώντας τις προκαταλήψεις και αναπαράγοντας τις διακρίσεις σε βάρος της.

Σήμερα, στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης κοινωνικο-οικονομικής κρίσης, οι γυναίκες συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία σε απολύσεις, σε ποσοστά ανεργίας, ελαστικής απασχόλησης και εργασιακής εκμετάλλευσης, σε χαμηλότερες αμοιβές. Με περιορισμένες ευκαιρίες να σπουδάσουν, να δημιουργήσουν, να πάρουν στα δικά τους χέρια τη ζωή τους, υποχρεώνονται να ζουν στη σκιά πάντα του άνδρα, πατέρα, συζύγου, προϊστάμενου, για να επιβιώσουν.

160 χρόνια μετά, από την Ανατολή ως την Δύση κι από τον Βορά ως τον Νότο, η απόσταση μέχρι την δίκαιη κι ισότιμη μεταχείριση εξακολουθεί να μοιάζει μακρινή!

160 χρόνια μετά, το μισό του ανθρώπινου είδους, εξακολουθεί να παραμένει ανελεύθερο, στερώντας στο άλλο μισό την δική του ευκαιρία να απελευθερωθεί!

kavalapress

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΓΥΝΑΙΚΑ

Τι πραγματικά κοιτούν οι άντρες στις γυναίκες

Δημοσιεύτηκε

στις

Είναι ένα ερώτημα παλιότερο και από τον χρόνο τον ίδιο που απασχόλησε, απασχολεί και θα απασχολήσει όλους σε κάποια φάση της ζωής τους.

Αντικείμενο συζήτησης σε αντρο- και γυναικοπαρέες εξίσου, όλοι θα ήθελαν να ξέρουν τι είναι αυτό που τραβάει τον άντρα σαν μαγνήτη πάνω στο γυναικείο σώμα. Ή μήπως δεν είναι καν το γυναικείο σώμα;

Το ίντερνετ βρίθει στις μέρες μας από τέτοιες λίστες και συμβουλές, γεννήματα συνήθως της φαντασίας των συντακτών τους. Αγαπημένο lifestyle θέμα παλιότερων δεκαετιών, έρχεται και επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς η σαγήνη του μοιάζει διαχρονική.

Τι λέει όμως ο ίδιος ο κόσμος για το θέμα; Οι άντρες, εν προκειμένω. Δεν υπάρχουν στατιστικές και έρευνες εδώ για να μην επικαλείται ο καθένας ό,τι του κατέβει στο κεφάλι;

Φυσικά και υπάρχουν και εμείς είμαστε εδώ για να τις φέρουμε στο προσκήνιο. Αν δεν ξέρει εξάλλου ο ίδιος ο άντρας για τα γούστα του, τότε προφανώς δεν ξέρει κανεί.

Ο άντρας αρέσκεται εξάλλου πολύ στον… οπτικό πολιτισμό και μπορεί να παρατηρεί με τις ώρες μια γυναίκα. Ή και περισσότερες. Ταυτοχρόνως. Χωρίς να αποσπάται.

Την ίδια στιγμή, οι γυναίκες αφιερώνουν ικανές ποσότητες χρόνου στον καλλωπισμό και θα ήταν σίγουρα βοηθητικό να ξέρουν σε ποια σημεία πρέπει να δίνουν βάρος. Πού πέφτει λοιπόν το μάτι του άντρα;

Ναι, ναι, στα μάτια…

Τα… κλασικά (που πιθανότατα δεν ήταν ποτέ κλασικά)

 

Στην έρευνα που έκανε το 2013 η εταιρία με σταγόνες για τα μάτια Murine σε δείγμα 1.000 αντρών, το πρώτο πράγμα που είπαν πως προσέχουν σε μια γυναίκα είναι τα μάτια! Σίγουρα κοιτάνε το στήθος την πρώτη φορά που την αντικρίζουν, όχι όμως πριν θαυμάσουν τα μάτια και το χαμόγελο. Αυτά είπαν, αυτά σας λέμε.

Και για να μη συνδεθεί το αποτέλεσμα της μελέτης (τα μάτια) με το γεγονός ότι η Murine πουλά προϊόντα για τα μάτια, τη μελέτη εκπόνησε η ανεξάρτητη στατιστική εταιρία One Poll. Το 70% των αντρών είπε μάτια λοιπόν, με την τριάδα να συμπληρώνουν χαμόγελο και στήθος. Με αυτή τη σειρά, ναι. Μετά ακολουθούν τα μαλλιά και το βάρος και πιο πίσω έρχονται τα πόδια, το ντύσιμο, ο πισινός, το ύψος και η επιδερμίδα.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο στερεοτυπικός άντρας που δεν έχει μάτια παρά για ένα μόνο σημείο μοιάζει να εξαφανίζεται και να τον διαδέχεται ένας πιο καλόψυχος, μοντέρνος άντρας», σχολίασε με νόημα η εκπρόσωπος Τύπου της Murine.

Ότι το στήθος και οι γλουτοί θα υποχωρούσαν τόσο στις αντρικές συνειδήσεις δεν το περίμενε κανείς, πόσο μάλλον που τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Αντίστοιχη στατιστική της βρετανικής εταιρίας γνωριμιών Match, που έχει φέρει κοντά πάνω από 1,6 εκατομμύρια ζευγάρια και ξέρει καλά όσο να πεις από αυτά, βρήκε στη δική της εσωτερική έρευνα πως το Νο 1 πράγμα που προσέχουν οι άντρες στις γυναίκες είναι τα… μαλλιά.

«Οι άντρες δεν ρίχνουν απλώς μια ματιά σε μια στιλπνή και λαμπερή κώμη και προσέχουν μετά άλλα πράγματα. Χαζεύουν τα μαλλιά και μετά συνεχίζουν να τα χαζεύουν. Τα μακριά μαλλιά σε καλή κατάσταση είναι εξαιρετικά σέξι, όπως είναι και τα κοντά μαλλιά με μοντέρνα κουρέματα», μας λέει η ανατρεπτική όσο να πεις έρευνα.

 

 

Ότι τα μαλλιά προσέχουν πρώτα οι κύριοι στις κυρίες μάς το είπε ήδη από το 2011 και το Pantene, που έκανε τη δική του έρευνα εδώ και βρήκε πως το 74% των αντρών δεν κοιτούν απλώς τα μαλλιά πρώτα (44%), αλλά προσέχουν τη γυναίκα εξαιτίας των μαλλιών της!

Ένα καλό 82% ισχυρίστηκε πως τα μαλλιά αποτελούν βασικό στοιχείο του σεξαπίλ μιας γυναίκας, ενώ το 60% των αντρών που συμμετείχαν στη μελέτη αποκάλυψαν πως θα προτιμούσαν να βγουν με μια γυναίκα με ωραία μαλλιά παρά με μια γυναίκα με μεγάλο στήθος. Στην ίδια έρευνα, οι άντρες δήλωσαν βέβαια πως κοιτούν πρώτα τα ρούχα της γυναίκας (26%) παρά τα πόδια της (25%). Και ένα 4% εξομολογήθηκε πως το πρώτο που προσέχει είναι το μακιγιάζ. «Έκπληκτοι; Εμείς σίγουρα είμαστε», είπαν από το Pantene.

Επιστρέφοντας στη μελέτη του Match, που έγινε σε τεράστιο δείγμα 35.000 αντρών, τα μάτια κατατάχθηκαν εδώ στη δεύτερη θέση (μετά τα μαλλιά ντε!). Η σαγήνη των ματιών εξηγείται και επιστημονικά και η ψυχολογία το έχει αποδείξει επανειλημμένως. Ο αμερικανός καθηγητής ψυχολογίας Arthur Arun, ας πούμε, που μελετά εδώ και χρόνια τον έρωτα και τις εκδηλώσεις του έκανε ένα πείραμα όπου χώρισε δυο ομάδες σε ζευγάρια και έβαλε τους μισούς να κάνουν μια «καυτή» κουβέντα με ερωτόλογα και τους άλλους μισούς να κοιτάζονται σιωπηλά στα μάτια για 4 λεπτά.

Βρήκε λοιπόν πως τα ζευγάρια που κοιτάζονταν στα μάτια ένιωθαν πιο κοντά μετά το πέρας του τετραλέπτου. Ένα από αυτά τα ζευγάρια έφτασε μάλιστα να παντρευτεί!

Τι μας είπε το Match ότι προσέχουν τρίτο οι άντρες; Τα παπούτσια! Κάτσε να το ξαναπούμε: Οι άντρες προσέχουν τρίτο, μετά τα μαλλιά και τα μάτια, τα παπούτσια μιας γυναίκας. «Όταν τους ρωτήσαμε τι προσέχουν πρώτα, κάποιοι άντρες ήταν εντυπωσιακά πρόθυμοι να αναφέρουν τη σπουδαιότητα των ωραίων παπουτσιών. Ειδικά, και προβλέψιμα, τα ψηλοτάκουνα».

 

 

Μετά ακολουθεί το χαμόγελο, για το οποίο έκανε λόγο το 88% των αντρών, το οποίο τονίζεται μάλιστα από ένα εντυπωσιακό… κραγιόν. Για την απήχηση του κραγιόν στο γυναικείο χαμόγελο και ειδικά των κόκκινων αποχρώσεων είχε κάνει λόγο και ακαδημαϊκή μελέτη του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ που κατέγραφε τις οφθαλμικές κινήσεις των υποκειμένων.

Τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα που ο άντρας θα κοιτάξει για πρώτη φορά μια γυναίκα, μας λέει η μελέτη, θα περάσει τον μισό χρόνο προσέχοντας αποκλειστικά το στόμα της. Αν φορά κραγιόν, αυτός ο χρόνος αυξάνεται: το ροζ κραγιόν κρατά το βλέμμα καρφωμένο για 6,7 δευτερόλεπτα και το κόκκινο για 7,3 δευτερόλεπτα.

Τελειώνοντας με την έρευνα του Match, το dating site μας λέει πως το σώμα μιας γυναίκας κατατάσσεται πέμπτο στην αντρική προσοχή. Σε δική του έρευνα, το βρετανικό περιοδικό «Women’s Health» βρήκε ξανά τα μάτια σε συντριπτικό ποσοστό.

Το «Men’s Health», από την άλλη, ρώτησε 6.500 φίλους του στο Twitter και τα πράγματα φάνηκαν να επανέρχονται στην… κανονικότητα: 38% το πρόσωπό της, 34% τα οπίσθιά της, 18% το στήθος της και 10% τα πόδια της. Ένα καλό 62% μίλησε δηλαδή για τις «παραδοσιακές» αξίες.

Τα… αλλιώτικα

 

Μπορεί οι άντρες να έχουν τη φήμη του μη παρατηρητικού, ερευνητικά τουλάχιστον αυτό δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται. Τα αρσενικά προσέχουν και παραπροσέχουν το γυναικείο φύλο, απλώς όχι με τον μονοκόμματο τρόπο που το ήθελε η λαϊκή σοφία.

Και εξηγούμαστε: μια από τις μαζικότερες στατιστικές για τις αντρικές προτιμήσεις αναφορικά με τη γυναίκα προέκυψε, χωρίς έκπληξη, από τα κοινωνικά μέσα. Κάπου 4.300 άντρες σχολίασαν σε σχετική συζήτηση του Reddit για το τι παρατηρούν κρυφά σε μια γυναίκα και κάποιος, με πολύ χρόνο προφανώς στα χέρια του, έκανε τα μαθηματικά.

Εδώ βέβαια δεν μιλάμε απλώς για ακραία παρατηρητικούς άντρες, αλλά για τύπους που προσέχουν πράγματα που ούτε οι γυναίκες δεν θα φαντάζονταν! Στο παιχνίδι μπήκε στο τέλος και ο «Independent», που μετέτρεψε σε λίστα τις απαντήσεις, καθώς παραείχε ζουμί η κουβέντα για να περάσει στα ψιλά του ίντερνετ.

Τι προσέχουν λοιπόν αυτοί οι άντρες σε μια γυναίκα όταν έχουν την άνεση (όταν εκείνη κοιτά αλλού δηλαδή): 1) τη γλώσσα του σώματος, 2) αν κοιτά άλλους άντρες, 3) τα μαλλιά, 4) τους ώμους(!), 5) τις επικοινωνιακές της ικανότητες, 6) το χαμόγελο, 7) τη μυρωδιά.

Άλλη μια γιγαντιαία μελέτη 20.000 αντρών για να βρεθεί η απάντηση στο φλέγον ζήτημα (από τα Chemistry.com και Glo.Com) έφερε ακόμα μεγαλύτερη αναταραχή στο θέμα. Η «σεξουαλική χημεία» ήταν εδώ το πρώτο που προσέχουν οι άντρες σε μια γυναίκα, η οποία ακολουθείται από το χαμόγελο, την καλοσύνη, την αίσθηση του χιούμορ, τον σωματότυπο, τα μάτια, τη νοημοσύνη, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, τα δόντια/χείλη και τη δεκάδα κλείνουν, χωρίς εντύπωση πια, τα μαλλιά.

Προφανώς και έρευνα που να επιβεβαιώνει αυτό το «στήθος, γλουτοί», «στήθος, γοφοί», «στήθος, οπίσθια» δεν υπάρχει πουθενά. Γιατί ντρέπονται απλώς οι άντρες να το πουν όταν τους ρωτάνε ή γιατί ήταν ένα στερεότυπο που δεν υφίσταται πια στις μέρες μας;

Τα… επιστημονικά

 

Όσο καλή κι αν είναι η στατιστική για να μας λέει τι πραγματικά σκέφτονται οι άντρες, ακόμα καλύτερη εδώ είναι η ακαδημαϊκή έρευνα. Το Νο 1 χαρακτηριστικό που αναζητούν οι άντρες σε μια γυναίκα στην πρώτη τους γνωριμία είναι, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Τέξας, η καλοσύνη!

Αυτό βρήκε ο David M. Buss στην «Εξέλιξη του ανθρώπινου ζευγαρώματος», καθώς η καλοσύνη συνδέεται με «συνεργατική διάθεση, ενδιαφέρον για μακροχρόνιες σχέσεις, ικανότητα να σφυρηλατείς κοινωνικούς δεσμούς και ενθουσιασμό για το μεγάλωμα παιδιών».

Αλλά και η σιλουέτα δεν πάει πίσω και όταν λέμε σιλουέτα, εννοούμε… καμπύλες! Αυτό κοιτούν και ψάχνουν οι άντρες στις γυναίκες, μας λέει το Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ. Το σώμα-κλεψύδρα αναζητούν, τύπου Μέριλιν και Σοφία Λόρεν. Ανεξάρτητη μελέτη καταγραφής οφθαλμικών κινήσεων έδειξε εδώ πως οι άντρες αρχίζουν να αξιολογούν τη γυναικεία σιλουέτα (αναζητώντας πράγματι τον συγκεκριμένο «χυμώδη» τύπο σώματος) στα πρώτα… 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Ποιος είπε ότι δεν παίζει ρόλο η εξωτερική εμφάνιση;

Θετική στάση στη ζωή, χαρά και αισιοδοξία από πλευράς γυναίκας επηρεάζουν επίσης κατά πολύ όχι μόνο πώς θα την προσλάβει ο άντρας σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά και τι θα κοιτάξει τελικά σε αυτή. Σε πείραμα του 2010, έδειξαν σε άντρες φωτογραφίες γυναικών με διαφορετικούς τύπους σώματος και σε κάποιους έδιναν και πληροφορίες για την προσωπικότητά τους.

 

 

Τι βρήκαν; Πως οι άντρες έβρισκαν ελκυστικότερες εκείνες τις γυναίκες με θετικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας, αυξάνοντας κατά πολύ το φάσμα των εξωτερικών τους προτιμήσεων. Ταυτοχρόνως, στις γυναίκες που είχαν θετικά χαρακτηριστικά, άλλαζε και το τι παρατηρούσαν οι άντρες πάνω τους. Χωρίς προφανώς να το συνειδητοποιούν οι ίδιοι.

Άλλη πάλι ακαδημαϊκή μελέτη έδειξε περίτρανα πως η ειλικρίνεια είναι τόσο σημαντική που οι άντρες έβρισκαν «ελκυστικότερες, πιο υγιείς και πιο γυμνασμένες» τις γυναίκες που θεωρούσαν πως ήταν ειλικρινείς. Ναι, η ειλικρίνεια είναι σέξι.

Υπάρχουν μέσα σε όλα και έρευνες (όπως αυτή που δημοσιεύτηκε στο «Journal of Personality and Social Psychology») που δείχνουν ότι οι άντρες έχουν μια προδιάθεση να έλκονται από γυναίκες που φορούν κόκκινα. Ή που έχουν οικολογική συνείδηση!

Τι τα θέλετε, η φυσική έλξη είναι δύσκολο και δύστροπο πράμα και οι μονολιθικές απαντήσεις προφανώς και δεν χωρούν στα μοντέρνα τα χρόνια μας…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΟΝΕΙΣ

Σε ποια ηλικία αρχίζουμε να δίνουμε χαρτζηλίκι στο παιδί

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε όλα τα σπίτια που στην οικογένεια υπάρχουν παιδιά, ακούγεται η συζήτηση για το χαρτζιλίκι που «δικαιούνται» για να κατέχουν. Αποτελεί βασικό «μάθημα» ζωής καθώς θεωρείται μια σημαντική μέθοδος διαπαιδαγώγησης για την οικονομική διαχείριση. Το μέγεθος του ποσού, η αιτιολόγηση, η συχνότητα που θα δίνεται πως θα ξοδεύεται και άλλες τόσες παράμετροι αποτελούν μάθημα στα παιδιά για την οικονομική διαχείριση.

Αποτελεί πρακτική κοινωνικοποίησης, τόσο με συμβολική όσο και με πρακτική σημασία , όταν οι γονείς το συνδέουν με την ανάγκη των παιδιών να ανταποκριθούν στα καθημερινά μικροέξοδα τους. Μέσω της διαχείρισης του χαρτζιλικιού το παιδί αποκτά την αίσθηση του μέτρου και την σημαντικότητα της οριοθέτησης  είτε τα όρια τα βάζει το ίδιο (μέσω του να ξέρει πώς να το διαχειρίζεται από τη μια περίοδο που του δίνεται μέχρι την επόμενη) είτε οι συνθήκες (το μέγεθος του ποσού, οι προτεραιότητες στα έξοδα και ούτω καθεξής ). Τα καθιστά υπεύθυνα, καθώς ο γονιός αναγνωρίζει τη σταδιακή κατάκτηση της αυτονομίας τους και της ανεξαρτησίας τους. Προϋποθέτει εμπιστοσύνη και υποστήριξη.

Είναι μια σκληραγώγηση. Μαθαίνει στα παιδιά τη σκληρότητα της οικονομικής διαχείρισης , την ανάγκη συμβιβασμών που αυτή συνεπάγεται το σωστό χρόνο για να διεκδικήσεις και φυσικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. Προσοχή ωστόσο, καθώς όταν δίνεται ως μπόνους προκειμένου να ικανοποιήσουν τα παιδιά τις καταναλωτικές τους επιθυμίες, τότε μετατρέπεται σε αρνητική πρακτική καθώς καλλιεργεί μοντέλα ζωής που συνδέουν την προσωπική ανάπτυξη με υλικές αξίες .

Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει να δίνεται είναι όταν το παιδί αρχίζει να ικανοποιεί τις κοινωνικές του ανάγκες με μια σχετική αυτονομία . Δεν έχει τόσο σημασία το ποσό όσο οι αντιλήψεις του γονέα για το χρήμα. Και κυρίως να μη συνδέεται το χρήμα που δίνεται με την όποια επιβράβευση.

Μερικά στατιστικά στοιχεία

– Σε έρευνα στο Ληγουρίο και στη Νίκαια, το 54% των γονέων δίνουν λεφτά επειδή δε βλέπουν πολλές ώρες τα παιδιά τους. Ενώ 3 στους 10 δίνουν αντικείμενα στα παιδιά που δεν έχουν ζητήσει.

– 7 στα 10 παιδιά γνωρίζουν ότι δεν είναι απεριόριστο.

– Το 16% των γονιών παροτρύνουν τα παιδιά να κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους εργαζόμενα.

– Στο 61% είναι συμφωνημένο από πριν, ενώ η υπέρβαση του τιμωρείται από το 35 % των συμμετεχόντων στην έρευνα.

– 66% των παιδιών ζητούν να ξεπεράσουν τους φίλους τους , ενώ το 44% των γονέων είναι αυτοί οι ίδιοι που περνούν το μήνυμα του ανταγωνισμού στα παιδιά.

– Το 44% των γονέων ανταμείβουν τα παιδιά τους όταν συμμετέχουν στις εργασίες του σπιτιού. Προσοχή σε αυτή τη τακτική γιατί ενδέχεται να αναπτυχτεί ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέλφια.

Μη ξεχνάμε ότι το παιδί επηρεάζεται από την όλη στάση της οικογένειας απέναντι στο χρήμα . Επομένως θα πρέπει να υπάρχει η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην υπερεκτίμηση του και στην υποτίμηση του. Στην ευκολία που μπορεί να κερδίζεται από κάποιους και στην δυσκολία από κάποιους άλλους.

 neadiatrofis

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΥΝΑΙΚΑ

ΟΠΕΚΑ – Επίδομα παιδιού | Πότε θα καταβληθεί η δ’ δόση

Δημοσιεύτηκε

στις

Η διεκδίκηση του επιδόματος παιδιού μπορεί να γίνει από τον επόμενο μήνα της γέννησης ενός παιδιού και μπορείτε να υποβάλετε αίτηση μέσω της πλατφόρμας Α21 από την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ ή της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με χρήση των κωδικών taxisnet.

Στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου θα καταβληθεί η τέταρτη δόση του επιδόματος παιδιού από τον ΟΠΕΚΑ.

Υπενθυμίζουμε ότι η αίτηση Α21 για το επίδομα παιδιού γίνεται μία φορά ετησίως από τον Μάρτιο κάθε έτους έως και τις 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του ή λανθασμένης καταχώρησης οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της, οφείλει εντός ενός μήνα να προβαίνει σε τροποποίηση της αίτησης και μόνο στα πεδία που υπάρχουν μεταβολές.

Αν θέλετε να προσθέσετε νέο μέλος, κάνετε προβολή της ήδη υποβληθείσας αίτησης και πατάτε το κουμπί Δημιουργία Τροποποιητικής Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης (Α21). Στη νέα αίτηση πατάτε το κουμπί Προσθήκη Τέκνου και καταχωρείτε το επώνυμο (όχι μικρό όνομα) και τον ΑΜΚΑ του παιδιού, στη συνέχεια ακολουθείτε τις οδηγίες της πλατφόρμας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΥΝΑΙΚΑ

Καμπανάκι κινδύνου για τις ουρολοιμώξεις και τα λάθος αντιβιοτικά

Δημοσιεύτηκε

στις

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι γιατροί για τις ουρολοιμώξεις και τα ανεπαρκή τεστ για την διάγνωσή τους. Όπως τονίζουν υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ένα ακριβές και γρήγορο τεστ ώστε να μειωθεί η υπερσυνταγογράφηση των αντιβιοτικών, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Μην διαθέτοντας ένα αξιόπιστο τεστ οι γιατροί συχνά συνταγογραφούν περιττά και ακατάλληλα αντιβιοτικά, τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο οι ασθενείς να αναπτύξουν βακτήρια με αντίσταση στα φάρμακα.

Τα σημερινά τεστ, που βασίζονται σε ανάλυση ούρων, είναι είτε ανακριβή, είτε αργά. Η ουρολοίμωξη είναι ένα σχετικά κοινό πρόβλημα, αλλά μερικές φορές προκαλούν επιπλοκές, όταν π.χ. η λοίμωξη εξαπλώνεται στα νεφρά ή όταν προκαλεί σήψη μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λιντς, με επικεφαλής τον δρ. Μαρς Πουχάντες Ροδρίγκεθ, που έκαναν τη δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό EClinicalMedicine-The Lancet, μελέτησαν σχεδόν 500.000 περιστατικά ουρολοιμώξεων. Σε λιγότερο από το ένα πέμπτο των περιπτώσεων (17%) είχε γίνει σωστή διάγνωση του προβλήματος μέσω τεστ ούρων, ώστε να χορηγηθεί το κατάλληλο αντιβιοτικό.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι σε έναν στους πέντε ασθενείς που επιστρέφει στο γιατρό για ένα δεύτερο γύρο θεραπείας, επειδή το πρόβλημα του δεν θεραπεύθηκε αρχικά, συνταγογραφείται το ίδιο αντιβιοτικό με την πρώτη φορά, κάτι που δεν ενδείκνυται και μπορεί να αυξήσει την μικροβιακή αντίσταση στον οργανισμό του.

Χιλιάδες ασθενείς, ιδιαίτερα άνδρες (περίπου το 6% των ανδρών ασθενών), αντιμετωπίζουν επίμονο πρόβλημα ουρολοιμώξεων και παίρνουν ξανά την ίδια θεραπεία με αντιβιοτικά, παρόλο που έχουν πιθανότητα να αποκτήσουν μικρόβια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά.

Η νέα έρευνα τονίζει αφενός ότι χρειάζεται ένα νέο πιο ακριβές και πιο γρήγορο τεστ διάγνωσης για τις ουρολοιμώξεις και αφετέρου ότι πρέπει να δίνονται διαφορετικά αντιβιοτικά, αν τα πρώτα αποτύχουν. Επιπλέον, επισημαίνει ότι όχι σπάνια οι ασθενείς κάνουν τα πράγματα χειρότερα, επειδή μόνοι τους -χωρίς συνταγή γιατρού- παίρνουν διάφορα αντιβιοτικά που τους έχουν περισσεύσει από το παρελθόν.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσο πιο πρόσφατα έχει πάρει κανείς αντιβιοτικά, τόσο πιθανότερο είναι η ουρολοίμωξη του να μην «καθαρίσει» με την πρώτη φορά και να χρειασθεί ένα δεύτερο γύρο αντιβιοτικών.

Όσοι είχαν πάρει κάποιο αντιβιοτικό τους τελευταίους τρεις έως έξι μήνες, είχαν 37% μεγαλύτερη πιθανότητα να χρειασθούν δεύτερο γύρο αντιβιοτικών για την αντιμετώπιση της ουρολοίμωξης, σε σχέση με όσους δεν είχαν πάρει καθόλου αντιβιοτικά τον τελευταίο χρόνο πριν την ουρολοίμωξη.

Όσοι είχαν πάρει κάποιο αντιβιοτικό τους τελευταίους έναν έως τρεις μήνες, είχαν σχεδόν διπλάσια πιθανότητα για δεύτερο γύρο αντιβιοτικών σε περίπτωση ουρολοίμωξης, σε σχέση με εκείνους που δεν είχαν πάρει καθόλου αντιβιοτικά το προηγούμενο έτος. Αυτό δείχνει, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ότι η αιτία της αποτυχίας του πρώτου γύρου των αντιβιοτικών είναι η μικροβιακή αντίσταση που έχει πλέον αναπτυχθεί στον οργανισμό του ασθενούς.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ