Connect with us

BUSINESS-STORIES

Ο Έλληνας που έκλεισε συμφωνία με την Google

Δημοσιεύτηκε

στις

Όταν οι φίλοι του έπαιζαν εκείνος περνούσε ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή και μάθαινε προγραμματισμό.

Στα 12 του ήξερε Excel και Access. Στο σχολείο ήταν ο «χειρότερος» μαθητής, είχε το νου του στους υπολογιστές, δεν πέρασε σε καμία σχολή κι όταν έδωσε για δεύτερη φορά πέρασε σε ένα ΤΕΙ το όποιο άφησε στην μέση.

Ο 29χρονος Κωνσταντίνος Στρουμπάκης από την Θεσσαλονίκη αισθάνεται δικαιωμένος γιατί ο δρόμος αυτός οδήγησε το 2010 στη δημιουργία της Apifon στη Θεσσαλονίκη, με αντικείμενο το messaging, την παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ μέσω sms.

Πρόκειται για μία πλατφόρμα μαζικής αποστολής και διαχείρισης μηνυμάτων με πελάτες κατά κύριο λόγο εταιρίες με μεγάλες βάσεις δεδομένων πελατολογίων, που απευθύνονται σε μεγάλα target groups είτε για τη διαφήμιση προϊόντων τους είτε για ενημερώσεις.

grfae4

Η Apifon κέντρισε το ενδιαφέρον και συνεργάζεται -μεταξύ πολλών άλλων γνωστών εταιρειών-με κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου όπως η Google. Πρόσφατα η εταιρεία σύναψε μία συνεργασία και με την IBM.

Ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης μιλάει στο newsbeast.gr για το πώς ξεκίνησε την επιχείρησή του, τι περιλαμβάνει το deal με την Google, τα προσωπικά δεδομένα αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια.

«Σε πολύ μικρή ηλικία άρχισα να πειραματίζομαι με τον προγραμματισμό. Είχα πάντα μία πολύ καλή σχέση με το coding κι αυτό με βοήθησε να κάνω τα πρώτα μου βήματα στην Apifon. Ήθελα να φτιαχτεί μία πλατφόρμα που να μπορεί να πουλάει.

Όταν ξεκίνησα ασχολήθηκα με το web design, έφτιαχνα σάιτ για εταιρείες και συστήματα online. Έβλεπα τις εταιρείες να κατασκευάζουν πράγματα στο Ίντερνετ και προσπαθούσαν να διαφημίσουν την εταιρεία τους μέσα από digital marketing κανάλια όπως Google, Facebook και Twitter.

Οι εταιρίες ασχολήθηκαν με το μαζικό marketing και όχι με το direct. Δηλαδή τους ενδιέφερε περισσότερο να προσελκύσουν νέους εν δυνάμει πελάτες από το να διατηρούν ευχαριστημένη την πελατειακή τους βάση. Αυτή την ευκαιρία την παρατήρησα όταν ξεκίνησα με το SMS. Όταν ξεκινήσαμε είχαμε μία πλατφόρμα η οποία επέτρεπε την αποστολή sms και αυτό γιατί το sms ήταν τότε πολύ διαδεδομένο. Η ιδέα ήταν πώς θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε μία εταιρεία να μιλήσει με τους πελάτες τους οποίους ήδη έχει, είτε για να αυξήσει τις πωλήσεις, είτε να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών της.

Το αποτέλεσμα είναι ότι στοχεύεις περισσότερο στον πελάτη, κερδίζεις την προσοχή του και την διατήρηση του μέσα από τέτοιες ενέργειες και μάλιστα πολύ πιο οικονομικά. Αυτό είναι το μυστικό. Γιατί όταν απευθύνεσαι σε 1 εκατ. πελάτες για να σε δουν οι 30.000 πιθανοί πελάτες που έχεις, το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο. Αυτό δηλαδή που συμβαίνει με την τηλεόραση. Στην τηλεόραση μπορεί να σε δουν 2 εκατ. τηλεθεατές αλλά αυτοί που πραγματικά νοιάζονται για το προϊόν σου μπορεί να είναι 10.000 άνθρωποι, εσύ όμως πληρώνεις για τους 2 εκατομμύρια. Εμείς λοιπόν δώσαμε ένα προϊόν με τον οποίο λέμε “αφού γνωρίζεις τους πελάτες σου, μίλα τους κατευθείαν”, χωρίς να χρειάζεται να μιλάς σε παραπάνω ανθρώπους για να βρεις αυτούς που σε ενδιαφέρουν».

– Ο σκοπός των μηνυμάτων ποιος είναι;

«Σκοπός τους είναι είτε να αυξήσουν τις πωλήσεις από προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις είτε να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη. Δηλαδή για το δεύτερο να σας δώσω ένα παράδειγμα μία ασφαλιστική μπορεί να ειδοποιεί τον πελάτη ότι λήγει το συμβόλαιο μία βδομάδα πριν ή μία αεροπορική να ενημερώσει ότι το τώρα μπορείς να κάνεις check in, ειδοποιήσεις που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε η εταιρεία ακόμα και σήμερα έχει τον ίδιο σκοπό να βελτιώνει και να συμβαδίζει με την τεχνολογική εξέλιξη που έχει αυτήν την στιγμή η αγορά του messaging.

Αυτό που στην αγορά του messaging είναι ο τρόπος αποστολής δηλαδή από εκεί που γινόταν με sms τώρα γίνεται και με Viber. Αύριο θα δούμε να γίνεται με το Facebook messenger, μεθαύριο με την Google που συνεργαζόμαστε. Ο χώρος μεταμορφώνεται και το καλό είναι ότι αυτοί που τον μεταμορφώνουν είναι γίγαντες».

«Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που έχει αξία να συζητήσουμε, κι αυτό είναι ότι έρχεται το GDPR, η ευρωπαϊκή οδηγία που μιλάει για την προστασία προσωπικών δεδομένων ώστε να μην συμβαίνουν αυτά που έγιναν πρόσφατα με το Facebook, το ότι δηλαδή διαρρεύσανε κάποια προσωπικά δεδομένα πολιτών. Αυτή είναι μία πολύ αυστηρή οδηγία από την Ε.Ε. που λέει ότι αν μία εταιρεία διατηρεί προσωπικά δεδομένα ευρωπαίων πολιτών θα πρέπει να το κάνει με πολύ αυστηρό τρόπο, να έχει πάρα πολύ μεγάλη ασφάλεια στο πώς τα διατηρεί. Αν τώρα δεν συμμορφωθείς με αυτόν τον νόμο τότε τα πρόστιμα μπορούν να αγγίζουν είτε το 4% του παγκόσμιου τζίρου ή μέχρι και 20 εκατ. ευρώ. Που σημαίνει ότι μία εταιρεία η οποία κρατάει προσωπικά δεδομένα είτε πρέπει να τα σβήσει για να απαλλαχτεί από τον «πονοκέφαλο» της διαδικασίας ή να προσαρμοστεί με τον αυστηρό τρόπο που λέει η Ε.Ε. Αυτό τώρα είναι μία φοβερή πρόκληση για εμάς γιατί εμείς κρατάμε προσωπικά δεδομένα πολιτών, μέσω των πελατών μας».

grfae3

«Αυτό τώρα δημιουργεί μία μεγάλη δοκιμασία στην αγορά για την οποίο εμείς ήμασταν ένα χρόνο πριν έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε. Θα αλλάξει πάρα πολύ η αγορά μας δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο θα λαμβάνεις μηνύματα. Θα πρέπει να έχεις συναινέσει για τα  μηνύματα που λαμβάνεις. Αυτό σιγά σιγά οδηγεί την αγορά μας σε ποιο προσωποποιημένη χρήση των υπηρεσιών μας. Πριν από αυτήν την αλλαγή οι εταιρείες το χρησιμοποιούσαν ως ένα μαζικό εργαλείο. Μέχρι τώρα τα μηνύματα που στέλνονται συνήθως είναι μαζικά σε μεγάλες λίστες και τυποποιημένα για όλους αδιαφορώντας αν κάποιος ενδεχομένως δεν αγοράζει ή δεν θέλει. Αυτό λοιπόν που προσπαθούμε να κάνουμε μέσα στα πλαίσια του GDPR είναι η προσωποποίηση, κάτι που η Apifon δουλεύει μέσα από ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από τα ΕΣΠΑ.

Πήραμε περίπου 500.000 ευρώ επιχορήγηση για να χρηματοδοτήσουμε έρευνα η οποία θα βοηθήσει την εταιρεία να αναπτύξει αλγόριθμους μηχανικής μάθησης (machine learning) για την κατασκευή προγνωστικών μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι μία εταιρεία μπορεί να συνεργάζεται με εμάς και σιγά σιγά το η πλατφόρμα της Apifon να κατανοεί και να προβλέπει τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών της. Για παράδειγμα, τι θα ήθελε ένας πελάτης να αγοράσει, ποια θα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να τον επικοινωνήσει και τι ενέργειες θα μπορούσε να κάνει για να μην τον χάσει. Αυτό αποτελεί καινοτομία για τα δεδομένα του messaging και ήδη έχει αρχίσει να προσελκύσει μεγάλους πελάτες».

– Αυτό θα λειτουργήσει μόνο θετικά; Η εταιρείες μόνο θα κερδίσουν δεν θα χάσουν πελάτες;

«Ο νόμος λέει ότι ο πολίτης δίνει ξεκάθαρα ή όχι τη σύμφωνη γνώμη του, για να διατηρεί μία εταιρεία τα προσωπικά του δεδομένα και να τα επεξεργάζεται, άρα θα υπάρξουν επιχειρήσεις οι οποίοι έχουν λίστες από πελάτες που θέλουν επικοινωνία.

Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά έχουν δύο όψεις: Έχουν την όψη ότι η Google ξέρει τα πάντα αλλά υπάρχει και η όψη ότι η Google με βοηθάει γνωρίζοντας τα πάντα, να βρίσκω πιο γρήγορα αυτό που θέλω, να μου κάνει προτάσεις για πράγματα που με ενδιαφέρουνε. Άρα αυτό που έρχεται στην αγορά ξεκαθαρίζει ένα πράγμα: ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και ποιοι όχι».

shutterstock552493582

– Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Google;

«Αυτή η συνεργασία ξεκίνησε πέρυσι στο Συνέδριο Mobile της Βαρκελώνης όπου είχαμε πάρει μέρος. Σε αυτήν την έκθεση που συμμετέχουν όλοι οι γίγαντες Samsung, Google, Facebook μου δόθηκε η ευκαιρία και γνώρισα κάποιους ανθρώπους από την Google με τους οποίους ξεκίνησα να συνομιλώ. Αυτή η σχέση καλλιεργήθηκε και φτάσαμε να κάνουμε αυτή τη συμφωνία η οποία μας εντάσσει στο πρόγραμμα για το RCS Business Messaging της Google. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα θα παρέχουμε σε επιχειρήσεις της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους μια αναβαθμισμένη εμπειρία επικοινωνίας. Όλα αυτά με την υποστήριξη της Google τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε επιχειρηματικό «know how».

– Πώς είναι να συνεργάζεσαι με έναν κολοσσό όπως Google;

«Είναι σπουδαίο. Όταν είδα το mail από την Google να έρχεται ο ενθουσιασμός και η χαρά δεν περιγράφεται. Είναι από τις στιγμές που θα μου μείνουνε. Συνειδητοποιείς ότι ακόμα κι αυτοί οι κολοσσοί είναι εταιρείες. Είναι άνθρωποι, αν έχεις κάτι έξυπνο και καινοτόμο να τους πεις κι αν μπορούν να βγάλουν λεφτά μαζί σου, συνεργάζονται. Τρομάζεις αλλά όταν το βιώσεις αντιλαμβάνεσαι και συνειδητοποιείς ότι είναι πιο εύκολο από αυτό που είχες στο μυαλό σου. Όταν ξεκίνησα να πλησιάσω την Google έλεγα “Google, πώς να πάω μέσα στο περίπτερο, τι να πω, πώς να μιλήσω”. Τολμώντας το μπορώ να πω ότι δεν διαφέρει πολύ από το να ανοίξω την πόρτα και να ζητήσω συνεργασία από μία ελληνική επιχείρηση. Είναι εφικτό, είναι εύκολο αλλά θέλει αποφασιστικότητα».

– Από εδώ και πέρα, τα μελλοντικά σχέδια;

«Έχουμε συμφωνήσει με έναν πελάτη τον οποίο θα τρέξουμε στη Ρουμανία τώρα με την Goοgle, ο οποίος θα είναι από τους πρώτους που θα δοκιμάσουν αυτήν την τεχνολογία.

Σκοπός μας γενικά σαν εταιρεία, πέρα από τη συνεργασία μας με την Google, είναι να μπούμε μέσα και σε άλλους μεγάλους παίκτες όπως είναι το Facebook, με την οποία επιδιώκουμε να κάνουμε το αντίστοιχο, και φυσικά να επεκταθούμε σε άλλες χώρες στο εξωτερικό. Έχουμε πάρει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς στην Ελλάδα και ήρθε η ώρα να δούμε και τις ξένες αγορές γιατί το έχει ανάγκη και η χώρα μας».

grfae1

– Υπάρχει και το ενδεχόμενο να φύγετε από τη Θεσσαλονίκη;

«Όχι η εταιρεία δεν σκέφτεται να φύγει από την Θεσσαλονίκη τουλάχιστον όσον αφορά την παραγωγή, τους προγραμματιστές, τους μηχανικούς. Αυτό που μπορεί να κάνουμε είναι να επεκτείνουμε τις πωλήσεις μας σε άλλες χώρες με γραφεία και συνεργασίες.

Η έδρα μας θέλουμε να παραμείνει στην Ελλάδα, την αγαπάμε την Ελλάδα έχει καλούς μηχανικούς, συνεργαζόμαστε με το Αριστοτέλειο πολύ στενά, θέλουμε να έχουμε πρόσβαση στα πανεπιστήμια και στους ανθρώπους, κάνουμε και διάφορα events με άλλες εταιρείες που μας βοηθάνε να έχουμε πρόσβαση στο ανθρώπινο δυναμικό. Η εταιρεία είναι οι άνθρωποί της, περαιτέρω ανάπτυξη σημαίνει πιο έξυπνα μυαλά και άνθρωποι που μπορούνε να μας πούνε τι να κάνουμε. Ο μέσος όρος ηλικίας στην εταιρεία μας είναι τα 27 χρόνια και το 50% είναι γυναίκες, ποσοστό που δεν συναντάμε συχνά σε τεχνολογικές εταιρίες!

Το σχολείο μπορεί να μην μου έδωσε τα κατάλληλα εφόδια, αλλά όταν ασχολήθηκα με την εταιρία στη Θεσσαλονίκη έμαθα κάτι πολύ σημαντικό. Είχα την τύχη να βρω τους κατάλληλους ανθρώπους και να με βοηθήσουν την κατάλληλη στιγμή. Σίγουρα μπορώ να πω ότι το σχολείο που έχω βγάλει είναι η Apifon, έχω μάθει πάρα πολλά πράγματα. Μαζί με την εταιρεία ωρίμασα κι εγώ, ωρίμασε και η εταιρεία».

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Έτσι κατάφερε από το τίποτα να φτιάξει μια περιουσία δισεκατομμυρίων

Δημοσιεύτηκε

στις

Σήμερα είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Forbes, ο Mark Cuban είναι ωστόσο πολλά περισσότερα από αυτό.

Βλέπετε περπάτησε έναν μακρύ και δύσκολο δρόμο ως τον πλούτο που μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν ήταν.

Το δικό του ταξίδι άρχισε από ένα «μικροσκοπικό διαμέρισμα», όπως το λέει χαρακτηριστικά, όπου ζούσε με φτερούγες κοτόπουλου και περνούσε μερόνυχτα μαθαίνοντας κώδικα.

 

 

Ο Mark Cuban μίλησε για τη ζωή του σε πρόσφατο συνέδριο τεχνολογίας στο Ντάλας, ξεκινώντας από τα χρόνια που ήταν άλλος ένας νεαρός επιχειρηματίας χωρίς τίποτα το αξιοσημείωτο να επιδείξει.

Όσο για το χαρακτηριστικό της επιτυχίας του; Πως δεν έκανε διακοπές για 7 ολόκληρα χρόνια, όπως ανέφερε ο ίδιος και καταγράφει η εφημερίδα «Dallas News»!

Τα ξενύχτια, οι θυσίες και η έλλειψη διακοπών απέδωσαν όμως και με το παραπάνω, όταν ο επιχειρηματίας έκανε μια σειρά δαιμόνιων συμφωνιών εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, με πρώτη και καλύτερη την πώληση της πλατφόρμας streaming που είχε φτιάξει (Broadcast.com) έναντι 5,7 δισ. δολαρίων.

 

 

Μετά, το 2000, αγόρασε τους Dallas Mavericks, μια ομαδούλα τότε του NBA που κατάφερε να μετατρέψει σε πρωταγωνιστή του αμερικανικού μπάσκετ. Έκτοτε έχει στα χέρια του μια πραγματική αυτοκρατορία, επενδύοντας πια σε πολλά και διάφορα και ξεκοκαλίζοντας τα λεφτά του σε ιδιωτικά αεροπλάνα, γιοτ και πολυτελείς επαύλεις.

Ο Cuban αποκάλυψε στο συνέδριο Dallas Startup Week πως όλα αυτά δεν ήρθαν εύκολα. Και απέδωσε μάλιστα την επιτυχία του στο γεγονός ότι δεν έκανε διαλείμματα για διακοπές!

Ο κροίσος ξεκίνησε την επιχειρηματική του πορεία στις αρχές της δεκαετίας του 1980, πουλώντας λογισμικό από μια εταιρία που είχε φτιάξει. Το 1982 την έκλεισε και ίδρυσε τη MicroSolutions, την οποία πούλησε 8 χρόνια αργότερα έναντι 6 εκατ. δολαρίων, μια κίνηση που του απέφερε 2 ολόκληρα εκατομμύρια δικά του.

 

 

Όνομα θα γινόταν με την επόμενη δουλειά του, ένα διαδικτυακό ραδιόφωνο (Audionet) που θα γινόταν τελικά η Broadcast.com, μια ιστοσελίδα με ποικίλο περιεχόμενο. Αυτή απέκτησε το 1999 η Yahoo έναντι του αστρονομικού ποσού των 5,7 δισ. δολαρίων. Κάτι που έκανε τον Cuban πλουσιότερο κατά… 1 δισεκατομμύριο.

Τους Dallas Mavericks τους αγόρασε το 2000 έναντι 285 εκατ. δολαρίων, όταν και θα γινόταν πλέον διαβόητος για τα απρεπή σχόλιά του στους διαιτητές. Μια δράση που του έχει κοστίσει μια μικρή περιουσία μέχρι σήμερα, πληρώνοντας στην πορεία πρόστιμα 2,6 εκατ. δολαρίων για τα «γαλλικά» του στη διαιτησία!

Οι Mavericks κοστολογούνται ωστόσο πια στα 2,3 δισ. δολάρια, 2 δισεκατομμύρια περισσότερα δηλαδή απ’ όσα τους αγόρασε πριν από 19 χρόνια, δείχνοντας και εδώ τα εμπορικά του χαρίσματα.

 

 

Πλέον είναι στους 500 πλουσιότερους Αμερικανούς και γνωστός ως ένας από τους πιο ιδιοσυγκρασιακούς επιχειρηματίες των ΗΠΑ…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

BUSINESS-STORIES

Mεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο στην περίοδο της κρίσης

Δημοσιεύτηκε

στις

Η 21η Αυγούστου 2018 ήταν η τελευταία ημέρα των μνημονίων. Μία ημερομηνία ιστορική και καθοριστική για όλους, καθώς με τυπικό (και για κάποιους ουσιαστικό) η χώρα βγήκε από τη μέγγενη των μνημονιακών πολιτικών εποπτείας.

Η 21η Αυγούστου όμως ταυτόχρονα ήταν και η πρώτη μέρα της μετά μνημονίων εποχής. Μιας εποχής όπου περιλαμβάνει εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν και μεταρρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί και πρέπει να προχωρήσουν.

Αυτή η περίοδος των 9 ετών ωστόσο, που ήταν αυτά που βρισκόμασταν εντός προγραμμάτων επιτήρησης και δανεισμού, αλλά και τα τελευταία έτη πριν το 2010 όπου τα σημάδια της κρίσης άρχισαν να φαίνονται πολύ έντονα, άφησαν βαθιά λαβωμένο το «επιχειρείν» στην Ελλάδα. Μία ενασχόληση έτσι και αλλιώς ριψοκίνδυνη.

Άλλωστε δεκάδες χιλιάδες μικρές, αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο υπό το βάρος χρεών και του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος.

Ταυτόχρονα ορισμένες μεγάλες αλυσίδες πολυεθνικών εταιριών μπορεί να έφυγαν από την Ελλάδα, όσοι έμειναν όμως κατάφεραν να βγουν κερδισμένοι, αφού για κάθε έναν του κλάδου που κλείνει, οι πολυεθνικές μετρούν κέρδη.

Σε αυτά τα δέκα και βάλε χρόνια της ύφεσης πολλοί εγχώριοι επιχειρηματικοί κολοσσοί έβαλαν λουκέτο με χιλιάδες εργαζόμενους να χάνουν τις δουλειές τους, προμηθευτές να φεσώνονται και φορείς του κράτους να ζημιώνονται με τεράστια ποσά.

Ας δούμε μερικά από τα πολύ ηχηρά κλεισίματα που κλόνισαν τον κόσμο της εργασίας και της επιχειρηματικότητας.

Raxevsky

H εταιρεία σύμβολο, κάποτε, της δυτικοποίησης και εξευρωπαϊσμού της ελληνικής αγοράς γυναικείων ενδυμάτων, η Raxevsky έπεσε θύμα της εξέλιξης της βιομηχανίας, κακών επιλογών και του σφοδρού ανταγωνισμού από ξένες πολυεθνικές.

Η εταιρεία είναι η τελευταία, χρονικά, περίπτωση από αυτές που θα μας απασχολήσουν καθώς σύμφωνα με μία ανακοίνωση των εργαζομένων αλλά και τις εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας με τα μαγαζιά να αδειάζουν οι τίτλοι τέλους έπεσαν στις 26/2 του τρέχοντος έτους.

Παρά την προ διετίας προσπάθεια εξυγίανσης μέσα από το πτωχευτικό δίκαιο, που της επέτρεψε να ρυθμίσει σε πολλές δόσεις τις υποχρεώσεις της προς τράπεζες και Δημόσιο, η Raxevsky έκλεισε αφήνοντας χρέη προς εργαζομένους και πιστωτές.

Ηδη από το 2012 η λειτουργική κερδοφορία της ήταν αρνητική ενώ πολλά από τα καταστήματα λειτουργούσαν με κόστος που ξεπερνούσε σημαντικά τις αντίστοιχες πωλήσεις. Η ταυτόχρονη αδυναμία πληρωμής των προμηθευτών άρχισε να επηρεάζει τις πωλήσεις οι οποίες έπεσαν δραματικά. Το 2016 η Raxevsky προσέφυγε στο πτωχευτικό δίκαιο αιτούμενη επιμήκυνση έως και 16 ετών για την εξόφληση των υποχρεώσεων της αλλά και ενδιάμεση χρηματοδότηση.

Όπως ανέφεραν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ωστόσο δεν καταβλήθηκαν τα κεφάλαια της ενδιάμεσης χρηματοδότησης που φέρεται να είχε συμφωνήσει η εταιρεία το 2016 με τις τράπεζες. Τραπεζικοί κύκλοι, όμως, εξηγούν πως οι στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου που πήρε την έγκριση της Δικαιοσύνης ουδέποτε επετεύχθησαν και γι’ αυτό τον λόγο δεν κατεβλήθη το σύνολο της συμφωνηθείσας χρηματοδότησης.

Χαλυβουργική

Η Χαλυβουργική ήταν μία εκ των ιστορικότερων εταιρειών στον κλάδο με ζωή άνω των 80 ετών. Μία ζωή πολυτάραχη ωστόσο, ειδικά στα τελευταία χρόνια της λειτουργίας της.

Ξεκίνησε ως εργοστάσιο παραγωγής ειδών συρματουργίας, στην οδό Πειραιώς 197, με την επωνυμία Ελληνικά Συρματουργεία Θ.Α. Αγγελόπουλος & Υιοί.

Το 1951 οι δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα, όπου το 1953 άρχισε η λειτουργία ηλεκτρικών κλιβάνων των 20 τόνων και το 1961 θεμελιώθηκε η πρώτη υψικάμινος στη χώρα.

Το 2001 ξεκίνησε επενδυτικό πρόγραμμα ριζικού εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων, ύψους 250 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2006. Η Χαλυβουργική είχε σημαντική συμμετοχή σε έργα υποδομής ενώ στις καλές της μέρες έφτασε να αριθμεί 2.500 υπαλλήλους.

Οι λόγοι που έσβησε η πρώτη υψικάμινος που σηκώθηκε ποτέ στην Ελλάδα, είναι αρκετοί και αλληλοδιαπλεκόμενοι. Από τη μία η μείωση της ζήτησης, από την άλλη οι ενδοοικογενειακές διαμάχες, το αποτέλεσμα είναι να κοπεί το ρεύμα στην ιστορική βιομηχανία.

Το κύκνειο άσμα για τον κολοσσό της χαλυβουργίας στη χώρα γράφτηκε στις 18 Δεκεμβρίου όταν και η ΔΕΗ διέκοψε την ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων στην Ελευσίνα αποτέλεσμα του μη διακανονισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 31,8 εκατ. ευρώ.

Ηλεκτρονική Αθηνών

Η ιστορία της πασίγνωστης εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ξεκινά το 1950. Τότε το ξεκίνημα υπήρξε ως ένα κατάστημα ηλεκτρικών ειδών. Από το 1989 και μετά την εξαγορά της από τον Ιωάννη Στρούτση μπήκε στην σύγχρονη εμπορική της υπόσταση.

Το 1999 η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όμως από την 1η Οκτωβρίου 2012 είχε ανασταλεί η διαπραγμάτευση της μετοχής της.

Η επίσημη πτώχευση της εταιρείας έγινε μέσα σε πέντε ημέρες τον Απρίλιο του 2016 όταν και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε την εταιρεία σε κατάσταση πτώχευσης και κλείνοντας έτσι τα 45 καταστήματα της αλυσίδας πανελλαδικά.

Η εταιρεία απέδωσε το «λουκέτο» στο γεγονός ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης που περιελάμβανε και νέο τραπεζικό δανεισμό ακυρώθηκε μετά τις δραματικές εξελίξεις εκείνου του αρκετά δύσκολου καλοκαιριού και την επιβολή των capital controls. Η πορεία της οικονομίας, η περαιτέρω αποδυνάμωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, τα capital controls σε συνδυασμό με την στάση των δανειστριών τραπεζών είναι οι λόγοι που οδήγησαν την εταιρεία στο λουκέτο.

Sprider Stores

H εταιρεία Sprider Stores ιδρύθηκε το 1971 από τους Αθανάσιο και Σπύρο Αργυρό, ενώ το 1999, το 80% εξαγοράστηκε από τον όμιλο Χατζηιωάννου.

Σιγά σιγά ξεκίνησε και η επέκτασή της και τα υποκαταστήματα στην Αθήνα και την επαρχία άνοιγαν το ένα το άλλο. Σε αρκετά μικρό χρονικό διάστημα έγινε «η μεγαλύτερη ελληνική πολυεθνική αλυσίδα “Οικονομικής Μόδας”, όπως ανέφερε και η ιστοσελίδα της.

Στα τέλη Αυγούστου του 2013 η Sprider Stores είχε 44 μαγαζιά στην Ελλάδα, 3 στη Ρουμανία και ένα στη Βουλγαρία, έχοντας ήδη κλείσει από την αρχή της χρονιάς 45 καταστήματα. Το οριστικό λουκέτο ήρθε την 1η Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς.

Η Sprider στην ακμή της είχε αναπτυχθεί σημαντικά, ανοίγοντας δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και μπαίνοντας μάλιστα και στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2004.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας τότε κάποιοι από τους λόγους του λουκέτου ήταν «η αδιάλλακτη στάση και η άρνηση των τραπεζών, να συνεχίσουν την υφιστάμενη έως τώρα χρηματοδότηση. Παράλληλα, η παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας η οποία έχει πλήξει σημαντικότατα και τον κλάδο μας, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, η αύξηση του κόστους χρηματοδότησης, οι καταστροφικές συνέπειες της πυρκαγιάς στις κεντρικές αποθήκες και εγκαταστάσεις της εταιρείας, η άρνηση των ασφαλιστικών εταιρειών να μας αποζημιώσουν έστω και μερικώς, αλλά και η αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε προμηθευτής της Sprider Stores».

Softex

Εταιρεία που έμεινε χαραγμένη στη συνείδηση των καταναλωτών ως μία από τις προεξέχουσες στον χώρο της χαρτοποιίας.

Tο ξεκίνημα της Softex, μας φέρνει πίσω στο 1936 όπου ιδρύθηκε από την οικογένεια Κεφάλα και στο 1937 που ξεκίνησε να λειτουργεί στο Βοτανικό. Η πορεία της από την αρχή ήταν ανοδική εκτινάσσοντας την παραγωγή χαρτιού από 1.250 τόνους το 1950 σε 59.000 τόνους το 1968.

Με συνεχή δάνεια και μεγάλες επενδύσεις μέχρι το 1974 η βιομηχανία θα έχει πλέον 9 μηχανές χαρτιού, ενώ οι 88 εργατοϋπάλληλοι του 1945, θα φθάσουν τους 1.030 το 1969, και οι 1.250 τόνοι χαρτιού του 1950 θα φθάσουν τους 59.000 περίπου το 1968 και τους 94.000 το 1972. Η πτώχευση της χαρτοβιομηχανίας ήρθε σε μια εποχή με έντονη κρατική παρέμβαση και πέρασε στον έλεγχο του Δημοσίου. Εξέλιξη που δεν βελτίωσε ιδιαίτερα την κατάστασή της.

Το 1999 μεταβιβάστηκε στην ιταλική πολυεθνική Bolton Group. Ούτε όμως αυτή η κίνηση απέδωσε καρπούς καθώς μέχρι το 2015 η εταιρεία είχε βάλει λουκέτο αφήνοντας άνεργους εκατοντάδες εργαζόμενους. Είχε προηγηθεί στον ίδιο κλάδο και το κλείσιμο της Diana το 2012, ύστερα από 32 χρόνια λειτουργίας.

Η Softex σαν επωνυμία είναι η μόνη από τις περιπτώσεις που καταπιαστήκαμε, που με άλλη σύσταση και νέα διοίκηση άνοιξε ξανά εν μέσω κρίσης. Η Intertrade Hellas, ιδρύοντας μια νέα εταιρεία με το όνομα Softex, ανέλαβε την ανάπτυξη του brand name της Softex ρίχνοντας και πάλι το όνομα στην ελληνική αγορά.

ΑΓΝΟ

Ανάλογη ήταν η τύχη μιας ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας, της ΑΓΝΟ, που έβαλε λουκέτο οδηγώντας στην ανεργία 375 εργαζομένους.

Η γαλακτοβιομηχανία οδηγήθηκε σε αυτή την κίνηση το 2012, καθώς τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπιζε, είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των πληρωμών προς τους παραγωγούς και τους εργαζόμενούς της.

Μέσα στα επόμενα χρόνια και από διάφορες δικαστικές διαμάχες του ιδιοκτήτη με πιστωτές, το κράτος και εργαζόμενους, η εταιρεία παραμένει ανενεργή και σε καθεστώς πτώχευσης, με τον τελευταίο πλειστηριασμό τον Νοέμβριο του 2018 να καταλήγει άκαρπος.

Σούπερ Μάρκετ «Ατλάντικ»

Την περίοδο της κρίσης ο χώρος των σούπερ μάρκετ δέχτηκε ένα καίριο πλήγμα. Όπως και οι περισσότεροι τομείς επιχειρηματικότητας στη χώρα άλλωστε.

Το μεγαλύτερο λουκέτο, που προκάλεσε αναστάτωση σε ολόκληρη την αγορά με την κατάρρευση ήταν αυτό της αλυσίδας Ατλάντικ.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 και το 1985 είχε 5 καταστήματα με τζίρο 16,7 εκατ. ευρώ ενώ το 2009 έκλεισε με τζίρο 573 εκατ. ευρώ.

Διέθετε 151 καταστήματα Ατλάντικ, είχε 21 cash & Carry και 545 καταστήματα franchise. Τα προβλήματα για την γνωστή αλυσίδα ξεκίνησαν το 2010 και η αυλαία έπεσε οριστικά το καλοκαίρι του 2011.

Fokas

H Fokas ήταν η μετεξέλιξη της εταιρείας ενδυμάτων «Βεργόπουλος» που είχε ιδρυθεί το 1936 από τρία αδέρφια, τον Απόστολο, τον Λέανδρο και τον Οδυσσέα Φωκά.

Η εταιρεία μετονομάστηκε το 1958 και το 1978 εγκαινίασε το πολυκατάστημα της οδού Τσιμισκή 7.500 τμ. Το 1990 η Φωκάς συνέχισε να επεκτείνεται και προχώρησε σε συμφωνία με την Esprit ενώ το 2000 η εταιρεία σχεδίαζε την είσοδο της στο Χρηματιστήριο.

Η επέλαση του μνημονίου ωστόσο ήταν σαρωτική και το 2014 οδήγησε μία από τις ισχυρότερες εταιρείες ένδυσης και υπόδησης στην πτώχευση τον Μάρτιο του 2014 αφήνοντας πολλά εκατομμύρια χρέη σε προμηθευτές, τραπεζες και εργαζόμενους.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κύμα Γερμανικών επενδύσεων στην βόρεια Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Το πιο hot όνομα που σκανάρει την αγορά της Βόρειας Ελλάδας είναι ο πολυεθνικός κολοσσός TeamViewer. Οι γερμανικές εταιρείες που έφθασαν ήδη.

Κάτι που μοιάζει με κύμα γερμανικών επενδύσεων στον κλάδο της πληροφορικής και του λογισμικού αρχίζει να διαμορφώνεται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την πολυπόθητη αναστροφή του brain drain σε brain gain. Το πιο hot όνομα που σκανάρει την αγορά της είναι ο πολυεθνικός κολοσσός TeamViewer, γνωστός για το δωρεάν λογισμικό διασύνδεσης υπολογιστών που χρησιμοποιούν εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία ανήκει στο επενδυτικό fund Permira όπως και η πολυεθνική εταιρεία λογισμικού για τον δημόσιο τομέα P&I, που ίδρυσε θυγατρική στα Γιάννενα το 2017 και απασχολεί περίπου 48 άτομα.

Σύμφωνα με τον διευθυντή παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Ματίας Χόφμαν, η λειτουργία της P&I στα Γιάννενα και το αξιόλογο απόθεμα σε βιογραφικά λειτουργεί ως κίνητρο για την έλευση της TeamViewer στην Ελλάδα. Μία προοπτική που αν ευοδωθεί θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός τεχνολογικού πόλου στην περιοχή της Ηπείρου με τις δύο εταιρείες να απασχολούν μαζί περί τους 300-400 developers. Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Εξάλλου, στη Θεσσαλονίκη ήδη δραστηριοποιείται η γερμανική εταιρεία σχεδιασμού και παραγωγής λογισμικού για επιχειρήσεις Prodyna, η οποία απασχολεί περί τα 15 άτομα και βρίσκεται σε αναζήτηση 50 νέων υπαλλήλων στον κλάδο του software engineering μεταξύ αυτών και senior developers.  Επίσης, γραφείο στη Θεσσαλονίκη στο Cosmos Center άνοιξε η γερμανική εταιρεία software testing Comquent, όπου απασχολεί προς το παρόν 6-7 άτομα.

Στη Θεσσαλονίκη επένδυσε και η Consolut, η οποία ειδικεύεται στην εγκατάσταση και διαχείριση των συστημάτων ERP της SAP.

Σημειώνεται ακόμη ότι από τον κλάδο της υποστήριξης επιχειρήσεων και call center έχουν επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη οι εταιρείες Exciting και Time Frame, που απασχολούν 70 άτομα περίπου έκαστη.

Για την εγκατάσταση των εταιρειών στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα μεσολαβεί υποβοηθητικά το Ελληνογερμανικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Όπως τόνισε ο ο κ.Χόφμαν στη διάρκεια συνάντησης των δημοσιογράφων με γερμανικούς φορείς στη Θεσσαλονίκη, οι θέσεις που προσφέρονται παρέχουν μισθούς υψηλότερους από τον μέσο όρο στην Ελλάδα.

Παράλληλα, επενδυτικό ενδιαφέρον από τη Γερμανία υπάρχει για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αγορά βιοαερίου και την εξοικονόμηση ενέργειας στον τομέα των τροφίμων.

Τη στήριξη του Προξενείου της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη στην προώθηση των ελληνογερμανικών επιχειρηματικών σχέσεων εξέφρασε στη συνάντηση ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, πρόξενος Βάλτερ Στέχελ. Ο ίδιος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Προξενείου για τη σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών και την ενίσχυση της κοινής μνήμης του παρελθόντος και την καλλιέργεια ελληνογερμανικής κουλτούρας μνήμης. Σε αυτή την κατεύθυνση στοχεύει, εξάλλου, και το Μουσείο Ολοκαυτώματος το οποίο θα ανεγερθεί στη Θεσσαλονίκη, έργο στο οποίο συμμετέχει η Γερμανία με χρηματοδότηση 10 εκατ.ευρώ.

Τις δράσεις και τα προγράμματα των γερμανικών φορέων της Θεσσαλονίκης για το 2019 εκτός από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο παρουσίασαν και:
-η διευθύντρια της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης Birgit Becker
-ο υπεύθυνος για πολιτιστικά θέματα Άρης Καλόγηρος

  • η διευθύντρια του Ιδρύματος Heinrich Boell, Όλγα Δρόσου
    -ο διευθυντής του γραφείου της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης για την Ελλάδα Χρήστος Λαζαρίδης
    και η ιερέας της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανόγλωσσων στη Θεσσαλονίκη, Brigitte Bittermann.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεχίζονται οι συζητήσεις με KINGSLEY για την αγορά της EBZ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την τύχη της ζαχαροβιομηχανίας – Την ερχόμενη Τρίτη θα βρεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων όλοι οι εμπλεκόμενοι

Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για την τύχη της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, η κυβέρνηση συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με την αγγλοαμερικανική κοινοπραξία Kingsley Capital Partners. Η κοινοπραξία αποτελεί παλιό γνώριμο των εμπλεκομένων στην ΕΒΖ, ωστόσο επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς αναμένεται την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την ερχόμενη Τρίτη, να καθίσει εκ νέου στο τραπέζι των συζητήσεων.

Αν, πάντως, μέχρι το τέλος του μήνα δεν βρεθεί επενδυτής, οπότε αναμένεται να κατατεθεί στο δικαστήριο το αίτημα για υπαγωγή της εταιρείας στις πρόνοιες της Προπτωχευτικής Διαδικασίας Εξυγίανσης του άρθρου 106δ, την εξυγίανση της εταιρείας θα αναλάβει ο μεγαλύτερος πιστωτής της, η Τράπεζα Πειραιώς.

Όπως διεμήνυσε, μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τευτλοπαραγωγούς, «αν η Πειραιώς αναλάβει την εξυγίναση της ΕΒΖ, αυτό θα σημάνει πως για έναν-ενάμιση χρόνο δεν θα ανάψουν τα φουγάρα των εργοστασίων, δεν θα σπαρθούν τεύτλα. Αντίθετα, αν η εξυγίανση της εταιρείας προχωρήσει με στρατηγικό επενδυτή, τότε η καλλιέργεια θα συνεχίσει απρόσκοπτα».

Αξίζει να σημειωθεί πως οι τευτλοπαραγωγοί μία ημέρα πριν τη συνάντηση με την Kingsley, αναμένουν τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου, μία απάντηση για το τι μέλλει γενέσθαι με το ΦΠΑ που τους οφείλει η ζαχαροβιομηχανία.

Υπενθυμίζεται πως η προσφορά που είχε καταθέσει η Kingsley, στα μέσα του  2018 για την εξαγορά της βαθύτατα ζημιογόνου βιομηχανίας ήταν ύψους περίπου 70 εκατ. ευρώ.

Το βέβαιο είναι πως η εταιρεία βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο και όπως λένε γνώστες των συζητήσεων ακόμη και αν προκύψει στρατηγικός επενδυτής θα απαιτηθεί χρόνος προκειμένου να γίνουν οι σχετικοί ελέγχοι και οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να οδηγηθεί η ΕΒΖ στην επόμενη ημέρα.    

Πηγή: https://www.voria.gr/article/sinechizonte-i-sizitisis-me-kingsley-gia-tin-exagora-tis-evz

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
post_head_image
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: