Connect with us

ΘΕΑΤΡΟ

Οι “Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Δημοσιεύτηκε

στις

400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.
Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.
Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, την οικονομική και ερωτική κοινοκτημοσύνη, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το DNA των αρχαίων ελληνικών πόλεων. Την ίδια στιγμή στήνει στον τοίχο τους σ σύγχρονούς του Αθηναίους, καυτηριάζοντας ανελέητα τον άσχημό τους εαυτό, που τον θεωρεί υπεύθυνο για τα δεινά της φυλής.
Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018.
Με απεριόριστο σεβασμό και αγάπη στον Αριστοφάνη, διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου, μέσα από την αριστουργηματική μετάφραση του Πολύβιου Δημητρακόπουλου, ο Αλέξανδρος Ρήγας εντάσσει την σύγχρονη ματιά στη διαχρονική αυτή κωμωδία, την οποία προσαρμόζει στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου.
Οι Εκκλησιάζουσες το καλοκαίρι του 2018, έρχονται κατευθείαν από την Αρχαία Αθήνα του 400π.Χ. με τη μοναδική διαφορά ότι είναι διανθισμένες με μουσικές από όλη την Ελλάδα. Από τα δημοτικά τραγούδια και Βυζαντινούς ύμνους έως διασκευές στον πυρρίχιο, στο πεντοζάλι, σε Κερκυραϊκά τραγούδια, σε νησιωτικούς ρυθμούς και σε βαλκανικά τέμπο.
Οι Εκκλησιάζουσες στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα έρχονται αυτό το καλοκαίρι να μας θυμίσουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε…


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση Πολύβιος Δημητρακόπουλος
Διασκευή / Σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ρήγας
Φωτισμοί Πέτρος Γάλλιας
Σκηνικά Γιάννης Σπανόπουλος
Κοστούμια Έβελιν Σιούπη
Μουσική Διδασκαλία Λία Βίσση
Χορογραφίες Ιβάν Σβιτάιλο
Ενορχήστρωση Τραγουδιών Αποστόλης Στίκας
Κομμώσεις Τρύφωνας Σαμάρας by Bergmann Kord
Κοσμήματα Viki ‘s Workshop by Viki Dasouki
Ραφή κοστουμιών Ρούλα Ζαχαράκη και Πανωραία Πολυζωγοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη Αγνή Χιώτη
Βοηθός Σκηνοθέτη Αναστασία Μανιάτη
Φωτογραφίες παράστασης Τζοάννα Βρακά
Βοηθός χορογράφου Παλούκη Αρετή
Λύρα κρητική Γιάννης Κρητικός
Λαούτο Αντώνης Αναδρανιστάκης
Ενορχήστρωση κρητικών τραγουδιών Γιάννης Κρητικός

Τα τραγούδια της παράστασης είναι βασισμένα στην ελληνική δημοτική μουσική παράδοση.

Διανομή
Πραξαγόρα: Αντώνης Λουδάρος
Βλέπυρος Μελέτης Ηλίας
Ευφροσύνη Δημήτρης Σταρόβας
Μελπομένη Σοφία Μουτίδου
Κέφαλος Ησαΐας Ματιάμπα
Χρέμης Χάρης Γρηγορόπουλος
Φιλόδωρος Ιβάν Σβιτάιλο
Πασιφάη Γιάννης Κρητικός
Μοσκόρφω Τάκης Βαμβακίδης
Αγλαΐα Κωνσταντίνος Ζαμπάρας
Νεοκλής Θανάσης Πατριαρχέας
Στον ρόλο του «Έλληνα» ο Γιώργος Κωνσταντίνου

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά)
Μάριος Δερβιτσιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τιμόθεος Θάνος, Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Κουκουράκης, Αστέρης Κρικώνης, Δημήτρης Κρίτας, Γιώργος Μπανταδάκης, Μάρκος Μπούγιας, Στέφανος Οικονόμου, Δημήτρης Παπαδάτος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Θανάσης Τούμπουλης, Δημήτρης Τσέλιος, Γιώργος Φλωράτος.

Ευχαριστούμε το ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΩΝ για την ευγενική στήριξη και φιλοξενία!

Τιμές Εισιτηρίων
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ 15
ΜΕΙΩΜΕΝΑ (ΑΝΕΡΓΟΙ – ΦΟΙΤΗΤΕΣ – ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ) 15
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ 20
ΑΜΕΑ ΔΩΡΕΑΝ

Προπώληση Εισιτηρίων
ΚΑΒΑΛΑ: ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ: (ΠΡΩΗΝ ΕΟΤ) ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ, 2510-620566
ΚΡΗΝΙΔΕΣ: cafe “ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ”: ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, 2510-516090
ΔΡΑΜΑ: GRANAZI STORE: ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 21, 25210-45812
ΞΑΝΘΗ: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ “ΔΥΟ”: ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 29, 25410-27777

RAINTICKET 6946126051 & VIVA.GR

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΘΕΑΤΡΟ

Και το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας ανεβαίνει στη διαδικτυακή «σκηνή»

Δημοσιεύτηκε

στις

Το «δικό μας» θέατρο «ανοίγει» το αρχείο του και μοιράζεται τις παραστάσεις του online για όλους εμάς που «μένουμε σπίτι» – «Πρεμιέρα» με Σεφέρη και Μαρία Χούκλη.

Όπως πολλοί θεατρικοί οργανισμοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί, το τελευταίο διάστημα προσφέρουν την ευκαιρία στα εκατομμύρια των θεατρόφιλων που βρίσκονται σε «καραντίνα» λόγω της πανδημίας του κορονοϊού να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις τους δωρεάν και διαδικτυακά, έτσι και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο της Καβάλας μπαίνει στο «παιχνίδι».

Με σύνθημα «Μένουμε σπίτι βλέποντας θέατρο!», το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας ανοίγει το αρχείο του και παροτρύνει το κοινό να μείνει στο σπίτι απολαμβάνοντας δωρεάν παραγωγές-σταθμούς του ΔΗΠΕΘΕ και του Φεστιβάλ Φιλίππων, μία μέρα τη βδομάδα για 24 ώρες.

Κάθε Δευτέρα στο κανάλι του ΔΗΠΕΘΕ στο YouTube, θα είναι διαθέσιμη μια διαφορετική παράσταση από το αρχείο του Θεάτρου. Πηγαίνοντας στο κανάλι θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την παράσταση την ημέρα που έχει οριστεί.

Επισκεφθείτε το κανάλι του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας πατώντας εδώ

Η «πρεμιέρα» για αυτήν τη νέα πρωτοβουλία του ΔΗΠΕΘΕ θα γίνει τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2020 με τη «συνέντευξη» του Γιώργου Σεφέρη-Χορηγού Αισιοδοξίας στη Μαρία Χούκλη, «Καλησπέρα σας, κύριε Σεφέρη», που πρωτοανέβηκε στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Φιλίππων του 2016.

Η παράσταση θα είναι διαθέσιμη στο κανάλι του ΔΗΠΕΘΕ στο YouTube από τις 18:00 το απόγευμα έως τις 18:00 το απόγευμα της επόμενης ημέρας.

Info

||Καλησπέρα σας, κύριε Σεφέρη||
Σκηνοθετική επιμέλεια: Θοδωρής Γκόνης
Σύνθεση κειμένου-Ερμηνεία: Μαρία Χούκλη
Ο ποιητής Δημήτρης Δασκαλόπουλος και μελετητής του έργου του «δανείζει» τη φωνή του στον Γιώργο Σεφέρη.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στις 9 Αυγούστου 2016 στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας–Φάρος και στις 2 Απριλίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

kavalapost

(Visited 7 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΟ

27 Μαρτίου | Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου είναι η ετήσια γιορτή της διεθνούς θεατρικής κοινότητας από το 1961, όταν πρωτοεμφανίστηκε με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου

Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου είναι η ετήσια γιορτή της διεθνούς θεατρικής κοινότητας από το 1961, όταν πρωτοεμφανίστηκε με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.

Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 Μαρτίου με θεατρικά δρώμενα και άλλες συναφείς με το θέατρο εκδηλώσεις, που διοργανώνονται από τα εθνικά τμήματα του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης που συνενώνει τους επαγγελματίες του θεάτρου και συνεργάζεται στενά με την UNESCO.

Κάθε χρόνο ένας άνθρωπος του θεάτρου αναλαμβάνει να γράψει το μήνυμα του εορτασμού, το οποίο είθισται να διαβάζεται στα θέατρα πριν από την παράσταση της 27ης Μαρτίου.

Το φετινό μήνυμα (2020) υπογράφει ο πακιστανός θεατρικός συγγραφέας Σαχίντ Ναντίμ και έχει ως εξής:

Το Θέατρο ως βωμός

Στο τέλος μιας παράστασης ενός έργου για τον ποιητή Σούφι Μπουλέχ Σαχ από το θέατρο Ajoka ένας ηλικιωμένος άντρας συνοδευόμενος από ένα νεαρό αγόρι πλησίασε τον ηθοποιό που έπαιζε το ρόλο του σπουδαίου Σούφι:

«Ο εγγονός μου δεν είναι καλά, θα μπορούσατε σας παρακαλώ να τον ευλογήσετε;»

Ο ηθοποιός εξεπλάγη και είπε:

«Δεν είμαι ο Μπουλέχ Σαχ, είμαι απλώς ένας ηθοποιός που παίζει αυτόν το ρόλο».

Ο ηλικιωμένος είπε:

«Γιε μου, δεν είσαι ηθοποιός, είσαι η μετενσάρκωση του Μπουλέχ Σαχ, η Αβατάρα του».

Αίφνης, μας αποκαλύφθηκε μια ολάκερα καινούρια έννοια του θεάτρου, όπου ο ηθοποιός γίνεται η μετενσάρκωση του ρόλου που παίζει.

Η εξερεύνηση ιστοριών όπως αυτής του Μπουλέχ Σαχ, και υπάρχουν τόσο πολλές σε όλες τις κουλτούρες, μπορεί να αποτελέσει μια γέφυρα μεταξύ μας, των θεατρικών δημιουργών και ενός ανεξοικείωτου αλλά ενθουσιώδους κοινού.

Όταν ερμηνεύουμε στη σκηνή, ορισμένες φορές παρασυρόμαστε από τη δική μας φιλοσοφία για το θέατρο, από το ρόλο μας ως προάγγελων της κοινωνικής αλλαγής, και αφήνουμε πίσω μια μεγάλη μερίδα της μάζας.

Κατά την ενασχόλησή μας με τις προκλήσεις του παρόντος αποστερούμε τους εαυτούς μας από τις δυνατότητες μιας βαθιά συγκινητικής πνευματικής εμπειρίας που μπορεί να προσφέρει το θέατρο.

Στον κόσμο τού σήμερα, όπου η μισαλλοδοξία, το μίσος και η βία ακολουθούν ανοδική πορεία και ο πλανήτης μας βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στην κλιματική καταστροφή, πρέπει να αναπληρώσουμε την πνευματική μας δύναμη.

Πρέπει να καταπολεμήσουμε την απάθεια, το λήθαργο, την απαισιοδοξία, την απληστία και την αδιαφορία προς τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε, προς τον πλανήτη πάνω στον οποίο ζούμε.

Το θέατρο έχει ρόλο, έναν ευγενή ρόλο, στην ενεργοποίηση και κινητοποίηση της ανθρωπότητας, ώστε να ανυψώσει τον εαυτό της από αυτή την κατάβαση προς την άβυσσο.

Μπορεί να ανυψώσει τη σκηνή, τον παραστατικό χώρο, σε κάτι ιερό.

Στη Νότια Ασία οι καλλιτέχνες αγγίζουν με ευλάβεια το πάτωμα της σκηνής προτού πατήσουν πάνω σ’ αυτό, μια αρχαία παράδοση όπου το πνευματικό και το πολιτισμικό συνυφαίνονται.

Είναι καιρός να ανακτήσουμε αυτή τη συμβιωτική σχέση μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού, παρελθόντος και μέλλοντος.

Η θεατρική δημιουργία μπορεί να γίνει μια ιερή πράξη και οι ηθοποιοί μπορούν πράγματι να γίνουν οι αβατάρες των ρόλων που παίζουν.

Το Θέατρο έχει τη δυνατότητα να καταστεί ένας βωμός και ο βωμός ένας παραστατικός χώρος.

Μετάφραση του αγγλικού πρωτοτύπου: Γιόλα Κλείτου, Κυπριακό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ)

Ποιος είναι ο Σαχίντ Ναντίμ

Ο Σαχίντ Ναντίμ είναι κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας του Πακιστάν και επικεφαλής του φημισμένου Θεάτρου Ajoka (Σύγχρονο Θέατρο).

Γεννήθηκε το 1947 στην πόλη Σοπόρε στο Κασμίρ.

Έγινε πρόσφυγας στην τρυφερή ηλικία του ενός έτους, όταν η οικογένειά του αναγκάστηκε να μεταναστεύσει στο νεοϊδρυθέν Πακιστάν μετά τον πόλεμο του 1948 μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν για την επίμαχη περιοχή του Κασμίρ.

Έζησε στη Λαχώρη του Πακιστάν, όπου απέκτησε Μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Πουντζάμπ.

Έγραψε το πρώτο του θεατρικό έργο ενώ ήταν φοιτητής στο πανεπιστήμιο, αλλά αφοσιώθηκε στη συγγραφή θεατρικών έργων όταν ξεκίνησε να γράφει ενώ ήταν πολιτικός εξόριστος στο Λονδίνο, έργα για την αντιφρονούσα θεατρική ομάδα Ajoka που ιδρύθηκε από τη Μαντίχα Γκαουχάρ, μια πρωτοπόρο ακτιβίστρια του θεάτρου, την οποία νυμφεύτηκε αργότερα.

Ο Σαχίντ Ναντίμ έχει γράψει περισσότερα από 50 πρωτότυπα έργα στις γλώσσες Πουντζάμπι και Ούρντου και έχει κάνει αρκετές διασκευές έργων του Μπρεχτ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΟ

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας | Αναβολή πρεμιέρας “Γυάλινος Κόσμος”

Δημοσιεύτηκε

στις

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας ανακοινώνει την προσωρινή αναβολή της πρεμιέρας του έργου του Τένεσσι Ουίλλιαμς «Γυάλινος κόσμος» που είχε προγραμματιστεί για το Σάββατο 21 Μαρτίου, για την προστασία όλων μας.

Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510220876 – 7 (πρωινές ώρες).

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συνέντευξη Τύπου από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας για το πρόγραμμα Β’ Καλλιτεχνικής Περιόδου

Δημοσιεύτηκε

στις

Συνέντευξη Τύπου παραχορίθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στο Θέτρο Αντιγόνη Βαλάκου για την παρουσίαση του προγράμματος της Β’ Καλλητεχνική περιόδου 2019-2020.

Από τον Πρόεδρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Σωκράτη Μποζούδη τον Καλλητεχνικό διευθυντή Θοδωρή Γκόνη αλλά και τον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού και παιδείας Απόστολο Μουμτσάκη . Ο οποίος  εκπροσώπησε τον Δήμαρχο Καβάλας λόγο της απουσίας του για τα ραντεβού του στην Αθήνα με Υπουργούς .

Στην συνέντευξη Τύπου ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού και παιδείας Απόστολος Μουμτσάκης τόνησε πως στόχος του Δήμου είναι η επένδυση στον πολιτισμό και γι αυτό το λόγο ο Δήμος θα στηρίξει κάθε προσπάθεια που γίνεται απο το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας Σωκράτης Μποζούδης αναφέρθηκε στον εμπλουτισμό του νέου προγράμματος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από πολλές εξερετικές παραστάεις αλλά και παρουσιάσεις βιβλίων και μουσικών εκδηλώσεν όπου θα γίνουν σε συνδιοργάνωση με την δημοτική βιβλιοθήκη αλλα και το δημοτικό Ωδείο Καβάλας. Δηλώντας πως στόχος είναι να καταφέρουν να ανεβάσουν το θέατρο σε υψηλά επιπεδα μαζί με τη βοήθεια του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Θοδωρή Γκόνη.

Ενώ τέλος ο καλλιτεχνικός Διευθηντης Θοδωρής Γκόνης αναφέρθηκε στην μεγάλη επιτυχία που είχε το πρόγραμμα  της Α΄ Καλλητεχνική περιόδου και ότι στόχος και σκοπός του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας είναι να μπορούν να κυκλοφωρούν οι παραστάσεις του και σε άλλα μέροι και πόλεις της Περιφέρειας . Και στην συνέχεια παρουσίασε όλο το προγραμμα και όλες τις παραστάσεις που θα έρθουν και θα φιλοξενηθούν στο Αντιγόνη Βαλάκου την Β’ Καλλητεχνική περιόδου.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ