Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Οδηγούμε την 10η γενιά Honda Civic

Το Honda Civic είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μπορούσε να σταθεί δίπλα σε κάποια ευρωπαϊκά μοντέλα, όταν πρωτοεμφανίστηκε, 45 χρόνια πριν.

Σήμερα έχουμε να κάνουμε με την 10η γενιά του μοντέλου (το πιο γνωστό ιαπωνικό παγκοσμίως μαζί με το Toyota Corolla), που παρουσιάσαμε εκτενώς πριν λίγους μήνες και ήδη είναι το 4ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο στον κόσμο.

Αιρετικό αισθητικά, με ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, μικρούς προβόλους και εξαιρετική αεροδυναμική, το φρέσκο 5θυρο Civic hatchback (κατασκευάζεται στην Μεγάλη Βρετανία) απευθύνεται στα εκατομμύρια χρηστών που το έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν και δεν το αλλάζουν.

Η νέα φαρδύτερα και μακρύτερη πλατφόρμα δημιουργεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία απλή δομή, χωρίς περιττά στοιχεία, νέες τεχνολογίες, εξαιρετική ποιότητα και υλικά υψηλών προδιαγραφών. Η χαμηλωμένη θέση των καθισμάτων αποτελεί μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ένατη γενιά του μοντέλου.

Ο οδηγός έχει καλύτερη αίσθηση επαφής με το όχημα, που επιτείνεται από τη βελτιωμένη ορατότητα στο εμπρός τμήμα. Το νέο Civic είναι ένα όχημα που συνδυάζει μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών με πρακτική χρηστικότητα. Η δεύτερη γενιά του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας της Honda περιλαμβάνει ενσωμάτωση των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.

Επιπλέον, η σειρά τεχνολογιών προηγμένης ασφάλειας & υποστήριξης οδηγού Honda Sensing που διατίθεται με όλες τις εκδόσεις, διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία του.

Μετά την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα, τόσο την έκδοση με τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα των 130 ίππων (με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο), όσο και αυτό με τον δυνατό (183 ίππους) κινητήρα βενζίνης των 1500 κ.εκ, με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο (με δυο χαρτογραφήσεις, drive & sport).

Από αυτή μας την εμπειρία, είναι αλήθεια ότι σχεδόν «ερωτευτήκαμε» την έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα, που κινεί αξιοπρεπώς και βάλε τ0 βάρους 1300+ κιλών αμάξωμα με μέση κατανάλωση 7,3 λίτρων/100 χλμ. (εδώ παίζει τον ρόλο του και το σύστημα start/stop). Με εξαιρετική ροπή από τις 1200 στροφές, το 3κύλινδρο σύνολο στροφάρει εύκολα μέχρι τον κόφτη και δίνει στο οικογενειακό όχημα σβελτάδα και ευελιξία. Την ίδια στιγμή η αίσθηση του τιμονιού και η ακρίβεια του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, είναι σημεία αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο.

Αυτό όμως που ξαφνιάζει ευχάριστα, είναι η οδική συμπεριφορά. Το 1000άρι Civic 10ης γενιάς, συμπεριφέρεται σαν καρτ! Άμεσο, ακριβές, ουδέτερο στο στρίψιμο και σε όλες τις περιπτώσεις (ακόμα και στο χώμα) ένα κομμάτι, δίνει την εικόνα μιας απόλυτα πετυχημένης συνταγής.

Από την πλευρά της η δυνατή έκδοση των 183 ίππων (χωρίς start/stop), είναι μεν γρήγορη, πολύ γρήγορη, αλλά όχι τόσο ισορροπημένη σε οδική συμπεριφορά. Στην πίεση, το μεγάλο αμάξωμα τείνει να υποστρέψει, αλλά επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν το αφήνουν.

Με μέση κατανάλωση 7,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σαφώς πιο δυνατά φώτα από το 1000άρι, πολύ δυνατά φρένα (χωρίς αυτό να σημαίνει πως το 1000άρι υστερεί) και διπλή μπούκα εξάτμισης στο κέντρο του διαχύτη πίσω, το Civic των 1500 κ.εκ. θεωρούμε ότι είναι μια πιο σπορτίφ παρά οικογενειακή επιλογή, χωρίς όμως η οδική συμπεριφορά να το υποστηρίζει.

Ο λόγος της διαφοράς αυτής, είναι –κατά τους έλληνες τεχνικούς- το ότι, ο 1000άρης κινητήρας, πιο ελαφρύς και τοποθετημένος πιο πίσω από τον εμπρός άξονα (σε σχέση με τον 1500άρη), συντελεί σε ένα πιο ομοιογενές και ισορροπημένο σύνολο, που μεταφράζεται σε υποδειγματική οδική συμπεριφορά.

Κατά τα λοιπά, το ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό, χωρά άνετα 5 επιβάτες, έχει πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και καλή εργονομία με εξαίρεση την κάπως δύσκολη στην χρήση της (χρειάζεται εξοικείωση) κεντρική οθόνη πληροφοριών, ενώ δεν έχει (και στις δυο περιπτώσεις) ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού (και ο θεός βοηθός…).

Στα μείον και η περιορισμένη ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω (ας όψεται η αεροδυναμική), αλλά και το χαμηλό αμάξωμα που συχνά πυκνά, αν δεν προσέχεις, έρχεται σε επαφή με τα εξογκώματα των δρόμων.

Πάντως οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας μας διαβεβαίωσαν ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν το 1500, ενώ υπάρχει δυσκολία παράδοσης της έκδοσης hatchback, καθώς η παραγωγή του εργοστασίου της Αγγλίας είναι ήδη προπουλημένη.

Πιο πρόσφατη εμπειρία από το σύγχρονο Civic, η οδήγηση για μερικά χιλιόμετρα εντός Αττικής, της νέας έκδοσης πετρελαιοκινητήρα κινητήρα 1.600 κ.εκ. (1.6i-DTEC) που έλειπε από το μοντέλο και ήρθε να συμπληρώσει την γκάμα.

Ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 rpm και μέγιστη ροπή 300Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10,5 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC *) ξεκινούν από 91 γρ/χλμ (Sedan) και 93 γρ/χλμ (Hatchback), σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4λτ/100 χλμ (Sedan) και 3,5λτ/100 χλμ (Hatchback).

Όσον αφορά την δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση ήταν στα 5,7 λτ/100 χλμ., απόκλιση που κρίνεται λογική αν σκεφτούμε πως οι μετρήσεις του κατασκευαστή γίνονται με ιδανικές συνθήκες.

Οι βελτιώσεις στον 1.6 diesel περιλαμβάνουν μείωση τριβών στους κυλίνδρους, πιο αποδοτική μετατροπή των οξειδίων του αζώτου NOx, και περαιτέρω αναβάθμιση της οδηγησιμότητας. Οι μηχανικοί έχουν εφαρμόσει νέες διαδικασίες παραγωγής, με πρωτοποριακά υλικά και εξαρτήματα επόμενης γενιάς για να δημιουργήσουν έναν πλήρως ανανεωμένο κινητήρα, ενώ κύριος στόχος τους ήταν να μειώσουν τη μηχανική τριβή του diesel σε επίπεδα βενζινοκινητήρα.

Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα μπεκ καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή πίεση 1800bar. Όσο υψηλότερη είναι η πίεση τόσο μεγαλύτερη η ταχύτητα ψεκασμού, ενώ το σπρέι αναμιγνύεται καλύτερα με τον αέρα στο θάλαμο καύσης. Αυτό μεταφράζεται σε καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση για την επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης.

Συνολικά, ο νέος 1.6 i-DTEC είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που δοκιμάζονται επίσημα μέσω της διαδικασίας Real Driving Emission (RDE) για τον έλεγχο των εκπομπών NOx και σωματιδίων.

Οι δοκιμές Real Driving Emission (RDE) μετράνε ρύπους όπως τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) στο δρόμο. Οι δοκιμές RDE τρέχουν παράλληλα με εργαστηριακούς κύκλους δοκιμών όπως οι NEDC και WLTP προκειμένου να εξασφαλίζονται χαμηλά επίπεδα ρύπων από τα οχήματα στο δρόμο σε όλη την Ευρώπη.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με το ανανεωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που έχει αναβαθμισμένα συγχρονιζέ. Επίσης, η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία.

Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας και βελτιώνει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Πέραν αυτού, ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων θα προστεθεί στις επιλογές του Civic από τον Σεπτέμβριο του 2018.

Επιπλέον το σύστημα Sensing προσφέρεται πλέον σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, ενώ οι βελτιώσεις σε τομείς της ασφάλειας που έκαναν πρόσφατα οι τεχνικοί της μάρκας, έδωσαν στο Civic και το πέμπτο αστέρι στις δοκιμές του Euro NCAP.

Οδηγικά, το Civic με τον νέο πετρελαιοκινητήρα, είναι αυτό που ταιριάζει στον μέσο οικογενειάρχη που διανύει πολλά χιλιόμετρα ανά έτος. Σχεδόν αθόρυβο, με ροπή από χαμηλά, χωρίς εξάρσεις του κινητήρα και με χαμηλή κατανάλωση, είναι αυτό που λέμε «αυτοκίνητο ζωής» και προβάλει σαν μια από τις πλέον «τίμιες» αγορές της κατηγορίας.

Με οδική συμπεριφορά που ταιριάζει περισσότερο στην έκδοση των 1500 κ.εκ. βενζίνης που προαναφέραμε, θα πωλείται σε 7 διαφορετικά χρώματα και δυο εκδόσεις εξοπλισμού Comfort με Navi (22.120 ευρώ) & Elegance (25.250 ευρώ). Οι τιμές αυτές γίνονται ακόμα καλύτερες αν συνυπολογίσουμε την 5ετή εγγύηση και Οδική Βοήθεια που συνοδεύει την αγορά.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en