Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Νέες τιμές στα αυτοκίνητα | Ποια ακριβαίνουν, ποια γίνονται φθηνότερα

Το θερμόμετρο του υδράργυρου ανεβαίνει, αλλά της αγοράς αυτοκινήτου όλο και πιο πολύ… δροσίζει μετά τις ριζικές αλλαγές στο νέο τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, αλλά και την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, σύμφωνα με την Ημερησία.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα τέλη ταξινόμησης, από 1ης Ιουνίου 2016 που ουσιαστικά έχει πάψει να ισχύει το μέτρο της απόσυρσης, κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης είναι η λιανική τιμή προ φόρων, αλλά και οι εκπομπές ρύπων ενός αυτοκινήτου και όχι ο κυβισμός του κινητήρα όπως ίσχυε. Στις αξιοσημείωτες αλλαγές και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας, η απαλλαγή των υβριδικών κατά 50% από το τέλος ταξινόμησης και πλήρης απαλλαγή μόνον των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Με πρόσφατη τροπολογία γίνεται ευνοϊκότερη η φορολόγηση των τελών ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με προδιαγραφές ρύπων Euro 5 (δεν ισχύουν επιβαρύνσεις), ενώ καμία απολύτως διαφοροποίηση δεν υπάρχει στα πιο ρυπογόνα (Euro 4 και παλαιότερα).

Πώς διαμορφώνονται τα νέα τέλη ταξινόμησης

Με τα νέα δεδομένα για να καθορισθεί ο τελικός συντελεστής των τελών ταξινόμησης συνυπολογίζονται και οι ρύποι και με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται απομείωση των συντελεστών κατά 5% για ρύπους έως 100 γρ./χλμ. και αυξήσεις από 10% έως 60% για ρύπους από 121 γρ./χλμ. και άνω. Στην περίπτωση των Ι.Χ. με ρύπους από 101-120 γρ./χλμ. δεν προβλέπεται καμία αυξομείωση στον συντελεστή.

Με βάσει τα παραπάνω οι τελικοί συντελεστές των τελών ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:

Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής είναι στο 3,8% (532 ευρώ) για αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% (560 ευρώ) για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,4% (616 ευρώ) για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000 συντελεστής από 7,60% έως 16% (τέλη από 1.064 έως 2.720 ευρώ).
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ συντελεστής από 15,2% έως 32% (τέλη από 2.584 έως 6.400 ευρώ).
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ συντελεστής 22,8% έως 48% (τέλη από 4.520 έως 12.000).
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 25.001 ευρώ (και άνω) συντελεστής από 30,4% έως 64%.( τέλη από 7.600 έως 16.000 ευρώ).

Ποια αυτοκίνητα ακριβαίνουν ποια φθηναίνουν

Επειτα από τις αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ και με μικρούς οικονομικούς κινητήρες είναι εκείνα που ευνοούνται, καθώς τα τέλη ταξινόμησης είναι μικρότερα ακόμη και από το καθεστώς της απόσυρσης. Και αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα πόλης με κινητήρες έως 1.200 κ.εκ. και τιμές πώλησης έως 14.000 ευρώ.

Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν στην αμέσως επόμενη κατηγορία, σε φορολογητέες αξίες από 14.001 έως 17.000 ευρώ, όπου τα τέλη ταξινόμησης ξεκινούν από τα 1.064 και φθάνουν κατ΄ ελάχιστο τα 2.720 ευρώ, καθώς δύναται να αυξηθούν πολύ περισσότερο εάν οι κινητήρες εκπέμπουν άνω των 120 γραμμαρίων CO2, ενώ ένα επιπλέον αξεσουάρ (π.χ. ηλιοροφή) μπορεί να απογειώσει το κόστος με την αλλαγή της κλίμακας. Εδώ μιλάμε για την κατηγορία των μικρομεσαίων με κινητήρες από 1.200 έως 1.600 κ.εκ. και αξίες λιανικής από 15.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ, καθώς παρατηρούμε μια αύξηση τιμών άνω των 500 ευρώ.

Περνώντας στην επόμενη κατηγορία όπου επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης 16% και αφορά αυτοκίνητα με αξίες λιανικής προ φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ, παρατηρούμε αυξήσεις στις τιμές λιανικής με μια διακύμανση από 1.500 έως και πάνω από 2.000 ευρώ. Αναφερόμαστε στις περιπτώσεις ΙΧ με τιμές λιανικής άνω των 20.000 ευρώ.

Από εκεί και πάνω (αξίες προ φόρων άνω των 20.001 ευρώ) υπάρχουν αυξήσεις πάνω από 3.000 ευρώ σε σχέση με τις τιμές της απόσυρσης, ενώ από 7.000 ευρώ και άνω είναι η επιβάρυνση στην κατηγορία των ΙΧ με αξία λιανικής προ φόρων 25.001 ευρώ.

Οι διαφοροποιήσεις

Αυτές είναι οι ουσιαστικές διαφοροποιήσεις με τα νέα δεδομένα και είναι ξεκάθαρο ότι πριμοδοτούνται τα φθηνά με μέτριο εξοπλισμό και μικρούς κινητήρες ΙΧ (μειώσεις 200-500 ευρώ), ενώ στα πιο ακριβά αυτοκίνητα που οι τιμές τους ξεκινούν από τα 15.000 ευρώ έχουμε αυξήσεις τουλάχιστον 500 ευρώ.

Όπως και να έχει όμως, υπάρχουν περιπτώσεις που οι εδώ αντιπροσωπείες έχουν απορροφήσει τις όποιες αυξήσεις διατηρώντας τον τιμοκατάλογο στα επίπεδα της εποχής της απόσυρσης, για συγκεκριμένο όμως αριθμό και τύπο αυτοκινήτων.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en