Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μειονοτική εκπαίδευση | Οι αντιδράσεις γονέων, οι κινήσεις βουλευτών

Κοινός τόπος των δηλώσεων στον “Χ” των τριών βουλευτών, Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν το …χάσμα μεταξύ δημόσιας και μειονοτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη να γίνει διάλογος αλλά με ανοιχτά σχολεία.

Διάλογο για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, αλλά με ανοιχτά σχολεία, ζήτησαν οι βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, στον απόηχο των αντιδράσεων που καταγράφονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης ήδη από την περασμένη εβδομάδα. Οι αντιδράσεις που ξεκίνησαν με συμβολική κατάληψη του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και επεκτάθηκαν σε δέκα μειονοτικά σχολεία της πόλης και των οικισμών.

Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης. Προβάλλει ως αίτημα την κατάργηση των ξεπερασμένων βιβλίων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη» και την εισαγωγή άμεσα των σύγχρονων βιβλίων των δημοσίων σχολείων έτσι ώστε να διδάσκονται στη νέα σχολική χρονιά 2018-2019 στα μειονοτικά σχολεία. Επικαλείται την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και υποστηρίζει ότι τα παιδιά μας, που εκπαιδεύονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία, έχουν το δικαίωμα να επωφελούνται από τα ίδια βιβλία με τους μαθητές που μορφώνονται σε δημόσια σχολεία.  

Και ενώ οι αντιδρώντες, κυρίως στην γειτονική Ξάνθη, χρησιμοποιούν την κατάληψη ως μέσο πίεσης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και Ροδόπης, συναντήθηκαν χθες το μεσημέρι στην Κομοτηνή με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτη Κεραμάρη.

Κοινός τόπος των δηλώσεων στον “Χ” των τριών βουλευτών, Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν το …χάσμα μεταξύ δημόσιας και μειονοτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη να γίνει διάλογος με ανοιχτά σχολεία. 

Κάθε αρχή και δύσκολη, εκτιμά ο βουλευτής κος Μουσταφά, επικαλούμενος την ενέργεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που εκτιμώντας την εικοσάχρονη παρουσία των βιβλίων του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων άνοιξε το δρόμο για την παράλληλη χρήση των βιβλίων των δημοσίων σχολείων.

“Ίσως και το ξαναγράψιμο, ίσως καινούργιων βιβλίων ή την χρήση αποκλειστικά των βιβλίων του δημοσίου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία”, σπεύδει να προσθέσει ο βουλευτής. Κατά τον ίδιο η εκπαιδευτική  κοινότητα, δηλαδή “οι σύλλογοι διδασκόντων, ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμβάλουν ώστε να αρχίσει αυτή η δοκιμαστική περίοδος της ταυτόχρονης χρήσης και των δύο βιβλίων, να δούμε τα αποτελέσματά του.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση είναι πραγματικά δύσκολες και γίνονται με φειδώ και με αυτοεπιβεβαίωση”. Αναφορικά με τις αντιδράσεις των γονέων, σημειώνει “δεν καταλαβαίνω τους λόγους αυτής της έντονης αντίδρασης, από τη στιγμή που έχει δρομολογηθεί… Μην δαιμονοποιούμε  τα προβλήματα της εκπαίδευσης, παντού σε όλα τα μέρη της Ελλάδας έχουμε προβλήματα”. Σε σχέση με τα επίμαχα βιβλία ο βουλευτής Ροδόπης λέει “αυτά τα βιβλία (βιβλία του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη) τα οποία έπαιξαν το ρόλο τους, ήταν απαίτηση της μειονότητας. Να γραφούν ειδικά βιβλία για παιδάκια που η μητρική τους γλώσσα δεν ήταν τα ελληνικά.

Όμως έχουν συντελεστεί πολλές αλλαγές, και η δομή της μειονότητας, η αντίληψή τους για την παιδεία, ο μεγάλος αριθμός σπουδαγμένων παιδιών, η ανάγκη για υποχρεωτική εννιάχρονη και σιγά-σιγά δωδεκάχρονη εκπαίδευση, έχει εμπεδωθεί στο μυαλό των ανθρώπων και πραγματικά χρειάζεται να υπάρξει αυτός ο διάλογος όχι με αυτές τις αντιλήψεις αλλά ένας δημιουργικός διάλογος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τα βέλτιστα”.

Χάσμα ανάμεσα σε δημόσια και μειονοτική εκπαίδευση, βλέπει ο Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και εκφράζει την πεποίθηση ότι “το δημόσιο σχολείο πρέπει να είναι σε επικοινωνία με το μειονοτικό και κάπως έτσι να μειωθεί το χάσμα που υπάρχει στα δύο συστήματα”. Μάλιστα παρέθεσε ένα προσωπικό παράδειγμα “εγώ σπούδασα τις εποχές που διδασκόμασταν τα ίδια βιβλία που διδάσκονταν και στα δημόσια σχολεία, στο αρρένων τότε. Ήταν επιτυχημένο αυτό, είχαμε καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας και τότε δεν είχαμε και νηπιαγωγεία που θα βοηθούσαν σε αυτή την κατεύθυνση”.

Σήμερα, σημειώνει, “με την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στα μειονοτικά σχολεία θέλει διπλή προσπάθεια για να μπορέσεις να μάθεις τα ελληνικά σε ένα παιδί το οποίο πρώτη φορά γνωρίζει την ελληνική στα πέντε και παλιά στα οκτώ του χρόνια όταν πήγαινε για πρώτη φορά στο σχολείο”. Γι’ αυτό τονίζει “αυτό το χάσμα των σχολείων, μειονοτικών και δημόσιων, πρέπει να κλείσει και να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των δύο σχολείων. Όταν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των δύο σχολείων θα κλείσει το χάσμα και ένας τρόπος για να κλείσει αυτό είναι χρήση των ίδιων βιβλίων και στα δύο σχολεία, εννοώ στο ελληνόφωνο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων. Το μειονοτικό πρόγραμμα ή το τουρκόφωνο είναι θέμα των δασκάλων που δεν θέλω να επεκταθώ”, καταλήγει.     

Με το σχόλιό του επί των  καταλήψεων στα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης “είναι λυπηρό το να κλείνει ένα σχολείο”, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Ζεϊμπέκ Χουσεΐν. Αναφορικά με τα ίδια τα βιβλία είπε “μετρούν μια εικοσαετία στην εφαρμογή. Στην αρχή όντως τα στήριξε η μειονότητα και χρειαζόταν αυτά τα βιβλία και βοήθησαν στη μειονοτική εκπαίδευση. Όμως στη συνέχεια το υλικό δεν ανανεώθηκε, παρέμεινε στάσιμο, ενώ η μειονότητα προχώρησε. Άλλαξαν τα μυαλά, έχουμε πάρα πολλούς αποφοίτους και από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, δεν είναι η ίδια η μειονότητα που ήταν πριν 20 χρόνια, όμως τα βιβλία είναι ίδια”.

Άποψή του είναι ότι “πρέπει να συμπλέξει το μειονοτικό με το  δημόσιο σχολείο, δεν μπορεί να πηγαίνουν σε παράλληλες γραμμές”. Άλλωστε, όπως διαπιστώνει, “κατά πλειοψηφία οι απόφοιτοι των μειονοτικών σχολείων, συνεχίζουν στο δημόσιο γυμνάσιο και λύκειο”. Γι’ αυτό, προσθέτει, “πρέπει να ανοίξει ουσιαστικός διάλογος. Το αίτημα των γονιών είναι πολύ λογικό. Και ο εκπαιδευτικός έχει συνειδητοποιήσει  ότι δεν επαρκούν αυτά τα βιβλία – επειδή έχω και τον γιο μου πάει στην τρίτη τάξη στο μειονοτικό της Ξάνθης και προσπαθεί να καλύψει την ύλη με φωτοτυπίες ή από αλλού”.

Την απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτών των μειονοτικών σχολείων τη χρήση των δημοσίων βιβλίων (αριθ. πρωτ. 148133/H2/10-09-2018) ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης την έχει χαρακτηρίσει ως θετικό βήμα. Τονίζει όμως ότι χρήζει επανεξέτασης και διόρθωσης και απαιτεί την κατάργηση των βιβλίων που καθορίστηκαν στο πλαίσιο του «προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη», την έκδοση σαφών οδηγιών προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να καθοριστούν τα βιβλία των δημοσίων σχολείων ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό και όχι ως βοηθητικό – υποστηρικτικό για τη διδασκαλία των ελληνόγλωσσων μαθημάτων στα μειονοτικά σχολεία. 

xronos

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en