Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγαλοεργολάβοι βάζουν ξανά στο στόχαστρο κονδύλια δισεκατομμυρίων

Κατασκευαστικοί όμιλοι ποντάρουν στα δισ. του ΕΣΠΑ για τη διάσωσή τους και φτιάχνουν τις συμμαχίες τους στο καινούριο πολιτικό τοπίο

Μετά από δεκαετίες που ορισμένοι καρπώνονταν εκατομμύρια από μίζες για εξοπλιστικά προγράμματα σε βάρος του ελληνικού λαού, η δικαιοσύνη τώρα προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι της διαπλοκής.

Την ίδια ώρα, όμως, κάποιοι άλλοι παράγοντες της εγχώριας διαπλοκής επιχειρούν να στήσουν το νέο μεγάλο κόλπο, που θα τους βγάλει κερδισμένους για την επόμενη επταετία, αλλά και θα διαμορφώσει το νέο πολιτικό κατεστημένο.

Όπως αποκαλύπτει κυριακάτικη εφημερίδα, η διαπλοκή αυτό το διάστημα δίνει σκληρές μάχες, καθώς μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα αποφασιστεί ποια έργα θα μπουν στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020), συνολικού ύψους πάνω 21 δισ. ευρώ.

Κύριοι παίκτες είναι μεγαλοεργολάβοι και κατασκευαστικοί όμιλοι, οι οποίοι θέλουν να βγάλουν τα “σπασμένα» των προηγούμενων ετών. Αφού το παραμύθι για την ανάληψη έργων στο εξωτερικό ξέφτισε, οι μεγαλοεργολάβοι θέλουν να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη. Ο τελευταίος χρόνος τους έφερε ελάχιστες συμβάσεις στο εξωτερικό, οι περισσότερες από τις οποίες αποδείχτηκαν ζημιογόνες. Στόχος τους είναι να λεηλατήσουν το νέο ΕΣΠΑ και να πάρουν προς ίδιον όφελος τη μερίδα του λέοντος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, υπάρχει ο κίνδυνος αρκετά δισ. ευρώ να αλλάξουν δρόμο, λόγω αδυναμίας των επιχειρήσεων να τα απορροφήσουν και να στραφούν προς κάποιους ισχυρούς εργολάβους.

erga

Η πρόσφατη αναθεώρηση για τους 4 οδικούς άξονες μέσω της οποίας η διαπλοκή πρόκειται να ενθυλακώσει περί τα 6 δισ. ευρώ κρατικών και κοινοτικών κονδυλίων δείχνει ότι ορισμένοι εργολάβοι διαθέτουν ακόμα ισχυρούς συμμάχους.

Πολλά από τα έργα που είχαν ενταχθεί στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ παρουσιάζουν σημαντικές καθυστερήσεις και συνεπώς δεν θα ολοκληρωθούν εγκαίρως. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθούν σημαντικά κοινοτικά κονδύλια για έργα που πρέπει να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2015, πράγμα εξαιρετικά αδύνατον για τους οδικούς άξονες, τα μεγάλα έργα του ΟΣΕ και το μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι κατασκευαστές θέλουν να βεβαιώσουν ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις θα μπουν, ως “έργα-γέφυρες» όπως αποκαλούνται, και στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Η σκληρή μάχη για τα 21 δισ. του νέου ΕΣΠΑ θα δοθεί μέχρι τον Ιούνιο. Και εκεί που τα κοινοτικά κονδύλια προορίζονταν να ενισχύσουν τις επενδύσεις στην πραγματική οικονομία, κάποιοι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι ποντάρουν τη διάσωσή τους σε αυτά, διαμορφώνοντας παράλληλα τις συμμαχίες τους στο νέο πολιτικό σκηνικό.

Το νέο μεγάλο κόλπο μεγάλης μερίδας μεγαλοεργολάβων θα συνεχίσει το όργιο διαπλοκής των προηγούμενων ετών. Έτσι τίθεται το εύλογο ερώτημα, πότε η δικαιοσύνη θα ανοίξει το φάκελο των δημοσίων έργων; Έχει έρθει η ώρα, που δεν παίρνει αναβολή, για να λογοδοτήσουν και όσοι διασπάθισαν δημόσιο χρήμα, στερώντας το από τον ελληνικό λαό, και συνέβαλαν στη χρεοκοπία της χώρας, με τις απάνθρωπες για την τεράστια πλειοψηφία συνέπειες.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συμμετοχή των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ στην Γενική Συνέλευση Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά

Στην Κεφαλλονιά βρίσκεται η Διοικούσα Επιτροπή της ΚΕΕΕ καθώς και εκπρόσωποι από Επιμελητήρια όλης της χώρας, πολιτικοί, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων και κοινωνικών εταίρων, για να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ.

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης της οικονομίας των Ιονίων νήσων αλλά και τα ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του νησιού, αλλά και εν γένει οι επιχειρήσεις της χώρας, θα τεθούν σε διάλογο, με τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων, όπως ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας, η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο τέως υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος.

Ακόμα, από την αντιπολίτευση αναμένεται να βρεθούν στο νησί, η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, καθώς και ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Παύλος Γερουλάνος. Εκπρόσωποι όλων των πολιτικών παρατάξεων έχουν προσκληθεί, ως είθισται, και αναμένεται η συμμετοχή πολλών από αυτούς.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en