Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Μαρινόπουλος | Προχωράνε με βάση το ΜοU

Την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε να εκταμιεύεται τελικά η πρώτη δόση (65 από τα συνολικά 80 εκατ. ευρω΄) της λεγόμενης ενδιάμεσης χρηματοδότησης προς τη Μαρινόπουλος, αντί της περασμένης Δευτέρας, 5 Σεπτεμβρίου που προβλεπόταν στο Μνημόνιο για τους όρους της συμφωνίας εξυγίανσης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι εργαζόμενοι έχουν ήδη δει να πιστώνονται στους λογαριασμούς τους οι μισθοί που τους οφείλονται (1,5 μισθός, ήτοι εξόφληση Ιουλίου και Αυγούστου), ενώ η σχετική διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, αλλεπάλληλες συναντήσεις και τηλεφωνικές επικοινωνίες με προμηθευτές της Μαρινόπουλος έχει τις τελευταίες ημέρες η διοίκηση τηςΣκλαβενίτης και κυρίως ο κ. Γεράσιμος Σκλαβενίτης προκειμένου να διασφαλισθεί η συναίνεση όσο το δυνατόν περισσότερων εξ αυτών στη συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος. Ο στόχος για τη διασφάλιση της συναίνεσης στη συμφωνία εξυγίανσης παραμένει βεβαίως η 21η Σεπτεμβρίου 2016, έτσι ώστε αυτή, χωρίς άλλες καθυστερήσεις να κατατεθεί εκείνη την ημέρα στο δικαστήριο και να ζητηθεί η διαδικασία 106β και 106θ του Πτωχευτικού Κώδικα, ήτοι η συμφωνία εξυγίανσης άμεσης επικύρωσης. 

Tι προβλέπει το Μνημόνιο

Το «Μνημονιο Συνεννόησης» που υπογράφηκε μεταξύ των τριών πλευρών περιλαμβάνει τους όρους για τη συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, μια συμφωνία η οποία, όπως σημειώθηκε, έχει ακόμη πολύ δρόμο για να επιτευχθεί και κυρίως για να αποδειχθεί αποτελεσματική.

Καταρχήν θα πρέπει να σημειωθεί πως το 60 σελίδων μνημόνιο υπογράφουν 21 διαφορετικά νομικά και φυσικά πρόσωπα. Πιο συγκεκριμένα, στην συμφωνία συμμετέχουν οι εταιρείες  «ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ  Α.Ε.», «ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΞΥΝΟΣ Α.Ε.», «EXPRESS M Α.Ε.», «ΠΕΙΡΑΪΚΟΝ Α.Ε.», (οι συγκεκριμένες χαρακτηρίζονται «Εταιρίες Υπό Εξυγίανση») «ΜΑΡΚΕΤΑ  Α.Ε.»,«ΠΑΛΑΜΑΡΗΣ ΑΕ – CLASSIC ΕΚΛΕΚΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ», «TOP HOUSE A.B.E.E.», «ΚΡΟΝΟΣ»,  «ΖΕΥΞΗ»,  «GUEDO», «CHRIS CASH & CARRY LTD», («Μεταβιβαζόμενες Εταιρίες») . Αυτές οι 11 εταιρείες χαρακτηρίζονται «Εταιρίες Περιμέτρου» στο Μνημόνιο ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως Guedo και Chris δραστηριοποιούνται στην Κύπρο.  Επίσης την συμφωνία υπογράφουν οι τράπεζες Alpha Bank, Eurobank,  Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς, η Σκλαβενίτης και η Αδελφοί Μαρινόπουλοι ΑΕ.Επίσης, σαν φυσικά πρόσωπα οι μέτοχοι της Μαρινόπουλος και μέλη της επιχειρηματικής οικογένειας Παναγιώτης Μαρινόπουλος (του Ιωάννη), Παναγιώτης Μαρινόπουλος (του Δημητρίου), Λεωνίδας Μαρινόπουλος και Στέφανος Μαρινόπουλος.

Η συμφωνία προβλέπει μεταβίβαση της βιώσιμης δραστηριότητας των 11 «Εταιρειών Περιμέτρου»  σε νέα εταιρεία που θα ελέγχει κατά 100% η Σκλαβενίτης. Αντιθέτως προβλέπεται η μεταβίβαση των εταιρειώνΜαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ Α.Ε (Starbucks)., ΟΚ και Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε (Gap) στην εταιρεία Αφοί Μαρινόπουλος.

Κούρεμα 50% στους προμηθευτές

Στη νέα εταιρεία μεταφέρονται υποχρεώσεις προς τις μεταβιβαζόμενες εταιρείες, ενώ στη Μαρινόπουλος παραμένει το σύνολο των υποχρεώσεων προς τις υπό εξυγίανση εταιρείες και τις εταιρείες ΦΑΜΑΡ, Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, CMB Bulgaria EAD, Μαρινόπουλος Εταιρία Καφέ και OK Anytime. Επίσης στη νέα εταιρεία μεταφέρεται το 50% των πιστωτικών υπόλοιπων προμηθευτών των τεσσάρων υπό εξυγίανση εταιρειών, ενώ  όπως αναφέρεται θα καταβληθεί προσπάθεια ούτως ώστε να μεταφερθεί και το σύνολο των πιστωτικών υπόλοιπων προμηθευτών με υπόλοιπα μικρότερα των 100.000 ανά προμηθευτή.

Η πρόβλεψη για εργαζόμενους και δημόσιο

Στη νέα εταιρεία μεταβιβάζεται και η πρόβλεψη αποζημίωσης προσωπικού, οι οφειλές προς το προσωπικό, προς ασφαλιστικούς φορείς και το Δημόσιο και όλες οι ενεργείς την 30.6.2016 συμβάσεις εργασίας. Προβλέπεται διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων επί των απαιτήσεων των Οργανισμών Κύριας ή Επικουρικής Ασφάλισης, του Δημοσίου κ.ά. με ημερομηνία αναφοράς 30.6.2016 και διακανονίζεται το υπόλοιπο σε 250 άτοκες ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Αντίστοιχοι διακανονισμοί προβλέπονται με ΔΕΗ και άλλους οργανισμούς.

Τι θα ισχύσει με τα ακίνητα
Στη νέα εταιρεία μεταφέρονται όλα τα ιδιόκτητα ακίνητα, τα ακίνητα που έχουν καταχωρηθεί σαν financial leases, τα κτήρια, καθώς και η υπεραξία (μισθωτικά δικαιώματα) των ενεργών μισθώσεων καταστημάτων στις 30.6.2016. Επίσης μεταφέρεται το σύνολο των οφειλών προς εκμισθωτές – εταιρείες leasing, οι υποχρεώσεις από financial leases προς Ζήνων, Πανγαία, Εθνική Leasing, Πειραιώς Leasing και Helens, αλλά όχι η υποχρέωση αγοράς των ακινήτων που εκμισθώνονται από τις εταιρείες Helens στην συνολική προκαθορισμένη τιμή των 116 εκατ. ευρώ.

 

Η ενδιάμεση χρηματοδότηση

Βασικό κομμάτι της Συμφωνίας είναι τα συνολικά 80 εκατ. ευρώ της λεγόμενης ενδιάμεσης χρηματοδότησης μέχρι τις 30 Νοεμβρίου που θα αξιοποιηθεί προκειμένου να ξεκινήσει σταδιακά η επιστροφή στην κανονικότητα των καταστημάτων του δικτύου της Μαρινόπουλος. Όπως προβλέπει, λοιπόν, με το μνημόνιο έχουν ήδη καταστεί διαθέσιμα στην Express (πρόκειται για θυγατρική της Μαρινόπουλος μέσω της οποίας θα γίνει η ενδιάμεση χρηματοδότηση) 65 εκατ. ευρώ, για την πρώτη φάση.

Αναλυτικότερα:

-15 εκατ. ευρώ που θα καταβληθούν από τη Σκλαβενίτης για την αγορά τοις μετρητοίς εμπορευμάτων των εταιρειών της Μαρινόπουλος, τόσο αυτών που θα τεθούν προς εξυγίανση όσο και αυτών που θα μεταβιβασθούν στη νέα εταιρεία, στη οποία θα είναι μέτοχος 100% η Σκλαβενίτης.

-10 εκατ. ευρώ από τους μετόχους (οικογένεια Μαρινόπουλου) για πληρωμή μισθοδοσίας και λοιπών λειτουργικών εξόδων.

-15 εκατ. ευρώ από τις πιστώτριες τράπεζες για την εξασφάλιση της ανανέωσης των μισθώσεων των ακινήτων των καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

-25 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες για λοιπές πληρωμές.

 Έως τις 30 Σεπτέμβριου θα πρέπει να χορηγηθούν άλλα 7,5 εκατ. από τις τράπεζες για την κάλυψη των αναγκών των καταστημάτων του μηνός Οκτωβρίου, ενώ επίσης 7,5 εκατ. ευρώ θα πρέπει να δοθούν από τις τράπεζες έως τις 31 Οκτωβρίου 2016 για τις ανάγκες του Νοεμβρίου. Η τελευταία αυτή δόση προβλέπεται να χορηγηθεί υπό τον όρο ότι το 35% των λοιπών πιστωτών, πλην των τραπεζών, έχουν υπογράψει τις συμφωνίες εξυγίανσης.

Τα ασφυκτικά περιθώρια

Πέρα από την καταβολή των σημαντικών αυτών ποσών αγώνας δρόμου θα πρέπει να γίνει και μια σειρά από άλλα κρίσιμα θέματα:

 -Έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2016 η Μαρινόπουλος έπρεπε να έχει καταθέσει όλα τα στοιχεία εκείνα που απαιτούνται προκειμένου να υπάρχει σαφή εικόνα, ειδικά για τον αριθμό των εργαζομένων σε κάθε μία από τις θυγατρικές που θα εξυγιανθούν ή θα μεταβιβασθούν στο νέο εταιρικό σχήμα.

– Έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2016,θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί πλειοψηφία των πιστωτών που εκπροσωπούν το 60% των απαιτήσεων των πιστωτών στο οποίο περιλαμβάνεται το 40% των απαιτήσεων των τυχόν εμπραγμάτως ή με ειδικό προνόμιο ή με προσημείωση υποθήκης εξασφαλισμένων πιστωτών. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να κατατεθεί στο δικαστήριο προκειμένου να εφαρμοσθεί η διαδικασία του άρθρου 106β του Πτωχευτικού Κώδικα, δηλαδή η άμεση επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης,

 

Τα «αγκάθια» για την συμφωνία

  • Άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει σχετική απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων για τη συμμετοχή στη συμφωνία εξυγίανσης. Το μνημόνιο προβλέπει ρύθμιση των οφειλών προς το δημόσιο (εφορία) και ασφαλιστικά ταμεία με καταβολή αυτών σε 250 άτοκες μηνιαίες δόσεις με διαγραφή των προστίμων και προσαυξήσεων. Επίσης, προβλέπεται “κούρεμα” 50% των οφειλών προς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), ΔΕΗ και λοιπούς οργανισμούς κοινής ωφέλειας και καταβολή των υπολοίπων σε 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
  • Επίσης, θα πρέπει να δώσει το “πράσινο φως” και η Επιτροπή Ανταγωνισμού και μάλιστα η απόφασή της, εάν είναι θετική, να μην περιλαμβάνει πολλούς “αστερίσκους”, δηλαδή να μην υποχρεώνει ουσιαστικά τη νέα εταιρεία να προβεί σε κλείσιμο καταστημάτων στις περιοχές κύριου ενδιαφέροντος για τη Σκλαβενίτης, ήτοι στην Αττική και την Κρήτη. Χαρακτηριστικά στο Μνημόνιο χρακτηρίζεται ως Ουσιώδης Αρνητική Μεταβολή που συνιστά διαλυτική αίρεση των Συμφωνιών «η  έκδοση  από  την  Επιτροπή  Ανταγωνισμού  απόφασης,  με  την  οποία επηρεάζεται ουσιωδώς αρνητικά ο προβλεπόμενος κύκλος εργασιών της Νέας  Εταιρείας  στο  νόμο  Αττικής  και  στην  Περιφέρεια  Κρήτης  (Νομοί Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης, Χανίων) σε σχέση με τον κύκλο εργασιών της  ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕ  για  το  έτος  2015  και  σύμφωνα  με  τα  σχετικά στοιχεία,  που  χορήγησε  η  ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΓΕ  κατά  τον  Οικονομικό, Φορολογικό και Νομικό Έλεγχο». Σημειώνεται πως θετική απάντηση θα πρέπει να δώσει η Κυπριακή Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού αλλά δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα ή εμπλοκή σε αυτή την περίπτωση.
  • Ουσιώδης Αρνητική Μεταβολή θα είναι, επίσης, εάν μέχρι την 14η  Φεβρουαρίου 2017 δεν έχει εκδοθεί απόφαση για το σύνολο των Συμφωνιών Εξυγίανσης, υπό την έννοια ότι (α) έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης τριτανακοπής χωρίς την άσκηση τριτανακοπής κατά της απόφασης επικύρωσης ή (β) έχει εκδοθεί απορριπτική απόφαση από το αρμόδιο δικαστήριο επί εμπροθέσμως ασκηθείσας τριτανακοπής.
  • Επίσης, φυσικά, η Συμφωνία δεν μπορεί να προχωρήσει εάν απορριφθεί από το αρμόδιο Δικαστήριο οιαδήποτε εκ των Μαρινόπουλος ΓΕ, Express και Ξυνός Συμφωνιών Εξυγίανσης, που θα υποβληθούν.    
  • Τελευταίο, αλλά κεφαλαιώδους σημασίας, είναι να μην υπάρξει υπέρβαση του ποσού των 20 εκατ. ευρώ των υποχρεώσεων που θα αναλάβει η νέα εταιρεία σε σχέση με τις υποχρεώσεις που υπήρχαν στις 30 Ιουνίου 2016. Κι αυτό διότι κάτι τέτοιο μπορεί να αποτελέσει αιτία καταγγελίας της σύμβασης για την ενδιάμεση χρηματοδότηση

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Επαγγελματίες | Ερχονται «καμπάνες» 1.500 ευρώ για όσους δεν συνδεθούν με το IRIS

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα θα είναι από 1η Ιουλίου όσοι επαγγελματίες δεν συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Το πρόστιμο για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 1.500 ευρώ αλλά όσοι πληρώσουν το πρόστιμο εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του θα καταβάλλουν μειωμένο πρόστιμο κατά 50%. Επιπλέον όσοι επαγγελματίες δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό θα πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Ο νόμος υποχρεώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών προκειμένου να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.

Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών.

Για τους καταναλωτές η υπηρεσία IRIS είναι δωρεάν και είναι διαθέσιμη είτε στο Internet είτε στο mobile banking και ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια.

Μόνο το 41% έχει συνδεθεί

Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία υπολείπεται σημαντικά των 680.000 που ανέρχονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι,  ο αριθμός όσων έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής στο σύστημα αποδοχής πληρωμών μέσω του λογαριασμού τους, υπηρεσία που υποστηρίζεται από το ΙRIS της ΔΙΑΣ καθώς δεν ξεπερνούν τις 280.000.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ θα λάβουν από τις τράπεζες μέχρι τέλος Ιουνίου τα ακριβή στοιχεία  για τον αριθμό όσων έχουν συνδεθεί και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσουν τις εντολές προστίμων για όσους δεν συμμορφώθηκαν. Πάντως οι τράπεζες έχουν μειώσει τις προμήθειες κοντά στο 0,5% επί της συναλλαγής προκειμένου η υπηρεσία να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις κάρτες.

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΘΟ και Ανάπτυξης :

  1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία I.R.I.S. online payments, εφόσον:

α) Παρέχουν υπηρεσίες σε καταναλωτές ή

β) λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας

  1. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:

α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω

β) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31.12.2024.

  1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, ορίζονται:

α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

  1. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  2. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

  3. Οι δικαιούχοι πληρωμής  δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας

  4. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

  5. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

  6. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

  7. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ αν:

α) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

β) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

  1. Για μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en