Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μανωλόπουλος | Ποιο εμβόλιο θα κάνουμε το φθινόπωρο

Παρόλο που η πανδημία ακολουθεί πορεία συνεχούς αποκλιμάκωσης και από σήμερα αναστέλλεται η υποχρεωτικότητα της μάσκας, έχει ήδη προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας ως βέβαιος ο εμβολιασμός του συνόλου του πληθυσμού με την 4η δόση του εμβολίου το ερχόμενο Φθινόπωρο. Οι προσδοκίες πως αυτή θα μπορούσε να γίνει με τα εμβόλια νέας γενιάς που θα προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια προστασίας και θα καλύπτουν τις μεταλλάξεις, φαίνεται πως διαψεύδονται.

Μιλώντας στο iatronet.gr, ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Ευάγγελος Μανωλόπουλος (φωτογραφία), εκτιμά πως η 4η δόση θα γίνει με το ίδιο εμβόλιο με το οποίο κάναμε και τις προηγούμενες ή ενδεχομένως από κάποια ελαφρώς βελτιωμένη του έκδοση, ενώ τοποθετεί στο 2023 τις σημαντικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά τα εμβόλια νέας γενιάς.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Ο καθηγητής στέλνει το μήνυμα πως δεν τελειώσαμε με την πανδημία και συνιστά τη συνέχιση της χρήσης μάσκας σε χώρους συνωστισμού.

Παράλληλα, κάνει αναφορά στα σημαντικά προληπτικά και θεραπευτικά όπλα που υπάρχουν σήμερα στη φαρέτρα της επιστήμης για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, αλλά και της ευλογιάς των πιθήκων, για την οποία ξεκαθαρίζει πως “δεν είναι κάτι για το οποίο θα χάσουμε τον ύπνο μας”.

Ανανέωση της ανοσίας

Τι μπορεί να αλλάξει τόσο δραματικά ως τον Σεπτέμβριο, ώστε να προαναγγέλλεται από τώρα ως βέβαιη η 4η δόση στο σύνολο του πληθυσμού; “Δεν θα αλλάξει κάτι δραματικά. Απλά, από το φθινόπωρο θα κλειστούμε μέσα και μπορεί να έχουμε νέες εξάρσεις, σε συνδυασμό και με τη μείωση της ανοσίας”, απαντά ο κ. Μανωλόπουλος και προσθέτει: “Με τα σημερινά δεδομένα, η ανοσία σε υγιείς εμβολιασμένους με τρεις δόσεις φαίνεται να κρατάει σε καλό επίπεδο στους 6 – 7 μήνες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη σοβαρή νόσο. Αλλά η υπόθεση που κάνουμε είναι ότι σε τρεις μήνες θα έχει ελαττωθεί σημαντικά και θα είμαστε όλοι πιο ευαίσθητοι απέναντι σε μια έκρηξη κρουσμάτων, ακόμη και με την Όμικρον. Οπότε, θα χρειαστούμε φρέσκο εμβολιασμό για να ανανεωθεί η ανοσία. Σε αυτήν την πολιτική κινούνται και άλλες χώρες της Ευρώπης“.

Με το ίδιο εμβόλιο

Σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 200 ερευνητικές προσπάθειες για καλύτερα εμβόλια, κάποιες από τις οποίες είναι πολύ ώριμες. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη εμβολίων που θα προκαλούν πιο μακρόχρονη ανοσία, που δεν θα είναι ευαίσθητα στις μεταλλάξεις και θα δρουν και πιο στοχευμένα στην είσοδο του ιού στο αναπνευστικό σύστημα. Ο καθηγητής δεν αναμένει πως αυτές οι προσπάθειες θα οδηγήσουν σε τελικό προϊόν μέσα στο τρέχον έτος.

“Πιστεύω ότι μέσα στο 2023 θα έχουμε νέα εμβόλια που θα είναι βελτιωμένα σε αυτές τις κατευθύνσεις. Τον Σεπτέμβριο, κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουμε τα εμβόλια με τα οποία έχουμε ήδη εμβολιαστεί, δηλαδή τα δύο βασικά της Pfizer και της Moderna, τα οποία είναι πάρα πολύ καλά και σε αποτελεσματικότητα και σε ασφάλεια” σημειώνει, ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποιων μικρών αλλαγών: “Οι ίδιες οι εταιρείες ξέρουμε ότι έχουν σχεδιάσει λίγο τροποποιημένα τα εμβόλιά τους, ώστε να είναι και λίγο αποτελεσματικά στα στελέχη με τη μετάλλαξη Όμικρον. Δοκιμάζονται ήδη, αλλά είναι ακόμα ζητούμενο αν αυτές οι μικρές αλλαγές θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα, δεν έχουμε ακόμη αποτελέσματα των κλινικών μελετών. Άρα, κρατώ μια επιφύλαξη ότι τον Σεπτέμβριο μπορεί να μην είναι η εντελώς αρχική έκδοση, αλλά μια νέα ελαφρώς βελτιωμένη. Όμως, αυτό δεν αποτελεί μεγάλη εξέλιξη”, τονίζει.

Σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο πολυδύναμο εμβόλιο που θα αντιμετωπίζει όλες τις παραλλαγές και θα γίνεται μία φορά το χρόνο, όπως αυτό της γρίπης, υποστηρίζει πως αυτό είναι προς το παρόν μια υπόθεση. “Μπορεί, τελικά, να αποδειχτεί ότι τα εμβόλια που έχουμε ήδη κάνει επαρκούν και καλύπτουν ικανοποιητικά με μια αναμνηστική δόση κάθε χρόνο. Εγώ δεν θα ξαφνιαζόμουν αν συνέβαινε αυτό”, σημειώνει, προσθέτοντας πως οι πιο προχωρημένοι στόχοι θα είναι για παράδειγμα το εισπνεόμενο ρινικό εμβόλιο που θα δρα στον ρινοφάρυγγα και στους πνεύμονες, μειώνοντας και την πιθανότητα να θετικοποιηθεί κάποιος.

Τα φαρμακευτικά όπλα κατά της COVID-19

Ο κ. Μανωλόπουλος επισημαίνει πως δεν έχουμε τελειώσει με τον κορωνοϊό, ούτε με τις μάσκες, ως μέσο ατομικής προστασίας εκεί που πρέπει, παρά την άρση της υποχρεωτικότητας. Δεν κρύβει, ωστόσο και την αισιοδοξία του για την επόμενη μέρα, με δεδομένη την ανοσία που έχει “χτιστεί” αλλά και τα φαρμακευτικά όπλα που υπάρχουν πλέον διαθέσιμα.

Σε θεραπευτικό επίπεδο, πρώτη επιλογή είναι το αντιιικό Paxlovid της Pfizer, με προστασία κατά 90% από τη βαριά νόσο. “Θέλει λίγη προσοχή σχετικά με αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα που παίρνει ο ασθενής, όπως για την χοληστερόλη, αλλά αυτό μπορεί να διαχειριστεί γιατί χορηγείται μόνο για πέντε μέρες και η θεραπεία μπορεί να διακοπεί για αυτό το διάστημα”, σημειώνει.

Ως δεύτερη επιλογή, για ομάδες υψηλού κινδύνου, παραμένει η ρεμδεσιβίρη, με παρόμοια επίπεδα προστασίας σε τρεις δόσεις, αλλά με την ιδιαιτερότητα ότι είναι ενδοφλέβιο και χρειάζεται τρεις επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία για την χορήγησή του.

Το αντίσωμα της AstraZeneca που προστέθηκε πρόσφατα, μπορεί να χορηγηθεί τόσο προφυλακτικά – λειτουργώντας σαν εμβόλιο- όσο και θεραπευτικά, και δίνει σημαντική βοήθεια σε ανοσοκατεσταλμένα άτομα

Η μολνοπιραβίρη της Merck παραμένει ως λύση, αλλά τελευταία στη λίστα επιλογών λόγω χαμηλής αποτελεσματικότητας.

Ευλογιά πιθήκων: Δεν θα χάσουμε τον ύπνο μας

Αναφερόμενος στην ευλογιά πιθήκων ο κ. Μανωλόπουλος υπογραμμίζει πως δεν έχει την ίδια επικινδυνότητα με τον κορωνοϊό, καθώς είναι πολύ πιο δύσκολη η μετάδοσή του, πολύ πιο εμφανή τα συμπτώματα, ενώ υπάρχουν εμβόλια και φάρμακα που θα χρησιμοποιηθούν αν χρειαστεί.

“Δεν είναι κορωνοϊός, είναι κάτι που πρέπει να χάσουμε τον ύπνο μας. Ακόμα κι αν κάτι προκύψει έχουμε τα όπλα για να το διαχειριστούμε”, επισημαίνει.

Διευκρινίζει πως τα εμβόλια για την ευλογιά είναι λίγο “βαριά” και πρέπει να χορηγούνται με μεγαλύτερη ζύγιση κόστους – οφέλους. “Τα παλιότερα που έχουμε είναι από ζωντανό ιό, κι έτσι το ίδιο το εμβόλιο μπορεί να δώσει αρκετά συμπτώματα ευλογιάς στο άτομο. Υπάρχει και το νεότερο που έχει εγκριθεί στην Ε.Ε. το οποίο έχει τροποποιημένο ιό και είναι λιγότερο βαρύ. Η χορήγηση γίνεται μόνο στα άτομα που είναι γύρω από το κρούσμα και έχουν έρθει σε επαφή μαζί του”.

Σε ό,τι αφορά τα αντιιικά φάρμακα, το tecovirimat που έχει εγκριθεί στην Ευρώπη (2018) και στις ΗΠΑ (2019) δεν έχει δοκιμαστεί σε ανθρώπους, καθώς δεν υπάρχει ευλογιά για να γίνουν κλινικές δοκιμές, ενώ ένα άλλο σκεύασμα που υπάρχει ως δεύτερη επιλογή είναι επίσης ένα βαρύ φάρμακο που πρέπει να χορηγείται με προσοχή. “Τα φάρμακα και τα εμβόλια σε μεγάλο βαθμό υπάρχουν και σε στοκ στις μεγάλες χώρες, από φόβο για βιολογικό πόλεμο. Ο ιός της ευλογιάς είναι ένα από τα όπλα του βιολογικού πολέμου. Μπορεί να μη σκοτώνει, αλλά προκαλεί βλάβες για καιρό, τα εξανθήματα στο σώμα και άλλα πολύ δυσάρεστα συμπτώματα”, καταλήγει.

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Ολοκληρώνετε ενα από τα σημαντικότερα έργα για την αξιοποίηση του Λιμανιού Φίλιππος Β’

Ενα από τα σημαντικότερα βήματα για την αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμανιού, ουσιώδης προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης της Καβάλας και ολόκληρης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ολοκληρώνεται αισίως.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en