Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Κώστας Καραμανλής | Ετοιμάζουμε το μεγαλύτερο Πρόγραμμα Έργων μετά τους Ολυμπιακούς

Σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα» ο Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή αναφέρθηκε στα Μεγάλα έργα υποδομών που ξεμπλοκάρουν, στην Ανάταξη – ενίσχυση και ανανέωση των αστικών συγκοινωνιών, στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΜ, στην οικονομία για την οποία πιστεύει ότι θα αντέξει, στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, στην εκλογή του Μπάϊντεν αλλά και τον Ερντογάν τον οποίο χαρακτήρισε “Χούλιγκαν”.

Διαβάστε αναλυτικά την συνέντευξη…

  • Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο – Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».
  • Σήμερα έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας
  • Η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος.
  • Η οικονομία θα αντέξει και όταν περάσει αυτή η κρίση, η μεσαία τάξη θα επανεκκινήσει την οικονομία
  • Ο Ερντογάν θυμίζει χούλιγκαν. Στις διεθνείς σχέσεις δεν χωρούν τέτοιες συμπεριφορές.

Για τα μεγάλα έργα, τα οποία ένα – ένα ξεμπλοκάρουν, την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, την οικονομία, αλλά και για τα ελληνοτουρκικά, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τη δημοσιογράφο κ. Φώφη Γιωτιάκη.

Τα μεγάλα έργα υποδομών

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, για τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας, ανέφερε:

«Παραλάβαμε όλα τα μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα, με πολύπλοκα προβλήματα. Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο. Ενδεικτικά, Μετρό Θεσσαλονίκης: δώσαμε λύση, επιτέλους ενώθηκαν όλοι οι φορείς της πόλης, μας δικαίωσε το ΚΑΣ, πιστεύω ότι θα μας δικαιώσει και το ΣτΕ. Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας: μετά από χρόνια ο διαγωνισμός μπήκε στην τελική φάση, ενώ σύντομα ξεκινάνε τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες. Πάτρα-Πύργος: το έργο κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα, πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν. Ε-65: στο Νότιο Τμήμα μέσα σε ενάμιση χρόνο έχουμε φτιάξει το μισό έργο, ενώ στο Βόρειο Τμήμα, μετά από σχεδόν 10 χρόνια αβεβαιότητας, επιτέλους πήραμε το πράσινο φως από την Ε.Ε.

Δίπλα σε όλα αυτά, έχουμε και τη νέα γενιά έργων σε όλη τη χώρα. Ενώ είναι κοινό μυστικό ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη».

Μάλιστα, ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι αυτήν τη στιγμή εξελίσσεται «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι».

«Ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση για τις αστικές συγκοινωνίες»

Στο ερώτημα για το αν επηρέασε η υγειονομική κρίση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής είπε:

«Η αλήθεια είναι ότι η επιδημιολογική κρίση μεγέθυνε προβλήματα που προϋπήρχαν. Θυμηθείτε τι παραλάβαμε: στο χώρο των υποδομών, μεγάλα έργα βαλτωμένα, νέα έργα ανύπαρκτα. Και στο χώρο των μεταφορών, πλήρης διάλυση στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αυτά είχαμε ούτως ή άλλως να τα αντιμετωπίσουμε, πόσο μάλλον υπό τις επιτακτικές ανάγκες της πανδημίας. Κληθήκαμε, λοιπόν, να επουλώσουμε ανοιχτές πληγές του παρελθόντος».

Στη συνέχεια επισήμανε τις 4 βασικές κινήσεις του υπουργείου εν μέσω πανδημίας.

«Πρώτον: ακόμα και στο πρώτο lockdown, κρατήσαμε όσα εργοτάξια ήταν δυνατόν σε λειτουργία –με όλα τα αναγκαία υγειονομικά μέτρα βέβαια- για να μην νεκρώσει η αγορά.

Δεύτερον: Επιταχύναμε την εφαρμογή του σχεδίου μας για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: ανάταξη-ενίσχυση-ανανέωση. Έχουμε δρόμο όμως ακόμα. Όποιος χρησιμοποιεί ΜΜΜ ξέρει ότι η κατάσταση μέρα με τη μέρα είναι και καλύτερη.

Τρίτον: Λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη στήριξη των αερομεταφορών. Ενός κλάδου κρίσιμου για την ελληνική οικονομία, που έχει πληγεί βάναυσα από την πανδημία. Στηρίζοντάς τον στηρίζουμε 12.000 εργαζομένους και τις οικογένειές τους.

Και τέταρτον: Ετοιμάσαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, άνω των 13,5 δισ., το οποίο μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στην ελληνική οικονομία την επόμενη μέρα. Μάλιστα, έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά για την προετοιμασία ενός καταλόγου έργων που μπορούν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης.  Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Ακολούθως, σημείωσε τα έργα που προγραμματίζονται για την Αττική, όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. «Μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα λεωφορεία θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ στηρίζουν εμπράκτως τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής. Η Αττική στο σχεδιασμό μας είναι ένα σημαντικό διαμετακομιστικό hub, αλλά και ο νέος μεγάλος τουριστικός πόλος της χώρας».

Για την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΜ

Όσον αφορά την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μεταφοράς ο υπουργός είπε:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, δεν αγόρασε ούτε ένα λεωφορείο, είχε μειώσει ακόμα και τις αγορές ανταλλακτικών… Διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες, στη Θεσσαλονίκη τις κρατικοποίησε κιόλας, ενώ αύξησε την τιμή του εισιτηρίου. Μας «κατηγορεί» τώρα, που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν έχουμε διορθώσει όλα όσα διέλυσε επί 4,5 χρόνια… Και ναι, εγώ δεν θα σας πω ότι σήμερα είναι όλα τέλεια. Λάθη, παραλείψεις, αστοχίες υπάρχουν. Αλλά υπάρχει κι ένα σημαντικό καθημερινό έργο. Σας μιλώ και πάλι με δεδομένα:  Σήμερα έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας, σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται 609 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Τον Ιούλιο του 19 παραλάβαμε σε κυκλοφορία 850 οχήματα, σήμερα είναι 1.225 και σύντομα θα ξεπεράσουν τα 1.400. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη: παραλάβαμε 235 λεωφορεία , σήμερα έχουμε φτάσει 454 – σχεδόν διπλάσια. Αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο, χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις: σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, ενώ ετοιμάζουμε και το νέο μεγάλο διαγωνισμό για προμήθεια 1.300 λεωφορείων. Στο μετρό οι μέσες χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5 – 3’, οι συρμοί έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20%, ενώ σώσαμε και τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά σε κυκλοφορία. Στο τραμ άρχισε ξανά η κυκλοφορία στο Σύνταγμα και στο Φάληρο. Και βέβαια, μειώσαμε την τιμή του εισιτηρίου στο 1,20 ευρώ. Όμως το ξαναλέω: οι πολίτες αξίζουν περισσότερα. Αυτό προσπαθούμε. Αλλά όσα σας ανέφερα είναι η πραγματικότητα, όχι λόγια του αέρα».

«Η οικονομία θα αντέξει!»

Ο υπουργός, στη συνέχεια,  επεσήμανε ότι  η ελληνική οικονομία θα αντέξει, παρά την επιδημιολογική κρίση και τα λοκ ντάουν.

«Η κυβέρνηση έκανε, κάνει και θα κάνει ό,τι χρειάζεται γι’ αυτό –στο μέτρο προφανώς των δημοσιονομικών ορίων. Δίνουμε μάχη σε δύο παράλληλα επίπεδα: το υγειονομικό και της οικονομίας. Ελπίζουμε ότι –όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης- βλέπουμε πλέον το τέλος του τούνελ. Σε αυτή την τελική ευθεία, στρατηγική μας είναι να βγει η κοινωνία όρθια. Καταλαβαίνουμε την κόπωση, τις αγωνίες, τις δυσκολίες. Προσπαθούμε να ενισχύσουμε τις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται περισσότερο. Να είμαστε κοντά σε αυτούς που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Και βέβαια, να στηρίξουμε τη μεσαία τάξη. Διότι,  όταν περάσει αυτή η κρίση, η μεσαία τάξη θα επανεκκινήσει την οικονομία».

«Προάγουμε την οδική ασφάλεια με πράξεις»

Επίσης μίλησε για το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αλλά και τις κινήσεις που θα υποστηρίξουν αυτήν την πρωτοβουλία

«Ξεκινάμε μια οργανωμένη προσπάθεια να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας. Η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος. Το σχέδιό μας βασίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι – υπεύθυνοι οδηγοί – κυκλοφοριακή παιδεία – δίκαιοι κανόνες για όλους. Για πρώτη φορά διαθέτουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με δράσεις βήμα – βήμα σε κάθε επίπεδο. Και επειδή καλά είναι τα λόγια αλλά εδώ χρειάζεται ουσία, ξεκινήσαμε από το πιο φλέγον: τους δρόμους. Με ένα πρόγραμμα 7.000 παρεμβάσεων σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα».

«Ακόμη, με το νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης θεσπίζουμε ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών, με διαφάνεια και αδιάβλητο. Οι εξετάσεις πλέον θα καταγράφονται με κάμερα, ο εξεταστής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού και ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα. Βλέπετε ότι προάγουμε την οδική ασφάλεια με πράξεις. Γιατί είναι καιρός να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν!»

Εκλογή Μπάιντεν

Για την εποχή Μπάιντεν στις ΗΠΑ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  κ. Κώστας Καραμανλής είπε:

«Η εκλογή Μπάιντεν αλλάζει σίγουρα το ύφος και το ήθος της διακυβέρνησης στις ΗΠΑ. Επηρεάζει, όμως, και την ψυχολογία γύρω από την περιοχή μας. Νομίζω αυτό φαίνεται και από τον διάχυτο εκνευρισμό στην Τουρκία. Φυσικά θα ήταν αφέλεια να πιστέψει κανείς ότι εν μια νυκτί θα αλλάξουν οι ισορροπίες. Άλλωστε η περιοχή μας απαιτεί πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, με στόχο την ανάπτυξη και ενδυνάμωση των στρατηγικών συνεργασιών και συμμαχιών που εξυπηρετούν τα εθνικά μας προτάγματα. Κι αυτό είναι κάτι που ιστορικά πράττουν με επιτυχία οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Είμαστε η παράταξη της στιβαρής εξωτερικής πολιτικής».

Ο Ερντογάν, δυστυχώς, θυμίζει χούλιγκαν

Στην επισήμανση ότι ο Ερντογάν οξύνει τα πνεύματα, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι ο Τούρκος Πρόεδρος αποκλείεται να βγει κερδισμένος από την συμπεριφορά του.

«Ο κ. Ερντογάν πλέον δυστυχώς θυμίζει χούλιγκαν. Αποκλείεται να βγει κερδισμένος. Οι διεθνείς σχέσεις δεν χωρούν τέτοιες συμπεριφορές. Και η ελληνική κυβέρνηση έχει το δίκαιο, την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά για να τις αντιμετωπίσει».

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δίπλα στους πληγέντες καλλιεργητές ακτινιδίων στις Πηγές ο Μ. Λαζαρίδης

Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, ενημερώνει τους πληγέντες καλλιεργητές ακτινιδίων των Πηγών για τις πρωτοβουλίες του, προκειμένου να αποζημιωθούν.

Σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Επισκέφθηκα χωράφια με ακτινίδια στις Πηγές, τα οποία επλήγησαν τις προηγούμενες μέρες από τους ισχυρούς ανέμους. Ενημέρωσα αμέσως για το μέγεθος της καταστροφής τον ΕΛΓΑ για να πράξει τα προβλεπόμενα.

Ήδη το υλικό που συνέλεξα βρίσκεται στα γραφεία τόσο του Προέδρου του ΕΛΓΑ, κ. Α. Λυκουρέντζου όσο και της προϊσταμένης του ΕΛΓΑ στην Καβάλα, κυρίας Ρ. Κατσικέρη Παραμένω πάντα δίπλα στους παραγωγούς μας».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Επίσκεψη Γ.Πασχαλίδη στον ΕΛΓΑ Αθήνας για τις πληγείσες καλλιέργειες του Ορφανίου του Δήμου Παγγαίου

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης επισκέφτηκε χθες το Ορφάνι του Δήμου Παγγαίου προκειμένου να δει τις ζημίες που προκλήθηκαν στις καλλιέργειες από το χαλάζι και για να συναντηθεί με παραγωγούς της περιοχής, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για το μέγεθος της ζημίας που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες τους.

Ο Βουλευτής προχώρησε τάχιστα στις κατάλληλες ενέργειες και επισκέφτηκε σήμερα τον ΕΛΓΑ Αθήνας για να ενημερώσει τους αρμοδίους, προσκομίζοντας αντίστοιχο οπτικοαστικό υλικό.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης, βρισκόμενος σε διαρκή επαφή με τους ανθρώπους της γης συμμερίζεται την αγωνία τους, γνωρίζει καλά τα ζητήματα που προκύπτουν και ενημερώνει καθημερινά τους αρμόδιους, ώστε να επιλύονται όσο το δυνατόν πιο άμεσα τα ζητήματα που προκύπτουν.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Η παράσταση «Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει» του Νίκου Κυπουργού

Η παράσταση Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει των Νίκου Κυπουργού και Θωμά Μοσχόπουλου, η εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που αγαπήθηκε από παιδιά κάθε ηλικίας, επιστρέφει με νέα περιοδεία και έρχεται στην Καβάλα (θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου) τη Δευτέρα 13 και την Τρίτη 14 Μαΐου 2024, το σπινθηροβόλο μιούζικαλ με το άφθονο χιούμορ, την ποιητική του φλέβα και την ανατρεπτική του διάθεση θα εισαγάγει τους μαθητές στον μαγικό κόσμο του μουσικού θεάτρου. Παράλληλα με τις παραστάσεις θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων από τον Νίκο Κυπουργό και την Ελίτα Κουνάδη, καθώς και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. 

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, γνωστού για μια σειρά από σκηνοθετικές προτάσεις που συγχωνεύουν αξεδιάλυτα το μουσικό με το θεατρικό στοιχείο, με τη συμμετοχή ενός λαμπερού καστ λυρικών ερμηνευτών και μουσικών. Στην παράσταση, η θεματολογία, οι διασκεδαστικές ερμηνείες και η εξαιρετικά άμεση μουσική γραφή κάνουν τις βασικές έννοιες της μουσικής να μεταδίδονται απευθείας ακόμη και στο αμύητο κοινό, σαν παιχνίδι.

ΣΥΝΟΨΗ 

Ο βασιλιάς της μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, όποιο μουσικό κομμάτι κι αν του παρουσιάζει ο μουσικός της αυλής του. Τον μουσικό από την απελπισία του έρχεται να βγάλει η Μούσα, που βρίσκει με τη σειρά της μια ευκαιρία να «ξαναμπεί στη δουλειά» από την οποία είχε αποκοπεί μετά τις ένδοξες εποχές του Σούμπερτ, του Μότσαρτ και του Μπαχ. Η Μούσα επιστρατεύει τις επτά νότες ως συμμάχους και εμπνέει στον μουσικό ένα υπέροχο έργο. Ούτε κι αυτό, όμως, αφήνει ικανοποιημένο τον βασιλιά! Είναι καιρός, λοιπόν, τη λύση να δώσει (όπως πάντα!) η φαντασία… Η Μούσα σκέφτεται κάτι καινούριο: Εμφανίζεται στον βασιλιά μεταμφιεσμένη σε διάσημο μουσικό από το εξωτερικό, του οποίου τη μουσική, τάχα, μπορούν να την ακούσουν μόνο όσοι έχουν πραγματικό γούστο και μουσικές γνώσεις. Και, φυσικά, ούτε ο βασιλιάς ούτε η αυλή του τολμούν να παραδεχθούν ότι το «αριστούργημα» που τους παρουσιάζει η Μούσα δεν είναι στην πραγματικότητα παρά…

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 

Εμπνευσμένο από το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Τα καινούρια ρούχα του βασιλιά, το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει γράφτηκε το 1993 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 1994. Ακροβατώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στη λυρική παράδοση και τον παιγνιώδη μεταμοντερνισμό, το έργο αποτελεί μια ιδανική εισαγωγή τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων θεατών στις έννοιες, τις τεχνικές και τα εργαλεία της μουσικής γραφής

Ο διακεκριμένος συνθέτης Νίκος Κυπουργός σημειώνει: «Το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει δεν είναι ένα έργο που γράφτηκε για παιδιά. Μόνο αφού ολοκληρώθηκε κάποιοι είδαν σε αυτό ότι έχει επιπλέον έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, που το κάνει κατάλληλο και για παιδιά. Φάνηκε, λοιπόν, με έναν τρόπο, αυτό που πάντοτε πίστευα: ότι, δηλαδή, ανάμεσα στα έργα για μεγάλους και στα έργα για παιδιά, τα όρια δεν είναι πάντοτε σαφή και ευδιάκριτα»

O Θοδωρής Αμπαζής, σημαντικός δημιουργός που συνδυάζει στις δουλειές του το σύγχρονο θεατρικό με το μουσικό ιδίωμα σε αξεδιάλυτη ενότητα, σκηνοθετεί μια ευφάνταστη παράσταση γεμάτη χιούμορ, ρυθμό, ελκυστικές μελωδίες και εντυπωσιακά κοστούμια. Το λιμπρέτο υπογράφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος σε συνεργασία με τον συνθέτη, το σκηνικό και τα κοστούμια ο Κέννυ ΜακΛέλλαν και τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Χάρης Ανδριανός (Βασιλιάς), Βάσια Ζαχαροπούλου (Μούσα), Δημήτρης Ναλμπάντης (Μουσικός). Συμμετέχουν οι μουσικοί Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο), Χρήστος Σακελλαρίδης (πιάνο), Οδυσσέας Σιωζόπουλος (κλαρινέτο). 

ΣΙΩΠΗ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΚΟΥΕΙ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ 2024

  • Καβάλα Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας «Αντιγόνη Βαλάκου» – 13, 14 Μαΐου 2024
  • Κομοτηνή – Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κομοτηνής – 16, 17 Μαΐου 2024
  • Σαμοθράκη Φιδέλειο Πνευματικό Κέντρο – 20, 21 Μαΐου 2024
  • Λήμνος Δημοτικό Κινηματοθέατρο Λήμνου «Μαρούλα» – 23, 24 Μαΐου 2024
  • Μυτιλήνη Δημοτικό Θέατρο Καλλονής – 27, 28 Μαΐου 2024
  • Χίος Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου – 29, 30 Μαΐου 2024

  * Πρωινές παραστάσεις για σχολεία

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ 

Στο πλαίσιο της περιοδείας του έργου Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει, ο Νίκος Κυπουργός και η Ελίτα Κουνάδη θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων, προσφέροντας την εμπειρία τους σε καλλιτέχνες και μουσικούς. Στη διάρκεια των εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν τις ικανότητές τους και θα ανταλλάξουν ιδέες, ενώ παράλληλα θα παρέχονται συμβουλές και τεχνογνωσία για τη δημιουργία και την οργάνωση μουσικών σχημάτων. 

Επίσης, στους χώρους παρουσίασης των παραστάσεων, θα πραγματοποιηθούν και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της κωμικής όπερας Φάλσταφ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο κοινό να απολαύσει επιτυχημένες παραστάσεις που ενθουσίασαν κοινό και κριτικούς. 

Οι προβολές ξεκινούν στις 8 μ.μ. και η είσοδος είναι ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). 

Φάλσταφ

Η νέα φιλόδοξη παραγωγή της κωμικής όπερας Φάλσταφ, του κύκνειου άσματος του Τζουζέππε Βέρντι, που βασίζεται στην κωμωδία του Σαίξπηρ Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνζορ, παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι και σκηνοθεσία του διακεκριμένου σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του φημισμένου βρετανικού Φεστιβάλ Όπερας του Γκλάιντμπορν Στήβεν Λάνγκριτζ. 

Κεντρική φιγούρα του έργου ο ξεπεσμένος ιππότης σερ Τζων Φάλσταφ και οι ερωτικές του περιπέτειες, οι οποίες τον καθιστούν περίγελο στη μικρή τοπική κοινωνία. Στο τέλος, μετά από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι χαρακτήρες του έργου τραγουδούν όλοι μαζί: «Όλα στον κόσμο είναι ένα καλαμπούρι… αλλά γελά καλύτερα όποιος γελά τελευταίος». Στον ρόλο του τίτλου ο διεθνώς αναγνωρισμένος βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι διακεκριμένοι μονωδοί της ΕΛΣ Τάσης ΧριστογιαννόπουλοςΒασίλης ΚαβάγιαςΝίκος ΣτεφάνουΓιάννης ΚαλύβαςΓιάννης ΓιαννίσηςΤσέλια ΚοστέαΜαριλένα ΣτριφτόμπολαΆννα Αγάθωνος και Χρυσάνθη Σπιτάδη.

Στήβεν Λάνγκριτζ –με τη συνδρομή του Γιώργου Σουγλίδη στα σκηνικά και τα κοστούμια, του Νταν Ο’Νηλ στην κινησιολογία και του Πήτερ Μάμφορντ στους φωτισμούς– μετέφερε την ιστορία του Φάλσταφ στην Αγγλία της δεκαετίας του ’30, μια εποχή όπου κυριαρχούσε ο παραλογισμός της κοινωνικής ιεραρχίας, στα όρια της φεουδαρχίας. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διηύθυνε ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ιταλός αρχιμουσικός Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι, τη Χορωδία της ΕΛΣ ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

Φτηνά τσιγάρa 

Το ξέφρενο μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα, βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη, σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς. Η πασίγνωστη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη Φτηνά τσιγάρα, μια ταινία-ωδή στην καλοκαιρινή, άδεια Αθήνα, μετατράπηκε σε μιούζικαλ σε μουσική του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου, λιμπρέτο του Πέτρου Βουνισέα και σκηνοθεσία, κινησιολογία και σκηνικό του Κωνσταντίνου Ρήγου, γεμίζοντας τη σκηνή φθαρμένες τηλεκάρτες, γόπες, τυχαίες συναντήσεις, φιλιά που δεν βρήκαν τον δρόμο τους και υπέροχα τραγούδια για ανεκπλήρωτους έρωτες και συλλέκτες στιγμών.

Ο συνθέτης Παναγιώτης Καλαντζόπουλος πρόσθεσε δεκαέξι νέα τραγούδια στην αρχική παρτιτούρα της ταινίας, ενώ η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου αποδίδει τον αισθησιακό πυρήνα αυτής της sui generis ταινίας περιπλάνησης με στοιχεία φιλμ νουάρ. Τα κοστούμια υπογράφει ο σχεδιαστής μόδας Απόστολος Μητρόπουλος και τους φωτισμούς ο Περικλής Μαθιέλλης.

Τους ρόλους ερμηνεύει ένα πολυσυλλεκτικό καστ ταλαντούχων ηθοποιών-τραγουδιστών: Τάκης Βαμβακίδης, Αθηνά Βρούβα, Πάρις Θωμόπουλος, Idra Kayne, Σοφία Κουρτίδου, Θάνος Λέκκας, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δημήτρης Ναλμπάντης, Χριστίνα Στεφανίδη, Ίαν Στρατής και Ρένος Χαραλαμπίδης, συνοδευόμενοι από ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών: Σταύρος Λάντσιας (πιάνο), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος / Στέλιος Χατζηκαλέας (τρομπέτα), Χρήστος Ραφαηλίδης (βιμπράφωνο), Γιώργος Παλαμιώτης (ηλεκτρικό μπάσο), Θανάσης Τσακιράκης / Χρήστος Βίγκος (ντραμς, κρουστά), Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (κιθάρες, γιουκαλίλι)

ΜΕΓΑΣ ΔΩΡΗΤΗΣ ΕΛΣ 

Οι δράσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Έργου: «SUB.1.44 Η Εθνική Λυρική Σκηνή στην Περιφέρεια: εκπαιδευτικές δράσεις και συμβουλευτική υποστήριξη», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerarionEU.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 (09:00-14:00).

Δελτίο τύπου

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en