Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης : «Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική.»

μητσ

Περισσότερες από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ), του ΟΠΕΚΑ και του Υπουργείου Εργασίας, μέσω των οποίων εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι και αγρότες έχουν ολοκληρώσει 260 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές τα τελευταία 2,5 χρόνια, είναι η νέα πραγματικότητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών που μέχρι πρότινος ήταν αντιμέτωποι με το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις ατελείωτες ουρές και την ταλαιπωρία.

«Μας έλεγαν προεκλογικά οι πολίτες “αλλάξτε το κράτος”, αυτό ακριβώς κάνουμε. Το κάνουμε στην πράξη και κάθε μέρα δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο όχι ως αυτοσκοπό. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων όπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται πλέον στους πολίτες.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η λειτουργία του αριθμού 24ωρης δωρεάν εξυπηρέτησης 1555, για εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και κοινωνικά θέματα, ο οποίος έχει δεχτεί περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια κλήσεις σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών, ενώ σχεδόν το 99% των πολιτών που τον χρησιμοποίησαν έλαβαν απαντήσεις στα απλά ή σύνθετα ερωτήματα τους.

Παρουσιάστηκαν επίσης τα νεότερα κανάλια επικοινωνίας του κράτους με τον πολίτη, όπως οι υπηρεσίες myOAEDlive και myEFKAlive που προσφέρουν τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης (υπηρεσίες πολύτιμες ειδικά για ΑμΕΑ, κατοίκους απομακρυσμένων, ορεινών ή νησιωτικών περιοχών), ο νέος θεσμός των ηλεκτρονικών ραντεβού αλλά και οι καρποί της συνεργασίας του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, μέσω των οποίων έχουν γίνει 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές.

«Τελικά ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός. Πρόοδος -στο δικό μου το μυαλό- είναι να μην συμβιβάζεσαι με την κατεστημένη λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Εδώ η τεχνολογία βοηθάει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας: τους ανάπηρους οι οποίοι μπορεί να μην μπορούν να βγουν από το σπίτι τους, τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών οι οποίοι ξαφνικά αντιλαμβάνονται ότι μέσα από το σπίτι τους μπορούν να επικοινωνήσουν φυσικά, μέσω βιντεοκλήσης, με κάποιον δημόσιο υπάλληλο ο οποίος μπορεί να τους εξυπηρετήσει. Οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας είναι συνήθως τα μεγαλύτερα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας που συχνά αυτή συνεπάγεται», πρόσθεσε.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η εξυπηρέτηση του πολίτη πράγματι αποτελεί κοινωνική πολιτική, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν η αδυναμία της πολιτείας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των φορολογούμενων έθρεψε τη δυσαρέσκεια, η οποία ενίσχυσε τον λαϊκισμό.

«Αυτή η περιφρόνηση του πολίτη από το κράτος, στο δικό μου το μυαλό, αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της ρήξης της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και κράτους. Εάν ο πολίτης αισθάνεται ότι πληρώνει τους φόρους του αλλά το κράτος τον περιφρονεί και δεν τον σέβεται, θα ακούσει πολύ πιο εύκολα λαϊκίστικες φωνές που θα του παρουσιάζουν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα», είπε ο κ. Μητσοτάκης. «Πιστεύω ότι όλη αυτή η μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε στον πυρήνα της είναι και μία άσκηση ενδυνάμωσης της ίδιας της δημοκρατίας και των θεσμών μας. Διότι με αυτό τον τρόπο χτίζονται τελικά σχέσεις εμπιστοσύνης», συμπλήρωσε.

«Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική. Είναι κοινωνική πολιτική ειδικά για το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ όπου καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες πάνω από 8 εκατομμυρίων πολιτών. Όμως για πολλούς εντός του Υπουργείου και περισσότερο εντός του ΕΦΚΑ παραδόξως δεν θεωρούνταν πρόβλημα! Αποφασίσαμε να μην μείνουμε απαθείς. Να μην αποδεχθούμε ως έχει την πραγματικότητα. Και προχωρήσαμε άμεσα στην υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν πανηγυρίζουμε. Δεν θεωρούμε ότι τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση έχουν αντιμετωπιστεί στο σύνολο τους. Η πρόοδος ωστόσο στο κομμάτι αυτό είναι παραπάνω από εμφανής. Και οφείλουμε να το τονίσουμε και να το προβάλλουμε. Γιατί πολλοί συμπολίτες μας μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζουν την ύπαρξη του 1555, δεν γνωρίζουν τις 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή δεν πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από πιστοποιημένους λογιστές και δικηγόρους και να μπορούν να πάρουν την σύνταξη τους σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η προβολή λοιπόν της πολιτικής μας και των αποτελεσμάτων της είναι απαραίτητη όχι μόνο γιατί θα πείσει αλλά και γιατί θα κάνει καλύτερη την καθημερινότητα τόσο εκατομμυρίων πολιτών», επεσήμανε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πολιτική με κοινωνικό πρόσημο. Διευκολύνει το σύνολο των πολιτών και επιπλέον παράγει προστιθέμενη αξία για τους πιο αδύναμους: για τον άνεργο, τον εργαζόμενο γονιό, το άτομο με αναπηρία, τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Η εντολή που έχουμε λάβει από τους πολίτες και οι κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη συγκλίνουν ακριβώς σε αυτό: «φτιάξτε κράτος για τον πολίτη». Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, υλοποιούμε έναν πολυεπίπεδο σχεδιασμό που αποσκοπεί ακριβώς στη διευκόλυνση της καθημερινότητας. Και αυτό γίνεται μέσα από την ευκολότερη πρόσβαση στις υπηρεσίες, μέσα από τη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσα από την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας του Κράτους. Το 1555, το myOAEDlive, το myEFKAlive και ευρύτερα όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε αποτελούν έκφανση της προσήλωσής μας στη δημιουργία υπηρεσιών που έχουν τον πολίτη στο επίκεντρο. Φιλοσοφία μας είναι να δημιουργούμε λειτουργικές και ευέλικτες υπηρεσίες και να «χτίζουμε» μέσα από αυτές τα επόμενα βήματα, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες και την εμπειρία που αποκτάμε μέσα από τη λειτουργία των συστημάτων που ενεργοποιούμε. Μέρα με τη μέρα, με κάθε νέα υπηρεσία, η Ελλάδα εξελίσσεται σε ένα ψηφιακό, παραγωγικό και υποστηρικτικό προς τον πολίτη κράτος», ανέφερε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Σημαντικότερες δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών:

-Νέος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Όλοι οι πολίτες μπορούν πλέον να καλούν δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για εργασιακά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά και κοινωνικά ζητήματα. Ήδη μέσα στους 8 πρώτους μήνες λειτουργίας του εξυπηρέτησε πάνω από 1,7 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών, με 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης.

-Πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας. Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν από το 2019 και μετά. Τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν διενεργηθεί πάνω από 260 εκατομμύρια συναλλαγές.

-Ηλεκτρονικά ραντεβού. Το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην αρχή της πανδημίας και διατηρήθηκε στη συνέχεια, καταργώντας τις ουρές στα γκισέ του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ και διευκόλυνε την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, αλλά και των υπαλλήλων. Μέχρι σήμερα έχουν διενεργηθεί πάνω από 3,8 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού σε ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.

-Υπηρεσίες myEFKAlive και το myOAEDlive. Η υπηρεσία αυτή αφορά την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο των Φορέων. Ιδιαίτερα χρήσιμη σε κατοίκους απομακρυσμένων ορεινών ή νησιωτικών περιοχών ή ανάπηρους συμπολίτες κ.λπ. Πάνω από 12.000 τηλεδιασκέψεις τους τελευταίους 8 μήνες.

-Χρήση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ και του ΟΑΕΔ και μέσω των ΚΕΠ. Η συνεργασία αυτή έχει ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες. Πάνω από 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές μέσω ΚΕΠ.

-Αναβάθμιση των ιστοσελίδων τόσο του Υπουργείου όσο και των Φορέων με αντίστοιχη ενίσχυση της προβολής των ψηφιακών υπηρεσιών.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κεραμέως: Χωρίς την επιστολική ψήφο πολλοί συμπατριώτες μας δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν

«Χωρίς την επιστολική ψήφο οι Έλληνες πολίτες, πολλοί συμπατριώτες μας, δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν», ανέφερε η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως μιλώντας σήμερα στο ΕΡΤNews.

Επίσης η κ. Κεραμέως επισήμανε «πάνω από τρεις στους τέσσερις που έχουν γραφτεί έχουν ήδη παραλάβει το εκλογικό υλικό στο σπίτι τους, στο γραφείο τους, σε όποια διεύθυνση έχουν. Πάνω από εκατό χιλιάδες τα έχουν ήδη παραλάβει» και πρόσθεσε «αυτό είναι ένα μεγάλο κέρδος. Ό, τι και να ψηφίζει κανείς, σημασία έχει να ψηφίζει, νa ακούγεται, να μπορεί να ακουστεί ακριβώς η φωνή του».

Οι παραδόσεις προχώρησαν πάρα πολύ γρήγορα σημείωσε η υπουργός Εσωτερικών «Ξεκίνησαν πριν από μόλις λίγες μέρες και ήδη είμαστε σχεδόν πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της παράδοσης». Παράλληλα η κ. Κεραμέως έδωσε διευκρινίσεις και για το ποια είναι η τελευταία ημέρα για κατάθεση του φακέλου: «Εάν ζω στο εξωτερικό, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς να παραλάβει τον φάκελο είναι η 28η Μαΐου. Στην Ελλάδα, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς είναι η 3η Ιουνίου».

Τέλος, η κ. Κεραμέως τόνισε ό,τι «πρέπει να φέρουμε την επέκταση της επιστολικής ψήφου στις εθνικές εκλογές για τους Έλληνες του εξωτερικού».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Σήμερα οι εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία της χώρας

Ξεκίνησαν σήμερα, 18 Μαϊου, οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στις εισαγωγικές τάξεις – Α’ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου – των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) καθώς και στις αντίστοιχες τάξεις των Εκκλησιαστικών Σχολείων. Υποβλήθηκαν 9.454 αιτήσεις υποψηφίων για 1.794 θέσεις.

Η εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία – Εκκλησιαστικά Σχολεία Οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στις εισαγωγικές τάξεις – Α’ Γυμνασίου/ Α΄ Λυκείου – των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και στις τάξεις Α’ Γυμνασίου/Α΄ Λυκείου των Εκκλησιαστικών Σχολείων, διενεργούνται σήμερα Σάββατο 18 Μαΐου. Η αξιολόγηση των υποψηφίων μαθητών, θα γίνει σε δύο γνωστικά αντικείμενα: γλώσσα και μαθηματικά.

Οι ερωτήσεις αξιολόγησης είναι κλειστού τύπου/ πολλαπλής επιλογής. Οι υποψήφιοι για τα Εκκλησιαστικά Σχολεία θα εξεταστούν επιπλέον στο μάθημα των Θρησκευτικών.

Οι εξετάσεις Η εισαγωγή μαθητών στην Α’ τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων υπό μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής. Το περιεχόμενο της αξιολόγησης σχετίζεται με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών εννοιών. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο γενικά χωρίς να ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια, ούτε ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες βασίζονται στην αποστήθιση.

Τα θέματα των εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων, τίθενται υπό τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/ πολλαπλής επιλογής, οι οποίες συνοδεύονται από σχετικό βοηθητικό υλικό. Η διαδικασία διαρκεί 150 λεπτά.

 

Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή των θεμάτων προς τα εξεταστικά κέντρα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με ευθύνη της Κεντρικής Επιτροπής Διεξαγωγής των Εξετάσεων αμέσως πριν την έναρξη της δοκιμασίας.
Η επιλογή της απάντησης ανά ερώτηση σημειώνεται από τον υποψήφιο μαθητή σε ειδικό απαντητικό φύλλο, όπου αναγράφεται υποχρεωτικά ο κωδικός αίτησης υποψηφίου σε αντίστοιχο πεδίο.
Τα απαντητικά φύλλα βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από μηδέν έως εκατό μόρια, με άριστα τα εκατό μόρια.
Σε κάθε ένα από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα μόρια.
Να σημειωθεί πως δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στη Β’ και Γ’ τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων.

Η πλήρωση κενών θέσεων στις Β’ και Γ’ τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων για κάθε σχολικό έτος πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Γυμνάσια τρεις ημέρες πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους. Οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, κατατίθενται στο σχολείο ενδιαφέροντος κάθε υποψηφίου και αποδίδεται ατομικός κωδικός για κάθε αίτηση.
Στην παραπάνω διαδικασία δεν μπορούν να συμμετέχουν μαθητές, που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο.

Οι κενές θέσεις καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα, που αφορά στην πραγματοποίηση της δοκιμασίας δεξιοτήτων ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα κάθε σχολείου με την έναρξη του σχολικού έτους.

Εισαγωγή μαθητών και πλήρωση κενών θέσεων στην Α’ τάξη των Πρότυπων Λυκείων

Σε περίπτωση διασυνδεδεμένων Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.), οι απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.
Αν στην Α’ τάξη των διασυνδεδεμένων Λυκείων προκύπτουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται με τεστ δεξιοτήτων.
Στα μη διασυνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, το σύνολο των θέσεων της Α’ τάξης του Λυκείου καλύπτεται με τεστ δεξιοτήτων.

Οι εξετάσεις

Με τη δοκιμασία εισαγωγής μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια αξιολογούνται γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και τα μαθηματικά που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο.
Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία, η οποία έχει τρίωρη διάρκεια.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στην Β’ και Γ’ τάξη των Πρότυπων Λυκείων

Η εισαγωγή μαθητών στις Β’ και Γ’ τάξεις των Πρότυπων Λυκείων για την κάλυψη των κενών θέσεων πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Λύκεια τρεις ημέρες πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους. Μαθητές, που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Λύκειο δεν μπορούν να συμμετέχουν στην παραπάνω διαδικασία.

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια μαθητή εισακτέου σε Πρότυπο Λύκειο προβαίνουν, εφόσον το επιθυμούν, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να γίνει η μετεγγραφή του μαθητή από το σχολείο, που ήδη είναι εγγεγραμμένος στο Πρότυπο Λύκειο όπου έχει κριθεί εισακτέος, εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την επόμενη της ημέρας ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.

Ολοκληρώθηκε η κλήρωση για τα Πειραματικά

Σημειώνεται ότι χθες, Παρασκευή 17 Μαϊου, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία. Υποβλήθηκαν 10.845 αιτήσεις για 3.003 θέσεις.
Τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών θα ενημερωθούν σχετικά με SMS στο κινητό τους εφόσον το είχαν δηλώσει στην αρχική τους αίτηση.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ενημερωτικές δράσεις για την υπέρταση στη μνήμη του καβαλιώτη καρδιολόγου Δαυίδ Συμεωνίδη

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας ενώνει τη φωνή του με την παγκόσμια ιατρική κοινότητα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης στις 17 Μαίου 2024, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού, σχετικά με τους σοβαρούς κινδύνους που συνδέονται με την αρτηριακή υπέρταση και την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης για την προστασία της καρδιαγγειακής υγείας, με μια σειρά από ενημερωτικές δράσεις σε όλο τον Νομό Καβάλας, στη μνήμη του πρώην Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας Dr. Δαυίδ Συμεωνίδης, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή πριν από τέσσερα χρόνια σε ηλικία 64 ετών.

Η αρτηριακή υπέρταση αποτελεί μια από τις πιο συχνές και επικίνδυνες καταστάσεις που μπορούν να επηρεάσουν την καρδιαγγειακή υγεία. Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές 1 στους 3 ενήλικες παγκοσμίως πάσχει από υπέρταση και πολλές φορές η ασθένεια αυτή εξελίσσεται χωρίς εμφανή συμπτώματα, καθιστώντας τη «σιωπηλό δολοφόνο».

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από την αρτηριακή υπέρταση περιλαμβάνουν:

  • Αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής
  • Εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Νεφρική ανεπάρκεια
  • Βλάβες στα μάτια και απώλεια όρασης

Για την πρόληψη και τον έλεγχο της αρτηριακής υπέρτασης, ο Ιατρικός Σύλλογος συνιστά στους πολίτες να υιοθετήσουν τις ακόλουθες πρακτικές:

  • Τακτική μέτρηση της αρτηριακής πίεσης: Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε την πίεσή μας τακτικά, ειδικά εάν έχουμε ιστορικό υπέρτασης στην οικογένεια.
  • Υγιεινή διατροφή: Επιλέγουμε τροφές χαμηλές σε αλάτι, πλούσιες σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Σωματική δραστηριότητα: Η τακτική άσκηση βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
  • Αποφυγή καπνίσματος και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ: Το κάπνισμα και το αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση και να προκαλέσουν καρδιαγγειακά προβλήματα.
  • Διαχείριση άγχους: Η διαχείριση του άγχους μέσω τεχνικών όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός και η βαθιά αναπνοή μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας καλεί όλους τους πολίτες να παρακολουθήσουν τις ενημερωτικές διαλέξεις «Ημέρες Καρδιολογίας Δαυίδ» που θα λάβουν χώρα σε όλους τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας την Κυριακή 26 Μαίου 2024 κατά τις ώρες 11:00-12:30 (βλ. παρακάτω).

Ημέρες Καρδιολογίας «Δαυίδ Συμεωνίδη»

Καβάλα-Σάββατο 25 Μαίου 2024-1ο στρογγυλό τραπέζι

Πρόεδροι: Παπουλίδης Νεόφυτος-Συντονιστής διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας, Καµπουρίδης Νικόλαος-∆ιευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλητής: Κωνσταντινίδης Σταύρος, καθηγητής Καρδιολογίας ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
    Θεµα: Πρόοδος στη θεραπεία της θρόµβωσης και πνευµονικής εµβολής
  • Οµιλητής: Γιαννόπουλος Ανδρέας, Αναπληρωτής καθηγητής παιδιατρικής ΑΠΘ- Παιδοκαρδιολόγος
    Θέµα: Παρόν και µέλλον παιδοκαρδιολογίας και καρδιολογίας
  • Οµιλητής: Αντωνιάδης Αντώνιος, Καρδιολόγος-Ηλεκτροφυσιολόγος ∆ιδάκτωρ πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης Γ’ Καρδιολογική Κλινική Α.Π.Θ. Γ. Ν. «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης
    Θεµα: ∆ιαχείρηση αρρυθµιών
  • Οµιλητής: Μήτρας Θεόδωρος, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέµα: Προαγωνιστικός έλεγχος του αθλητή

Συζήτηση

Καβάλα-Κυριακή 26 Μαίου 2024-2ο στρογγυλό τραπέζι

Πρόεδροι: Κροκίδης Ξενοφών-Συντονιστής διευθυντής Β’ Παθολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας, Παπαντωνίου Στέφανος-Διευθυντής Ά παθολογικής κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλήτρια: Μελισσοπούλου Χαριτίνη, Ιδιώτης Γενικός ιατρός
    Θέµα: Προνοσοκοµειακή αντιµετώπιση θωρακικού άλγους
  • Οµιλητης: Στρατάκης Ιωάννης, Επιµελητής Α’ Καρδιολογικής κλινικής Γ. Ν. Καβάλας
    Θέµα: Αντιµετώπιση Εµφράγµατος µυοκαρδίου σε επαρχιακό νοσοκοµείο
  • Οµιλητής: Γιάµπατζης Βασίλειος, Επιµελητής Β’ ΤΕΠ Γ. Ν. Καβάλας
    Θέµα: Νεότερες εξελίξεις στη ∆υσλιπιδαιµία
  • Οµιλήτρια: Τριανταφυλλίδου Μαίρη, Ιδιώτης Ενδοκρινολόγος
    Θέµα: Νεότερα δεδοµένα για το σακχαρώδη διαβήτη

Συζήτηση

Πρόεδρος: Μακρυγιάννης ∆ηµήτριος, Επιµελητής Ά Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλήτρια: Θεοδωρίδου Καλλιόπη, Ειδικός Καρδιολόγος
    Θεµα: Αντιµετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης, δυσλιπιδαιµία στη στεφανιαία νόσο
  • Οµιλητής: Σωτηρόπουλος Μιχαήλ, Ιδιώτης Παθολόγος
    Θέµα: Κάπνισµα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο
  • Οµιλητής: Μήτρας Θεόδωρος, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέµα: Προαγωνιστικός έλεγχος του αθλητή, πόσο σηµαντικός είναι

Χρυσούπολη-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Μελισσοπούλου Χαριτίνη, Ιδιώτης Γενικός Ιατρός

  • Ομιλητής: Γατούλα Μαρία, Διευθύντρια Κ.Υ. Χρυσούπολης
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Τσουκάκη Βάνα, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο

Ελευθερούπολη-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Καραγιαννίδου Αγάθη, Ιδιώτης Παιδίατρος

  • Ομιλητής: Στυμπίρης Ηλίας, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Πλουμή Δήμητρα, Επιμελήτρια Γενικής Ιατρικής
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο

Θάσος-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Αγγελόπουλος Θωμάς, Συντονιστής Διευθυντής Κ.Υ.Πρίνου

  • Ομιλητής: Ζήδρος Σπυρίδων, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Πόποβα Γιάννα, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en