Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης : «Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική.»

μητσ

Περισσότερες από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ), του ΟΠΕΚΑ και του Υπουργείου Εργασίας, μέσω των οποίων εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι και αγρότες έχουν ολοκληρώσει 260 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές τα τελευταία 2,5 χρόνια, είναι η νέα πραγματικότητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών που μέχρι πρότινος ήταν αντιμέτωποι με το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις ατελείωτες ουρές και την ταλαιπωρία.

«Μας έλεγαν προεκλογικά οι πολίτες “αλλάξτε το κράτος”, αυτό ακριβώς κάνουμε. Το κάνουμε στην πράξη και κάθε μέρα δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο όχι ως αυτοσκοπό. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων όπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται πλέον στους πολίτες.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η λειτουργία του αριθμού 24ωρης δωρεάν εξυπηρέτησης 1555, για εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και κοινωνικά θέματα, ο οποίος έχει δεχτεί περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια κλήσεις σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών, ενώ σχεδόν το 99% των πολιτών που τον χρησιμοποίησαν έλαβαν απαντήσεις στα απλά ή σύνθετα ερωτήματα τους.

Παρουσιάστηκαν επίσης τα νεότερα κανάλια επικοινωνίας του κράτους με τον πολίτη, όπως οι υπηρεσίες myOAEDlive και myEFKAlive που προσφέρουν τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης (υπηρεσίες πολύτιμες ειδικά για ΑμΕΑ, κατοίκους απομακρυσμένων, ορεινών ή νησιωτικών περιοχών), ο νέος θεσμός των ηλεκτρονικών ραντεβού αλλά και οι καρποί της συνεργασίας του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, μέσω των οποίων έχουν γίνει 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές.

«Τελικά ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός. Πρόοδος -στο δικό μου το μυαλό- είναι να μην συμβιβάζεσαι με την κατεστημένη λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Εδώ η τεχνολογία βοηθάει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας: τους ανάπηρους οι οποίοι μπορεί να μην μπορούν να βγουν από το σπίτι τους, τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών οι οποίοι ξαφνικά αντιλαμβάνονται ότι μέσα από το σπίτι τους μπορούν να επικοινωνήσουν φυσικά, μέσω βιντεοκλήσης, με κάποιον δημόσιο υπάλληλο ο οποίος μπορεί να τους εξυπηρετήσει. Οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας είναι συνήθως τα μεγαλύτερα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας που συχνά αυτή συνεπάγεται», πρόσθεσε.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η εξυπηρέτηση του πολίτη πράγματι αποτελεί κοινωνική πολιτική, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν η αδυναμία της πολιτείας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των φορολογούμενων έθρεψε τη δυσαρέσκεια, η οποία ενίσχυσε τον λαϊκισμό.

«Αυτή η περιφρόνηση του πολίτη από το κράτος, στο δικό μου το μυαλό, αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της ρήξης της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και κράτους. Εάν ο πολίτης αισθάνεται ότι πληρώνει τους φόρους του αλλά το κράτος τον περιφρονεί και δεν τον σέβεται, θα ακούσει πολύ πιο εύκολα λαϊκίστικες φωνές που θα του παρουσιάζουν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα», είπε ο κ. Μητσοτάκης. «Πιστεύω ότι όλη αυτή η μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε στον πυρήνα της είναι και μία άσκηση ενδυνάμωσης της ίδιας της δημοκρατίας και των θεσμών μας. Διότι με αυτό τον τρόπο χτίζονται τελικά σχέσεις εμπιστοσύνης», συμπλήρωσε.

«Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική. Είναι κοινωνική πολιτική ειδικά για το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ όπου καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες πάνω από 8 εκατομμυρίων πολιτών. Όμως για πολλούς εντός του Υπουργείου και περισσότερο εντός του ΕΦΚΑ παραδόξως δεν θεωρούνταν πρόβλημα! Αποφασίσαμε να μην μείνουμε απαθείς. Να μην αποδεχθούμε ως έχει την πραγματικότητα. Και προχωρήσαμε άμεσα στην υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν πανηγυρίζουμε. Δεν θεωρούμε ότι τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση έχουν αντιμετωπιστεί στο σύνολο τους. Η πρόοδος ωστόσο στο κομμάτι αυτό είναι παραπάνω από εμφανής. Και οφείλουμε να το τονίσουμε και να το προβάλλουμε. Γιατί πολλοί συμπολίτες μας μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζουν την ύπαρξη του 1555, δεν γνωρίζουν τις 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή δεν πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από πιστοποιημένους λογιστές και δικηγόρους και να μπορούν να πάρουν την σύνταξη τους σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η προβολή λοιπόν της πολιτικής μας και των αποτελεσμάτων της είναι απαραίτητη όχι μόνο γιατί θα πείσει αλλά και γιατί θα κάνει καλύτερη την καθημερινότητα τόσο εκατομμυρίων πολιτών», επεσήμανε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πολιτική με κοινωνικό πρόσημο. Διευκολύνει το σύνολο των πολιτών και επιπλέον παράγει προστιθέμενη αξία για τους πιο αδύναμους: για τον άνεργο, τον εργαζόμενο γονιό, το άτομο με αναπηρία, τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Η εντολή που έχουμε λάβει από τους πολίτες και οι κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη συγκλίνουν ακριβώς σε αυτό: «φτιάξτε κράτος για τον πολίτη». Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, υλοποιούμε έναν πολυεπίπεδο σχεδιασμό που αποσκοπεί ακριβώς στη διευκόλυνση της καθημερινότητας. Και αυτό γίνεται μέσα από την ευκολότερη πρόσβαση στις υπηρεσίες, μέσα από τη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσα από την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας του Κράτους. Το 1555, το myOAEDlive, το myEFKAlive και ευρύτερα όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε αποτελούν έκφανση της προσήλωσής μας στη δημιουργία υπηρεσιών που έχουν τον πολίτη στο επίκεντρο. Φιλοσοφία μας είναι να δημιουργούμε λειτουργικές και ευέλικτες υπηρεσίες και να «χτίζουμε» μέσα από αυτές τα επόμενα βήματα, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες και την εμπειρία που αποκτάμε μέσα από τη λειτουργία των συστημάτων που ενεργοποιούμε. Μέρα με τη μέρα, με κάθε νέα υπηρεσία, η Ελλάδα εξελίσσεται σε ένα ψηφιακό, παραγωγικό και υποστηρικτικό προς τον πολίτη κράτος», ανέφερε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Σημαντικότερες δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών:

-Νέος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Όλοι οι πολίτες μπορούν πλέον να καλούν δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για εργασιακά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά και κοινωνικά ζητήματα. Ήδη μέσα στους 8 πρώτους μήνες λειτουργίας του εξυπηρέτησε πάνω από 1,7 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών, με 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης.

-Πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας. Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν από το 2019 και μετά. Τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν διενεργηθεί πάνω από 260 εκατομμύρια συναλλαγές.

-Ηλεκτρονικά ραντεβού. Το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην αρχή της πανδημίας και διατηρήθηκε στη συνέχεια, καταργώντας τις ουρές στα γκισέ του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ και διευκόλυνε την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, αλλά και των υπαλλήλων. Μέχρι σήμερα έχουν διενεργηθεί πάνω από 3,8 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού σε ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.

-Υπηρεσίες myEFKAlive και το myOAEDlive. Η υπηρεσία αυτή αφορά την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο των Φορέων. Ιδιαίτερα χρήσιμη σε κατοίκους απομακρυσμένων ορεινών ή νησιωτικών περιοχών ή ανάπηρους συμπολίτες κ.λπ. Πάνω από 12.000 τηλεδιασκέψεις τους τελευταίους 8 μήνες.

-Χρήση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ και του ΟΑΕΔ και μέσω των ΚΕΠ. Η συνεργασία αυτή έχει ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες. Πάνω από 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές μέσω ΚΕΠ.

-Αναβάθμιση των ιστοσελίδων τόσο του Υπουργείου όσο και των Φορέων με αντίστοιχη ενίσχυση της προβολής των ψηφιακών υπηρεσιών.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απεργία την Πρωτομαγιά στα μέσα σταθερής τροχιάς | Η ανακοίνωση των εργαζομένων

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που εξήγγειλε η ΓΣΕΕ για τη Μεγάλη Τετάρτη 1 Μάϊου αποφάσισε ομόφωνα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

Η συμμετοχή θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της εργατικής Πρωτομαγιάς, αποδίδοντας φόρο τιμής στους νεκρούς εργάτες του ΣΙΚΑΓΟΥ που διεκδίκησαν εργατικά δικαιώματα θυσιάζοντας τη ζωή τους για τη βελτίωση της ζωής των επόμενων γενεών, διαχρονικά, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

«Η φετινή Πρωτομαγιά βρίσκει εργαζόμενους και συνταξιούχους αντιμέτωπους με μια πρωτοφανή κρίση διαβίωσης, να παλεύουν για μια αξιοπρεπή ζωή, να παλεύουν για τα αυτονόητα καθώς θίγονται κατακτήσεις χρόνων, σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας.

Γι’ αυτό όλοι μας καλούμαστε να συνεχίσουμε πιο δυναμικά την πάλη μας για αξιοπρέπεια, ισότητα, για μια ζωή χωρίς εργασιακή ανασφάλεια, χωρίς ακρίβεια, με σεβασμό στην υγεία, στην παιδεία, στα κοινωνικο-ασφαλιστικά μας δικαιώματα, στο εισόδημά μας, στις κατακτήσεις μας.

Να σταματήσει πια η φτωχοποίηση των εργαζομένων.

Ως εργαζόμενοι θ’ αγωνιστούμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ενάντια στις εφαρμοζόμενες επιδοματικές πολιτικές.

Τα αιτήματα

  • Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή εργασία.
  • Επαναφορά των ελεύθερων διαπραγματεύσεων των Συλλογικών μας Συμβάσεων Εργασίας.
  • Αυξήσεις στους μισθούς για την αντιμετώπιση της κρίσης και του κόστους ζωής.
  • Επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα.
  • Αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.
  • Πλήρη αποκατάσταση των υποδομών – εγκαταστάσεων που επλήγησαν από τις θεομηνίες (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου κ.λ.π.).
  • Καλύτερες συνθήκες εργασίας παντού.
  • Πλήρης διαλεύκανση και απόδοση δικαιοσύνης για το τραγικό δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς και όλοι οι Σιδηροδρομικοί, δε θα πάψουν να απαιτούν και να ζητούν Δημόσιο, Ασφαλή, Ποιοτικό Σιδηρόδρομο για εργαζόμενους και επιβάτες.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη γενική απεργία τη Μ.ΤΕΤΑΡΤΗ 1Η ΜΑΗ 2024, και ΚΑΛΟΥΜΕ τα Σωματεία Μέλη μας, τους Σιδηροδρομικούς, να δώσουν δυναμικό παρόν στη συγκέντρωση της ΓΣΕΕ στην Πλατεία Κλαυθμώνος (Αθήνα), στις 11.00’ αλλά και στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιήσουν τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και Ομοσπονδίας της χώρας».

Πηγή newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Στην Καβάλα βρέθηκε ο Υποψήφιος Ευρωβουλευτής ΝΔ Σπύρος Καρανικόλας

Σχεδόν ένας μήνας έμεινε μέχρι τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου και οι επισκέψεις από Υποψήφιους Ευρωβουλευτές είναι πλέον συχνές.

Το πρωί της Πέμπτης 25 Απριλίου την Καβάλα επισκέφθηκε ο κ. Σπύρος Καρανικόλας Υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ο οποίος κατά την άφιξη του πέρασε από το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη  Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου ενώ στην συνέχεια της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Υποψήφιος ήρθε σε επικοινωνία με φορείς της πόλης, συζητώντας τα όσα προβλήματα υπάρχουν έχοντας ως μέλημα να μεταφέρει τις πληροφορίες στην κεντρική διοίκηση.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Όλα έτοιμα για το Πάσχα στους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία της Καβάλας

Μια εβδομάδα πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα και φαίνεται πως τα καταστήματα στην Καβάλα είναι έτοιμα να εξυπηρετήσουν τους πολίτες με διαφορά εδέσματα.

Πασχαλινά τσουρέκια σε διάφορες γεύσεις , πασχαλινά αυγά αλλά και κεράσματα  για τις πασχαλινές επισκέψεις είναι όλα στις θέσεις τους. Ενώ φημολογίες θέλουν τις τιμές να αυξάνονται, συγκριτικά με άλλες χρονιές, κάποια καταστήματα στην Καβάλα κρατούν σταθερή την τιμή τους για τα προϊόντα τους ενώ ήδη είναι μεγάλο το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την αφορά τους βλέποντας τους Καβαλιώτες πολίτες να έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία των δώρων τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en