Κυριάκος Μητσοτάκης : «Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική.»
Περισσότερες από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ), του ΟΠΕΚΑ και του Υπουργείου Εργασίας, μέσω των οποίων εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι και αγρότες έχουν ολοκληρώσει 260 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές τα τελευταία 2,5 χρόνια, είναι η νέα πραγματικότητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών που μέχρι πρότινος ήταν αντιμέτωποι με το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις ατελείωτες ουρές και την ταλαιπωρία.
«Μας έλεγαν προεκλογικά οι πολίτες “αλλάξτε το κράτος”, αυτό ακριβώς κάνουμε. Το κάνουμε στην πράξη και κάθε μέρα δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο όχι ως αυτοσκοπό. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων όπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται πλέον στους πολίτες.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η λειτουργία του αριθμού 24ωρης δωρεάν εξυπηρέτησης 1555, για εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και κοινωνικά θέματα, ο οποίος έχει δεχτεί περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια κλήσεις σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών, ενώ σχεδόν το 99% των πολιτών που τον χρησιμοποίησαν έλαβαν απαντήσεις στα απλά ή σύνθετα ερωτήματα τους.
Παρουσιάστηκαν επίσης τα νεότερα κανάλια επικοινωνίας του κράτους με τον πολίτη, όπως οι υπηρεσίες myOAEDlive και myEFKAlive που προσφέρουν τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης (υπηρεσίες πολύτιμες ειδικά για ΑμΕΑ, κατοίκους απομακρυσμένων, ορεινών ή νησιωτικών περιοχών), ο νέος θεσμός των ηλεκτρονικών ραντεβού αλλά και οι καρποί της συνεργασίας του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, μέσω των οποίων έχουν γίνει 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές.
«Τελικά ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός. Πρόοδος -στο δικό μου το μυαλό- είναι να μην συμβιβάζεσαι με την κατεστημένη λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Εδώ η τεχνολογία βοηθάει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας: τους ανάπηρους οι οποίοι μπορεί να μην μπορούν να βγουν από το σπίτι τους, τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών οι οποίοι ξαφνικά αντιλαμβάνονται ότι μέσα από το σπίτι τους μπορούν να επικοινωνήσουν φυσικά, μέσω βιντεοκλήσης, με κάποιον δημόσιο υπάλληλο ο οποίος μπορεί να τους εξυπηρετήσει. Οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας είναι συνήθως τα μεγαλύτερα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας που συχνά αυτή συνεπάγεται», πρόσθεσε.
Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η εξυπηρέτηση του πολίτη πράγματι αποτελεί κοινωνική πολιτική, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν η αδυναμία της πολιτείας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των φορολογούμενων έθρεψε τη δυσαρέσκεια, η οποία ενίσχυσε τον λαϊκισμό.
«Αυτή η περιφρόνηση του πολίτη από το κράτος, στο δικό μου το μυαλό, αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της ρήξης της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και κράτους. Εάν ο πολίτης αισθάνεται ότι πληρώνει τους φόρους του αλλά το κράτος τον περιφρονεί και δεν τον σέβεται, θα ακούσει πολύ πιο εύκολα λαϊκίστικες φωνές που θα του παρουσιάζουν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα», είπε ο κ. Μητσοτάκης. «Πιστεύω ότι όλη αυτή η μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε στον πυρήνα της είναι και μία άσκηση ενδυνάμωσης της ίδιας της δημοκρατίας και των θεσμών μας. Διότι με αυτό τον τρόπο χτίζονται τελικά σχέσεις εμπιστοσύνης», συμπλήρωσε.
«Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική. Είναι κοινωνική πολιτική ειδικά για το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ όπου καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες πάνω από 8 εκατομμυρίων πολιτών. Όμως για πολλούς εντός του Υπουργείου και περισσότερο εντός του ΕΦΚΑ παραδόξως δεν θεωρούνταν πρόβλημα! Αποφασίσαμε να μην μείνουμε απαθείς. Να μην αποδεχθούμε ως έχει την πραγματικότητα. Και προχωρήσαμε άμεσα στην υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν πανηγυρίζουμε. Δεν θεωρούμε ότι τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση έχουν αντιμετωπιστεί στο σύνολο τους. Η πρόοδος ωστόσο στο κομμάτι αυτό είναι παραπάνω από εμφανής. Και οφείλουμε να το τονίσουμε και να το προβάλλουμε. Γιατί πολλοί συμπολίτες μας μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζουν την ύπαρξη του 1555, δεν γνωρίζουν τις 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή δεν πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από πιστοποιημένους λογιστές και δικηγόρους και να μπορούν να πάρουν την σύνταξη τους σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η προβολή λοιπόν της πολιτικής μας και των αποτελεσμάτων της είναι απαραίτητη όχι μόνο γιατί θα πείσει αλλά και γιατί θα κάνει καλύτερη την καθημερινότητα τόσο εκατομμυρίων πολιτών», επεσήμανε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πολιτική με κοινωνικό πρόσημο. Διευκολύνει το σύνολο των πολιτών και επιπλέον παράγει προστιθέμενη αξία για τους πιο αδύναμους: για τον άνεργο, τον εργαζόμενο γονιό, το άτομο με αναπηρία, τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Η εντολή που έχουμε λάβει από τους πολίτες και οι κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη συγκλίνουν ακριβώς σε αυτό: «φτιάξτε κράτος για τον πολίτη». Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, υλοποιούμε έναν πολυεπίπεδο σχεδιασμό που αποσκοπεί ακριβώς στη διευκόλυνση της καθημερινότητας. Και αυτό γίνεται μέσα από την ευκολότερη πρόσβαση στις υπηρεσίες, μέσα από τη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσα από την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας του Κράτους. Το 1555, το myOAEDlive, το myEFKAlive και ευρύτερα όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε αποτελούν έκφανση της προσήλωσής μας στη δημιουργία υπηρεσιών που έχουν τον πολίτη στο επίκεντρο. Φιλοσοφία μας είναι να δημιουργούμε λειτουργικές και ευέλικτες υπηρεσίες και να «χτίζουμε» μέσα από αυτές τα επόμενα βήματα, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες και την εμπειρία που αποκτάμε μέσα από τη λειτουργία των συστημάτων που ενεργοποιούμε. Μέρα με τη μέρα, με κάθε νέα υπηρεσία, η Ελλάδα εξελίσσεται σε ένα ψηφιακό, παραγωγικό και υποστηρικτικό προς τον πολίτη κράτος», ανέφερε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Σημαντικότερες δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών:
-Νέος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Όλοι οι πολίτες μπορούν πλέον να καλούν δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για εργασιακά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά και κοινωνικά ζητήματα. Ήδη μέσα στους 8 πρώτους μήνες λειτουργίας του εξυπηρέτησε πάνω από 1,7 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών, με 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης.
-Πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας. Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν από το 2019 και μετά. Τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν διενεργηθεί πάνω από 260 εκατομμύρια συναλλαγές.
-Ηλεκτρονικά ραντεβού. Το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην αρχή της πανδημίας και διατηρήθηκε στη συνέχεια, καταργώντας τις ουρές στα γκισέ του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ και διευκόλυνε την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, αλλά και των υπαλλήλων. Μέχρι σήμερα έχουν διενεργηθεί πάνω από 3,8 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού σε ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.
-Υπηρεσίες myEFKAlive και το myOAEDlive. Η υπηρεσία αυτή αφορά την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο των Φορέων. Ιδιαίτερα χρήσιμη σε κατοίκους απομακρυσμένων ορεινών ή νησιωτικών περιοχών ή ανάπηρους συμπολίτες κ.λπ. Πάνω από 12.000 τηλεδιασκέψεις τους τελευταίους 8 μήνες.
-Χρήση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ και του ΟΑΕΔ και μέσω των ΚΕΠ. Η συνεργασία αυτή έχει ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες. Πάνω από 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές μέσω ΚΕΠ.
-Αναβάθμιση των ιστοσελίδων τόσο του Υπουργείου όσο και των Φορέων με αντίστοιχη ενίσχυση της προβολής των ψηφιακών υπηρεσιών.
Σέρρες: Σε βαρύ κλίμα η κηδεία της 52χρονης που σκότωσε ο 59χρονος σύζυγός της
Σε κλίμα βαθιάς οδύνης φίλοι και συγγενείς αποχαιρέτησαν την 52χρονη που σκότωσε ο σύζυγος της στο Σιτοχώρι Σερρών. Στην κηδεία που τελέστηκε στο χωριό που μεγάλωσε η άτυχη γυναίκα, στην Απολλώνια Θεσσαλονίκης, έδωσε το παρών και ο γιος του ζευγαριού που βρίσκεται στη φυλακή.
Όλα έγιναν το πρωί της Πέμπτης 13.02.2025 στο Σιτοχώρι Σερρών. Ήταν λίγο πριν τις 09:00 όταν ο 59χρονος σύζυγος τηλεφώνησε στην αστυνομία και ανέφερε πως σκότωσε τη γυναίκα του και σκόπευε να αυτοκτονήσει. Μετά το τηλεφώνημα ο 59χρονος πήρε το αγαπημένο σκυλάκι της συζύγου του και εξαφανίστηκε. Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι βρήκαν την άτυχη γυναίκα νεκρή στο κρεβάτι, ενώ ο δράστης εφτασε σε ένα μαντρί λίγο έξω από το χωριό και αυτοπυρπολήθηκε βάζοντας με αυτό τον τρόπο τέλος στη ζωή του, ενώ με τον ίδιο τρόπο σκότωσε και τον σκύλο τους.
Σύμφωνα με μαρτυρίες τα τελευταία χρόνια ο δολοφόνος και αυτόχειρας είχε κλειστεί πολύ στον εαυτό του, είχε σοβαρά προβλήματα υγείας, ενώ αφορμή για το έγκλημα φέρεται να ήταν ένα δικαστήριο που είχε ο γιος τους εκείνη τη μέρα και αφορούσε μια υπόθεση ενδοοικογενειακής βίας.
Ο 59χρονος είχε καταγγείλει τον γιο του για ενδοοικογενειακή βία σε βάρος του και θα εκδικαζόταν η υπόθεση, ενώ την ίδια στιγμή είναι κρατούμενος στις φυλακές για άλλη υπόθεση.
Στο χωριό από το οποίο καταγόταν, στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στην Απολλωνία Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε, σήμερα Σάββατο 15.02.2025., η κηδεία της άτυχης Κούλας. Φίλοι, συγγενείς και απλοί συγχωριανοί, αποχαιρέτησαν την 52χρονη.
Τραγική φιγούρα η κόρη της άτυχης γυναίκας που μένει στη Γερμανία και ήρθε στη χώρα μόλις έμαθε όλα όσα έγιναν.
Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ
Στην Καβάλα βρίσκεται από νωρίς το πρωί του Σαββάτου ο Υφυπουργός Εξωτερικών, βουλευτής Σερρών της Ν.Δ Τάσος Χατζηβασιλείου.
Ο κ. Χατζηβασιλείου θα συμμετάσχει στην 7η συνεδρίαση του Συμβουλίου Εξωστρέφειας της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) που πραγματοποιείται στην Καβάλα.
Στις κύριες θεματικές της συνεδρίασης περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός και οι πρωτοβουλίες για την εξωστρέφεια για το έτος 2025, η παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας (ΕΣΣΕ), οι δράσεις του Τομέα Εξωτερικού Εμπορίου της Enterprise Greece, καθώς και οι προοπτικές και οι προκλήσεις στο νέο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.
Στο περιθώριο του Συμβουλίου, θα υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας, των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εξωτερικών Enterprise Greece και Export Credit Greece και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφορικά με την λειτουργία Γραφείων Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια.
Στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ ο Υφυπουργός Εξωτερικών Τάσος Χατζηβασιλείου
Ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, Αναστάσιος Χατζηβασιλείου στο πλαίσιο επίσκεψης του στην Καβάλα βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου 2025 στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ στα Αμισιανά Καβάλας.
Στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ τον συνόδευσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης.