ΘΑΣΟΣ

Θάσος: Θα επιδοτηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Τι εξετάζει η Κυβέρνηση

Την επιδότηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εξετάζει η ελληνική κυβέρνηση με στόχο την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ότι η επιδότηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχει μπει στο τραπέζι των συζητήσεων, δεδομένου ότι αναμένεται μεγάλη μείωση του εισερχόμενου τουρισμού.

«Από τη Δευτέρα 18 Μαΐου και δεδομένου ότι από 1 Ιουνίου θα ανοίξουν τα καταστήματα εστίασης θα επιτραπεί η μετακίνηση εποχικών εργαζομένων στα νησιά», επεσήμανε.

Αναφερόμενος δε στο σχέδιο για την ακτοπλοΐα τόνισε πως «ο μέγιστος αριθμός για τα συμβατικά πλοία προβλέπεται να φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση ενώ στα ταχύπλοα, ο αντίστοιχος αριθμός είναι στο 50%. Αναλυτικότερα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους. Στην περίπτωση των πλοίων με καμπίνες το ποσοστό ανέρχεται στο 55%, αντίστοιχα».

Στην τελική ευθεία τα πρωτόκολλα

Την ίδια στιγμή, όπως τόνισε χθες σε τηλεσυνέντευξη ο Γ. Πλακιωτάκης, τις επόμενες ημέρες σε συνεργασία και με τα στελέχη του ΕΟΔΥ, αναμένεται να διατυπωθεί το τελικό σχέδιο για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας, μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.

Επεσήμανε δε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, έχουν ήδη προς επεξεργασία τα νέα πρωτόκολλα μετακίνησης επιβατών στην ακτοπλοΐα και απομένουν μόνο οι λεπτομέρειες για την υλοποίηση του σχεδίου.

Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε ότι ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, εξασφαλίστηκε η επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, θεσπίζοντας τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, σε 34 γραμμές σε όλη την Ελλάδα. Ήδη, έχουν συναφθεί συμβάσεις με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες, ύψους περίπου 2,5 εκατ. ευρώ από τα 15 εκατομμύρια που έχουν διατεθεί για το σκοπό αυτό από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη δυνατότητα που δόθηκε στις εταιρείες που εκτελούν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας να λαμβάνουν προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτων που αναλογούν σε δρομολόγια που εκτελέστηκαν για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο, ενώ υπογράμμισε ότι για την στήριξη των νησιωτικών επιχειρήσεων, που είναι επιλέξιμες για το μεταφορικό ισοδύναμο, διατέθηκαν πόροι ύψους 11,2 εκατ. ευρώ.

Ο Γ. Πλακιωτάκης τόνισε, μάλιστα, ότι η πανδημία οδήγησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε επανασχεδιασμό της λειτουργίας και της δράσης του, σε 4 παράλληλες κεντρικές κατευθύνσεις:

  • Διασφάλιση της λειτουργικότητας του, με πιστή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας που έχουν υποδείξει το Υπουργείο Υγείας, η Πολιτική Προστασία και ο ΕΟΔΥ.
  • Προστασία, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, της υγείας των κατοίκων των νησιών, με μέτρα ικανά να περιορίσουν την εξάπλωση της πανδημίας.
  • Προστασία των θαλάσσιων συνόρων της πατρίδας μας.
  • Στήριξη της ναυτιλίας, των ναυτικών και γενικότερα των επιχειρήσεων και εργαζόμενων του κλάδου, ώστε να μετριαστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στο εισόδημα και την οικονομική δραστηριότητα.

Στήριξη ναυτικών

Ο Γ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε, τέλος, στα μέτρα στήριξης για τους ναυτικούς:

  • Παροχή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού, σε ναυτικούς ναυτικών των οποίων οι συμβάσεις ναυτολόγησης έχουν ανασταλεί.
  • Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας ανέργων ναυτικών, μέτρο που αφορά 8641 ασφαλισμένους του Οίκου Ναύτου.
  • Αναθεώρηση όρων και προϋποθέσεων για την εγγραφή άνεργων ναυτικών στους καταλόγους προσφερόμενων προς ναυτολόγηση, από την οποία θα ωφεληθούν σταδιακά περίπου 3.500 ναυτικοί.
  • Απαλλαγή καταβολής του 40% του μισθώματος σε όλους τους ναυτικούς – λήπτες αποζημίωσης ειδικού σκοπού.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version