Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Η νεοφυής επιχειρηματικότητα στον καιρό του κορονοϊού | Μεταξύ ευκαιρίας και καταστροφής

Ο κορονοϊός έχει αντίκτυπο σε όλους τους τομείς της ζωής και ειδικά σε αυτόν της οικονομίας, με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα να εντάσσεται στην ίδια κατηγορία, δημιουργώντας ενδεχομένως προβλήματα στη ροή επενδυτικών κεφαλαίων, στο λεγόμενο «funding runway» και την απασχόληση για startups σε συγκεκριμένους κλάδους, αλλά και διανοίγοντας νέους δρόμους, με προοπτική εκθετικής ανάπτυξης, για άλλες.

«Ένα πρόβλημα που απασχολεί τις νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) τις ημέρες που διανύουμε είναι αυτό του runway (με τον όρο αυτό δηλώνεται ο αριθμός των μηνών που μια εταιρεία μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία, προτού εξαντληθούν τα διαθέσιμα κεφάλαια)», λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επιχειρηματίας στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας, Δημήτρης Κουρτέσης, συνδιοργανωτής των «Open Coffee Thessaloniki» και εταίρος στην «Ideas Forward».

Δεδομένου ότι το ποσοστό των εταιρειών που θα λάβουν χρηματοδότηση, εφόσον έχουν κάνει μια πρώτη επαφή με επενδυτή, είναι περίπου 1% ακόμα και σε «ομαλές» συνθήκες, αναδεικνύεται το μέγεθος του προβλήματος που μπορεί να αντιμετωπίσουν πολλές startups.

«Είναι αβέβαιο για τις startups που έχουν ποντάρει στην ύπαρξη βελτιωμένου επενδυτικού κλίματος και στη σταδιακή ωρίμανση της ιδέας τους, αν θα καταφέρουν αυτή τη κ. Κουρτέσης και προσθέτει: «Ενδέχεται λοιπόν οι startups να δυσκολεύονται να αντλήσουν κεφάλαια από επενδυτές μέσα στον επόμενο χρόνο κι αυτό θα είναι μεγάλο πρόβλημα για τις εταιρείες που δεν βασίζονται σε αύξηση εσόδων (για να αναπτυχθούν), αλλά σε εξωτερικά κεφάλαια».

Κίνδυνος για νέο «brain drain»

Συμπληρώνει ότι ο κίνδυνος είναι οι εταιρείες αυτές να σταματήσουν την προσπάθεια και έτσι να προκύψει νέο «brain drain» στην Ελλάδα. Πού, όμως, θα μπορούσαν να μεταναστεύσουν τα άτομα εξαιρετικά υψηλής εξειδίκευσης, που σήμερα στελεχώνουν τις ελληνικές startups, αφού η κρίση δεν είναι εθνική, αλλά απλώνεται σε όλον τον πλανήτη; «Θα πάνε όπου θα μπορέσουν να ανακάμψουν πιο γρήγορα», λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι οι ελληνικές startups πρέπει να στηριχθούν πριν πέσουν.

«Πιστεύω πως χρειάζεται να αναληφθεί το βάρος της μισθοδοσίας εργαζομένων, που έχουν τεθεί αναγκαστικά σε προσωρινή αργία ή εργάζονται με μερική απασχόληση λόγω έλλειψης αντικειμένου. Πρόκειται για εξαιρετικά εξειδικευμένο προσωπικό, που αν φύγει, πού θα ξαναβρεθεί; Χρειάζεται επίσης να γίνει γενναία περικοπή των ασφαλιστικών εισφορών για όσο διάστημα χρειαστεί και να ενισχυθεί η ρευστότητα των startups με εγγύηση του κράτους, άτοκα ή με εξαιρετικά χαμηλό επιτόκιο και με κριτήριο όχι την κερδοφορία, αλλά τον τζίρο της προηγούμενης χρήσης ή τις δαπάνες, π.χ., για έρευνα και ανάπτυξη», επισημαίνει.

Τελικά θέλουμε καινοτόμες startups στην Ελλάδα;

Όπως εξηγεί, η κρίση της πανδημίας ίσως αποτελεί και μια αφορμή για να καταλήξουμε στο αν θέλουμε ή δεν θέλουμε τις startup στην Ελλάδα: «Χρειάζεται πολύ μεγάλη επένδυση στο χτίσιμο μιας startup, πριν φανεί αν το επιχειρηματικό μοντέλο είναι βιώσιμο. Αυτό σημαίνει ότι για μεγάλο διάστημα μια startup βρίσκεται “στο κόκκινο”. Αν λοιπόν θέλουμε startups στην Ελλάδα, χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι όταν τις αξιολογούμε για δανεισμό δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα ίδια κριτήρια με έναν φούρνο ή ένα ξενοδοχείο. Τις startups τις ενδιαφέρει να μεγαλώσουν πολύ γρήγορα και άρα συχνά θυσιάζουν την κερδοφορία τους για να αναπτυχθούν και να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση. Άρα η κερδοφορία δεν μπορεί να είναι κριτήριο, όταν αξιολογούνται για δανεισμό», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι χρειάζεται σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.

Ανάμεσα στην ευκαιρία και την καταστροφή

«Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που ζούμε, για άλλους αποτελεί ευκαιρία και για άλλους καταστροφή, κάποιοι θα βγουν κερδισμένοι και άλλοι πλήττονται δραματικά», επισημαίνει ο Αντώνης Ηλίας, συντονιστής του οικοσυστήματος καινοτομίας της Θεσσαλονίκης, ΟΚ!Thess. Ενδεικτικά αναφέρει ότι το πλήγμα στον τουρισμό αναμένεται να είναι μεγάλο και άρα η προβλεπόμενη βύθιση του κλάδου εκτιμάται ότι θα συμπαρασύρει τις πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις, που λειτουργούν υποστηρικτικά στον τουρισμό.

Στην εκπαίδευση, αντίθετα, η προοπτική διαφαίνεται θετική. «Εδώ, αν μια startup έχει, π.χ., 1.000 πελάτες, που σε κανονικές συνθήκες θα τους έκανε 1.200 τον επόμενο χρόνο και 1.300 τον μεθεπόμενο, τώρα μέσα σε έναν μήνα μπορεί να τους κάνει 50.000. Οι startups είναι εξ ορισμού ευέλικτες και ευπροσάρμοστες και μπορούν γρήγορα να βρουν τη νέα θέση τους και να καλύπτουν ανάγκες. Οι προμηθευτές π.χ., συχνά δεν θα μπορέσουν να καλύψουν άμεσα μια αύξηση ζήτησης από το 1000 στο 50000, οπότε δημιουργούνται νέοι “παίκτες” στο supply side», παρατηρεί.

Αντίστοιχα, στο κομμάτι της εξεύρεσης κεφαλαίων θεωρεί ότι κάποιες επενδύσεις θα προχωρήσουν στη νέα αυτή κατάσταση, ίσως και ταχύτερα, ενώ άλλες θα λιμνάσουν. «Στις νέες τεχνολογίες π.χ., υπάρχουν ευκαιρίες και δημιουργούνται αμεσότερα προϋποθέσεις, που σε άλλες συνθήκες δεν θα υπήρχαν τόσο γρήγορα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι εταιρείες που έχουν ήδη σηκώσει χρήματα και τώρα χάνουν αντικείμενο. Αυτές πρέπει να στηριχθούν ξανά», λέει.

Εμπνέοντας τους μεγάλους εν μέσω κρίσεων

Οι startups είναι μαθημένες στο… χάος, αφού «μεγαλώνουν» σε συνθήκες αβεβαιότητας για τον/την επιχειρηματία. Τι έχουν μάθει οι startupers, που μπορεί να φανεί χρήσιμο στις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και στον κάθε επαγγελματία, σε περίοδο πανδημίας;

«Το βασικό σε μια startup είναι πως λειτουργεί πράγματι σε καθεστώς αβεβαιότητας. Έτσι, αν και υποθέτει ότι ένα επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί ενδεχομένως να δουλέψει, δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο», επισημαίνει ο κ. Κουρτέσης. Οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί ως δεδομένο, συμπληρώνει, η startup το βάζει υπό εξέταση, μπαίνει στη διαδικασία να ανακαλύψει εκ νέου ακόμα και τα βασικά, να αναρωτηθεί για αυτά, για την πρόταση αξίας που προσφέρει στον πελάτη της.

«Με πνεύμα ανακάλυψης πρέπει να μιλήσεις με την άλλη πλευρά και να δεις αν αυτό που έχεις να προσφέρεις είναι υψηλής προτεραιότητας για τον πελάτη. Αν δεν είναι, τότε χρειάζεται να κάνεις ένα βήμα πίσω, στο στάδιο του σχεδιασμού. Σε περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας, όπως αυτό της πανδημίας, δεν μπορούμε να θεωρούμε τίποτα δεδομένο, απλά κάνουμε υποθέσεις προς επιβεβαίωση ή απόρριψη. Αν λοιπόν μπορούν να συνεισφέρουν κάτι οι startups σε επίπεδο νοοτροπίας τις μέρες αυτές είναι το ότι λειτουργούν με διερευνητικό πνεύμα, τα θέτουν όλα διαρκώς υπό εξερεύνηση και αμφισβήτηση κι έχουν ανακαλύψει ότι δεν μπορούμε να δουλέψουμε με εικασίες, αλλά μόνο με αντικειμενικά στοιχεία», υποστηρίζει.

Αντανακλαστικά «ασπίδα» και απέναντι στον ιό

Προσθέτει ότι η ταχύτητα ανταπόκρισης και προσαρμογής στις εξελίξεις είναι ένα ακόμα δυνατό στοιχείο των startups, κάτι που έγινε σαφές και στην τρέχουσα κρίση. «Στις 21 Μαρτίου μια ομάδα από 20 startupers κι επιστήμονες της Θεσσαλονίκης συμμετείχαμε σε μια μεγάλη βιντεοκλήση για να συζητήσουμε πώς θα μπορούσαμε να προσφέρουμε προστατευτικές ασπίδες προσώπου σε όσους δίνουν τη μάχη για την αντιμετώπιση του κορονοϊού κaι έτσι προέκυψε η νέα εθελοντική δράση “COVID-19 Response Greece”. Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου συναντήσαμε τον διοικητή του ΑΧΕΠΑ, Π. Παντελιάδη, με πρωτότυπα από δύο διαφορετικά σχέδια ασπίδων. Την Πέμπτη 26 του μήνα διαθέσαμε 5000 ασπίδες μαζικής παραγωγής και ο αριθμός έχει φτάσει σήμερα στις 12.000», σημειώνει ο Δημήτρης Κουρτέσης.

Εσαεί εξερευνήτριες

Ο κ. Ηλίας παρατηρεί ότι αυτές τις μέρες και οι μεγάλες επιχειρήσεις χρειάζεται να εμπνευστούν από τις startups. «Στην περίπτωση πχ, της εσωτερικής διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, ακόμα και οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν μπορούν πια να πάνε αργά και “by the book”. Π.χ., ένα μέρος του προσωπικού ενδέχεται να χρειαστεί να στελεχώσει ομάδες, που θα ασχολούνται εσωτερικά με τα νέα δεδομένα για να παράγει στρατηγική και να προσαρμόζει το πλάνο της εταιρείας αναλόγως εξελίξεων», σημειώνει.

«Οι startups», προσθέτει, «βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση του βέλτιστου επιχειρηματικού μοντέλου, βλέπουν τι λειτουργεί κάθε φορά, κάτι που μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Επίσης διακρίνονται για το drive (παρακίνηση) τους και αυτό πρέπει να το αποκτήσουν και οι μεγάλες εταιρείες».

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Επαγγελματίες | Ερχονται «καμπάνες» 1.500 ευρώ για όσους δεν συνδεθούν με το IRIS

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα θα είναι από 1η Ιουλίου όσοι επαγγελματίες δεν συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Το πρόστιμο για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 1.500 ευρώ αλλά όσοι πληρώσουν το πρόστιμο εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του θα καταβάλλουν μειωμένο πρόστιμο κατά 50%. Επιπλέον όσοι επαγγελματίες δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό θα πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Ο νόμος υποχρεώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών προκειμένου να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.

Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών.

Για τους καταναλωτές η υπηρεσία IRIS είναι δωρεάν και είναι διαθέσιμη είτε στο Internet είτε στο mobile banking και ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια.

Μόνο το 41% έχει συνδεθεί

Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία υπολείπεται σημαντικά των 680.000 που ανέρχονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι,  ο αριθμός όσων έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής στο σύστημα αποδοχής πληρωμών μέσω του λογαριασμού τους, υπηρεσία που υποστηρίζεται από το ΙRIS της ΔΙΑΣ καθώς δεν ξεπερνούν τις 280.000.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ θα λάβουν από τις τράπεζες μέχρι τέλος Ιουνίου τα ακριβή στοιχεία  για τον αριθμό όσων έχουν συνδεθεί και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσουν τις εντολές προστίμων για όσους δεν συμμορφώθηκαν. Πάντως οι τράπεζες έχουν μειώσει τις προμήθειες κοντά στο 0,5% επί της συναλλαγής προκειμένου η υπηρεσία να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις κάρτες.

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΘΟ και Ανάπτυξης :

  1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία I.R.I.S. online payments, εφόσον:

α) Παρέχουν υπηρεσίες σε καταναλωτές ή

β) λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας

  1. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:

α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω

β) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31.12.2024.

  1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, ορίζονται:

α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

  1. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  2. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

  3. Οι δικαιούχοι πληρωμής  δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας

  4. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

  5. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

  6. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

  7. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ αν:

α) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

β) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

  1. Για μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en