AUTOMOTO

Η Κομισιόν κινείται εναντίον της Ελλάδας κι άλλων έξι χωρών για το σκάνδαλο της VW

Νομικές ενέργειες εναντίον συνολικά επτά χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ετοιμάζεται να κινήσει η Κομισιόν, επειδή δεν επέβαλαν κυρώσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις εκπομπές καυσαερίων οχημάτων τους, μετά το σκάνδαλο της Volkswagen.

Μετά την προαναγγελία των κινήσεων αυτών, τα 7 κράτη έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στις κατηγορίες που τους απευθύνει η Κομισιόν.

Σε περίπτωση που δε δοθούν απαντήσεις ή αυτές δεν κριθούν ικανοποιητικές, η Κομισιόν μπορεί να τα οδηγήσει ενώπιον του δικαστηρίου της ΕΕ στο Λουξεμβούργο

Θυμίζουμε ότι το περίφημο σκάνδαλο της Volkswagen αφορούσε τη χρήση εκ μέρους της ενός παράνομου λογισμικού, για να αποκρύπτονται στις δοκιμές οι πραγματικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) των οχημάτων της.

Γιατί εγκαλούνται οι 7 χώρες

Οι 7 χώρες κατηγορούνται για ελλείψεις της εθνικής τους νομοθεσίας ή για μη συμμόρφωση προς τους κανονισμούς που έχουν συμφωνηθεί για ολόκληρη την ΕΕ.

Στο πλαίσιο της ΕΕ, οι εθνικές αρχές είναι αυτές που εγκρίνουν τα καινούρια αυτοκίνητα και μόνο αυτές έχουν την εξουσία να τα ελέγχουν, μολονότι μπορούν να πωληθούν σ’ ολόκληρη την ένωση. Ως εκ τούτου, η Κομισιόν απαιτεί ενιαιοποίηση των προβλεπόμενων για αντίστοιχες περιπτώσεις διαδικασίες στις εθνικές νομοθεσίες όλων των κρατών – μελών.

Οι πράξεις ή οι παραλείψεις για τις οποίες εγκαλούνται οι 7 χώρες είναι διαφορετικές.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα, μαζί με την Τσεχία και τη Λιθουανία, καταγγέλλονται επειδή δεν έχουν συμπεριλάβει στην εθνική νομοθεσία τη δυνατότητα να επιβληθεί πρόστιμο στη μεγαλύτερη βιομηχανία της Ευρώπης για ενδεχόμενες παραβιάσεις.

Η Γερμανία, η Βρετανία, η Ισπανία και το Λουξεμβούργο κατηγορούνται γιατί δεν επέβαλαν κυρώσεις αντίστοιχες με αυτές που αντιμετωπίζει η VW στις ΗΠΑ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί επίσης τη Γερμανία και τη Βρετανία επειδή αρνούνται να κοινοποιήσουν στους υπολοίπους εταίρους λεπτομερή στοιχεία για τις παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας περί εκπομπών καυσαερίων, οι οποίες ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των ερευνών που διεξήγαγαν φέτος.

Σε σχετική δήλωσή της, η επίτροπος Βιομηχανίας Ελ. Μπιενκόβσκα σημειώνει τα εξής: «Ο σεβασμός του νόμου είναι πρωταρχικό καθήκον των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Όμως, οι εθνικές αρχές στους κόλπους της ΕΕ οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κατασκευαστές πράγματι συμμορφώνονται με το νόμο». 

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version