Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση βελτιώνει τις προοπτικές απασχόλησης και επαγγελματικής ανέλιξης

Τα μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως αποτελούν τη νέα και πιο διαδεδομένη τάση στους κόλπους της παγκόσμιας εκπαίδευσης. Στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα βρεις μια πληθώρα επιλογών για μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές με την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσοτέρους φοιτητές μιας και επιτρέπει στον κάθε ενδιαφερόμενο να συνδυάσει τις επαγγελματικές και κοινωνικές του υποχρεώσεις με τις σπουδές.

Γι’ αυτό όλο και περισσότεροι νέοι, σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν τις προοπτικές απασχόλησης τους αλλά και επαγγελματικής ανέλιξης τους, επιλέγουν να αποκτήσουν έναν τίτλο σπουδών από πανεπιστήμια με διεθνή αναγνώριση και με τεχνογνωσία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σε αυτή την κατεύθυνση έχει στραφεί και το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ένα από τα πιο σημαντικά πανεπιστημιακά και ερευνητικά κέντρα της Νότιας Ευρώπης, το οποίο προσφέρει μια πληθώρα επιλογών από μεταπτυχιακά προγράμματα εξ αποστάσεως, προκειμένου να πραγματοποιήσεις εύκολα, οικονομικά και χωρίς να φύγεις από το σπίτι σου, τις σπουδές που πάντα επιθυμούσες.

Γιατί να κάνεις μεταπτυχιακό στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου έχει ταυτιστεί με την ποιοτική εκπαίδευση, την καινοτομία υψηλής τεχνολογίας, την διασύνδεση του με την βιομηχανία και την κοινωνία. Βασισμένη σε αυτήν ακριβώς την φιλοσοφία η Μονάδα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου, προσφέρει μια μεγάλη δέσμη προγραμμάτων σπουδών με αποτέλεσμα να προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο που δεν μπορούν να σπουδάσουν με τον συμβατικό τρόπο εκπαίδευσης. Σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας της Μονάδας εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης είναι η ψηλή τεχνογνωσία του ακαδημαϊκού προσωπικού που είναι πλήρως καταρτισμένο στο μοντέλο ψηφιακής εκπαίδευσης και προσηλωμένο στην στήριξη και υποστήριξη των φοιτητών καταλυτικός παράγοντας για την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών του κάθε φοιτητή.

Το παιδαγωγικό μοντέλο είναι προσαρμοσμένο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και έχει ως βασικό στόχο τη διευκόλυνση και υποστήριξη του φοιτητή στην πορεία του προς τη μάθηση. Οι μεθοδολογίες εξ αποστάσεως διδασκαλίας που αναπτύχθηκαν ραγδαίως την τελευταία κυρίως δεκαετία προσφέρουν πλέον μοναδικά πλεονεκτήματα που σχετίζονται με την ενεργητική μάθηση και την αποτελεσματικότερη επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ως εκ τούτου οι διαδικτυακές διαδραστικές δραστηριότητες οδηγούν σε μια σειρά από πλεονεκτήματα όπως για παράδειγμα:

Συνεχής αλληλεπίδραση καθηγητών και φοιτητών, σύγχρονες και ασύγχρονες συζητήσεις και κανάλια επικοινωνίας και ανατροφοδότησης σε πολλά επίπεδα, μαθησιακές δραστηριότητες, αποκλειστική πρόσβαση στη σύγχρονη πλατφόρμα Blackboard για ηλεκτρονική μάθηση, με 24ωρη τεχνική υποστήριξη, ηλεκτρονική πρόσβαση στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου και διαλογική μάθηση σε απευθείας σύνδεση ή σε ασύγχρονη μορφή κάτι που επιτρέπει στους φοιτητές να οργανώσουν τα εβδομαδιαία προγράμματα τους με μεγαλύτερη ευελιξία.

Η επιτυχία της Μονάδας Εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου βασίζεται στον άρτιο σχεδιασμό των δραστηριοτήτων μάθησης, στις οποίες αλληλοεπιδρούν τρία βασικά στοιχεία: η συνεργασία (μεταξύ φοιτητών, φοιτητών-διδασκόντων), η καθοδήγηση/ο μεντορισμός των φοιτητών (από το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου) και τα μέσα μάθησης (περιβάλλον μάθησης, περιεχόμενα μαθημάτων, εργαλεία μάθησης).

Μια επιπρόσθετη επιβεβαίωση της αφοσίωσης του ΕΠΚ σε θέματα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης είναι η διάκριση 5 Αστέρων, η υψηλότερη διάκριση στον τομέα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, στην αξιολόγηση του 2021 του διεθνούς οργανισμού QS Top Universities (QS Stars University Ratings).

Τα Προγράμματα Σπουδών Εξ Αποστάσεως του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου μπορείς να αποκτήσεις ένα μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως, προσαρμοσμένο στις επαγγελματικές και προσωπικές σου απαιτήσεις. Προσφέρονται συνολικά 20 διαφορετικά μεταπτυχιακά προγράμματα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα εξειδικεύσεων.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της Μονάδας Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://euc.ac.cy/ ή να επικοινωνήσετε στο email info@euc.ac.cy και στο 00357 22 713000

Έναρξη Εαρινού Εξαμήνου 2023: 13 Φεβρουαρίου 2023

Πηγή: newsbomb.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Διαθέσιμη μέσω του gov.gr η βεβαίωση φοίτησης μαθητή/τριας

Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, είναι από σήμερα η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.

Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

  • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
  • Επίδομα Στέγασης
  • Επίδομα παιδιού
  • Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
  • Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πιερρακάκης | Η διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πυρήνα του νομοσχεδίου

Τη διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τόσο μέσω της απελευθέρωσης της λειτουργίας του δημόσιου πανεπιστημίου και της ενίσχυσης της αυτοδιοικητικής λειτουργίας του, όσο και μέσω της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια ανέδειξε ως «τον πυρήνα του νομοσχεδίου», μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και στον Άρη Πορτοσάλτε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο υπουργός Παιδείας διασαφήνισε πως «οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ίδρυση των μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων συνιστούν τα ελάχιστα κριτήρια που τίθενται για να μπορεί η ΕΘΑΑΕ να δεχθεί να αξιολογήσει τον φάκελό τους. Τα ίδια τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων θα προβλέπουν τα επιπλέον κριτήρια πρόσβασης των υποψηφίων με βάση τις προτεραιότητες του μητρικού πανεπιστημίου».

Επανέλαβε ότι «το κριτήριο συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και η προβλεπόμενη βαθμολογική βάση για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος είναι υπόθεση ισότητας μεταξύ των δύο πανεπιστημιακών προοπτικών» (δημόσιο πανεπιστήμιο και μη κρατικό παράρτημα), παραδεχόμενος πάντως πως «κάποιος θα εξακολουθήσει, αν το επιθυμεί και μπορεί να ανταποκριθεί, να επιδιώκει να φοιτήσει, χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις ή και μετά από αυτές, σε πανεπιστήμιο άλλης χώρας αρκεί να γίνει δεκτός από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που επιθυμεί με βάση τα δικά του κριτήρια». «Αυτό δεν αλλάζει σε τίποτε», τόνισε ο υπουργός.

Δέχθηκε πως αντιμετωπίζει το υπουργείο «διπλή κριτική» και από την πλευρά όσων απορρίπτουν την διασύνδεση με τις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στα μη κρατικά-μη κερδοσκοπικά παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων και διευκρίνισε πως η επιλογή των πανελλαδικών «ως διασυνδετήριας οδού» αντιμετωπίζει επαρκώς και ζητήματα νομιμότητας που μπορεί να εγερθούν από κάποιες πλευρές.

«Διακρίνω ένα άγχος διαφοροποίησης» εκτίμησε, αναφερόμενος στην έως τώρα στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης απέναντι στο νομοσχέδιο ο κ. Πιερρακάκης κι επανέλαβε πως «ήρθε η ώρα να πάψουμε να είμαστε η παγκόσμια ανορθογραφία και στον τομέα αυτό και να συμβαδίσουμε με τον υπόλοιπο πλανήτη σε ένα θέμα από δεκαετιών λυμένο».

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «η κατάθεση του νομοσχεδίου είναι ένα στέρεο βήμα, επιμελώς μελετημένο με βάση γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων πρώτης γραμμής», ανέφερε τις σχετικές των κ.κ. Βενιζέλου-Σκουρή, Αλιβιζάτου, Μανιτάκη, Σπυρόπουλου και εκτίμησε πως «η κοινωνία έχει ωριμάσει, ίσως είναι μπροστά και από το πολιτικό σύστημα στο θέμα αυτό, συνεπώς αναμένουμε πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να τύχει της έγκρισης από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος, ειδικά δε οι διατάξεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο να εγκριθούν από την ολότητα του πολιτικού συστήματος».

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στις εκκρεμότητες των μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και τόνισε ότι «υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις επιτροπών που ασχολούνται με το θέμα και σύντομα θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις».

Ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως «μετά το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ακολουθήσει αυτό για την σχολική εκπαίδευση, που είναι το σημαντικότερο από όλα ειδικά για τον όγκο και την έκταση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν» και επανέλαβε ότι «η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο είναι στις προθέσεις του υπουργείου και στο πρόγραμμα της κυβέρνησης, αλλά θα γίνει πάντα με βάση το κεκτημένο της εξισορροπητικής δυναμικής των πανελλαδικών εξετάσεων, η αντικειμενικότητα των οποίων χρειάζεται να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί».

πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μη κρατικά ΑΕΙ | Ποια ξένα πανεπιστήμια είναι πιθανό να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα

Το νομοσχέδιο για τη μη κρατικά πανεπιστήμια παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με γνωστά ξένα πανεπιστήμια από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν παραρτήματα στη χώρα μας.

Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα αρχίσουν να δέχονται αιτήσεις φοιτητών από τον Σεπτέμβριο του 2025, ενώ σημείωσε ότι «είναι εξαιρετικά συγκινητική η συμμετοχή σε όλη αυτή την προσπάθεια της ελληνικής εκπαιδευτικής διασποράς, με την οποία συνομιλούμε συνεχώς και παίρνουμε ιδέες».

Στη συνέχεια διατύπωσε την αισιοδοξία του πως «μεγάλα ξένα πανεπιστήμια ενδιαφέρονται ήδη για συνεργασία με ελληνικά, αλλά αυτή την ώρα δεν μπορώ να προχωρήσω σε αποκαλύψεις, θα το κάνω όταν όλα θα είναι έτοιμα». Ανέφερε, ωστόσο, ως παραδείγματα ξένων πανεπιστημίων που έχουν ιδρύσει παραρτήματα σε άλλες χώρες τη Sorbonne, το Yale, το Johns Hopkings, το Duke, το New York University, το Rochester Institute of Technology. Μεταξύ αυτών, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δούμε να ιδρύονται παραρτήματα στη χώρα μας.

Επίσης, δήλωσε ότι οι τίτλοι σπουδών θα σφραγίζονται από το υπουργείο Παιδείας και δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

«Σε τελευταία ανάλυση είναι μια άσκηση εθνικής κυριαρχίας η νομοθέτηση από το ελληνικό κράτος μιας πραγματικότητας που υπάρχει σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μην ξεχνάτε πως τα κολέγιά μας ανάγκασε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και επιτρέψαμε τη λειτουργία τους, επειδή κάναμε πως δεν τα βλέπαμε ως χώρα», διευκρίνισε.

Μέσω Πανελλαδικών η είσοδος στα μη κρατικά ΑΕΙ

Αναφορικά με το πώς θα γίνεται η είσοδος στα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτή θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως είπε, επιλέχθηκε για να υπάρχει ένα καθεστώς ισονομίας ανάμεσα σε δημόσια και μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια όσον αφορά στην εισαγωγή των Ελλήνων φοιτητών στα μη κρατικά ΑΕΙ.

«Οι υποψήφιοι που καλύπτουν αυτή την ελάχιστη προϋπόθεση θα μπορούν να εγγράφονται στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ΑΕΙ, αφού, βεβαίως, πληρούν και όλα τα επιπλέον κριτήρια που το μητρικό ξένο πανεπιστήμιο θα έχει θέσει», είπε.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Εξήγησε, επίσης, ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος προς φοίτηση στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα πρέπει να καλύπτει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιαφέρει. Αυτή ταυτίζεται με τον χαμηλότερο μέσο όρο ΕΒΕ του επιστημονικού πεδίου (και όχι τμημάτων) επί συντελεστή 0,8.

Το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, πρόκειται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως σήμερα το βράδυ και μέχρι το τέλος Φεβρουάριου να είναι νόμος του κράτους.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το ελάχιστο κόστος για την ίδρυση ενός τέτοιου παραρτήματος ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ, το οποίο αναλύεται σε κόστος 500.000 ευρώ για κάθε μία από τις τρεις σχολές που υποχρεωτικά θα ιδρύσει το «μητρικό» ΑΕΙ σε συνεργασία με το ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα και 500.000 ευρώ για την υποβολή της αίτησης άδειας λειτουργίας. Προβλέπεται κλιμακούμενο παράβολο για κάποιο ανάλογο ίδρυμα αν επιθυμεί να ιδρύσει περισσότερες από τρεις σχολές.

Εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή τα 20 πρώτα στη διεθνή κατάταξη πανεπιστήμια του κόσμου που θα έχουν τη δυνατότητα να ιδρύσουν μία σχολή.

Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό, κάθε μη κρατικό – μη κερδοσκοπικό πανεπιστημιακό ίδρυμα υποχρεούται να έχει διδακτικό προσωπικό τα μέλη του οποίου σε ποσοστό 80% θα πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας και να είναι εγκεκριμένα από το μητρικό ίδρυμα. Ο αριθμός τους δεν μπορεί να είναι κατώτερος των 30 για ίδρυμα τριών σχολών με προβλεπόμενο όριο διδασκαλίας τις 12 ώρες εβδομαδιαίως.

Όλα τα κριτήρια πρόσληψης και οι διαδικασίες εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού θα είναι αντίστοιχα με αυτά που ισχύουν στο μητρικό ίδρυμα και να εγκρίνονται από αυτό.

Είσοδος χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ, με διεθνές μπακαλορεά

Τα κριτήρια της ίδρυσης είναι τα πιο αυστηρά σε όλη την Ευρώπη και την τήρησή τους θα έχει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Τα παραρτήματα θα είναι νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συνδεδεμένα με ένα μητρικό πανεπιστήμιο το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τα προγράμματα σπουδών (θα τα εγκρίνει και η ΕΘΑΑΕ), ενώ δεν θα επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση του διδακτικού προσωπικού των δημοσίων πανεπιστημίων στα μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, όποιος έχει διεθνές μπακαλορεά και όποιος έχει απολυτήριο λυκείου άλλης χώρας ισότιμο με το δικό μας εγγράφεται χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ.

Η αυτονομία του δημόσιου πανεπιστημίου

Ο υπουργός, πριν αναφερθεί στην ίδρυση των μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ, έκανε μια μεγάλη αναφορά στην εξαιρετικά ισχυρή ενίσχυση της αυτονομίας του δημόσιου πανεπιστημίου με βάση τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων. «Οι περισσότερες από αυτές που μας κατέθεσαν έγιναν δεκτές» τόνισε και επανέλαβε αναλυτικά τα πεδία της γενναίας χρηματοδότησης του δημόσιου πανεπιστημίου από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο η συνολική χρηματοδότηση του δημόσιου πανεπιστημίου για λειτουργικά και ζητήματα υποδομών», διευκρίνισε παρουσιάζοντας τους σχετικούς πίνακες με τα εν εξελίξει έργα και τις πηγές χρηματοδότησης.

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Πιερρακάκης στην ισχυρότατη αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο μετατρέπεται σε «μητρικό» πανεπιστήμιο για το σύνολο των σχολών και των τμημάτων της περιοχής της Θράκης, καθώς όλες οι σχολές και τα τμήματα μεταφέρονται σε αυτό και θα λειτουργούν υπό την ευθύνη του, ενώ προγραμματίζεται η ίδρυση και νέων σχολών σε Καβάλα και Δράμα.

Για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε σειρά δράσεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και αφορούν σε θεσμικές οι χρηματοδοτικές αλλαγές. Ειδικότερα, ανέφερε την τροποποίηση της διαδικασίας χρηματοδότησής τους (από ποσοστό 80-20 που είναι σήμερα, σε ποσοστό 70-30 μεταξύ της πάγιας χρηματοδότησης και αυτής που προκύπτει από την εκπαιδευτική τους αξιολόγηση), τη διεύρυνση του όρου «συνεργαζόμενος καθηγητής», τη διευκόλυνση της συνέχισης της παρουσίας στις σχολές των ομότιμων καθηγητών σε συγκεκριμένο διδακτικό και μεταπτυχιακό έργο, την απογραφή εντός 18μήνου της ακίνητης περιουσίας τους, την αύξηση των μηνιαίων απολαβών των μελών ΔΕΠ σε ποσοστό 12%-15% και την επιτάχυνση των διορισμών για να διατηρείται η αναλογία «ένα προς ένα» μεταξύ αφυπηρετησάντων και νεοπροσλαμβανόμενων.

Το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δήλωσε πως θα αυτονομηθεί και θα αποκτήσει σύστημα διακυβέρνησης όπως και όλα τα υπόλοιπα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρχουν κοινά μεταπτυχιακά των δημοσίων πανεπιστημίων με ξένα πανεπιστήμια.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι χαιρετίζει την ομόφωνη απόφαση στη Συνόδου των Πρυτάνεων για ψηφιακή εξεταστική, ενώ ανέφερε ότι ο νόμος είναι νόμος. «Κάντε όση κριτική θέλετε, άλλα να μη ζημιωθούν οι φοιτητές από αυτό» είπε.

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα για το εθνικό απολυτήριο, ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι δεν είναι ώρα για να ανοίξει αυτή η συζήτηση. «Είναι στις προθέσεις μας, αλλά όχι τώρα» απάντησε, με τη διευκρίνιση πως «και στην περίπτωση αυτή είναι κρίσιμο να μη θιγεί ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, που είναι ασφαλές κριτήριο αντικειμενικότητας».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 200 άρθρα, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για:

  • τα μη κερδοσκοπικά – μη κρατικά πανεπιστήμια,
  • τη θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών πανεπιστημίων,
  • την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,
  • την πλήρη διοικητική αυτονομία του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου.

Σχετικά με τις καταλήψεις, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι «υπονομεύουν το ελληνικό δημόσιο ΑΕΙ οι καταλήψεις, η βία και οι καταστροφές. Σέβομαι τον διάλογο, αλλά τα υπόλοιπα υπονομεύουν τα ελληνικά ΑΕΙ».

πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en