Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ετοιμάζεται νέα έξοδος στις αγορές

Νέα έξοδο στις διεθνείς αγορές τις επόμενες εβδομάδες σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο προκειμένου να εκμεταλλευθεί τις ευνοϊκές συνθήκες στις αγορές ομολόγων και να ενισχύσει με ζεστό χρήμα τα ταμειακά διαθέσιμα προκειμένου να στηρίξει επιχειρήσεις, νοικοκυριά και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) αναλύει τα δεδομένα και τις παραμέτρους της αγοράς και σταθμίζει τις μεταβλητές που ενδεχομένως αλλάξουν το σκηνικό στα κρατικά ομόλογα για να επιλέξει την κατάλληλη συγκυρία που θα κάνει το επόμενο βήμα προχωρώντας στην τρίτη κατά σειρά έκδοση για το 2021. Αν και τα αρμόδια στελέχη όπως είναι αναμενόμενο κρατούν «κλειστά τα  χαρτιά τους» δεν αποκλείεται να πατήσουν το κουμπί της νέας εξόδου στις αγορές ακόμα και πριν το Πάσχα. Σε κάθε περίπτωση  πρόθεση του ΟΔΔΗΧ, που έχει αντλήσει ήδη 8,8 δισ. από τις αγορές εφέτος, είναι να βγει ούτως ή άλλος στις αγορές το επόμενο διάστημα, ενώ σε κάθε περίπτωση έχει οργανώσει τη στρατηγική του με βάση την οικονομική συγκυρία που θα διαμορφωθεί.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκεται η έκδοση τίτλου που δεν θα ξεπερνά την 5ετία ή την 7ετία με στόχο την άντληση ποσού κοντά στα 2,5 δισ. με 3 δις. ευρώ ωστόσο  παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν και να επιλεγεί  το reopening  του υφιστάμενου δεκαετούς ομολόγου, για το οποίο είχε εκδηλωθεί μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η εμπειρία των προηγούμενων εκδόσεων και το κλίμα που επικρατεί αυτή τη περίοδο στις αγορές με τις χαμηλές αποδόσεις των ομολόγων και το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών «προδικάζουν» την επιτυχία του εγχειρήματος για άντληση «ζεστού και φθηνού» χρήματος από ισχυρά και ποιοτικά χαρτοφυλάκια που θα στείλουν μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία. Το οικονομικό επιτελείο θέλει να εκμεταλλευθεί τα χαμηλά επιτόκια και σχεδιάζει την αύξηση του ποσοτικού στόχου για δανεισμό στα 16 δις. ευρώ του από τα 12 δις. ευρώ που προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός έτσι ώστε να διαθέτει ένα ισχυρό απόθεμα σε περίπτωση που τα επιτόκια αυξηθούν με την ανάκαμψη των οικονομιών.

Οι κινήσεις εξόδου θα εξαρτηθούν από τις συνθήκες στην αγορά και την εικόνα της ελληνικής οικονομίας στα ραντάρ των επενδυτών μέσω της βαθμολόγησης της από διεθνείς οίκους και την πρόοδο στις αξιολογήσεις από τους θεσμούς στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας.

Στο υπουργείο Οικονομικών αναμένουν τις αξιολογήσεις των διεθνών οίκων το επόμενο διάστημα αν και η επιστροφή στην επενδυτική κατηγορία δεν αναμένεται σε καμία περίπτωση να επιτευχθεί  μέσα στο 2021 δεδομένου ότι οι περισσότερες αξιολογήσεις απέχουν τρεις βαθμίδες από το investment grade. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι μόλις το 20% των περιπτώσεων χωρών με αξιολόγηση Ba καταφέρνει να ενταχθεί στην επενδυτική βαθμίδα σε ορίζοντα 5ετίας σημειώνοντας ότι ο μεγάλος βαθμός αβεβαιότητας για την πορεία της πανδημίας και οι δημοσιονομικές προκλήσεις δεν αφήνουν περιθώρια για αναβαθμίσεις.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από την Standard and Poor’s στις 23 Απριλίου που σήμερα τοποθετεί την Αθήνα στο ΒΒ-, δηλαδή τρία σκαλοπάτια χαμηλότερα από την επενδυτική κατηγορία. Στο παρελθόν ο οίκος έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο αναβάθμισης της Ελλάδας εφόσον ο αντίκτυπος της πανδημίας στις οικονομικές επιδόσεις της χώρας αποδειχθεί βραχύβιος και η  επιβράδυνση των δημοσιονομικών επιδόσεων λόγω της κρίσης αναστραφεί.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en