Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Δρόμος Μνήμης των Σφαγών της Χίου (1822-2022) Λαμπαδηδρομία (23,24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022)

Πριν 200 χρόνια η υπόδουλη Χίος επαναστάτησε κατά των Τούρκων κατακτητών. Το αποτέλεσμα ήταν ο αφανισμός σχεδόν κάθε ίχνους ζωής! Το μέγεθος της καταστροφής είναι ακόμη και σήμερα ασύλληπτο… μια καταστροφή από την οποία η Χίος ποτέ δεν επανέκαμψε!
Πέρα από τη λεηλασία κάθε περιουσιακού στοιχείου του ντόπιου πληθυσμού, από τους 120.000 κατοίκους, μετά τις συνεχόμενες σφαγές που διήρκησαν έξι περίπου μήνες, στο νησί παρέμειναν 1800 περίπου Χιώτες… 20.000 κατάφεραν και διέφυγαν με πλοία σε γειτονικά νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και σε περιοχές της ελληνικής διασποράς ανά την Ευρώπη και την Αφρική! Όλοι οι υπόλοιποι σφαγιάστηκαν ή αιχμαλωτίσθηκαν. Από τους τελευταίους, πουλήθηκαν από δουλεμπόρους σε παζάρια της Δύσης και της Ανατολής, μόνο τα αγόρια από 3 – 12 ετών και τα κορίτσια και οι γυναίκες από 3 – 40 ετών. Όλοι οι υπόλοιποι σφαγιάστηκαν!

Πρόκειται για πραγματική γενοκτονία του χιακού πληθυσμού, γεγονός το οποίο δεν έχει κατανοηθεί, μελετηθεί και προβληθεί ανάλογα στην εποχή μας! Αντίθετα, την περίοδο που συνέβησαν τα γεγονότα αυτά, η καταστροφή της Χίου αποτέλεσε τον καταλύτη αφύπνισης της ευρωπαϊκής συνείδησης και οδήγησε στην ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος.
Σήμερα, 200 χρόνια μετά τα αποτρόπαια γεγονότα και υπό το καθεστώς της μόνιμης τουρκικής απειλής κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας, επιβάλλεται η αφύπνιση της συλλογικής συνείδησης των συμπολιτών μας, αλλά και ο εξευμενισμός των ψυχών των χιλιάδων αθώων προγόνων μας, που έχασαν τη ζωή τους μ’ αυτόν τον τραγικό τρόπο. Η απότιση τιμών αποτελεί το ελάχιστο χρέος μας απέναντι σε όλους όσους θυσιάστηκαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι.

Η επέτειος αυτή αποτελεί μοναδική ευκαιρία (πρώτη μετά από 200 χρόνια) παγχιακής, αλλά και πανελλήνιας – διεθνούς προβολής του μεγέθους της θυσίας που υπέστησαν οι πρόγονοί μας στον αγώνα τους για την απόκτηση της ελευθερίας και των πανανθρώπινων βασικών δικαιωμάτων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Αθλητών Υγείας Χίου, σε συνεργασία με τους Ποδηλάτες Χίου, Έλληνες Ολυμπιονίκες αλλά και απλούς πολίτες, θα μεταφέρουν με δάδες, σε όλα τα χωριά της Χίου, τη φλόγα, το μήνυμα Μνήμης και Τιμής για όσους θυσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των Σφαγών του 1822. Ανάμεσά τους θα είναι ο Χριστόφορος Μερούσης, Πρωταθλητής Μαραθωνίου Δρόμου και πρόεδρος του Chios Running, οι Ολυμπιονίκες και παγκόσμιοι πρωταθλητές υδατοσφαίρισης Μαρία Τσουρή, Γιώργος Ντόσκας, Ιωάννης Φουντούλης, Κώστας Γκιουβέτσης, η Παραολυμπιονίκης και παγκόσμια πρωταθλήτρια ξιφασκίας Κέλλυ Λουφάκη, ο Παραολυμπιονίκης και παγκόσμιος πρωταθλητής στίβου Παντελής Καλόγερος κ.ά. Την εκδήλωση ενδέχεται να τιμήσουν και οι δρομείς υπεραποστάσεων Φώτης Ζησιμόπουλος και Δημήτρης Θεοδωρακάκος και ο θρυλικός Γιάννης Κούρος!

Το δρώμενο αυτό θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο από 23 έως και 25 Σεπτεμβρίου 2022, κατά το οποίο οι αθλητές θα διατρέξουν περίπου 400 χλμ για να μεταφέρουν σε όλα τα χωριά της Χίου το μήνυμα της θυσίας των προγόνων μας.
Σε κάθε σκέλος της διαδρομής, θα τρέχουν ταυτόχρονα δύο δρομείς, οι οποίοι σε κάποιο σκέλος της θα συνοδεύονται από ιππείς ή ομάδα από ποδηλάτες. Οι δύο δρομείς θα αντικαθίστανται από άλλους σε καθορισμένα σημεία, ενώ οι ποδηλάτες θα διατρέχουν κάθε ημέρα μία συγκεκριμένη διαδρομή.
Η απόφαση να συντρέχουν δύο δρομείς έχει σκοπό να θυμίσει τη γνωστή παράδοση ότι οι «Χιώτες πάνε δυο-δυο». Η εν λόγω λαϊκή ρήση βασίζεται στο τραγικό γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του οθωμανικού ζυγού, οι Χιώτες χρησιμοποιούνταν σε κάθε ευκαιρία από τους Τούρκους ως ζώα μεταφοράς τους. Για να αποφύγουν οι Χιώτες ανάλογες καταστάσεις κυκλοφορούσαν ανά ζευγάρι, ώστε σε περίπτωση που δουν κάποιον Τούρκο από μακριά, ανέβαινε ο ένας στην πλάτη του άλλου, ώστε να μην τους αναγκάσει κάποιος Τούρκος να τον κουβαλήσουν, καθώς έδιναν την εντύπωση ότι κάποιος άλλος Τούρκος βρισκόταν στην πλάτη του Χιώτη. Βεβαίως, υπάρχει και η άποψη ότι κυκλοφορούσαν δυο-δυο, γιατί «ότι δεν κόψει του ενός ο νους να το κόψη του άλλου», έτσι ώστε σε μια δύσκολη κατάσταση να αλληλοβοηθιούνται και να αλληλοϋποστηρίζονται. Πιθανόν να ασπάστηκαν τη συμβουλή του θείου Ομήρου, ο οποίος αναφέρει στην Ιλιάδα (Ραψωδία Κ 224) «συν τε δύ’ ερχομένω», το οποίο σημαίνει ότι δυο φίλοι πρέπει να συμβαδίζουν ο ένας δίπλα στον άλλο, γιατί τότε ισχυροποιούνται ως προς την σκέψη τους και τις πράξεις τους, στοιχείο που αναδεικνύει τη σημαντικότητα της φιλίας, της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης, της αλληλεγγύης και ότι αυτό συνεπάγεται για το ευ ζην των ανθρώπων. Συνεπώς, μας δίνεται η ευκαιρία να τονίσουμε την αξία της φιλίας, έχοντας δύο δρομείς να συντρέχουν την αυτή διαδρομή.

Τους αθλητές λοιπόν που θα φτάνουν στα χωριά θα τους υποδέχονται στην είσοδο των χωριών, σε καθορισμένα σημεία, μαθητές ή κάτοικοι εκάστου χωριού (κάποιοι εκ των οποίων θα λαμβάνουν τη δάδα) και θα κατευθύνονται στο Ηρώον για να ανάψουν τον βωμό της Μνήμης και Τιμής. Εκεί θα τους αναμένουν οι κάτοικοι, μαθητές και τοπικοί φορείς. Μετά την αφή του βωμού, έκαστο χωριό, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του, θα πραγματοποιήσει ανάλογα δρώμενα (ποίημα, σύντομη ομιλία, επιμνημόσυνη δέηση κτλ).

Το όλο εγχείρημα θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΕΘΝΟΑ), της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, της Βιβλιοθήκης του Κοραή και είναι υπό την αιγίδα του Δήμου Χίου, της Περιφέρειας Β. Αιγαίου και της Μητρόπολης Χίου, Ψαρών και Οινουσών. Επίσης, το δύσκολο αυτό έργο θα στηρίξουν η Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης και η Ομάδα Όμικρον. Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν η Φιλαρμονική και η Χορωδία Χίου, το Μουσικό Σχολείο Χίου, οι Πρόσκοποι Χίου, το 2ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Χίου, το Αθλητικό Σωματείο ΑμεΑ Χίου «Ίωνες», τοπικά χορευτικά συγκροτήματα και επιχειρήσεις που θα παραθέσουν τοπικά προϊόντα.
Είναι αυτονόητο ότι ένα τέτοιο δρώμενο δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την αρωγή του ιδρύματος Μαρία Τσάκος, το οποίο αποτελεί τον κύριο χορηγό της δράσης μας, της Επιτροπής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, της Μητρόπολης Χίου, Ψαρών και Οινουσών, καθώς και αρκετών τοπικών εταιρειών και και Χιωτών επιχειρηματιών.

Το λογότυπο της διοργάνωσης «Δρόμος Μνήμης των Σφαγών της Χίου (1822-2022) – Λαμπαδηδρομία» αποτυπώνει τα παρακάτω στοιχεία:
1. Τον ηγέτη, τον θρυλικό «ναύαρχο» Κωνσταντίνο Κανάρη, ο οποίος πέρα από στρατιωτικός, διετέλεσε γερουσιαστής, υπουργός και πρωθυπουργός στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Προσωπικότητα που έχαιρε πανελλήνιας εκτίμησης για τις ικανότητες και τον χαρακτήρα του, σύμβολο του αγώνα για την ελευθερία, επαναστάτη που χαρακτηρίστηκε από τον Άγγλο ιστορικό Γκόρντον ως «ο πιο έξοχος εκπρόσωπος του ηρωισμού, που η Ελλάδα όλων των εποχών μπορεί να υπερηφανεύεται».
2. Τη νήσο Χίο, η οποία υπέστη αυτή την τραγωδία από τον βάρβαρο κατακτητή, από την οποία στάζει το αίμα των παιδιών της μετά την αποτρόπαια σφαγή τους.
3. Την άνθιση μιας παπαρούνας, σύμβολο μνήμης και τιμής σε όσους θυσιάστηκαν (συνήθως μετά από μάχες), καθώς είναι τα μόνα φυτά που φυτρώνουν σε πεδία ερημωμένα από τον πόλεμο, όπως έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια των ναπολεόντειων πολέμων ή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Συμβολίζουν λοιπόν το μέγεθος της θυσίας όσων χάθηκαν κατά τη διάρκεια αιματοχυσιών και αποτελεί μόνιμο μνημόσυνό τους.

Η κάλυψη όλης της διαδρομής με τους λαμπαδηδρόμους θα πραγματοποιηθεί ως εξής:

Παρασκευή 23/09/2022 (ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΙΑ Νότια Χίος):

08:45 Συγκέντρωση στην πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου), με αντιπροσωπεία μαθητών .
09:00 Χαιρετισμός από τους θεσμικούς φορείς του νησιού και το Ίδρυμα «Μ. Τσάκος».
09:15 Ομιλία από τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, Φιλόλογου και Ιστορικού κας Ευτυχίας Βλυσίδου.
09:30 Αφή φλόγας στο άγαλμα του Κανάρη από Χιώτες αθλητές. Στη συνέχεια, θα ξεκινήσει η πρώτη ημέρα δρόμου, όπως φαίνεται στη συνέχεια.
Παράλληλα, οι μαθητές της πόλης της Χίου θα μεταβούν στη Βιβλιοθήκη του Κοραή για ενημέρωση, επίδειξη τεκμηρίων, έργων και πινάκων που σχετίζονται με τη Σφαγή και θα παρακολουθήσουν σχετικό τεκμηριογράφημα στο «Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο» του Δήμου Χίου.
Διαδρομή: Παραλία Χίου, Κάμπος (Παναγία Αγιοδεκτεινή), Θυμιανά, Νεχώρι, Βαβύλοι, Σκλαβιά, Θολοποτάμι, Αρμόλια, Πυργί, Ολύμποι, Μεστά, Λιμένας, Ελάτα, Βέσσα, Αρμόλια, Καλαμωτή, Πατρικά.
Στην Κοινή (διάσπαση των δρομέων):
Δυτική διαδρομή:
Παγίδα, Έξω Διδύμα, Μέσα Διδύμα, Μυρμήγκι, Καλλιμασιά, Άγιο Μηνά.
Ανατολική διαδρομή:
Βουνό, Φλάτσια, Νένητα, Καταρράκτης, Καλλιμασιά, Άγιο Μηνά.

19:00 ΔΡΩΜΕΝΑ στον Άγιο Μηνά:
• Επιμνημόσυνη δέηση.
• Βυζαντινές ψαλμωδίες από τον σύλλογο Ιεροψαλτών Χίου «Ρωμανός ο Μελώδός».
• Ομιλία από διακεκριμένο θεολόγο.
• Ξενάγηση στο Μουσείο των Σφαγών.

Σαββάτο, 24/09/202 (ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΙΑ Βόρεια Χίος):

09:00 Αφή φλόγας στο άγαλμα του Κανάρη στην πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου).
Διαδρομή: Βροντάδο, Παντουκιός, Συκιάδα, Λαγκάδα. Στη διασταύρωση για Πιτυός:
Δυτική διαδρομή: Πιτυός, Διευχά, Κηπουριές, Φυτά, Σπαρτούντα, Πισπιλούντα, Νέα Ποταμιά, Βολισσός, Παρπαριά, Μνημείο Σφαγής στον Κάβο Μελανειός.
Βόρεια διαδρομή: Άνω Καρδάμυλα, Μάρμαρο, Αμάδες., Καμπιά, Λεπτόποδα, Κέραμος, Χάλανδρα, Αφροδίσια, Εγρήγορος, Κουρούνια, Νενητούρια, Άγιο Γάλα, Μνημείο Σφαγής, στον Κάβο Μελανειός.

19:00 ΔΡΩΜΕΝΑ στον Κάβο Μελανειός:
• Επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο.
• Ομιλία από τον καθηγητή Θεολογίας και διδάκτωρ Φιλολογίας και Φιλοσοφίας κ. Κωνσταντίνο Φραγκομίχαλο.

Κυριακή 25/09/2022 (ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΙΑ Κεντρική Χίος)::

10:00 Αφή φλόγας στο άγαλμα του Κανάρη στην πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου).

Διαδρομή: Καρυές, Νέα Μονή (επιμνημόσυνη δέηση), Αγίοι Πατέρες, Ανάβατος.
Στα Αυγώνυμα:
Βόρεια διαδρομή:
Σιδηρούντα, Κατάβαση, Μνημείο Αίπους, Βροντάδο, Βαρβάσι, Πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου).

Νότια διαδρομή: Λιθί, Βέσσα, Άγιος Γεώργιος Συκούσης, Ζυφιάς, Δαφνώνας, Βερβεράτο, Χαλκειός, Βασιλειώνικο, Βαρβάσι, Πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου).

17:00 ΔΡΩΜΕΝΑ στην Πλατεία Νικολάου Πλαστήρα (Βουνακίου):

• Επίδειξη από τους Ολυμπιονίκες της ΕΘΝΟΑ ολυμπιακών αθλημάτων.
• Παράθεση χιακών εδεσμάτων από τοπικές επιχειρήσεις.

18:00 Άφιξη αθλητών

• Υποδοχή αθλητών από τη Φιλαρμονική του Δήμου Χίου.
• Χαιρετισμός από την οργανωτική επιτροπή και τους θεσμικούς φορείς της Χίου.
• Επίδοση μεταλλίων στους δρομείς, βεβαιώσεων και αναμνηστικών στους προσκεκλημένους.
• Ομιλία από τη διδάκτωρ Ιστορίας & Αρχαιολογίας Αθηνά Ζαχαρού-Λουτράρη.
• Χιακά άσματα.
• Τοπικοί χοροί από χιακούς χορευτικούς συλλόγους.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Η παράσταση «Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει» του Νίκου Κυπουργού

Η παράσταση Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει των Νίκου Κυπουργού και Θωμά Μοσχόπουλου, η εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που αγαπήθηκε από παιδιά κάθε ηλικίας, επιστρέφει με νέα περιοδεία και έρχεται στην Καβάλα (θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου) τη Δευτέρα 13 και την Τρίτη 14 Μαΐου 2024, το σπινθηροβόλο μιούζικαλ με το άφθονο χιούμορ, την ποιητική του φλέβα και την ανατρεπτική του διάθεση θα εισαγάγει τους μαθητές στον μαγικό κόσμο του μουσικού θεάτρου. Παράλληλα με τις παραστάσεις θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων από τον Νίκο Κυπουργό και την Ελίτα Κουνάδη, καθώς και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. 

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, γνωστού για μια σειρά από σκηνοθετικές προτάσεις που συγχωνεύουν αξεδιάλυτα το μουσικό με το θεατρικό στοιχείο, με τη συμμετοχή ενός λαμπερού καστ λυρικών ερμηνευτών και μουσικών. Στην παράσταση, η θεματολογία, οι διασκεδαστικές ερμηνείες και η εξαιρετικά άμεση μουσική γραφή κάνουν τις βασικές έννοιες της μουσικής να μεταδίδονται απευθείας ακόμη και στο αμύητο κοινό, σαν παιχνίδι.

ΣΥΝΟΨΗ 

Ο βασιλιάς της μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, όποιο μουσικό κομμάτι κι αν του παρουσιάζει ο μουσικός της αυλής του. Τον μουσικό από την απελπισία του έρχεται να βγάλει η Μούσα, που βρίσκει με τη σειρά της μια ευκαιρία να «ξαναμπεί στη δουλειά» από την οποία είχε αποκοπεί μετά τις ένδοξες εποχές του Σούμπερτ, του Μότσαρτ και του Μπαχ. Η Μούσα επιστρατεύει τις επτά νότες ως συμμάχους και εμπνέει στον μουσικό ένα υπέροχο έργο. Ούτε κι αυτό, όμως, αφήνει ικανοποιημένο τον βασιλιά! Είναι καιρός, λοιπόν, τη λύση να δώσει (όπως πάντα!) η φαντασία… Η Μούσα σκέφτεται κάτι καινούριο: Εμφανίζεται στον βασιλιά μεταμφιεσμένη σε διάσημο μουσικό από το εξωτερικό, του οποίου τη μουσική, τάχα, μπορούν να την ακούσουν μόνο όσοι έχουν πραγματικό γούστο και μουσικές γνώσεις. Και, φυσικά, ούτε ο βασιλιάς ούτε η αυλή του τολμούν να παραδεχθούν ότι το «αριστούργημα» που τους παρουσιάζει η Μούσα δεν είναι στην πραγματικότητα παρά…

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 

Εμπνευσμένο από το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Τα καινούρια ρούχα του βασιλιά, το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει γράφτηκε το 1993 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 1994. Ακροβατώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στη λυρική παράδοση και τον παιγνιώδη μεταμοντερνισμό, το έργο αποτελεί μια ιδανική εισαγωγή τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων θεατών στις έννοιες, τις τεχνικές και τα εργαλεία της μουσικής γραφής

Ο διακεκριμένος συνθέτης Νίκος Κυπουργός σημειώνει: «Το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει δεν είναι ένα έργο που γράφτηκε για παιδιά. Μόνο αφού ολοκληρώθηκε κάποιοι είδαν σε αυτό ότι έχει επιπλέον έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, που το κάνει κατάλληλο και για παιδιά. Φάνηκε, λοιπόν, με έναν τρόπο, αυτό που πάντοτε πίστευα: ότι, δηλαδή, ανάμεσα στα έργα για μεγάλους και στα έργα για παιδιά, τα όρια δεν είναι πάντοτε σαφή και ευδιάκριτα»

O Θοδωρής Αμπαζής, σημαντικός δημιουργός που συνδυάζει στις δουλειές του το σύγχρονο θεατρικό με το μουσικό ιδίωμα σε αξεδιάλυτη ενότητα, σκηνοθετεί μια ευφάνταστη παράσταση γεμάτη χιούμορ, ρυθμό, ελκυστικές μελωδίες και εντυπωσιακά κοστούμια. Το λιμπρέτο υπογράφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος σε συνεργασία με τον συνθέτη, το σκηνικό και τα κοστούμια ο Κέννυ ΜακΛέλλαν και τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Χάρης Ανδριανός (Βασιλιάς), Βάσια Ζαχαροπούλου (Μούσα), Δημήτρης Ναλμπάντης (Μουσικός). Συμμετέχουν οι μουσικοί Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο), Χρήστος Σακελλαρίδης (πιάνο), Οδυσσέας Σιωζόπουλος (κλαρινέτο). 

ΣΙΩΠΗ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΚΟΥΕΙ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ 2024

  • Καβάλα Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας «Αντιγόνη Βαλάκου» – 13, 14 Μαΐου 2024
  • Κομοτηνή – Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κομοτηνής – 16, 17 Μαΐου 2024
  • Σαμοθράκη Φιδέλειο Πνευματικό Κέντρο – 20, 21 Μαΐου 2024
  • Λήμνος Δημοτικό Κινηματοθέατρο Λήμνου «Μαρούλα» – 23, 24 Μαΐου 2024
  • Μυτιλήνη Δημοτικό Θέατρο Καλλονής – 27, 28 Μαΐου 2024
  • Χίος Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου – 29, 30 Μαΐου 2024

  * Πρωινές παραστάσεις για σχολεία

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ 

Στο πλαίσιο της περιοδείας του έργου Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει, ο Νίκος Κυπουργός και η Ελίτα Κουνάδη θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων, προσφέροντας την εμπειρία τους σε καλλιτέχνες και μουσικούς. Στη διάρκεια των εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν τις ικανότητές τους και θα ανταλλάξουν ιδέες, ενώ παράλληλα θα παρέχονται συμβουλές και τεχνογνωσία για τη δημιουργία και την οργάνωση μουσικών σχημάτων. 

Επίσης, στους χώρους παρουσίασης των παραστάσεων, θα πραγματοποιηθούν και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της κωμικής όπερας Φάλσταφ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο κοινό να απολαύσει επιτυχημένες παραστάσεις που ενθουσίασαν κοινό και κριτικούς. 

Οι προβολές ξεκινούν στις 8 μ.μ. και η είσοδος είναι ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). 

Φάλσταφ

Η νέα φιλόδοξη παραγωγή της κωμικής όπερας Φάλσταφ, του κύκνειου άσματος του Τζουζέππε Βέρντι, που βασίζεται στην κωμωδία του Σαίξπηρ Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνζορ, παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι και σκηνοθεσία του διακεκριμένου σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του φημισμένου βρετανικού Φεστιβάλ Όπερας του Γκλάιντμπορν Στήβεν Λάνγκριτζ. 

Κεντρική φιγούρα του έργου ο ξεπεσμένος ιππότης σερ Τζων Φάλσταφ και οι ερωτικές του περιπέτειες, οι οποίες τον καθιστούν περίγελο στη μικρή τοπική κοινωνία. Στο τέλος, μετά από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι χαρακτήρες του έργου τραγουδούν όλοι μαζί: «Όλα στον κόσμο είναι ένα καλαμπούρι… αλλά γελά καλύτερα όποιος γελά τελευταίος». Στον ρόλο του τίτλου ο διεθνώς αναγνωρισμένος βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι διακεκριμένοι μονωδοί της ΕΛΣ Τάσης ΧριστογιαννόπουλοςΒασίλης ΚαβάγιαςΝίκος ΣτεφάνουΓιάννης ΚαλύβαςΓιάννης ΓιαννίσηςΤσέλια ΚοστέαΜαριλένα ΣτριφτόμπολαΆννα Αγάθωνος και Χρυσάνθη Σπιτάδη.

Στήβεν Λάνγκριτζ –με τη συνδρομή του Γιώργου Σουγλίδη στα σκηνικά και τα κοστούμια, του Νταν Ο’Νηλ στην κινησιολογία και του Πήτερ Μάμφορντ στους φωτισμούς– μετέφερε την ιστορία του Φάλσταφ στην Αγγλία της δεκαετίας του ’30, μια εποχή όπου κυριαρχούσε ο παραλογισμός της κοινωνικής ιεραρχίας, στα όρια της φεουδαρχίας. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διηύθυνε ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ιταλός αρχιμουσικός Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι, τη Χορωδία της ΕΛΣ ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

Φτηνά τσιγάρa 

Το ξέφρενο μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα, βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη, σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς. Η πασίγνωστη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη Φτηνά τσιγάρα, μια ταινία-ωδή στην καλοκαιρινή, άδεια Αθήνα, μετατράπηκε σε μιούζικαλ σε μουσική του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου, λιμπρέτο του Πέτρου Βουνισέα και σκηνοθεσία, κινησιολογία και σκηνικό του Κωνσταντίνου Ρήγου, γεμίζοντας τη σκηνή φθαρμένες τηλεκάρτες, γόπες, τυχαίες συναντήσεις, φιλιά που δεν βρήκαν τον δρόμο τους και υπέροχα τραγούδια για ανεκπλήρωτους έρωτες και συλλέκτες στιγμών.

Ο συνθέτης Παναγιώτης Καλαντζόπουλος πρόσθεσε δεκαέξι νέα τραγούδια στην αρχική παρτιτούρα της ταινίας, ενώ η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου αποδίδει τον αισθησιακό πυρήνα αυτής της sui generis ταινίας περιπλάνησης με στοιχεία φιλμ νουάρ. Τα κοστούμια υπογράφει ο σχεδιαστής μόδας Απόστολος Μητρόπουλος και τους φωτισμούς ο Περικλής Μαθιέλλης.

Τους ρόλους ερμηνεύει ένα πολυσυλλεκτικό καστ ταλαντούχων ηθοποιών-τραγουδιστών: Τάκης Βαμβακίδης, Αθηνά Βρούβα, Πάρις Θωμόπουλος, Idra Kayne, Σοφία Κουρτίδου, Θάνος Λέκκας, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δημήτρης Ναλμπάντης, Χριστίνα Στεφανίδη, Ίαν Στρατής και Ρένος Χαραλαμπίδης, συνοδευόμενοι από ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών: Σταύρος Λάντσιας (πιάνο), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος / Στέλιος Χατζηκαλέας (τρομπέτα), Χρήστος Ραφαηλίδης (βιμπράφωνο), Γιώργος Παλαμιώτης (ηλεκτρικό μπάσο), Θανάσης Τσακιράκης / Χρήστος Βίγκος (ντραμς, κρουστά), Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (κιθάρες, γιουκαλίλι)

ΜΕΓΑΣ ΔΩΡΗΤΗΣ ΕΛΣ 

Οι δράσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Έργου: «SUB.1.44 Η Εθνική Λυρική Σκηνή στην Περιφέρεια: εκπαιδευτικές δράσεις και συμβουλευτική υποστήριξη», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerarionEU.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 (09:00-14:00).

Δελτίο τύπου

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού

Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.

Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.

Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.

Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού

«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».

Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.

«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!

Οι εργασίες συνεχίζονται

Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.

Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.

Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».

«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».

Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υouth Pass 2024 | Ανοιξε σήμερα η πλατφόρμα – Εως τις 15 Μαΐου οι αιτήσεις

Ανοιξε σήμερα, Δευτέρα 1 Απριλίου, η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για το Youth Pass με στόχο την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ σε νέους οι οποίο έχουν συμπληρώσει  είτε το 18ο έτος,  είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1.1.2023 έως και 31.12.2023, σύμφωνα με Κοινή Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 
Αρμόδιοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Youth Pass είναι οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5420/14.09.2023).  

Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου. Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών έως να λάβουν την ενίσχυση οι δικαιούχοι. Στη συνέχεια θα μπορούν να την αξιοποιήσουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών. 

Κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, έως το τέλος του 2023, περίπου 140.000 νέοι έλαβαν ενισχύσεις που ανήλθαν συνολικά σχεδόν στο ποσό των 21 εκατομμύριών ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως το Youth Pass αποτελεί ένα μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Στο πλαίσιο αυτό, η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου έως και την 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η  Μαΐου κάθε έτους. 

Δικαιούχοι του Youth Pass είναι:
•    φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος,
•    που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και
•    υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα.

Τονίζεται πως δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Διαδικασία πίστωσης
Μετά την υποβολή της αίτησης, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση που θα λάβουν για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).

Η δράση του Youth Pass υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 µε τη χρηµατοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη  Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της ΚΥΑ, όπου περιλαμβάνονται οι ΚΑΔ των επιχειρήσεων στις οποίες οι δικαιούχοι μπορούν να αξιοποιήσουν την οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν.

Για υποβολή της αίτησης και περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία: https://vouchers.gov.gr/youthpass

Πηγή: imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en