Connect with us

ΥΓΕΙΑ

Γρίπη: Το χειρότερο κύμα των τελευταίων 13 χρόνων, λέει το CDC

Τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των αυξημένων μέτρων ατομικής προστασίας, τα ποσοστά νόσησης από γρίπη ήταν ιδιαίτερα χαμηλά.

Ο ιός της γρίπης, συνήθως, εμφανίζεται μεταξύ Οκτωβρίου και Μαΐου, με περίοδο αιχμής τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Φέτος εμφανίστηκε έξι εβδομάδες νωρίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με υψηλά ποσοστά νόσησης και συγκεκριμένα 880.000 περιπτώσεις, με 6.900 νοσηλείες και 360 θανάτους που οφείλονται στον ιό της γρίπης, όπως αναφέρουν τα πρόσφατα δεδομένα από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών της Αμερικής (CDC).

Οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Ροδάνθη Ελένη Συρίγου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα δεδομένα της πρόσφατης δημοσίευσης της Lena H. Sun με θέμα την αυξημένη δριμύτητα της γρίπης φέτος σε σχέση με τα τελευταία 13 χρόνια. Τα CDC αναφέρουν ότι τόσο υψηλά ποσοστά έχουν να αναφερθούν από το 2009 με την πανδημία της H1N1 με βάση εκτιμήσεις που βασίζονται στον αριθμό εργαστηριακά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, τις επισκέψεις σε γιατρούς, τις νοσηλείες και τους θανάτους. Η Lynnette Brammer, επιδημιολόγος που ηγείται της ομάδας επιτήρησης της γρίπης των CDC, υπογραμμίζει ότι βρισκόμαστε στην καμπή μίας ασυνήθιστης πανδημίας κορονοϊού που έχει επηρεάσει τη γρίπη καθώς και άλλους αναπνευστικούς ιούς.

Με βάση τα τελευταία δεδομένα του μηνός Οκτωβρίου, τα ποσοστά νόσησης από τη γρίπη είναι διπλάσια σε σχέση με τα περυσινά. Ο ιατρικός διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Λοιμωδών Νοσημάτων και καθηγητής Μολυσματικών Ασθενειών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Vanderbilt, William Schaffner, σημειώνει ότι ο εμβολιασμός έναντι της γρίπης υστερεί σε σχέση με την περυσινή χρονιά, με τα ποσοστά να μειώνονται κάθε χρόνο, γεγονός που τον ανησυχεί καθώς φαίνεται ότι φέτος θα είναι η χειρότερη εποχή γρίπης τα τελευταία 13 χρόνια. Τα κρούσματα κορονοϊού αναμένεται να αυξηθούν καθώς ο καιρός γίνεται πιο ψυχρός και περισσότεροι άνθρωποι συγκεντρώνονται σε εσωτερικούς χώρους. Τα νέα υποστελέχη του SARS-CoV-2 με μεγαλύτερη ικανότητα διαφυγής της ανοσολογικής άμυνας αντιπροσωπεύουν τώρα το 27% των περιπτώσεων, από 17% πριν από μία εβδομάδα. Παράλληλα, τα Νοσοκομεία Παίδων στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής γεμίζουν με αριθμό ρεκόρ παιδιών που έχουν μολυνθεί με αναπνευστικό συγκυτιακό ιό (RSV).

Η αποτελεσματικότητα του αντιγριπικού εμβολίου στην πρόληψη νοσηλείας ή θανάτου είναι άνιση από χρόνο σε χρόνο και τα προηγούμενα χρόνια κυμαινόταν από 40% έως 60%, σύμφωνα με τα CDC. Ο Brammer τονίζει ότι το φετινό εμβόλιο καλύπτει ικανοποιητικά τα κυκλοφορούντα στελέχη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο κυρίαρχος ιός H3N2 προκαλεί τα σοβαρότερα κρούσματα μεταξύ των ιών γρίπης τύπου Α και Β που κυκλοφορούν στους ανθρώπους. Τα άτομα που νοσούν από H3N2 έχουν, συνήθως, τις περισσότερες επιπλοκές, ειδικά για τους πολύ νέους, τους ηλικιωμένους και τα άτομα με ορισμένες χρόνιες παθήσεις. Ο Schaffner προσθέτει πως όταν ένας ασθενής αναρρώνει από τη γρίπη, η φλεγμονώδης απόκριση που δημιουργείται από τον ιό συνεχίζει να προκαλεί επιπλοκές στον οργανισμό για ακόμα 4 με 6 εβδομάδες σε όσους είναι μεσήλικές ή υπερήλικες, αυξάνοντας το ποσοστό των καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των αυξημένων μέτρων ατομικής προστασίας, τα ποσοστά νόσησης από γρίπη ήταν ιδιαίτερα χαμηλά. Ο Schaffner επισημαίνει ότι είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τη διάρκεια της φετινής περιόδου της γρίπης, πόσο σοβαρή θα είναι και εάν διαφορετικά μέρη θα εμφανίσουν διαφορετικά επίπεδα αναπνευστικής νόσου στον πληθυσμό σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Συμπερασματικά, ο εμβολιασμός έναντι της γρίπης κάθε χρόνο είναι απαραίτητος και θα πρέπει να γίνεται πριν ξεκινήσει η έξαρση της γρίπης καθώς χρειάζονται περίπου δύο εβδομάδες για την έναρξη της προστασίας του. Τα CDC αναφέρουν ότι ο εμβολιασμός είναι απαραίτητος σε άτομα ηλικίας από 6 μηνών και είναι καλό να ολοκληρώνεται πριν το τέλος Οκτωβρίου.

Πηγή: newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΥΓΕΙΑ

Φλαβονόλες: Πού θα βρείτε τις ουσίες που επιβραδύνουν την απώλεια μνήμης

Οι φλαβονόλες είναι ένας τύπος φλαβονοειδών, μιας ομάδας φυτοχημικών ουσιών που έχουν ωφέλιμες επιπτώσεις στην υγεία χάρη στις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις τους.

Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που τρώνε ή πίνουν πράγματα που περιέχουν αντιοξειδωτικές φλαβονόλες, όπως φρούτα, λαχανικά, τσάι και κρασί, εμφανίζουν βραδύτερη απώλεια μνήμης, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Τόμας Χόλαντ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, μελέτησαν 961 ανθρώπους με μέση ηλικία 81 ετών, κανένας από τους οποίους δεν είχε άνοια στην αρχή της μελέτης. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν επί επτά χρόνια για τη διατροφή τους και παράλληλα έκαναν γνωστικά και μνημονικά τεστ, ενώ ελήφθησαν υπόψη και άλλοι παράγοντες όπως το φύλο, το κάπνισμα, το μορφωτικό επίπεδό τους, ο βαθμός σωματικής άσκησης, ο χρόνος που αφιέρωναν σε νοητικές δραστηριότητες, όπως το διάβασμα κ.α.

Οι άνθρωποι είχαν χωριστεί σε πέντε ομάδες με βάση την ποσότητα φλαβονολών που κατανάλωναν στη διατροφή τους (από 5 έως 15 μιλιγκράμ, ενώ κατά μέσο όρο ήταν περίπου 10 μιλιγκράμ τη μέρα). Κάθε συμμετέχων βαθμολογήθηκε με ένα «σκορ» που συνόψιζε τις επιδόσεις του στα συνολικά 19 γνωστικά τεστ: από 0,5 για εκείνους χωρίς προβλήματα έως 0,2 για όσους είχαν ήπια γνωστική εξασθένηση και -0,5 για τα άτομα με Αλτσχάιμερ.

Διαπιστώθηκε ότι το γνωστικό «σκορ» των ανθρώπων με την υψηλότερη κατανάλωση φλαβονολών μειωνόταν κατά μέσο όρο με ρυθμό 0,4 μονάδες ανά δεκαετία πιο αργά από ό,τι των ατόμων με την λιγότερη κατανάλωση αυτών των ουσιών στη διατροφή τους. Με άλλα λόγια, όσο περισσότερες φλαβονόλες κατανάλωνε ένας ηλικιωμένος, τόσο απομάκρυνε την πιθανότητα να έχει εξασθενημένη γνωστική και μνημονική λειτουργία.

«Κάτι τόσο απλό όσο το να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, καθώς επίσης να πίνουμε περισσότερο τσάι, είναι ένας εύκολος τρόπος να φροντίσουμε πιο ενεργά για την υγεία του εγκεφάλου μας», δήλωσε ο δρ Χόλαντ.

Πηγή: onmed.gr

 

Continue Reading

ΥΓΕΙΑ

Σπανάκι: Πώς να το τρώμε για να μη «χαθούν» οι βιταμίνες του

Τα πολύτιμα συστατικά που περιέχονται στο σπανάκι μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο, εάν το καταναλώσουμε με τον σωστό τρόπο. Ανακαλύψτε παρακάτω ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος για να μη «χάσει» τις βιταμίνες του

Όταν μιλάμε για το σπανάκι, σίγουρα τα πρώτα φαγητά που μας έρχονται στο μυαλό είναι η σπανακόπιτα και το σπανακόρυζο. Και στις δύο περιπτώσεις όμως αυτών των διάσημων πιάτων, το σπανάκι χρειάζεται μαγείρεμα. Πόσα όμως θρεπτικά συστατικά χάνουμε όταν δεν το καταναλώνουμε ωμό;

Το ωμό σπανάκι είναι πλούσιο σε σίδηρο, βιταμίνες Κ, C, Α και αντιοξειδωτικά. Τα πολύτιμα αυτά συστατικά ενδυναμώνουν τον οργανισμό και τον καθιστούν πιο ανθεκτικό σε διαφορετικές ασθένειες, θωρακίζοντας παράλληλα την υγεία του εγκεφάλου. Επιπλέον, τρώγοντας περισσότερο σπανάκι, μπορούμε αποτελεσματικά να ρυθμίσουμε την αρτηριακή πίεση και να προστατεύσουμε την υγεία των ματιών, λόγω των αντιοξειδωτικών του σπανακιού και συγκεκριμένα της λουτεΐνης.

Η λουτεΐνη όμως, για να διατηρηθεί ακέραιη, χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί με την προετοιμασία του σπανακιού.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Chemistry, διαπιστώθηκε ότι μετά το μαγείρεμα με διάφορες μεθόδους, η περιεκτικότητα του λαχανικού σε λουτεΐνη μειώθηκε σταδιακά. Μάλιστα, όταν οι ερευνητές τηγάνισαν το σπανάκι σε υψηλή θερμοκρασία, ένα σημαντικό ποσοστό της λουτεΐνης μειώθηκε μετά από μόλις δύο λεπτά.

Τι να προσέξουμε όταν το καταναλώνουμε ωμό

Έχει σημασία να προτιμάτε την κατανάλωση του σπανακιού χωρίς κάποια επεξεργασία, για τη μέγιστη πρόσληψη λουτεΐνης. Όταν κόβετε το σπανάκι σε μικρότερα κομμάτια, η λουτεΐνη απελευθερώνεται από τα φύλλα. Την ίδια στιγμή, το υγιές λίπος αυξάνει την ικανότητα απορρόφησης του αντιοξειδωτικού που καταπολεμά τις οφθαλμικές παθήσεις.

Από την άλλη, για τη σωστή απορρόφηση του σιδήρου, μην παραλείψετε και κάποια πηγή βιταμίνης C, όπως το λεμόνι, το πορτοκάλι ή τη ντομάτα.

Τι να προσέξουμε στο μαγείρεμα

Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Food Science and Biotechnology εξέτασε τις επιδράσεις των διαφορετικών μεθόδων μαγειρέματος στην περιεκτικότητα σε βιταμίνες σε επιλεγμένα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένου του σπανακιού.

Οι ερευνητές κατέληξαν στις καλύτερες και χειρότερες μεθόδους: το μλπανσάρισμα και το βράσιμο των λαχανικών για την αφαίρεση της φλούδας τους, μείωσε σημαντικά την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Αντίθετα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μαγείρεμα στον ατμό των λαχανικών ήταν ο καλύτερος τρόπος για τη διατήρηση της βιταμίνης C.

Με το μαγείρεμα, μειώθηκαν εξίσου τα επίπεδα βιταμίνης Ε στο σπανάκι, αλλά αυξήθηκε η περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α. Αυτό συμβαίνει όταν τα τοιχώματα των φυτών μαλακώνουν, γεγονός που βοηθά στην απελευθέρωση και απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

Επομένως, η καλύτερη τακτική για τη διατήρηση όλων των θρεπτικών συστατικών με το μαγείρεμα είναι όσο λιγότερο τόσο καλύτερα!

Πηγή: ygeiamou.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρελό “ξέσπασμα” της γρίπης πριν καν ξεκινήσει ο χειμώνας

Την άνοιξη του 2022 αλλά και τώρα, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ιώσεων.

Οι επιστήμονες, προσπαθώντας να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό, επισημαίνουν πως ευθύνονται η μακροχρόνια χρήση μάσκας και η μείωση των κοινωνικών επαφών/συγχρωτισμού, για την πρόληψη της Covid-19 τα τελευταία 2,5 χρόνια.

Όπως τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις της στο Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη η Αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Δέσποινα Ιατρού θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, κυρίως τα βρέφη και τα μικρά παιδιά καθώς πλέον δεν είναι και υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα σχολεία.

Θα πρέπει μάλιστα οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες να προχωρούν στον αντιγριπικό εμβολιασμό καθώς θα έρθουν περισσότερα κρούσματα γρίπης μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: