Quantcast
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιώργος Παύλος | Ανοικτή επιστολή στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα

Αν.καθ.ΔΠΘ

Κύριε Πρωθυπουργέ, πρώτα από όλα σας συγχαίρουμε διότι έχετε το σθένος να αντιστέκεστε στην καταστροφική πολιτική των Μνημονίων αλλά και για την ανθρωπιά και την ευγένειά σας να μάχεστε για τον αδικημένο συνταξιούχο και χαμηλόμισθο συμπολίτη μας, αλλά και για τους ανέργους και διωκόμενους από την Ελλάδα λόγω ανεργίας νέους μας.

Όμως θα πρέπει να καταστήσετε σαφές τόσο στον ελληνικό λαό όσο και στους ευρωπαίους συμπολίτες μας και τους αρχηγούς των χωρών τους αλλά και σε όλη τη διεθνή κοινότητα πως οι όποιες υποχωρήσεις κάνατε στις διαπραγματεύσεις μέχρι σήμερα δεν αποσκοπούν απλά σε ελαφρύνσεις και σε πιο μαλακά μνημόνια. Αντίθετα είναι μία προσωρινή στάση έως ότου η Ελλάδα καταστεί ικανή να απαλλαχθεί τελείως από τα μνημόνια όπως π.χ. συνέβη με την Τουρκία που μέσα σε δέκα χρόνια όχι μόνο ξέφυγε από τον ασφυκτικό κλοιό τού ΔΝΤ αλλά κατέστη τοπική οικονομική υπερδύναμη.

Εμείς ως Έλληνες βιώνουμε αυτή τη στιγμή το αίσθημα διωγμού όλου του ελληνικού λαού από την Ελλάδα αλλά και από την ιστορία. Βλέπουμε πώς η ΕΕ και οι διεθνείς τοκογλύφοι σε συνεργασία με τους ντόπιους συνεργάτες των πολιτικούς ηγέτες και κόμματα, που μόνο στο όνομα έχουν σχέση με την Ελλάδα, δεν ενδιαφέρονται ποσώς για το μέλλον της ελληνικής πατρίδας μας και για το μέλλον του ελληνικού λαού. Αντιθέτως διαβλέπουμε πως επιδιώκουν την αντικατάσταση των Ελλήνων της Ελλάδας με πρόσφυγες Ασιάτες Αφρικανούς ή ό,τι άλλο και διωγμό των Ελλήνων προκειμένου να ελέγξουν πλήρως το πλέον πλούσιο μέρος του Πλανήτη και το πλέον σημαντικό από γεωστρατηγικής απόψεως.

Κύριε Πρωθυπουργέ, είμαστε περισσότερο από βέβαιοι πώς η υπερχρέωση, η υπογεννητικότητα, οι πρόσφυγες, αλλά και η συνεχής πλύση εγκεφάλου από τα μέσα ενημέρωσης και την αφελληνισμένη εργαλειακή παιδεία μας με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν την μετατροπή της Ελλάδας σε τόπο χωρίς Έλληνες.

Και ναι μεν νοιώθουμε όλους τούς συνανθρώπους μας, Ασιάτες, Αφρικανούς, Μουσουλμάνους ή όποιους άλλους ως πάσχοντες αδερφούς μας και ίσους προς εμάς, όμως δεν δεχόμεθα να μας αντικαταστήσουν όλοι αυτοί οι πληθυσμοί εδώ στην Ελλάδα επειδή αυτό θα εξασφαλίσει σε κάποιους την πλήρη άλωση της ελληνικής γης. Και η λύση δεν είναι να στραφούμε εναντίον αυτών των ανθρώπων αλλά εναντίον αυτών που αυτή τη στιγμή μέσω των μνημονίων διαλύουν την ελληνική δημοκρατία και την ελληνική πολιτεία.

Στην κατάσταση αυτή των ελληνικών πραγμάτων, και επειδή κύριε Πρωθυπουργέ και συμπολίτη μας Αλέξη Τσίπρα, είστε μαζί με τον Πάνο Καμένο, δυστυχώς οι μόνοι Έλληνες πολιτικοί ηγέτες που αγωνίζεστε εναντίον των διεθνών τοκογλύφων που θέλουν να μάς αφανίσουν και να τα πάρουν όλα μισοτιμής, θα πρέπει να βεβαιώσετε τον Ελληνικό λαό για μερικά ουσιώδη πράγματα όπως:

“Ότι το δημοψήφισμα της Κυριακής δεν εμπλέκει τον ελληνικό λαό σε οιαδήποτε  διαδικασία νομιμοποίησης από ολόκληρο το σώμα της ελληνικής κοινωνίας της πολιτικής των μνημονίων και απαλλαγή ή αθώωση παντός υπευθύνου για την σημερινή κατάντια της πατρίδας μας ιδίως του πρωτεργάτη αυτής της καταστροφικής πορείας των έξι τελευταίων χρόνων, Γιώργου Παπανδρέου αλλά και όσων τον διαδέχθηκαν και εξαπάτησαν τον ελληνικό λαό πώς τα μνημόνια θα είναι μία γρήγορη θεραπεία που θα μας επαναφέρει στην ομαλή οικονομική λειτουργία της χώρας και σε αναπτυξιακή πορεία.

Ότι θα ξεκαθαρίσετε το ζήτημα της νομιμότητας ή μη του χρέους. Δηλαδή ποιό είναι το νόμιμο χρέος των Ελλήνων πολιτών προς τους δανειστές του και ποιό και πόσο είναι το παράνομο χρέος με κερδοσκοπικά επιτόκια, το οποίο προήλθε από δόλο εκ μέρους των διεθνών τοκογλύφων για υφαρπαγή τού δημοσίου και ιδιωτικού πλούτου.

Διότι εμείς ως ελληνικός λαός ούτε ενημερωθήκαμε ποτέ ούτε ρωτηθήκαμε αν αποδεχόμαστε την πολιτική του υπερδανεισμού από όλες τις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις ακόμη και αυτή του Κωνσταντίνου Καραμανλή στην οποία απέβλεπε ο ελληνικός λαός ,όπως τώρα αποβλέπει στην κυβέρνηση Τσίπρα.

Ακόμη ότι θα προχωρήσετε σε άμεση και αποφασιστική ενεργοποίηση της ελληνικής δικαιοσύνης για απόδοση ευθυνών σε όσους παραβίασαν το ελληνικό Σύνταγμα και την ελληνική δικαιοσύνη προκειμένου να οδηγήσουν την Ελλάδα στην υπερχρέωση και την απώλεια της εθνικής της ανεξαρτησίας. Στην κατεύθυνση αυτή μολονότι έχει συσταθεί από την ελληνική βουλή σχετική επιτροπή δεν βλέπουμε ακόμη αποφασιστικές κινήσεις για την απόδοση ευθυνών.

Το ευρώ μέχρι σήμερα απεδείχθη ο ενταφιασμός της ελληνικής οικονομίας. Τι άλλο πέρα από την εκτίναξη μέσα σε πέντε μόλις χρόνια του δημόσιου χρέους στα 500 δις. περιμένουμε ως Έλληνες για να αντιληφθούμε πως μέσα στο ευρώ δεν υπάρχει μέλλον για την ελληνική οικονομία αλλά και για την ελληνική δημοκρατία και την εθνική μας ανεξαρτησία.

Επομένως εάν η ΕΕ και η δυτική συμμαχία δεν προχωρήσουν σε άμεση ρύθμιση του ελληνικού χρέους και εξασφάλιση της εθνικής μας ανεξαρτησίας και ακεραιότητας ως ιστορική χώρα που αποτέλεσε πάντα τον πυλώνα και τον ουσιαστικό σύμμαχο του δυτικού κόσμου είμαστε υποχρεωμένοι σε πρώτη φάση να προχωρήσουμε σε έκδοση εθνικού νομίσματος.

Αν δε χρειαστεί και δεν μας προστατεύσει επαρκώς η δυτική συμμαχία ότι θα αναγκαστούμε ακόμη και σε αποχώρηση από τη δυτική, συμμαχία και αναζήτηση νέων συμμαχιών που θα εγγυώνται την εθνική μας ακεραιότητα και επιβίωση. Το ευρώ δεν είναι πανάκεια όπως σαφώς το δείχνει η εμμονή της Αγγλίας στο εθνικό της νόμισμα, αλλά ούτε το ΝΑΤΟ αν δεν μπορεί αυτό να εγγυηθεί για την εθνική μας ανεξαρτησία. Ήδη η Ελλάδα έχει αλωθεί εκ των έσω αφού ο μισός σχεδόν πληθυσμός της είναι εισβολείς που η σύμμαχος Τουρκία εδώ και δέκα χρόνια διεκπεραιώνει με συστηματικό τρόπο μέσα από τα ελληνικά σύνορα στη Θράκη και στο Αιγαίο.

Κύριε Πρωθυπουργέ, θα πρέπει να εγγυηθείτε στον ελληνικό λαό πώς δεν θα είστε οι διεκπεραιωτές του δημόσιου χρέους που θα οδηγήσετε στην καταστροφή της Ελλάδας, οικονομικής, δημογραφικής, πολιτιστικής, αλλά αντίθετα ότι ήρθατε στην εξουσία προκειμένου να σώσετε την Ελλάδα και την ελληνική Δημοκρατία από την κατάλυσή τους, να δώσετε ελπίδα για το μέλλον του στον ελληνικό λαό και όχι για να επιλέξετε το αναισθητικό που θα καταστήσει τον πόνο του αφανισμού του και της κατακρεούργησής του πιο ανώδυνο.

Τέλος, κύριε Πρωθυπουργέ, θα πρέπει να προστατεύσετε τους Έλληνες πολίτες από το να τρομοκρατηθούν με οιονδήποτε τρόπο και να ψηφίσουν οι ίδιοι εναντίον του εαυτού τους. Να ενημερώσετε ανοικτά και με όποια συνέπεια τον ελληνικό λαό τι σχεδιάζεται εις βάρος του στα παρασκήνια. Μάλιστα δε η καλύτερη άμυνα δική σας και του λαού σας αλλά και προστασία σας ακόμη και ως φυσικό πρόσωπο είναι η ανοικτή ενημέρωση του ελληνικού λαού και της διεθνούς κοινότητας.

Κύριε Πρωθυπουργέ, εάν με οιονδήποτε τρόπο τρομοκρατούνται οι λαοί και οι κυβερνήσεις τους τότε βρισκόμαστε προ μίας παγκόσμιας πρόκλησης του ανθρώπινου πολιτισμού και της ανθρώπινης ιστορίας. Δεν αρνούμαστε ως Έλληνες πολίτες να είμαστε δίκαιοι απέναντι στους ευρωπαίους συμπολίτες μας και να αποδώσουμε κάθε αληθινό και όχι δόλιο χρέος. Όμως δεν δεχόμαστε και να αφανιστούμε χάριν μίας ενωμένης Ευρώπης που εξυπηρετεί τα συμφέροντα μόνο των ισχυρών μελών της, μίας Ευρώπης που έπαψε να βάζει τον άνθρωπο και τη δημοκρατία πάνω από το κέρδος και την κερδοσκοπία των απρόσωπων και απάνθρωπων νόμων της αγοράς.

Δεν δεχόμαστε μία Ευρώπη νικημένη και υποταγμένη στους νόμους της αγοράς οι οποίοι είναι κυρίαρχοι και ταπεινώνουν ή και αφανίζουν τον άνθρωπο ως φυσικό και πολιτικό όν. Δεν δεχόμαστε οι νόμοι της αγοράς να υποκαταστήσουν τούς νόμους τού δικαίου και του ανθρωπισμού καθιστώντας τις ανθρώπινες κοινωνίες, κοινωνίες αγρίων και αλόγων ζώων, κοινωνίες ζούγκλας.

Ο φυσικός πλούτος δεν ανήκει σε μία ελάχιστη ανθρώπινη ελίτ αλλά στους λαούς και στα έθνη τους. Γι’ αυτό, κύριε Πρωθυπουργέ, αυτή τη στιγμή αγωνίζεστε στην ουσία εναντίον ενός νέου φεουδαρχισμού και ενός νέου ολοκληρωτισμού, δηλαδή του ολοκληρωτισμού των αγορών και των τραπεζών.

Οι λαοί και οι χώρες τους δεν ανήκουν σε μία δεκάδα τραπεζιτών και σε μία ελάχιστη ελίτ. Η γη ανήκει στους ανθρώπους και στους πολίτες της και όχι στους τραπεζίτες και τις αγορές τους.

Κύριε Πρωθυπουργέ, αυτή τη στιγμή εσείς και η μικρή χώρα σας που λέγεται Ελλάδα αμύνεστε για όλη την ανθρωπότητα. Γι’ αυτό μην φοβηθείτε και μην τρομοκρατηθείτε αλλά αντισταθείτε. Ενημερώστε τόσο τους Έλληνες όσο και την διεθνή κοινότητα για ό,τι διαδραματίζεται εις βάρος των καθημερινών ανθρώπων, που κάποιοι τούς εκλαμβάνουν ως αγέλη και κολεκτίβα.

Όχι. Είμαστε ελεύθεροι συμπολίτες αυτού του πλανήτη και δεν δεχόμαστε τη μετατροπή της γης σε ζούγκλα ζώων κατά την φάρμα των ζώων του Όργουελ.

Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα social media δεν κερδίζουν εκλογές

* Γράφει ο Αντώνης Μουντάκης

Στις εκλογές του 2019 ένας καλός φίλος ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στα Χανιά και καθώς τον έβλεπα να απουσιάζει (κυριολεκτικά) από παντού, διερωτήθηκα αν έχει αποσύρει την υποψηφιότητα του ή αν έχει παραδώσει τα όπλα και -απογοητευμένος- εγκατέλειψε τον προεκλογικό αγώνα.

Τον πήρα λοιπόν τηλέφωνο και βγήκαμε για καφέ (να τον δει και… θεού πρόσωπο) και, αφού του κατέθεσα τον προβληματισμό μου, έμεινα κυριολεκτικά άφωνος μ’ αυτά που μου είπε… «Εγώ φίλε, όχι μόνο θα
εκλεγώ σίγουρα, αλλά θα είμαι κι από αυτούς που θα πάρουν τους περισσότερους σταυρούς. Θα το δεις…!» Δεν πίστευα στ’ αυτιά μου, αλλά δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ και αποφάσισα να φρενάρω την υπεραισιοδοξία του φίλου μου.

«Καλά ρε συ, είσαι απών από παντού, δεν κυκλοφορείς σχεδόν καθόλου, στο ραδιόφωνο δεν βγαίνεις όπως πολλοί υποψήφιοι, ούτε σε εφημερίδες δημοσιοποιείς την υποψηφιότητα σου, πως θα εκλεγείς;», του απάντησα με ύφος λίγο επιθετικό, όπως μου επιτρέπει η μακροχρόνια φιλία μας.

«Τι να τα κάνω εγώ αυτά που μου τρώνε τσάμπα τον χρόνο και κοστίζουν κιόλας! Εγώ προβάλλομαι από το Facebook που με βλέπουν χιλιάδες άτομα και είναι και τσάμπα! Ξέρεις πόσα likes μαζεύει κάθε ανάρτηση μου;», ήταν η τσεκουράτη απάντηση του φίλου μου. Τόσο τσεκουράτη ήταν που δεν μου επέτρεψε να συνεχίσω την συζήτηση επί του θέματος κι έτσι περιοριστήκαμε στα «περί ανέμων και υδάτων». Το μόνο που του είπα, λίγο πριν αποχαιρετιστούμε, ήταν να ξανασκεφτεί τον τρόπο που προβάλλει την υποψηφιότητα του, όχι γιατί δεν θα το βοηθήσει ΚΑΙ το Facebook, αλλά γιατί ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ δεν είναι ικανό να του εξασφαλίσει την εκλογή. Κούνησε το κεφάλι του και μόνο που δεν μου θύμισε την κούνια που με κούναγε…

Πέρασαν οι μέρες και φτάσαμε στη βραδιά των εκλογών. Τον πήρα τηλέφωνο πολλές φορές, αλλά απάντηση δεν πήρα. Κι εκεί που έβλεπα τη σταυροδοσία των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, μια κρυάδα την ένιωσα. Ο φίλος μου μετά βίας είχε ξεπεράσει τους 100 σταυρούς, όσο για την σειρά κατάταξης, ας μην το συζητάμε. Απογοητευτική… Τον ξαναείδα μετά από αρκετό καιρό και από τότε δεν συζητήσαμε ποτέ ξανά για εκείνες τις εκλογές. Δυστυχώς και ο φίλος μου πάτησε την πεπονόφλουδα που λέγεται μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία δυστυχώς πάτησαν πολλοί σ’ εκείνες τις εκλογές, όπως -απ’ ότι διαπιστώνω- την πατάνε αρκετοί και κατά την τρέχουσα προεκλογική περίοδο. Κατ’ αρχήν οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος – κυρίως των νέων 18-30 ετών- έχουν μετακομίσει σχεδόν αποκλειστικά στο Instagram και στο Tik Tok και δεν θυμούνται ούτε τους κωδικούς του Facebook.

Δεύτερον, το Facebook, το τελευταίο δεκάμηνο έχει «φρενάρει» την ευρεία προβολή των αναρτήσεων κι ενώ εσύ πιστεύεις ότι σε βλέπουν οι πάντες, το κοινό σου έχει περιοριστεί δραματικά. Επίσης, όσοι μετράνε τα likes, καλό θα ήταν κατ’ αρχήν να διαπιστώσουν αν εκείνοι που τα κάνουν ψηφίζουν στον ίδιο Δήμο, ενώ υπάρχουν και πάρα πολλοί που κάνουν like και εύχονται «καλή επιτυχία» στους πάντες! Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών -και μάλιστα αυτών που είναι πολιτικοποιημένοι και πάνε σίγουρα στις κάλπες- είτε δεν διαθέτει προφίλ στο Facebook είτε -αν διαθέτει- μπαίνει ελάχιστα έως καθόλου.

Αναμφισβήτητα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το νέο πεδίο, πέραν των παραδοσιακών μέσων, όπου η πολιτική βρήκε εδώ και μερικά χρόνια πρόσφορο έδαφος για τη διεξαγωγή του δημόσιου διαλόγου. Ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια έχουν γίνει τεράστια βήματα για τη μετατόπιση του πολιτικού διαλόγου από τους παραδοσιακούς τρόπους, προς τα social media. Μπορούν όμως τα social media να «εκλέξουν» βουλευτή, δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο; Στο ερώτημα αυτό απαντούν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί πολύ με την επικοινωνία.   «Δεν μπορούν από μόνα τους»

Όπως η δρ. Χριστιάνα Καραγιάννη, Λέκτορας με ειδικότητα «Μέσα Επικοινωνίας και Πολιτισμικές Μελέτες» στο Τμήμα Δημοσιογραφίας, Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Frederick, η οποία τονίζει:

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν όντως ρόλο σε μια εκλογική αναμέτρηση αλλά ίσως όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι νομίζουν. Αδιαμφισβήτητα μπορούν να αποτελέσουν ένα εργαλείο προώθησης (προβολής) για τους υποψηφίους σε περίοδο εκλογών που μπορεί να τους βοηθήσει να κερδίσουν ψήφους. Θεωρώ πως δεν μπορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από μόνα τους, να παίξουν τόσο καθοριστικό ρόλο σε οποιεσδήποτε εκλογές, τουλάχιστον όχι ακόμη, ώστε να υπερισχύσουν αυτής της κουλτούρας και να καθορίσουν απόλυτα την εκλογή κάποιου υποψηφίου».

«Ιδανικός ο συνδυασμός»

«Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τον υποψήφιο δήμαρχο, ακόμη και για κάποιον που είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, που θέλει να απευθυνθεί σε εν δυνάμει ψηφοφόρους», σημειώνει ο βραβευμένος σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας και εκλογών Γεράσιμος Ζαγορίτης, προσθέτοντας όμως πως «οποιοσδήποτε σας πει ότι μπορεί κάποιος να εκλεγεί μόνο μέσα από το διαδίκτυο σας λέει ψέματα. Ο υποψήφιος, όμως, που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της τεχνολογίας και τις συνδυάζει σωστά με άλλες παραδοσιακές μορφές εκστρατείας (εφημερίδες, ραδιόφωνα, προσωπικές επαφές) είναι σίγουρο ότι έχει σημαντικό πλεονέκτημα».

Το «like» δεν σημαίνει ψήφο

«Εγώ αυτό που λέω πάντα είναι ότι το ‘like’ δεν είναι ψήφος» λέει ο ιδρυτής της Ierax Analytix Χάρης Λαλάτσης. Και εξηγεί «γιατί μπορεί εγώ ως πολιτικός να εμφανίζομαι πάρα πολύ συχνά στα social media.

Αλλά το θέμα είναι εάν αυτοί που θα πάνε να ψηφίσουν, πρώτον είναι στα social media κι αν επηρεάζονται πραγματικά από αυτά. Δηλαδή η νέα γενιά, οι άνθρωποι κάτω των 30 χρόνων δεν πηγαίνουν να ψηφίσουν όσο οι πολίτες άνω των 50 χρόνων. Άρα πολλές φορές ίσως αξίζει πολύ περισσότερο το κλασσικό να πάω μια επίσκεψη στη λαϊκή αγορά ή σε ένα ΚΑΠΗ και να σφίξω χέρια από το να κάνω ένα post στα social media και να πάρω 400 ‘likeς’. Γιατί μπορεί να πάρω ‘likeς’ αλλά αυτά δεν σημαίνουν ψήφο. Γιατί πολύ πιθανόν αυτό το νεανικό κοινό να μην πάει να ψηφίσει την Κυριακή».

*Ο Αντώνης Μουντάκης είναι δημοσιογράφος – εκδότης της εφημερίδας «Νέοι Ορίζοντες Κρήτης» και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου.

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en