Connect with us

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί τα παιδιά χρειάζονται κολατσιό στο σχολείο;

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και χιλιάδες μαθητές επέστρεψαν στα θρανία, κάποιοι μάλιστα κάθονται για πρώτη φορά! Αν είστε και εσείς γονιός ενός μικρού μαθητή σίγουρα γνωρίζετε καλά τις στιγμές αγωνίας που σας περιμένουν. Αν το παιδί θα τα πάει καλά στα μαθήματα, αν θα διαβάζει, αν θα κάνει φίλους και άλλοι παρόμοιοι προβληματισμοί αρχίζουν να στροβιλίζουν μέσα στο μυαλό σας.

Και αν ρωτήσω για τη διατροφή του παιδιού σας στο σχολείο;

Είμαι σίγουρη ότι για τους περισσότερους από εσάς είναι και αυτό ένα θέμα που απασχολεί, προβληματίζει και άλλοτε σας φέρνει έως και σε διαμάχη με το παιδί σας. Πρέπει να φάει κάποιο κολατσιό όσο είναι στο σχολείο ή αρκεί ένα καλό πρωινό; Και αν ναι γιατί είναι τόσο σημαντικό; Είναι σκόπιμο να επιμείνετε ακόμη και αν το παιδί αρνείται; Μήπως να του δώσετε ένα χαρτζιλίκι για να πάρει κάτι μόνο του;

Ας ξεκινήσουμε δίνοντας απάντηση στο πρώτο μας ερώτημα

Ναι, το παιδί ΠΡΕΠΕΙ να πάρει κάτι μαζί του. Έχετε σκεφτεί ότι τα παιδιά περνούν την μισή τους μέρα στο σχολείο; Και δεν είναι μόνο η διάρκεια αλλά και η φύση της «εργασίας» τους εκεί, μία πνευματική εργασία που απαιτεί ενέργεια. Το παιδί παραμένει συγκεντρωμένο και αποδοτικό στο μάθημά του όταν έχει τραφεί σωστά, ενισχύεται η μνήμη, η προσοχή και η δημιουργικότητά του.

Τα παιδιά αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς άρα έχουν και μεγαλύτερες απαιτήσεις σε θερμίδες/καύσιμα

Ακόμη πιο σημαντικό γίνεται το κολατσιό στο σχολείο αν σκεφτούμε ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 10-30% των παιδιών στην Ευρώπη παραλείπουν το πρωινό. Στη χώρα μας μόνο το 51% των αγοριών και το 39% των κοριτσιών τρώει πρωινό στο σπίτι. Και όμως ακόμη και αν παραλείπουν το πρωινό φαίνεται ότι τα περισσότερα παιδιά δεν κολατσίζουν ούτε στο σχολείο. Είναι εντυπωσιακό ότι το 89% των παιδιών δεν παίρνει κάτι από το σπίτι!

Τι γίνεται με το χαρτζιλίκι;

Μπορεί να σας απογοητεύσω αν σας πω ότι το χαρτζιλίκι δεν είναι η χρυσή οδός και μάλλον θα πρέπει να την αποφεύγουμε. Γιατί; Απλούστατα γιατί οι επιλογές που κάνουν τελικά τα παιδιά που παίρνουν χαρτζιλίκι δεν είναι αυτές που φανταζόμαστε και ελπίζουμε ως γονείς. Μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτών) έδειξε ότι 51-77% των παιδιών διαθέτει το χαρτζιλίκι του για την αγορά αναψυκτικών και το 52-83% για την αγορά αλμυρών σνακ. Στην ίδια μελέτη φάνηκε πιο αναλυτικά ότι οι μαθητές επιλέγουν αν αγοράσουν:

  • Αλμυρά σνακ, όπως γαριδάκια, πατατάκια κ.α. σε ποσοστό 49-56%
  • Προϊόντα με πολύ ζάχαρη σε ποσοστό 36-65%
  • Χυμούς μη φυσικούς με προσθήκη ζάχαρης (τύπου νέκταρ) σε ποσοστό 53-57%.

Να λοιπόν γιατί με το σπιτικό κολατσιό εξασφαλίζουμε ένα υγιεινό και ποιοτικό σνακ! Και ας μην ξεχνάμε ότι έτσι συμβάλλουμε και στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους του παιδιού μας από τη στιγμή που μπορούμε να ελέγξουμε και την ποσότητα του σνακ που θα φάει στο σχολείο αλλά και παράλληλα να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή.

Πολύ σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας έχουν ανοδική πορεία, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως στην παιδική παχυσαρκία.

Άρα λοιπόν μην χάνετε χρόνο! Ετοιμάστε με αγάπη και φαντασία το κολατσιού του παιδιού σας και δώστε του έτσι την ενέργεια που χρειάζεται!

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί τα λιπαρά φρούτα αρχίζουν να θεωρούνται υπερτροφή

Ποια τα οφέλη τους για την υγεία

Μπορεί να μην σκέφτεστε το λίπος όταν σκέφτεστε τα φρούτα, αλλά υπάρχουν μερικά φρούτα που το περιέχουν. Μεταξύ αυτών είναι τα αβοκάντο, οι ελιές και οι καρύδες, με το μεγαλύτερο μέρος του λίπους σε αυτά τα φρούτα να είναι το υγιεινό, μονοακόρεστο είδος.

Η American Heart Association συνιστά, μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος του λίπους στη διατροφή σας να είναι μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα, σε αντίθεση με τα κορεσμένα ή τρανς λιπαρά. Κι αυτό γιατί τα μονοακόρεστα λιπαρά είναι καλά για την υγεία της καρδιάς επειδή μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της ποσότητας χοληστερόλης στο αίμα σας.

Γιατί τα λιπαρά φρούτα αρχίζουν να θεωρούνται superfood

Τα αβοκάντο είναι γνωστά ως υπερτροφή επειδή εκτός από το ότι περιέχουν υγιεινά λιπαρά, προσφέρουν πολλά άλλα βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως φυλλικό οξύκάλιομαγνήσιο και βιταμίνες Β2, Β3, Β5, Β6, C, Ε και Κ. Επιπλέον, σύμφωνα με το Healthline, ένα αβοκάντο παρέχει 14 γραμμάρια φυτικών ινών και 4 γραμμάρια πρωτεΐνης. Τώρα, νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ακόμη περισσότερος λόγος για να προσθέσετε το αβοκάντο στη διατροφή σας.

Το αβοκάντο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

Μια μελέτη του 2022 που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association έδειξε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων αβοκάντο την εβδομάδα αποδείχθηκε ευεργετική για την καρδιά. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση μισού αβοκάντο δύο φορές την εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 16% και στεφανιαίας νόσου κατά 21%. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι συμμετέχοντες αντικατέστησαν μία μερίδα βούτυρο, μαργαρίνη, μαγιονέζα, αυγά, γιαούρτι, τυρί και επεξεργασμένο κρέας με μία μερίδα ή μισή μερίδα αβοκάντο. Οι ερευνητές παρατήρησαν 62.225 υγιείς γυναίκες μεταξύ 30 και 55 ετών και 41.701 υγιείς άνδρες ηλικίας μεταξύ 40 και 75 ετών. Και αυτό για διάστημα 30 ετών.

Η συγκεκριμένη μελέτη, μάλιστα, είναι σημαντική γιατί είναι μια από τις μεγαλύτερες μελέτες που εξέτασαν τη συσχέτιση μεταξύ του αβοκάντο και της υγείας της καρδιάς. Ενώ οι ερευνητές παρατήρησαν ότι υψηλότερες ποσότητες φυτικών λιπών βελτίωσαν την ποιότητα της διατροφής και μείωσαν τους κινδύνους για καρδιαγγειακές παθήσεις για τους περισσότερους ανθρώπους, δεν μείωσαν τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές συνιστούν την προσθήκη του συγκεκριμένου λιπαρού φρούτου στη διατροφή για τη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Continue Reading

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυγά: Πώς αποθηκεύονται για να διατηρούνται μεγάλο χρονικό διάστημα

Το πολύ απλό κόλπο που αποδεικνύεται αποτελεσματικό

Μια πολύ απλή συμβουλή αποθήκευσης τροφίμων θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των αυγών σας. Κι αυτή δεν είναι άλλη από το να τα αποθηκεύετε ανάποδα. Μιλώντας στο Well+Good, η Lisa Steele, παραγωγός αυγών και συγγραφέας του «Fresh Eggs Daily Cookbook», μοιράστηκε ότι αποθηκεύοντας τα αυγά με το μυτερό άκρο προς τα κάτω -το αντίστροφο του τρόπου με τον οποίο τα αυγά συσκευάζονται συνήθως- μπορείτε να προστατεύσετε τον κρόκο του αυγού από δυνητικά επιβλαβή βακτήρια που μπορεί να τον κάνουν να χαλάσει πιο γρήγορα.

Πώς ο τρόπος αποθήκευσης των αυγών επηρεάζει τη φρεσκάδα τους

Αυτό το βακτήριο βρίσκεται στον θύλακα αέρα που βρίσκεται στο πιο αμβλύ κάτω άκρο του αυγού. Έτσι με την πάροδο του χρόνου, οι μικροσκοπικοί πόροι του κελύφους του αυγού επιτρέπουν περισσότερο αέρα να εισχωρήσει στο αυγό. Αυτό προκαλεί την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Ενώ όλα τα αυγά κοτόπουλου περιέχουν κάποια ίχνη βακτηρίων αυτό γίνεται κυρίως ανησυχητικό όταν φτάσει στο κέντρο της πυκνότητας θρεπτικών συστατικών του αυγού, εξηγεί το tastingtable.com. Μόλις διεισδύσουν στον κρόκο, τα βακτήρια μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα σε πιάτα που περιέχουν μόνο μερικώς μαγειρεμένους κρόκους, όπως τα αυγά Benedict και τα ραβιόλια με κρόκο αυγού.

Πώς η ανάποδη αποθήκευση των αυγών εμποδίζει την εξάπλωση των βακτηρίων

Το ασπράδι του αυγού (γνωστό και ως λεύκωμα) περιέχει ένζυμα που σκοτώνουν τα βακτήρια και προστατεύουν τον κρόκο. Το Well+Good εξηγεί ότι καθώς τα αυγά γερνούν, οι πρωτεΐνες μέσα στο ασπράδι αρχίζουν να αλλοιώνονται και γίνεται ευκολότερο για τα βακτήρια να φτάσουν στον κρόκο. Όταν ένα αυγό αποθηκεύεται με το φαρδύ μέρος προς τα κάτω.

Ο αέρας μέσα στο κέλυφος θα προσπαθήσει να ανέβει προς τα πάνω, ερχόμενος σε επαφή με τον κρόκο. Αλλά αν αποθηκεύσετε τα αυγά σας αντίθετα. Τότε ο θύλακας αέρα βρίσκεται ήδη στην κορυφή και δεν πολεμάτε τη βαρύτητα για να διατηρήσετε τους κρόκους ασφαλείς.

Η Steele εξηγεί ότι, τι συμβαίνει αναποδογυρίζοντας τα αυγά σας στο κουτί.  «μειώνετε πιθανώς την πιθανότητα να κολλήσετε σαλμονέλα ή άλλες τροφιμογενείς ασθένειες. Αυτό γίνεται επειδή αυτά τα βακτήρια δεν είχαν τόσες πιθανότητες να φτάσουν στον κρόκο».

Η παραγωγός αυγών, επίσης, υποστηρίζει ότι…  Αν τα αυγά είναι αποθηκευμένα με την μυτερή πλευρά προς τα πάνω, μπορεί να προκαλέσει πιο γρήγορα ξήρανση του κρόκου. Αυτό θα κάνει τα αυγά να φαίνονται «λιγότερο φρέσκα».

Εάν μπορείτε, η Steele συνιστά, επίσης, να αγοράζετε άπλυτα αυγά, καθώς εξακολουθούν να έχουν μια επίστρωση που εμποδίζει τον αέρα και τα βακτήρια να εισέλθουν στο κέλυφος.

Continue Reading

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μελομακάρονα και κουραμπιέδες | Ποια έχουν τις πιο πολλές θερμίδες

Και κάθε χρόνο εννοείται πως τιμάμε τα γλυκά αυτά τόσο που σε πολλά σπίτια δεν προφταίνουν να δουν… Χριστούγεννα

Οπότε ακόμη μία δόση από μελομακάρονα, κυρίως, που καταναλώνονται και περισσότερο, είναι απαραίτητη.

Γιατί η αλήθεια είναι πως τα μελομακάρονα, αλλά και τους κουραμπιέδες τα τρώμε σα να μην υπάρχει αύριο. Δύο-δύο, ακόμη και τρία – τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πόσες θερμίδες έχουν αυτά τα μικρά κομμάτια; Γιατί μπορεί να έχετε ακούσει ότι τις έχουν τις θερμίδες τους και είναι παχυντικά, όμως, στην πραγματικότητα σας έχει περάσει ως ιδέα να κάνετε μία αντιστοιχία για παράδειγμα με την πίτσα; Άλλο αγαπημένο σνακ που όπως ξέρουμε, αποτελεί διατροφική «βόμβα».

Ψάξαμε, λοιπόν και κάναμε τις αναλογίες. Και τα αποτελέσματα μάλλον είναι αποκαρδιωτικά, διότι τα χριστουγεννιάτικα γλυκά δεν είναι και τόσο… αθώα θερμιδικά.

Μελομακάρονα

Είναι τα πιο δημοφιλή κι αυτά που οι περισσότεροι τα τρώνε ακόμη και τρία-τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πως αυτά τα τρία μελομακάρονα αντιστοιχούν (παρά λίγες θερμίδες παρακάτω) με ένα πιτόγυρο;

Συγκεκριμένα, ένα μελομακάρονο βάρους 35 γρ. περιέχει 190 θερμίδες και 8 γρ. λιπαρά. Μία πίτα αλάδωτη με γύρο χοιρινό, πατάτες και τζατζίκι έχει 570 θερμίδες, όσες δηλαδή τρία μελομακάρονα.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες είναι αλήθεια πως είναι νόστιμοι, αλλά έχουν πολλές θερμίδες και αρκετά λιπαρά, ιδίως κορεσμένα. Και οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωσή τους με μέτρο. Εδώ, θα κάνουμε αντιστοιχία με την πίτσα, την οποία επίσης – όπως γνωρίζουμε χρόνια τώρα – πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: ένας κουραμπιές βάρους περίπου 40 γρ. περιέχει 240 θερμίδες και 9,2 γρ. λιπαρά. Ένα κομμάτι πίτσα σπέσιαλ από την άλλη έχει λίγες θερμίδες παραπάνω και συγκεκριμένα 266. Άρα, μισή πίτσα (αν είναι έξι κομματιών) αντιστοιχεί περίπου με τρεις κουραμπιέδες!

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: