Quantcast
Connect with us

ΞΑΝΘΗ

Αρχίζουν ξανά τα δρομολόγια τρένων στην Ξάνθη από 22 Μαρτίου

Στις 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν εκ νέου, σταδιακά, τα δρομολόγια των τρένων, τα οποία είχαν μπει στον «πάγο», μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχησε τη ζωή σε δεκάδες αθώα θύματα. 

Όπως ανακοίνωσε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, το απόγευμα της Τρίτης (14/03), επιστρέφουν ορισμένα δρομολόγια μεταξύ των οποίων και το Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη.

Πρόκειται για μια αμαξοστοιχία πολύπαθη, η οποία είχε τραβήξει χειρόφρενο για χρόνια ενώ μόλις προσφάτως η Hellenic Train αποφάσισε την επανεκκίνησή της.

Ακολουθεί η δήλωση του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργου Γεραπετρίτη:

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια

Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα

Θεσσαλονίκη – Δράμα

Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Κάτω Αχαΐα – Πάτρα

Πάτρα – Ρίο

Διακοφτό – Καλάβρυτα

Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

Βόλος – Μηλιές

Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Λάρισα – Βόλος

Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών

Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».

 

 

Πηγή: xanthinea.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρό τροχαίο λίγο έξω από το Μαγικό της Ξάνθης

Ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου (18/05) λίγο έξω από το Μαγικό, στον δρόμο προς Μέλισσα, όταν δύο οχήματα συγκρούστηκαν σφοδρά.

Η σύγκρουση προκλήθηκε κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα σφοδρή με τα οχήματα να γίνονται κυριολεκτικά σμπαράλια. Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν και υλικές ζημιές στην περίφραξη της παρακείμενης βιοτεχνίας ΧΗΜΒΙΟΞΑΝ, με ένα εκ των οχημάτων να καταλήγει πάνω στον τοίχο.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ για να παραλάβουν τους τραυματίες, καθώς και η Αστυνομία αλλά και η Πυροσβεστική.

xanthinea.gr

Continue Reading

ΞΑΝΘΗ

Ερώτηση Μ. Μπαράν | Να ενταχθούν όλες οι εκτάσεις καλλιέργειας καλαμποκιού του Δήμου Τοπείρου στη συνδεδεμένη ενίσχυση

Μεγάλη είναι η δυσαρέσκεια και η  αναστάτωση των αγροτών του Δήμου Τοπείρου του Νομού Ξάνθης καθώς πέρα από τη μείωση της παραγωγής τους, σε διάφορα αγροτικά προϊόντα,αντιμετωπίζουν και πλείστα όσα προβλήματα εξαιτίας του αποκλεισμού τους από τις συνδεδεμένες ενισχύσειςπου αφορούν την καλλιέργεια αραβοσίτου. Οι συνθήκες της οικονομικής  τους ασφυξίας ξεπερνά κάθε όριο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί προκαλεί τον φόβο και την ανασφάλεια για το μέλλον των καλλιεργειών τους πόσο δε μάλλον για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Σύμφωνα μάλιστα με προφορική ενημέρωσή τους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η επιλογή χορήγησης των συνδεδεμένων ενισχύσεων στο Νομό Ξάνθης πραγματοποιήθηκε βάσει γεωγραφικών κριτηρίων ενώ αντίθετα ενημερώθηκαν ότι αποζημιώθηκε το σύνολο των καλλιεργητών στην γειτονική Χρυσούπολη Καβάλας.

Προς αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας είναι επιτακτική η ένταξη των καλλιεργητών αραβοσίτου του Δήμου Τοπείρου Ξάνθης στη συνδεδεμένη εισοδηματική στήριξη, η οποία αναμφίβολα θα οδηγήσει στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους και στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγροτικής περιοχής. 

Η μείωση της παραγωγής αραβόσιτου θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις ικανές να οδηγήσουν ακόμη και στην κατάρρευση του κτηνοτροφικού κλάδου.

Βάσει των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποια είναι η πολιτική του Υπουργείου σχετικά με την οικονομική ενίσχυση των καλλιεργειών αραβοσίτου και πώς σχεδιάζεται η επέκτασή της για να καλύψει περισσότερες εκτάσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στο Δήμο Τοπείρου;
  2. Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή των εκτάσεων που εντάσσονται στις συνδεδεμένες ενισχύσεις και πώς μπορούν οι αγρότες να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους;
  3. Σκοπεύετε να προβείτε σε κάποια διορθωτική πράξη για να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των καλλιεργητών αραβοσίτου στο Δήμο Τοπείρου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπουρχάν Μπαράν

Continue Reading

ΔΟΞΑΤΟ

Πρόσκληση συμμετοχής ανέργων σε επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.725€

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση Συμβουλευτικής Υποστήριξης, Κατάρτισης και Πιστοποίησης για την επαγγελματική́ ενδυνάμωση ανέργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων σε θύλακες ανεργίας των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας»  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ανακοινώνει ότι συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων των δυνητικά ωφελούμενων.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει συνολική διάρκεια 345 ώρες, εκ των οποίων 270 ώρες θεωρητική κατάρτιση και 75 ώρες πρακτική άσκηση.

Το εκπαιδευτικό επίδομα κάθε ωφελούμενου για κάθε ώρα κατάρτισης, είναι πέντε ευρώ (5€/ώρα) και έως 1.725€ για την πλήρη παρακολούθηση του προγράμματος.  

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 5 Περιφέρειες, συγκεκριμένα: Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας. 

 

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων που γίνεται μέσω του ακόλουθου

συνδέσμου στο διαδίκτυο: https://sbeanergoi.gr/ 

 

Η συγκεκριμένη πράξη περιλαμβάνει εξατομικευμένη συμβουλευτική καθοδήγηση, θεωρητική κατάρτιση, πρακτική άσκηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών γνώσεων για 4.984 άνεργους ανεξαρτήτου ηλικίας, εγγεγραμμένων στην ΔΥΠΑ, που είναι μόνιμοι κάτοικοι των Περιφερειών: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.

Δικαιούχοι να συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι άνεργοι, κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι πληρούν τις κάτωθι γενικές προϋποθέσεις:

  • Να είναι εγγεγραμμένοι/ες άνεργοι/ες στα Μητρώα Ανέργων της ΔΥΠΑ, με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
  • Να κατοικούν στις 5 επιλέξιμες Περιφέρειες της Πράξης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ήτοι να είναι Απόφοιτοι Γυμνασίου ή Δημοτικού σχολείου για τους απόφοιτους έως το 1980.
  • Να μην έχουν τη μαθητική, σπουδαστική ή φοιτητική ιδιότητα.  Ειδικά οι απόφοιτοι ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις εξετάσεις πιστοποίησης.
  • Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους.

Στη ιστοσελίδα του έργου: sbeanergoi.gr παρέχονται λεπτομερή στοιχεία για το πρόγραμμα και οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης.

Η Πράξη περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις: 

  1. Την παροχή δεκατριών (13) ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής με στόχος την ενίσχυση των ωφελούμενων για τη βέλτιστη χρήση των «αποθεμάτων» και των ικανοτήτων που διαθέτουν, μέσα από την παροχή νέων και καινοτόμων μεθόδων που εξασφαλίζουν την προσωπική τους ανάπτυξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  2. Την  υλοποίηση θεωρητικής κατάρτισης σε οριζόντιες (90 ώρες) όσο και εξειδικευμένες γνώσεις (24 προγράμματα διάρκειας 180 ωρών), με στόχο την αναβάθμιση των εργασιακών δεξιοτήτων των ωφελούμενων άνεργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων.
  3. Την πρακτική άσκηση διάρκεια εβδομήντα πέντε (75) ωρών, η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ του ωφελούμενου μέσω της εμβάθυνσης ή απόκτησης πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε σύνδεση με το προφίλ του κάθε ωφελούμενου
  4. Την πιστοποίηση προσόντων και δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO/ IEC 17024 ή τον ΕΟΠΠΕΠ ή μέσω διεθνώς αναγνωρισμένων προϊοντικών πιστοποιήσεων, ανάλογα με το περιεχόμενο των προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρακολουθήσουν.

Η Πράξη χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και από εθνικούς πόρους, μέσω του ΠΔΕ.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en