Quantcast
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Αρκεί η “γυναίκα του Καίσαρα” να είναι τίμια ;

Ανέκαθεν απασχολεί την παγκόσμια πολιτική σκηνή η “αθάνατη” ρήση του μεγάλου Ρωμαίου ανδρός που είπε το βαθυστόχαστο “η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται”.
Φράση που παραμένει επίκαιρη μετά από εκατοντάδες χρόνια καθώς πολύ συχνά οι πολιτικοί όλων των Κρατών και όλων των “αποχρώσεων” φαίνεται να ξεχνούν αυτό που θέλουν οι πολίτες.
Βέβαια στον Καίσαρα αποδίδεται και η συνέχεια που λέει «Ότι την εμήν ηξίουν μηδ’ υπονοηθήναι», δηλαδή «αξιώνω από τη γυναίκα μου να μην προκαλεί ούτε υποψίες» και αυτό είναι που απαιτούν οι ΠΟΛΙΤΕΣ.
Στις μέρες μας έφτασε σε διάφορες βερσιόν: «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί / δε φτάνει να είναι τίμια, αλλά πρέπει και να το δείχνει / και να φαίνεται τίμια. Προσθέστε την αγγλική “Caesar’s wife must be above suspicion”, αλλά και τη γαλλική «La femme de César ne doit pas être soupçonnée».
Τέρμα με την ιστορία ας γυρίσουμε στο σήμερα.

Δεν είναι ανάγκη να θυμήσω ότι τις τελευταίες ημέρες της πολύ σύντομης προεκλογικής περιόδου που διανύουμε τουλάχιστον δύο ζητήματα ήρθαν στην επικαιρότητα που φαίνεται να υποδηλώνουν ότι και η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τον κανόνα:

1.- H Ομοσπονδία των Εφοριακών πρώτη κατήγγειλε ότι στο 3ο μνημόνιο (χωρίς να είναι στην λίστα με τα προαπαιτούμενα) μπήκε διάταξη που ουσιαστικά καταργεί τους ελέγχους (35.000 – 38.000 περιπτώσεις ανάλογα με το ΜΜΕ) που ήταν σε εξέλιξη από το ΣΔΟΕ καθώς από φύλλα ελέγχου τα μετατρέπει σε απλά σημειώματα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποιοι θα δουν τις παραβάσεις τους να παραγράφονται. Ακόμη και η περιβόητη λίστα Λαγκάρντ που ήταν “σημαία” του ΣΥΡΙΖΑ μάλλον θα παραγραφεί η δυνατότητα χρήσης της.
Δεν θέλω να κάνω σκέψεις για διαπλοκή και άλλα παρόμοια και μου είναι παγερά αδιάφορο εάν ο κος Πρωθυπουργός παραθέρησε το καλοκαίρι με την οικογένεια του στην βίλα γνωστού επιχειρηματία που το όνομά του ήταν στην λίστα Λαγκάρντ.
Είναι όμως το ίδιο σενάριο που αντιμετωπίσαμε όλοι όσοι εμπλέκονται με τα φορολογικά όταν βγήκε η ρύθμιση με τις 100 δόσεις που ΧΑΡΙΖΕ πρόστιμα και προσαυξήσεις σε όσους πλήρωναν το κεφάλαιο εφάπαξ. Και αν θυμάμαι καλά κάποια μεγαλοστελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν από τους πρώτους.
Πρώτοι – πρώτοι λοιπόν έτρεξαν οι φοροφυγάδες και όσοι είχαν μεγάλα πρόστιμα και μετά η “μαρίδα” των 1.000, 5.000, 10.000 €. Το Δημόσιο λοιπόν εισέπραξε υποπολλαπλάσια αυτών που γλύτωσαν οι αετονύχηδες μεγαλοοφειλέτες καθώς για 1η φορά έβαλε στην ρύθμιση και οφειλέτες που είχαν οφειλή πάνω από 1.000.000€ . Ήταν οι φτωχοί και καταπιεσμένοι συμπολίτες μας ???

Βάσει στοιχεών στις 3/4/2015 μαθαίνουμε ότι οι δόσεις έγιναν για να οφεληθούν 15 άτομα. Παρά το «αμπαλάζ» του φιλολαϊκού μέτρου υπέρ των θυμάτων του Μνημονίου («για το καλό τους» γίνονται όλα φυσικά) τα τελικά νούμερα έδειξαν ότι:

– από τα 3,9 εκατομμύρια πολίτες που έχουν χρέη στην εφορία, στη ρύθμιση-εξπρές έσπευσαν να ενταχθούν μόλις 151.214 οφειλέτες, για να πληρώσουν ό,τι θέλουν και να γλιτώσουν πρόστιμα και προσαυξήσεις.

– ανάμεσα στους 151.214 οφειλέτες, εμφανίστηκαν ξαφνικά και 15 που βρήκαν και πλήρωσαν μέσα σε λίγες μέρες (20-27 Μαρτίου) συνολικά 16,5 εκατ. ευρώ! Άρα το 0,0001% των οφειλετών πλήρωσε το 11,2% από τα ούτε 150 εκατ. ευρώ που συνολικά εισπράχτηκαν!

– οι εννέα από τους 15 πλήρωσαν από 300.000-1.000.000 ευρώ (467.788 ευρώ κατά μέσο όρο ο καθένας).

– οι άλλοι έξι πλήρωσαν πάνω από 1 εκατ. ευρώ ο καθένας (για την ακρίβεια πλήρωσαν 12,3 εκατ. ευρώ ή 2.060.795,01 ευρώ ο καθένας κατά μέσο όρο !

Και τα ερωτήματα γεννιούνται αυτόματα:
– Πού τα βρήκαν μαζεμένα τα λεφτά ενώ χρωστούσαν τόσα πολλά;
– Γιατί δεν τους τα είχε κατάσχει ήδη η εφορία;
– Πού τα έκρυβαν;
– Πόσα γλίτωσαν και από τι γλίτωσαν, αν πχ είχαν ήδη ξεκινήσει εις βάρος τους αναγκαστικά μέτρα είσπραξης;

Μήπως όμως ωφελήθηκαν «τα θύματα της κρίσης»; Ας δούμε τους αριθμούς:

– 35.500 φορολογούμενοι πλήρωσαν 20-50 ευρώ. Πόσα ευρώ τόκους και πρόστιμα να γλίτωσαν; 20 ευρώ; 30 ευρώ ο καθένας; Και από πού έκοψαν αυτά τα χρήματα, για να βρουν να τα πληρώσουν; Από το γάλα του παιδιού τους πιθανότατα.

– 127.500 όλοι και όλοι πλήρωσαν από 20-500 ευρώ (περίπου 120 ευρώ ο καθένας). Ίσως φύλαγαν τα λεφτά αυτά για μια ώρα ανάγκης, πχ για να επιζήσουν, για μια δύσκολη ώρα, αν προκύψει μια στάση πληρωμών. Μπορεί και να τα δανείστηκαν από συγγενείς και φίλους για να γλιτώσουν από την εφορία. Πόσα εισέπραξε έτσι από αυτούς το δημόσιο; 15 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή λιγότερα και από όσα του «ακούμπησαν» οι μόλις 15 μεγαλοφειλέτες που ανταποκρίθηκαν στο «πατριωτικό καθήκον» τους (με το αζημίωτο φυσικά). Άξιζε άραγε τον κόπο να ταλαιπωρήσει όλον αυτόν τον κόσμο η κυβέρνηση; Και τι γίνεται με τους άλλους 3,85 εκατ. μικροφειλέτες; Αυτοί δεν είχαν 20 ευρώ να δώσουν;
Τώρα το πως μια Κυβέρνηση της Αριστεράς πέφτει σε τέτοιες “γκάφες” είναι να απορείς εκτός εάν και αυτό αποτελεί ένα από τα παθήματα που ο πρώην Πρωθυπουργός το μετέτρεψε σε “εμπειρία”. Βέβαια σημαντικό ρόλο έπαιξε το ότι είχαν στραγγίσει και τα δημόσια ταμεία καθώς τα δημόσια έσοδα έπιασαν πάτο.

Εύχομαι ειλικρινά να μην ξανακάνει τα ίδια λάθη στην νέα θητεία που ζητάει να του δώσει (σαν 2η ευκαιρία) ο Ελληνικός Λαός που θεωρεί ότι συγχωρεί εύκολα τα παθήματα αρκεί να γίνονται μαθήματα. Ποιος όμως πληρώνει τα δίδακτρα του νέου Πρωθυπουργού που τα φούσκωσε και με 23% ΦΠΑ για να “κτυπήσει” τους έχοντες οι οποίοι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά νήπια, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, φροντιστήρια μαθημάτων και ξένων γλωσσών ??
Εμπιστεύτηκε λάθος συνεργάτες τους οποίους πληρώνει πάλι ο Ελληνικός Λαός.

2.- Πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε άρθρο με θέμα το ασυμβίβαστο της διενέργειας έργων του Δημοσίου (καθ’ όλα ΝΟΜΙΜΑ κέρδισε την μειοδοτική δημοπρασία η τεχνική εταιρία [στην οποία κατείχε ποσοστό 50%] τον 11ο/2014 αλλά η σύμβαση υπεγράφει τον 5ο/2015) από τον πρώην Υπουργό (και όχι πρώην Βουλευτή) Επικρατείας κ.Αλ.Φλαμπουράρη ο οποίος (όλοι υποστηρίζουν) ότι ήταν όχι μόνον ο εξ απορρήτων αλλά και οικογενειακός φίλος του κου Πρωθυπουργού.

Και είναι αυτό μεμπτό θα πει κάποιος ; Τα ίδια δεν έκαναν και οι “άλλοι” ;

Δυστυχώς ο Ελληνικός Λαός είχε άλλες ελπίδες από “αυτούς” που ήταν στην εξουσία το προηγούμενο 8μηνο. Και σίγουρα ο τέως Υπουργός γνώριζε το ασυμβίβαστο και γι’ αυτό παρουσίασε στοιχεία (αν και δεν χρειάζεται εκ του νόμου είχε και θεώρηση για το γνήσιο της υπογραφής από το αρχηγείο της Αστυνομίας για να βεβαιώνεται η ημερομηνία) ότι στις 26/1/15 μεταβίβασε το ποσοστό του σε συνέταιρό του. Θεωρώ υπερβολικά και χυδαία τα δημοσιεύματα γιατί δεν πήγε σε ΚΕΠ ή ότι ο αρχιφύλακας που φαίνεται το όνομά του ήταν στην Φλώρινα και όχι στην Αθήνα. Όλα τα πράγματα έχουν και τα όριά τους νομίζω. Τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας δημιουργούν καπνό ενώ δεν υπάρχει φωτιά.

Ως εδώ όλα καλά ;
Μάλλον όχι θα έλεγα καθώς:

Είναι να απορεί ειλικρινά όποιος έχει ιδέα με τον τρόπο λειτουργίας μιας Ανώνυμης Εταιρίας καθώς πέρα από το πίσω – μπρος των δικαιολογιών που χρησιμοποίησε ο τέως Υπουργός και σίγουρα νέος Βουλευτής (ως ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ στο ψηφοδέλτιο επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ) που παραξένεψαν τους πάντες στάθηκε αδύνατο για τους δημοσιογράφους ή αποφεύχθηκε με επιμέλεια από τον ίδιο να απαντηθούν τα κάτωθι για την εταιρία με τον Διακριτικό Τίτλο: ΔΙΑΤΜΗΣΗ Α.Τ.Ε. – Αριθμός Μ.Α.Ε.: 51890/001/Β/02/0316
Αριθμός ΓΕΜΗ: 004770901000 & Α.Φ.Μ.: 999873468 :

α) γιατί ο τελευταίος Ισολογισμός που υπάρχει στο ΦΕΚ και στο ΓΕΜΗ είναι αυτός του 2011 (ΦΕΚ 1116/2013) ?

β) γιατί δεν έχει αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ και στο ΦΕΚ η αλλαγή του ΔΣ (εφόσον έγινε στις 26/1/15 όπως δηλώνει ο κος Αλ. Φλαμπουράρης?

γ) γιατί δεν αναρτήθηκε ο Ισολογισμός του 2014 στην Ιστοσελίδα της Εταιρίας ?

δ) γιατί δεν αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ η τελευταία Γ.Σ. που ενέκρινε τον Ισολογισμό 31/12/14 για να φαίνεται ποια ήταν η μετοχική σύνθεση της εταιρίας ?

Βέβαια για αυτό το (δ) δόθηκαν συνεχείς παρατάσεις λόγω προθεσμιών υποβολής της δήλωσης.
Η προθεσμία για την έγκριση του Ισολογισμού ήταν πριν την 20η Αυγούστου που έληξε η προθεσμία υποβολής της φορολογικής δήλωσης.
Η προθεσμία για πρόσκληση σε ΓΣ ήταν η 09/09 και η ΓΣ πρέπει να γίνει έως 30/9 (μετά τις εκλογές).
Σύμπτωση θα μου πείτε ….

Όμως η αλλαγή στο Δ.Σ. θα έπρεπε να είχε γίνει στο ΓΕΜΗ και να είναι δημόσιο έγγραφο πλέον αλλά ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ακόμη μετά από 8 (οκτώ) μήνες…

Επίσης παρά του ότι υπάρχει αύξηση κεφαλαίου τον 12ο του 2013 κατά 800.000 € (χρονιά που δεν ίσχυε ακόμη το πόθεν έσχες που ψηφίσθηκε να ισχύει από 01/01/14 (άλλη σύμπτωση) ο αγοραστής των μετοχών του κου Φλαμπουράρη θα έχει να αντιμετωπίσει το “πόθεν έσχες” για τις αγορές των μετοχών. Καθώς έστω και μοιρασμένο σε έτη (δεν ξέρω πόσα) το 1.000.000 € παραμένει 1.000.000 € και ίσως ο φορολογικός έλεγχος έχει το δικαίωμα να το θεωρήσει και άτοκο δάνειο προς τον αγοραστή. Αλλά αυτά ανήκουν πλέον στην αρμοδιότητα της ΓΓΔΕ.

Τώρα το αν τα 800.000 € της αύξησης προήλθαν από το ταμείο σε ΜΕΤΡΗΤΑ (στο χρηματοκιβώτιο) του 1.045.200 € που αναγράφει ο Ισολογισμός της 31/12/2011 ή μπήκαν σε μετρητά δεν μπορούμε να το ξέρουμε καθώς “απουσιάζουν” οι Ισολογισμοί 2012,2013,2014. Γεγονός πρωτότυπο αν σκεφτούμε ότι η εταιρία είναι στο ΜΕΕΠ για να λαμβάνει δημόσια έργα.

Ποτέ δεν ήμουν της άποψης “άκου, βλέπε, μη μιλάς” και αυτό γιατί θεωρούσα και θεωρώ υποχρέωση αυτοί που ξέρουν κάτι παραπάνω (εξ επαγγέλματος) να βοηθούν τον περίγυρό τους να καταλάβουν καλύτερα τι συμβαίνει. Και ιδίως γιατί “μου την δίνει” όταν κάποιοι θεωρούν την μάζα των πολιτών αυτού του τόπου “πρόβατα” που θα καταπιούν ότι κουτόχορτο τους σερβίρουν με Δ.Τ. ή συνεντεύξεις.

Σίγουρα δεν είμαι ο αναμάρτιτος που θα πετάξω πρώτος τον λίθο, αλλά εγώ δεν είμαι πολιτικός αλλά ένας απλός ελεύθερος επαγγελματίας και συνδικαλιστής στον Κλάδο μου.

Δεν υιοθετώ δηλώσεις πολιτικών του αντιπάλων (και πρώην συντρόφων του στον ΣΥΡΙΖΑ) όπως «Αλέκος, ο νέος διαπλεκόμενος Μακιαβέλι του Τσίπρα που έδινε δημόσια έργα στον εαυτό του» ή «την μάχη κατά της διαπλοκής δεν μπορούν να την δώσουν αυτοί που ενέδωσαν στην ευρω-διαπλοκή και καλύπτουν την εγχώρια νέο-διαπλοκή για να τους καλύψει και αυτή με την σειρά της τις δικές τους παρασπονδίες».

Ελπίζω όμως ότι ο νέος Βουλευτής θα έχει πληροφορηθεί από τον φοροτεχνικό του ότι στο το Ε1 για το φορολογικό έτος 2015 πρέπει να δηλώσει ως φορολογικό έσοδο από κινητές αξίες όλη την υπεραξία από την τιμή πώλησης των μετοχών του (αν δεν ακυρωθεί η πώληση εντός του 2015).

Αυτός που έχει αυτιά ακούει, αυτός που έχει μάτια βλέπει και αυτός που έχει μυαλό το χρησιμοποιεί (μελετώντας τις πληροφορίες που του παρέχονται) πάντα πριν αποφασίσει να κάνει οτιδήποτε σημαντικό για την ζωή την δική του, της οικογενείας του, των άλλων. Και φυσικά αν κρίνει ότι κάτι θα του κάνει κακό (έστω το ίδιο, έστω μικρότερο αλλά κακό) το αποφεύγει.

Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα social media δεν κερδίζουν εκλογές

* Γράφει ο Αντώνης Μουντάκης

Στις εκλογές του 2019 ένας καλός φίλος ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στα Χανιά και καθώς τον έβλεπα να απουσιάζει (κυριολεκτικά) από παντού, διερωτήθηκα αν έχει αποσύρει την υποψηφιότητα του ή αν έχει παραδώσει τα όπλα και -απογοητευμένος- εγκατέλειψε τον προεκλογικό αγώνα.

Τον πήρα λοιπόν τηλέφωνο και βγήκαμε για καφέ (να τον δει και… θεού πρόσωπο) και, αφού του κατέθεσα τον προβληματισμό μου, έμεινα κυριολεκτικά άφωνος μ’ αυτά που μου είπε… «Εγώ φίλε, όχι μόνο θα
εκλεγώ σίγουρα, αλλά θα είμαι κι από αυτούς που θα πάρουν τους περισσότερους σταυρούς. Θα το δεις…!» Δεν πίστευα στ’ αυτιά μου, αλλά δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ και αποφάσισα να φρενάρω την υπεραισιοδοξία του φίλου μου.

«Καλά ρε συ, είσαι απών από παντού, δεν κυκλοφορείς σχεδόν καθόλου, στο ραδιόφωνο δεν βγαίνεις όπως πολλοί υποψήφιοι, ούτε σε εφημερίδες δημοσιοποιείς την υποψηφιότητα σου, πως θα εκλεγείς;», του απάντησα με ύφος λίγο επιθετικό, όπως μου επιτρέπει η μακροχρόνια φιλία μας.

«Τι να τα κάνω εγώ αυτά που μου τρώνε τσάμπα τον χρόνο και κοστίζουν κιόλας! Εγώ προβάλλομαι από το Facebook που με βλέπουν χιλιάδες άτομα και είναι και τσάμπα! Ξέρεις πόσα likes μαζεύει κάθε ανάρτηση μου;», ήταν η τσεκουράτη απάντηση του φίλου μου. Τόσο τσεκουράτη ήταν που δεν μου επέτρεψε να συνεχίσω την συζήτηση επί του θέματος κι έτσι περιοριστήκαμε στα «περί ανέμων και υδάτων». Το μόνο που του είπα, λίγο πριν αποχαιρετιστούμε, ήταν να ξανασκεφτεί τον τρόπο που προβάλλει την υποψηφιότητα του, όχι γιατί δεν θα το βοηθήσει ΚΑΙ το Facebook, αλλά γιατί ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ δεν είναι ικανό να του εξασφαλίσει την εκλογή. Κούνησε το κεφάλι του και μόνο που δεν μου θύμισε την κούνια που με κούναγε…

Πέρασαν οι μέρες και φτάσαμε στη βραδιά των εκλογών. Τον πήρα τηλέφωνο πολλές φορές, αλλά απάντηση δεν πήρα. Κι εκεί που έβλεπα τη σταυροδοσία των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, μια κρυάδα την ένιωσα. Ο φίλος μου μετά βίας είχε ξεπεράσει τους 100 σταυρούς, όσο για την σειρά κατάταξης, ας μην το συζητάμε. Απογοητευτική… Τον ξαναείδα μετά από αρκετό καιρό και από τότε δεν συζητήσαμε ποτέ ξανά για εκείνες τις εκλογές. Δυστυχώς και ο φίλος μου πάτησε την πεπονόφλουδα που λέγεται μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία δυστυχώς πάτησαν πολλοί σ’ εκείνες τις εκλογές, όπως -απ’ ότι διαπιστώνω- την πατάνε αρκετοί και κατά την τρέχουσα προεκλογική περίοδο. Κατ’ αρχήν οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος – κυρίως των νέων 18-30 ετών- έχουν μετακομίσει σχεδόν αποκλειστικά στο Instagram και στο Tik Tok και δεν θυμούνται ούτε τους κωδικούς του Facebook.

Δεύτερον, το Facebook, το τελευταίο δεκάμηνο έχει «φρενάρει» την ευρεία προβολή των αναρτήσεων κι ενώ εσύ πιστεύεις ότι σε βλέπουν οι πάντες, το κοινό σου έχει περιοριστεί δραματικά. Επίσης, όσοι μετράνε τα likes, καλό θα ήταν κατ’ αρχήν να διαπιστώσουν αν εκείνοι που τα κάνουν ψηφίζουν στον ίδιο Δήμο, ενώ υπάρχουν και πάρα πολλοί που κάνουν like και εύχονται «καλή επιτυχία» στους πάντες! Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών -και μάλιστα αυτών που είναι πολιτικοποιημένοι και πάνε σίγουρα στις κάλπες- είτε δεν διαθέτει προφίλ στο Facebook είτε -αν διαθέτει- μπαίνει ελάχιστα έως καθόλου.

Αναμφισβήτητα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το νέο πεδίο, πέραν των παραδοσιακών μέσων, όπου η πολιτική βρήκε εδώ και μερικά χρόνια πρόσφορο έδαφος για τη διεξαγωγή του δημόσιου διαλόγου. Ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια έχουν γίνει τεράστια βήματα για τη μετατόπιση του πολιτικού διαλόγου από τους παραδοσιακούς τρόπους, προς τα social media. Μπορούν όμως τα social media να «εκλέξουν» βουλευτή, δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο; Στο ερώτημα αυτό απαντούν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί πολύ με την επικοινωνία.   «Δεν μπορούν από μόνα τους»

Όπως η δρ. Χριστιάνα Καραγιάννη, Λέκτορας με ειδικότητα «Μέσα Επικοινωνίας και Πολιτισμικές Μελέτες» στο Τμήμα Δημοσιογραφίας, Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Frederick, η οποία τονίζει:

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν όντως ρόλο σε μια εκλογική αναμέτρηση αλλά ίσως όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι νομίζουν. Αδιαμφισβήτητα μπορούν να αποτελέσουν ένα εργαλείο προώθησης (προβολής) για τους υποψηφίους σε περίοδο εκλογών που μπορεί να τους βοηθήσει να κερδίσουν ψήφους. Θεωρώ πως δεν μπορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από μόνα τους, να παίξουν τόσο καθοριστικό ρόλο σε οποιεσδήποτε εκλογές, τουλάχιστον όχι ακόμη, ώστε να υπερισχύσουν αυτής της κουλτούρας και να καθορίσουν απόλυτα την εκλογή κάποιου υποψηφίου».

«Ιδανικός ο συνδυασμός»

«Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τον υποψήφιο δήμαρχο, ακόμη και για κάποιον που είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, που θέλει να απευθυνθεί σε εν δυνάμει ψηφοφόρους», σημειώνει ο βραβευμένος σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας και εκλογών Γεράσιμος Ζαγορίτης, προσθέτοντας όμως πως «οποιοσδήποτε σας πει ότι μπορεί κάποιος να εκλεγεί μόνο μέσα από το διαδίκτυο σας λέει ψέματα. Ο υποψήφιος, όμως, που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της τεχνολογίας και τις συνδυάζει σωστά με άλλες παραδοσιακές μορφές εκστρατείας (εφημερίδες, ραδιόφωνα, προσωπικές επαφές) είναι σίγουρο ότι έχει σημαντικό πλεονέκτημα».

Το «like» δεν σημαίνει ψήφο

«Εγώ αυτό που λέω πάντα είναι ότι το ‘like’ δεν είναι ψήφος» λέει ο ιδρυτής της Ierax Analytix Χάρης Λαλάτσης. Και εξηγεί «γιατί μπορεί εγώ ως πολιτικός να εμφανίζομαι πάρα πολύ συχνά στα social media.

Αλλά το θέμα είναι εάν αυτοί που θα πάνε να ψηφίσουν, πρώτον είναι στα social media κι αν επηρεάζονται πραγματικά από αυτά. Δηλαδή η νέα γενιά, οι άνθρωποι κάτω των 30 χρόνων δεν πηγαίνουν να ψηφίσουν όσο οι πολίτες άνω των 50 χρόνων. Άρα πολλές φορές ίσως αξίζει πολύ περισσότερο το κλασσικό να πάω μια επίσκεψη στη λαϊκή αγορά ή σε ένα ΚΑΠΗ και να σφίξω χέρια από το να κάνω ένα post στα social media και να πάρω 400 ‘likeς’. Γιατί μπορεί να πάρω ‘likeς’ αλλά αυτά δεν σημαίνουν ψήφο. Γιατί πολύ πιθανόν αυτό το νεανικό κοινό να μην πάει να ψηφίσει την Κυριακή».

*Ο Αντώνης Μουντάκης είναι δημοσιογράφος – εκδότης της εφημερίδας «Νέοι Ορίζοντες Κρήτης» και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου.

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en