Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Αποχαιρετώντας τον Τάκη Βελισσάρη…

*Γράφει ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης
Βαριά σκιά άφησε στην τοπική μας κοινωνία ο αιφνίδιος θάνατος του συμπολίτη μας Τάκη Βελισσάρη.
Κάθε απώλεια ανθρώπινης ζωής είναι οδυνηρή. Πόσο μάλλον όταν η απώλεια αυτή αφορά ένα πρόσωπο της ηθικής ακεραιότητας και της κοινωνικής προσφοράς που έχαιρε καθολικής αποδοχής από την κοινωνία μας.
Σκιαγραφώντας την προσωπικότητά του θα σταθώ αρχικά στην επιστημονική του συγκρότηση. Μηχανικός με ιδιαίτερη εντρύφηση στις μελέτες λιμενικών έργων, έβαλε τη σφραγίδα του στις σημαντικότερες μελέτες των μεγάλων λιμενικών κατασκευών της περιοχής μας.
Η ηθική του ακεραιότητα υπαγορευμένη από την πολιτική ευθύνη του πραγματικού αριστερού, καθόρισαν όχι μόνο την επαγγελματική του πορεία αλλά και την έντιμη και υποδειγματική στάση του ως ενεργού πολίτη.
Η αδιάλειπτη συμμετοχή του σε επιστημονικούς και πολιτιστικούς φορείς της πόλης μας, με επιστέγασμα τη μακροχρόνια ενασχόλησή του με την αυτοδιοίκηση αποδεικνύουν τον διαρκή αγώνα και την αγωνία του για το παρόν και το μέλλον της πόλης μας. Κι’όλα αυτά με τεκμηριωμένες, μαχητικές και πρωτίστως νουθετικές προτάσεις του που τις υπεράσπιζε με το δικό του μοναδικό τρόπο, μιας έμφυτης ευγένειας που πήγαζε από βαθιά και ουσιαστική παιδεία.
Κρυφό του όπλο στην υποστήριξη των θέσεών του το υπαινικτικό χιούμορ του που συχνά αφόπλιζε τους διαφωνούντες συνομιλητές του.
Αποχαιρετούμε σήμερα μια προσωπικότητα που με τη διαδρομή της έδειξε σ’όλους μας το δρόμο της υπεύθυνης και έντιμης πορείας ενός πραγματικού αριστερού, πορεία που χαράχτηκε από τα βήματα του γεννήτορά του.
Αιώνια η θύμησή του για μας που τον γνωρίζαμε. Κουράγιο και δύναμη στους αγαπημένους του.

Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Υποδομές και Μεταφορές | Αιχμή της ανάκαμψης

*Γράφει ο Νίκος Πάππας

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη λειτουργεί αναμφίβολα ως επιταχυντής των συνεπειών της πανδημικής και της ενεργειακής κρίσης.

Ο πρωταθλητισμός της χώρας σε μια σειρά από αρνητικούς δείκτες δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας.

Η ανεργία των νέων δεν αποκλιμακώνεται, ο πληθωρισμός είναι ασυγκράτητος και η ακρίβεια ανεξέλεγκτη, η αισχροκέρδεια παραμένει ανέλεγκτη αλλά και επιδοτούμενη, οι τιμές του ρεύματος και των καυσίμων όλο και αυξάνονται.

Οι προβλέψεις για την οικονομία και την κοινωνία είναι δυσοίωνες. Ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει δεσμεύσει τη χώρα στη μεγαλύτερη λιτότητα εντός Ε.Ε. για τα επόμενα χρόνια.

Η Ν.Δ. αδρανεί. Δεν υλοποιεί τις πολιτικές εκείνες που μπορούν να ανακόψουν το κύμα της καταστροφής ή και να το αντιστρέψουν.

Οι υποδομές θα μπορούσαν να παίξουν έναν τέτοιον ρόλο. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές, αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο επανεκκίνησε και ολοκλήρωσε σπουδαία έργα, όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, μεσαίο τμήμα του Ε65, αυτοκινητόδρομος Μορέα), αλλά δρομολόγησε και έργα, όπως ο ΒΟΑΚ, το νότιο και το βόρειο τμήμα του Ε65, η Πατρών – Πύργου, το μετρό Θεσσαλονίκης.

Ως κυβέρνηση παραδώσαμε, μάλιστα, διαγωνισμούς και συμβασιοποιημένα έργα άνω των 5,5 δισ. ευρώ, με τον προγραμματισμό μας ως το τέλος του 2019 να περιλαμβάνει συμβάσεις έργων άνω των 9 δισ. ευρώ.

Με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή, τα μεγάλα έργα υποδομής πάγωσαν. Και όσα ξεπάγωσαν τελευταία παρουσιάζουν σημαντικές καθυστερήσεις.

  • Το μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2020. Η Ν.Δ. «φόρτωσε» το έργο με αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ για τον ανάδοχο και μεγάλες καθυστερήσεις, στέλνοντας την ολοκλήρωσή του στο 2025.
  • Το νότιο τμήμα του Ε65, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε στις αρχές του 2019, θα έπρεπε να έχει παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2021. Η κωλυσιεργία Καραμανλή έχει οδηγήσει το έργο σε τριετή παράταση.
  • Η Πατρών – Πύργου θα έπρεπε να παραδοθεί εντός του 2023. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξήλωσε τα εργοτάξια, πάγωσε το έργο για τρία χρόνια και το παρέδωσε σε συγκεκριμένη κοινοπραξία με «καπέλο» 500 εκατ. ευρώ.
  • Στον ΒΟΑΚ, μετά από δύο χρόνια παλινωδιών, η Ν.Δ. επέστρεψε στον δικό μας σχεδιασμό. Αφού, όμως, πρώτα πρόσθεσε καθυστέρηση στο έργο (σ.σ.: θα έπρεπε να παραδοθεί το 2025) και διόδια για τους Κρητικούς.
  • Στον σιδηρόδρομο, η πολιτική της Ν.Δ. έχει οδηγήσει σε υποβάθμιση του δικτύου και του τρένου, καθυστερήσεις και αναβολές δρομολογίων, συχνούς εκτροχιασμούς και κατάφωρη παραβίαση των συμφερόντων του δημοσίου.

Η επιτάχυνση των μεγάλων έργων καθίσταται αναγκαία. Οι υποδομές μπορούν να λειτουργήσουν ως αμυντικό τείχος στην ύφεση και αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια ανάκαμψης.

Η ενίσχυση του τομέα αποτελεί, παγκοσμίως, κανόνα πολιτικής όταν οι οικονομίες υφίστανται ή έχουν υποστεί μεγάλη ύφεση.

Η «Standard &Poor’s» σε μελέτη για τις ΗΠΑ, το «Institution of Civil Engineers – Policy and PublicAffairs» για το Ηνωμένο Βασίλειο, το ΔΝΤ για όλες τις χώρες και η PwC για την Ελλάδα τονίζουν τη θετική επίδραση των μεγάλων έργων υποδομής στις οικονομίες, καθώς προκαλούν τη δημιουργία χιλιάδων ή εκατομμυρίων θέσεων εργασίας (ανάλογα με το μέγεθος της επένδυσης και της χώρας), την επιστροφή -άμεσα ή έμμεσα- του 40% των εν λόγω δαπανών στο δημόσιο ταμείο και τον διπλασιασμό υπέρ της οικονομίας κάθε ευρώ που πάει σε τέτοιου είδους επενδύσεις.

Δυστυχώς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει αυτή την προτεραιότητα.

Ευτυχώς, ο στόχος αυτός είναι πρωταρχικός για την προοδευτική κυβέρνηση της επόμενης μέρας. Και μεγάλο μας στοίχημα για την ανάκαμψη.

*Ο Νίκος Πάππας είναι τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Μερικές σκέψεις για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας

*Γράφει ο Αναστάσιος Καρασαββόγλου

Τέθηκε σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου ‘Δευτεροβάθμια περίθαλψη, ιατρική εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις’ του Υπουργείου Υγείας. Αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπει τις εξής δύο αλλαγές στην υπάρχουσα κατάσταση: πρώτον, καταργείται η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση των νοσοκομειακών ιατρών στο ΕΣΥ και δεύτερον, ανοίγει ο δρόμος για μερική απασχόληση ιδιωτών ιατρών στο δημόσιο σύστημα υγείας. Και οι δύο αλλαγές συνιστούν ένα καίριο χτύπημα στην καρδιά της δημόσιας και δωρεάν υγείας.
Προηγήθηκε η καταστροφική διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση και η αποδυνάμωση έως εγκατάλειψη των δημόσιων δομών υγείας για να φτάσουμε τώρα στην αμφισβήτηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ.
Με την κατάργηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των μάχιμων ιατρών των νοσοκομείων δίνεται η δυνατότητα σ’ αυτούς να απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα, να έχουν ιδιωτικό ιατρείο ή να προσφέρουν υπηρεσίες σε ιδιωτική κλινική. Επιστροφή λοιπόν στην προ-ΕΣΥ εποχή όταν οι ασθενείς ήταν
αναγκασμένοι να πληρώνουν είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε στον ιδιωτικοποιημένο δημόσιο τομέα. Οι δε γιατροί, προκειμένου να μπορούν να απασχολούνται και εκτός νοσοκομείου, πρέπει να πραγματοποιούν το τακτικό τους ωράριο, τις εφημερίες τους, να συμμετέχουν στην ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείου και τότε θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και εκτός νοσοκομείου. Ουσιαστικά οι γιατροί θα βλέπουν στο μισό τους, ας πούμε, ωράριο τους ασθενείς στο νοσοκομείο δωρεάν και στο άλλο μισό τους ωράριο ιδιωτικά. Αν αυτό δεν αποτελεί ευθαρσώς υπονόμευση του δημοσίου συστήματος υγείας, τότε τι άλλο είναι; Και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η άρση της συνθήκης πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών στο ΕΣΥ ανοίγει σκοτεινά μονοπάτια στις σχέσεις των γιατρών με τους ασθενείς με βασικότερο ενδεχόμενο να διοχετεύονται οι ασθενείς από τα νοσοκομεία στις ιδιωτικές δομές υγείας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, την ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ασφάλεια των ασθενών.
Ωράρια λάστιχο λοιπόν, συνθήκες εξαιρετικά πιεστικές στο βωμό της βελτίωσης του εισοδήματος των γιατρών. Αντίθετα με όλα αυτά, η νοσοκομειακή κοινότητα της χώρας ζητά την ουσιαστική αύξηση των αποδοχών των υγειονομικών και την ενίσχυση του ΕΣΥ με ανθρώπους, οικονομικούς πόρους και τεχνολογικό εξοπλισμό.
Η δεύτερη αλλαγή στο σχέδιο νόμου αφορά στην είσοδο στο δημόσιο σύστημα υγείας ιδιωτών γιατρών με καθεστώς μερικής απασχόλησης για ‘άγονες’ θέσεις. Έτσι, ένας γιατρός που έχει ιδιωτικό ιατρείο θα μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΥ για κάποιες ημέρες, αξιοποιώντας το ‘πέρασμά’ του απ’ αυτό προκειμένου να ‘αλιεύσει πελάτες’ για λογαριασμό του ιδιωτικού του ιατρείου.
Λαμπρές οι επιδιώξεις των αρίστων! Απέναντί τους βρίσκεται η κοινωνία που εκτιμά και τιμά το δημόσιο σύστημα υγείας, που το εμπιστεύεται γιατί αποτελεί το αποκούμπι της στα λιγότερο ή περισσότερο δύσκολα και αδυνατεί να αντέξει και άλλα οικονομικά βάρη που οι ‘άριστες’ πολιτικές τής έχουν συσσωρεύσει. Απέναντί της είναι και η συντριπτική πλειοψηφία της κοινότητας των υγειονομικών που στηρίζουν το δημόσιο χαρακτήρα του ΕΣΥ, ανθίστανται στην εμπορευματοποίηση της υγείας και απορρίπτουν τον δισυπόστατο ρόλο που θέλει να τους προσδώσει το σχέδιο νόμου. Για το λόγο αυτό είναι απολύτως καίρια η θέση τους ότι ‘το νομοσχέδιο δεν συζητιέται, πετιέται’!

Continue Reading

KATOIKIA

Kourtidis Group & Real Estate Expo 2022

Εντυπωσιακή η συμμετοχή της Kourtidis Group στη Real Estate Expo North

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το νέο προϊόν «6% – Η λύση στον πληθωρισμό»

Στις 20 Νοεμβρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε η Real Estate Expo North, το κορυφαίο event για το real estate στη Βόρειο Ελλάδα. Ο όμιλος εταιρειών Κουρτίδη, με ηγετικό ρόλο στον κλάδο εδώ και 26 χρόνια και με δραστηριότητα και φυσική παρουσία με 6 γραφεία σε Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Δράμα, Σέρρες, Ν. Ηρακλείτσα και Θάσο, είχε εντυπωσιακή συμμετοχή.

Όσοι επισκέφτηκαν τον εκθεσιακό χώρο στο Περίπτερο 16 της ΔΕΘ – Helexpo, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλα τα έργα, τις υπηρεσίες αλλά και ένα σημαντικό νέο προϊόν του ομίλου με εξαιρετικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Κυρίαρχο θέμα και προϊόν της Kourtidis Group που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στους επαγγελματίες του real estate, ήταν το «6% – Η λύση στον πληθωρισμό». Η ειδική εκδήλωση παρουσίασης, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία σε μια κατάμεστη αίθουσα.

Για το «6%» ενημερώθηκε επίσης πλήθος επισκεπτών και υποψήφιων Ελλήνων και ξένων επενδυτών από τους συμβούλους ακινήτων της RE/MAX Choice, της κτηματομεσιτικής εταιρείας του ομίλου. Παρουσιάστηκαν επιπλέον όλες οι υπηρεσίες και τα έργα της Kourtidis Group, κάνοντας έτσι γνωστό σε όλους πως ακολουθεί τη δομή της κάθετης ολοκλήρωσης, καθώς δραστηριοποιείται στους τομείς των κατασκευών, του real estate, των επενδύσεων και του hospitality. Ανακοινώθηκαν επιπλέον όλες οι εξελίξεις γύρω από το μεγάλο όραμα του ομίλου, το project Alexandrou Chora.

 

Μέσα στις τρεις αυτές ημέρες πραγματοποιήθηκαν σημαντικές συναντήσεις με προσωπικότητες των επιχειρήσεων, των επενδύσεων, αλλά και της πολιτικής. Ανάμεσα σε αυτούς ο Υφυπουργός Εσωτερικών Αρμόδιος για Θέματα Μακεδονίας-Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας.

 

Η διοίκηση της Kourtidis Group δεν έκρυψε την ικανοποίησή της από την αποτελεσματικότητα της παρουσίας του ομίλου στην Real Estate Expo North. Ο πρόεδρος του ομίλου κ. Νίκος Κουρτίδης δήλωσε χαρακτηριστικά πως «Ήταν σημαντικό το γεγονός ότι ένιωσα την ανάγκη και την διάθεση των ανθρώπων του χώρου μας να συνεργάζονται και να μοιράζονται. Αυτή την ανάγκη ο όμιλός μας την έχει μεταφράσει εδώ και χρόνια σε πραγματικές συνεργασίες και σε πετυχημένες συμφωνίες. Η έκθεση ήταν μια ιδανική ευκαιρία να καλέσουμε τους συναδέλφους μας σε συνεργασία με βάση ένα νέο προϊόν με πολλαπλά οφέλη για τον πελάτη και εμάς».

Η αντιπρόεδρος του ομίλου κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα πρόσθεσε πως «Όλες οι συζητήσεις που κάναμε με επενδυτές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό είχαν μια κοινή βάση. Ήταν όλοι εντυπωσιασμένοι με την δραστηριότητα μας, την περιοχή μας και τις προοπτικές ανάπτυξης σε αυτήν. Αναμένουμε με ενθουσιασμό  και αισιοδοξία τις εξαιρετικές  εξελίξεις και τα θετικά αποτελέσματα των συναντήσεών μας».

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: