Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει την πλατφόρμα για την ψηφιακή κάρτα επιδόματος καυσίμων

Ανάλογα με το λήγοντα του ΑΦΜ η υποβολή των αιτήσεων – Τι προβλέπει η απόφαση

Την Τρίτη του Πάσχα θα ανοίξει τελικά η πλατφόρμα του επιδόματος καυσίμων των 30 – 50 ευρώ. Η υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους με εισόδημα έως 30.000 ευρώ θα γίνεται ανάλογα  με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ τους, ως εξής:

–              26.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 0 και 1

–              27.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 2 και 3

–              28.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 4 και 5,

–              29.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 6 και 7,

–              30.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 8 και 9.

–              Από την 1η.5.2022 και εξής, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων, ανεξαρτήτως του λήγοντος αριθμού του Α.Φ.Μ. των φυσικών προσώπων.

Με την κοινή υπουργική απόφαση των Θόδωρου Σκυλακάκη,  Κυριάκου Πιερρακάκη, Άδωνι Γεωργιάδη και Θεόδωρου Λιβάνιου καθορίζονται οι όροι και η διαδικασία της επιδότησης καυσίμων και έκδοσης της ψηφιακής κάρτας.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ:

Λειτουργία της ειδικής εφαρμογής

1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, δύναται να αιτείται τη χορήγηση σε αυτό οικονομικής ενίσχυσης προς το σκοπό συμβολής στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022. Ειδικότερα για τους μήνες του προηγούμενου εδαφίου η πίστωση ανέρχεται στα ακόλουθα ποσά:

α) Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών- μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμ-μουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

β) σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,

γ) τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

δ) τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μο-τοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

2. Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας- μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

Η αίτηση

3. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Ο αιτών συμπληρώνει και επ-καιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Επίσης, συμπληρώνει και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.

4. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής αντλεί πληροφορίες για το όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο και τον ιδιοκτήτη του με την χρήση των εξής διαδικτυακών υπηρεσιών:

α) Στοιχεία οχήματος και προφίλ κατόχου από την Α.Α.Δ.Ε.,

β) Στοιχεία Τελών Κυκλοφορίας από την Α.Α.Δ.Ε.,

γ) Εύρεση ασφάλισης οχημάτων (Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης),

δ) Στοιχεία εισοδήματος και κατοικίας για την επιδότηση καυσίμων από την Α.Α.Δ.Ε, για τον έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος, μοτοσικλέτας-μοτοποδηλάτου, ασφάλισης, πληρωμής τελών κυκλοφορίας και τον έλεγχο του δηλωθέντος οικογενειακού εισοδήματος.

Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης

Η οικονομική ενίσχυση πιστώνεται στον δικαιούχο είτε α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα είτε β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

Πώς εκδίδεται η ψηφιακή χρεωστική κάρτα

1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1, δύναται να αιτείται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται από την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε το σχετικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης.

2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου- δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.

4. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για τον σκοπό της έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.

5. Ακολούθως, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας: α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.

6. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.

7. Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.

8. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά πέντε (5) ευρώ.

9. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά και επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.

Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό

1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο , δύναται να αιτείται την πίστωση της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής του.

2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet).

3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, συμπληρώνει τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτόν.

4. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εν συνεχεία εμβάζει, στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.

Ψηφιακή κάρτα από τα ΚΕΠ

1. Η διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου- δικαιούχου, χωρίς την τήρηση των προθεσμιών.

2. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή  καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα: α) τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου, β) τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, μοτοσυκλέτας-μοτοποδηλάτου, επιβεβαιώνοντας ότι το δηλούμενο είναι ιδιοκτησίας του ή συνιδιοκτησίας του, ή μισθωμένο όχημα που του έχει παραχωρηθεί προς χρήση (leasing), καταχωριζομένου στην τελευταία περίπτωση και του ΑΦΜ της εκμισθώτριας εταιρείας, γ) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού για είτε την πίστωση του σχετικού ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος φυσικού προσώπου), το οποίο και δηλώνει στον υπάλληλο.

3. H ανωτέρω διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή δήλωσης του επιθυμητού τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου δύναται να πραγματοποιείται και με εξουσιοδότηση του εκπροσώπου του φυσικού προσώπου.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι | Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας

Σενάρια για τη μετατόπιση του νυχτερινού τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος στις μεσημεριανές ώρες εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να αντιμετωπίσει το διπλό πρόβλημα των περικοπών πράσινης ενέργειας και μηδενικών και αρνητικών τιμών που εξελίσσεται σε δομικό, καθώς η ζήτηση δεν ακολουθεί την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ.

Ολο και πιο συχνά τις μεσημεριανές ώρες που η παραγωγή των ΑΠΕ κορυφώνεται λόγω της μέγιστης απόδοσης των φωτοβολταϊκών, ο Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) αναγκάζεται να βγάλει εκτός συστήματος μονάδες ΑΠΕ για να ισορροπήσει την παραγωγή με τη ζήτηση και να αποτρέψει φαινόμενα μπλακ άουτ.

Οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ.

Η μετατόπιση της ζήτησης τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εξετάζει μάλιστα να τη συνδυάσει με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση, αφού οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ., που είναι εργάσιμες ώρες. Τα μέτρα θα οριστικοποιηθούν σε συνεργασία με τη ΡΑΑΕΥ και τον ΔΕΔΔΗΕ και θα λάβουν τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης.

Τα νοικοκυριά καταναλώνουν το 65% περίπου της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και η μετατόπιση μέρους αυτής της κατανάλωσης σε ζώνες που δεν είναι αιχμής, μπορεί να συνεισφέρει στην εξισορρόπηση του φορτίου (προσφοράς – ζήτησης). Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές που διαμορφώνονται στην αγορά σε ώρες χαμηλής ζήτησης. Στις ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης η παρέμβαση αυτή των καταναλωτών στη διαχείριση της ζήτησης γίνεται μέσω των «έξυπνων» μετρητών που δίνουν τη δυνατότητα τιμολόγησης ανά ώρα, με τους καταναλωτές να προσαρμόζουν τη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών τους σε ώρες χαμηλής ζήτησης και τιμών. Στο ελληνικό δίκτυο δεν έχουν εγκατασταθεί μέχρι σήμερα έξυπνοι μετρητές για τις οικιακές καταναλώσεις καθώς το σχετικό project του ΔΕΔΔΗΕ σέρνεται πάνω από μία δεκαετία.

Εν αναμονή των έξυπνων μετρητών, οι… ταπεινοί νυχτερινοί μετρητές με τη δυνατότητα της διζωνικής χρέωσης (ημερήσιας και νυχτερινής) καλούνται να συνδράμουν στην αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων του δικτύου που συνδέονται με την υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ τις μεσημεριανές ώρες και τη χαμηλή κατανάλωση. Το ΥΠΕΝ εξετάζει σενάρια μετατόπισης των ζωνών νυχτερινού τιμολογίου που καθιερώθηκαν στο παρελθόν όταν στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής κυριαρχούσαν οι θερμικές μονάδες και οι χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος κορυφώνονταν τις μεσημεριανές ώρες.

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι – Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας-1
Η μετατόπιση της ζήτησης για ρεύμα τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει να συνδυάσει την αλλαγή με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση. [SHUTTERSTOCK]

Σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με την κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών και τη ζήτηση καθηλωμένη οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά αγγίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα και για κάποιες ώρες μηδενίζονται ενώ γυρίζουν και σε αρνητικό πρόσημο.

Η μετατόπιση της φθηνής τιμολόγησης μέσω του νυχτερινού σήμερα τιμολογίου σε μεσημεριανές ώρες θα μετατοπίσει αντίστοιχα και τη ζήτηση και θα επιφέρει κάποιες διορθώσεις στο ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης, χαμηλότερου κόστους για το ηλεκτρικό σύστημα από την αποσύνδεση της παραγωγής ΑΠΕ. Το νυχτερινό τιμολόγιο στην υφιστάμενη εφαρμογή του έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ισχύει το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου και για τις ώρες 02.00 με 08.00 και 15.00 με 17.00. Το θερινό ισχύει από την 1η Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου και αφορά τις ώρες 11 το βράδυ με 7 το πρωί.

Οι «νυχτερινοί» μετρητές σε συνδυασμό με οικιακές συσκευές οι οποίες υποστηρίζονται από εφαρμογή WiFi ή τεχνολογία ΚΝΧ παρέχουν διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας όπως ακριβώς και οι «έξυπνοι» μετρητές και το ΥΠΕΝ επεξεργάζεται επιδοτούμενο πρόγραμμα για την αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα σε ενεργειακό συνέδριο ο κ. Φώτης Ζαχαρόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Διαχειριστή των ΑΠΕ (ΔΑΠΕΕΠ), εάν οι περίπου 400.000 νυχτερινοί μετρητές μεταφέρουν το 5% της κατανάλωσής τους μακριά από τη ζώνη αιχμής, θα καλύψουν περίπου το ένα τρίτο των αναγκών για αποθήκευση ενέργειας, για διάστημα δύο ωρών. Η πλευρά της κατανάλωσης δηλαδή θα λειτουργήσει ως μια μπαταρία που μπορεί να αποθηκεύσει για δύο ώρες ενέργεια 300 MW που ισοδυναμεί με την ισχύ μιας θερμικής μονάδας, περιορίζοντας αντίστοιχα τις περικοπές πράσινης ενέργειας.

Το πρόβλημα με τις περικοπές ενέργειας αρχίζει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις με την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ και το ΥΠΕΝ προσανατολίζεται να ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση έργων αποθήκευσης που έχουν πάρει από τη ΡΑΑΕΥ άδεια και μπορούν να προχωρήσουν χωρίς επενδυτική και λειτουργική ενίσχυση, παρέχοντας όρους σύνδεσης με χρονική προτεραιότητα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές του Brent έχουν βρεθεί στα χαμηλά των τελευταίων 2 μηνών. Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως τις επόμενες ημέρες συνεχιστεί αυτή η μικρή αποκλιμάκωση των τιμών οι οποίες ωστόσο διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.

Η μείωση για βενζίνη και diesel κίνησης είναι της τάξεως των 7 λεπτών το λίτρο τις τελευταίες 30 ημέρες, κυρίως στην Αττική αφού στην Περιφέρεια η αποκλιμάκωση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι μέσες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel κίνησης έχουν καταγράψει μείωση τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα την Κυριακή 12 Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,954 ευρώ ανά λίτρο, σε σύγκριση με τα 1,983 ευρώ που ήταν και τα υψηλά των τελευταίων 30 ημερών, μείωση της τάξης των 2,9 λεπτών ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, η τιμή του diesel κίνησης μειώθηκε από 1,698 ευρώ σε 1,662 ευρώ ανά λίτρο, περίπου 3,6 λεπτά ανά λίτρο.

Πιο γρήγορη η αποκλιμάκωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στα μεγάλα αστικά κέντρα, και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, οι μέσες τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες. Συγκεκριμένα στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,916 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 1,913 ευρώ. Για το diesel κίνησης αντίστοιχα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,623 ευρώ και 1,627 ευρώ το λίτρο.

Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στον αριθμό των περιοχών όπου οι τιμές παραμένουν υψηλές. Μόνο σε 8 περιοχές της χώρας, η μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τις περίπου 21 περιοχές πριν από περίπου 10 ημέρες.

Οι τιμές του πετρελαίου επίσης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά 2μηνου. Η τιμή του Brent διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 82 δολάρια το βαρέλι, ενώ στο Cushing τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια. Χθες, οι τιμές παρουσίασαν μία μικρή ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα 83 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, απέχουν πολύ από τα επίπεδα του Απριλίου, καθώς ξεπέρασαν και τα 92 δολάρια.

Η αγορά πετρελαίου διεθνώς πάντως, αναζητεί κατεύθυνση και οι απόψεις των αναλυτών είναι μάλλον διφορούμενες.

Οι αγορές κινούνται ξανά στο ρυθμό της Κίνας

Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη αναλύτρια Τίνα Τενγκ με έδρα το Όκλαντ, «οι αγορές πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και επικεντρώθηκαν ξανά στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές»

Ο δείκτης τιμών παραγωγού (PPI) της Κίνας συρρίκνωσε τον Απρίλιο, υποδεικνύοντας χαμηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ίδια, προσθέτοντας ότι τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν επίσης επιβράδυνση.

Και οι δύο δείκτες αναφοράς μειώθηκαν περίπου κατά 1 δολάριο την Παρασκευή, καθώς οι αξιωματούχοι της Fed συζητούσαν για τα επιτόκια των ΗΠΑ με στόχο να επαναφέρουν τον πληθωρισμό στο 2%, αντισταθμίζοντας τα κέρδη από τη σύγκρουση Ισραήλ-Γάζας την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια στα σημερινά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υποστηρίζοντας έτσι το δολάριο. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για τους επενδυτές που κατέχουν άλλα νομίσματα.

Επιπλέον, η αδύναμη ζήτηση οδήγησε σε μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι αναλυτές της ANZ ανέφεραν ότι τα αποθέματα βενζίνης και αποσταγμάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πριν από την αμερικανική οδηγική περίοδο.

Συνολικά, τα διυλιστήρια παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της πτώσης των κερδών για το ντίζελ, με νέα διυλιστήρια να αυξάνουν τις προμήθειες και τον αργό καιρό στο βόρειο ημισφαίριο και την αργή οικονομική δραστηριότητα να περιορίζουν τη ζήτηση.

Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη από τις προσδοκίες για επέκταση των περικοπών προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, γνωστούς ως ΟΠΕΚ+.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακρίβεια: Aυτά είναι τα τρόφιμα που οδηγούν την κούρσα των αυξήσεων

Φρούτα αναψυκτικά και λάδι αποτελούν τις κατηγορίες των τροφίμων που αναδεικνύονται «πρωταθλητές» των ανατιμήσεων Στο ύψος του παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στο 3,1% από 3,2% τον Μάρτιο με τα τρόφιμα να οδηγούν για άλλο ένα μήνα το ράλι των αυξήσεων με ταχύτητα 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο.

Πρωταγωνιστής της ακρίβειας παρέμεινε το ελαιόλαδο με αυξήσεις που φτάνουν το 63,7%.

Ελαιόλαδο από.. χρυσάφι – Αυξήθηκε 64%

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν λάδι… από χρυσό, παρ’ ότι οι παραγωγοί έχουν μειώσει τις τιμές λόγω της χαμηλής ζήτησης του προϊόντος. Ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους καταναλωτές.
Παράγοντες της αγοράς δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρατεί ενώ κάνουν λόγο και για τη μείωση που έχει καταγραφεί στη ζήτηση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών, Μανώλης Γιαννούλης: «Έχουμε μια πτωτική πορεία σε επίπεδο παραγωγού, της τάξεως σχεδόν ενάμιση ευρώ. Η ζήτηση είναι μειωμένη. Είναι αυτό το φαινόμενο του τελευταίου έτους που έχουμε μια ζήτηση η οποία έχει μειωθεί σχεδόν 50%».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Προέδρου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νέων Φλογητών, Παύλου Γιαλαγκολίδη: «Πωλείται σε αργούς ρυθμούς το λάδι λόγω της υψηλής τιμής του. Παλιά κάθε οικογένεια αγόραζε τενεκέδες για το σπίτι, όταν είχε 2 με  3 ευρώ. Τώρα που έχει κοντά στα 10 ευρώ δεν μπορεί να δώσει 100 με 200 ευρώ να αγοράσει ένα τενεκέ, θα δώσει 10 με 20 ευρώ να πάρει ένα-δυο λίτρα».

Για τις διαφορές που παρατηρούνται στις τιμές των παραγωγών με τις τιμές που αγοράζουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ μίλησε ο Πρόεδρος των Ελαιοπαραγωγών Καλυβιών Χαλκιδικής, Θανάσης Χαλάτσης: «Τα τελευταία μηνύματα που υπάρχουν στην τιμή του ελαιολάδου δείχνουν μια μικρή πτώση. Εν αντιθέσει όμως βλέπουμε το ελαιόλαδο στην αγορά η τιμή του αυξάνεται. Μας έχει ζητηθεί η τιμή γύρω στα 8, 8μιση ευρώ, ενώ στο σούπερ μάρκετ έχω δει λάδι από την εταιρεία που θα πήγαινε το δικό μου 15 ευρώ».

Στα «ύψη» φρούτα, ψάρια, αναψυκτικά

Δεν είναι όμως μόνο το ελαιόλαδο που παρουσιάζει αύξηση τη τιμή του. Τα φρούτα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Απρίλιο 11,6%, τα αναψυκτικά και οι χυμοί 12,5%, ενώ τον περασμένο μήνα, λόγω και της νηστείας της Σαρακοστής, αυξήθηκαν σημαντικά και οι τιμές στα νωπά ψάρια 10,6%, σύμφωνα με το OPEN.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως οι τιμές στο αρνί και το κατσίκι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν λόγω Πάσχα στα τέλη Απριλίου αρχές Μεγάλης Εβδομάδας, αυξήθηκαν 6,2% μέσα σε ένα μόνο μήνα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο.

ethnos.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en