Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Αλεξανδρούπολη | Η πολύφερνη νύφη που κινδυνεύει να μείνει γεροντοκόρη

Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πάντα σε πρώτο πλάνο… Μνηστήρες από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη ζητούν τη πολύφερνη νύφη… Όμως, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Κι αν περιμένουμε ακόμη 10 χρόνια, η πολύφερνη νύφη μας κινδυνεύει να μείνει γεροντοκόρη.

 Ακριβώς πριν από δέκα χρόνια, η Αλεξανδρούπολη, βρέθηκε στο επίκεντρο του παγκόσμιου χάρτη, στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών. Πολλά γεγονότα τότε, συνηγορούσαν ότι θα γινόταν κόμβος ενέργειας και μεταφορών

Ενέργειας, αφού σχεδιάζονταν να περάσουν δίπλα της και κάτω από τα πόδια της, από στεριά και θάλασσα, αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου. 

Μεταφορών, με τη δημιουργία ενός εμπορευματικού – διαμετακομιστικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών αφού βρισκόταν σε πλεονεκτική γεωπολιτική θέση, με την Εγνατία οδό, λιμάνι, σιδηρόδρομο και αεροδρόμιο.

Για δέκα και πλέον χρόνια (2007-2017), πάμπολλα δελτία τύπου, συνεντεύξεις, ανακοινώσεις, συνέδρια, ημερίδες, διημερίδες, Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες, Νομάρχες, Βουλευτές, Δήμαρχοι και άλλοι, αναφέρονταν στη γεωστρατηγική και γεωπολιτική αξία της Αλεξανδρούπολης με έμφαση στους τομείς της ενέργειας και των μεταφορών.

Σταχυολογώ μερικά γεγονότα της δεκαετίας που πέρασε, από την ελληνική πλευρά, με χρονολογική σειρά. Μιας δεκαετίας, με αφετηρία και τέλος, μόνο τα λόγια και τα σχέδια επί χάρτου. Τίποτα άλλο

Από 1-1-2007, τα γειτονικά κράτη, Βουλγαρία και Ρουμανία, εντάχτηκαν στην Ε.Ε. και θα μπορούσαν, εύκολα πλέον, να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αποφεύγοντας τα αντιοικονομικά και χρονοβόρα Στενά. Η ευκαιρία αυτή χάθηκε, αφού το λιμάνι δεν ήταν έτοιμο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, χρονικό και οικονομικό, το λιμάνι θα ήταν πλήρως έτοιμο το καλοκαίρι του 2005. Τα έργα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1995 και διεκόπησαν τον Οκτώβριο του 2001. Τότε άρχισε και η απαξίωση του Διευρωπαϊκού «άξονα ΙΧ», που σύνδεε τη Βαλτική (Ελσίνκι) με τη Μεσόγειο (Αλεξανδρούπολη), ο οποίος είχε θεσμοθετηθεί με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ το 1992 και ήταν ο κυριότερος λόγος για την επέκταση του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Επανήρχισαν τον Απρίλιο του 2008 και μετ’ εμποδίων συνεχίζονται. Το 2015 ολοκληρώθηκε η εκβάθυνση και η σύνδεση με το σιδηρόδρομο. Υπολείπονται αρκετά ακόμα, όπως η σύνδεση με Εγνατία οδό, μηχανο-ηλεκτρολογικός εξοπλισμός κ.α. 

Το 2007, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α. Α.Ε), βλέποντας τις επικείμενες ανάγκες, ξεκίνησε την επέκταση των ορίων της χερσαίας ζώνης του λιμένα, ανατολικά περιλαμβάνοντας και τα «Μαϊστρανά». Η αριθ. 40/5/07 απόφαση του ΟΛΑ ΑΕ εγκρίθηκε με την Α.Π. 4244/16-7-2008 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 369 ΑΑΠ/19-8-2008).

Με την αριθ. 8315.2/2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ202Β/16-02-2007), το λιμάνι της χαρακτηρίστηκε «λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος».

Στην Αθήνα, στις 15-3-2007, υπογράφτηκε η Συμφωνία μεταξύ των Κυβερνήσεων Ρωσίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη (Νόμος 3558/2007 ΦΕΚ 101 Α’/14-5-2007).

Στο «Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης» το οποίο εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 128Α/3-7-2008), προβλεπόταν η ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης (βλέπε σελ. 2269 του ΦΕΚ) σε «διεθνές ενεργειακό κόμβο και πύλη του θαλασσίου διαδρόμου Μεσόγειος – Εύξεινος».

Η εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εγκαινιάζοντας μια σειρά αφιερωμάτων με κεντρικό θέμα: Οι δρόμοι της ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα. Ως πρώτο σταθμό της προσπάθειας αυτής, επέλεξε το Νομό Έβρου, καθώς στα επόμενα χρόνια επρόκειτο να αποτελέσει το κέντρο των εξελίξεων στον ενεργειακό τομέα και τον τομέα των μεταφορών… (αντιγραφή από τον πρόλογο της ειδικής έκδοσης της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 02/03/2008).

Στο ίδιο πνεύμα και τα είκοσι άρθρα θεσμικών και πολιτικών παραγόντων της Θράκης, στην ειδική έκδοση της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ, το Δεκέμβριο του 2008, με τίτλο: «Θράκη 2008».

Οι περίοδοι 2009 – 2011, με το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Water-Mode» και 2012 – 2014, με το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Sea2Sea», για τη σύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, πέρασαν αναξιοποίητες. 

Το 2011, ξεκίνησε η αδειοδότηση εγκατάστασης Ανεξάρτητου Σταθμού Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) – Liquefied Natural Gas (LNG), στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης, μιας επένδυσης της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Η έναρξη κατασκευής του προσδιορίστηκε για αρχές του 2013 και η έναρξη λειτουργίας του περί τα τέλη του 2015. Όμως, με την αριθ. 60/26-01-2017 Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η οποία εκδόθηκε μετά από αίτημα (29-12-2016) της GASTRADE AE, δόθηκε παράταση έναρξης λειτουργίας του μέχρι τέλος του 2025.

Κι ενώ αυτά διαδραματίζονταν στην ελληνική πλευρά, η οποία και διανύει βαθιά οικονομική κρίση, στη γειτονιά μας, τη Βουλγαρία και την Τουρκία, αναβάθμιζαν και αναβαθμίζουν όχι στα λόγια αλλά με έργα τις υποδομές τους. Να μερικά χαρακτηριστικά γεγονότα:

Το 2013, άρχισε να λειτουργεί η υποθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή (σήραγγα) κάτω από τα Στενά του Βοσπόρου, γνωστή ως Marmaray, συνδέοντας την ευρωπαϊκή πλευρά (Halkalı) με την ασιατική (Gebze) καθώς και όλα τα λιμάνια στα Δαρδανέλια.

Το 2013, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψηφίστηκε η πιο ριζική αναθεώρηση πολιτικής της ΕΕ για τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών ΔΕΔ-Μ (Regulation on Union guidelines for the development of the trans-European transport network) με προοπτική 2030 και εννέα (9) διαδρόμους – άξονες που θα φέρουν επανάσταση στη σύνδεση Ανατολής – Δύσης και Βορρά – Νότο. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης εξοβελίστηκε από τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Σύμφωνα με το χάρτη ΔΕΔ-Μ της Ε.Ε,η Σόφια ενώνεται με τη Θεσσαλονίκη και το Μπουργκάς ενώ το προς Ανατολάς διευρωπαϊκό δίκτυο, κατευθύνεται προς την Τουρκία, μέσω Βουλγαρίας…

Το 2014, στο Βελιγράδι, στη Σύνοδο Κορυφής μεταξύ Κίνας και 16 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, υπεγράφησαν συμφωνίες, απούσης της Ελλάδος, με αντικείμενο τη συνεργασία σε θέματα υποδομών για τη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα. 

Η DP World μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, από τον Απρίλιο του 2015 έχει αναλάβει το container terminal του λιμένα της Λεμεσού και από το Μάιο του 2016 διαχειρίζεται το container terminal Yarimca της Τουρκίας, στην περιοχή του Μαρμαρά. 

Στην ουσία, έχει δημιουργήσει σταθμούς διακίνησης φορτίων στον άξονα Αιγαίου – Θάλασσας Μαρμαρά – Μαύρης Θάλασσας και από εκεί, μέσω σιδηροδρόμου και οδικών αξόνων στην Κεντρική Ευρώπη και τη Ρωσία. 

Το 2015, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, ξεκίνησε τη λειτουργία του το ΑSYAPORT Conteiner terminal, υπογράφοντας συμφωνία με την MSC (Mediterranean Shipping Company) τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Σε μια έκταση 320.000 τετραγωνικών μέτρων, που έχει τη δυνατότητα διακίνησης ετησίως μέχρι και 2,5 εκατ. TEU.

Το 2015, η COSCO (China Ocean Shipping Company) μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον πλανήτη, σχηματίζοντας μια κοινοπρακτική εταιρεία με τις εταιρείες China Merchants Holding International (CMHI) και China Investment Corporation (CIC) απέκτησε το 65% των μετοχών του KUMPORT Terminal, του τρίτου μεγαλύτερου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην Τουρκία, στο λιμάνι Ambarli, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, στην βορειοδυτική ακτή της Θάλασσας του Μαρμαρά. 

Το 2016, στην 20η Ευρωμεσογειακή Συνάντηση – 20th Euro-Med Convention, με θέμα “Από τη στεριά στη θάλασσα – From Land to Sea” μπήκε στο χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών και η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Κόπερ της Σλοβενίας (Αδριατική) με το Μπουργκάς (Μαύρη Θάλασσα). 

Το 2017, η COSCO (China Ocean Shipping Company) στα πλαίσια μιας συμμαχίας με την OOCL (Orient Overseas Container Line) δημιούργησαν και ξεκίνησαν την υπηρεσία NEΤ (North Europe Turkey) Express, καλύπτοντας κυκλικά τα λιμάνια Felixstowe, Hamburg, Antwerp, Piraeus, Ambarli (Kumport), Gebze (Yilport), Izmir και Salerno, δημιουργώντας μία νέα περιφερειακή υποδομή διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία συνδέει τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης με αυτά της Μεσογείου.

Το 2017, η COSCO εγκαινίασε στην Κωνσταντινούπολη, μία νέα περιφερειακή υποδομή διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων η οποία θα συνδέει τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης με αυτά της Μεσογείου. Στην τελετή έναρξης της λειτουργίας του νέου σταθμού, παρών ήταν ο Τιαν Ντονγκ αντιπρόεδρος της COSCO Shipping για την Ευρώπη. 

Δυστυχώς, φαίνεται να μην μας δίδαξε τίποτα το παρελθόν. Με το ίδιο πνεύμα, τοπικοί μας Άρχοντες, εξακολουθούν να μιλούν και σήμερα για το μέλλον, εκθειάζοντας τη γεωστρατηγική και γεωπολιτική αξία της Αλεξανδρούπολης, λες και αυτή προέκυψε σήμερα. 

Λιμάνι και αγωγοί πάντα σε πρώτο πλάνο… Μνηστήρες από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη ζητούν τη πολύφερνη νύφη… Όμως, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Κι αν περιμένουμε ακόμη δέκα χρόνια, η πολύφερνη νύφη μας κινδυνεύει να μείνει γεροντοκόρη.

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)

Alexandroupoli Online 

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Νεκρό 4 μηνών βρέφος στο Διδυμότειχο – Το βρήκα με αφρούς στο στόμα, λέει η μητέρα

Νεκρό μεταφέρθηκε σήμερα Παρασκευή 17 Μαΐου ένα 4 μηνών βρέφος στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου από τους γονείς του.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η μητέρα του αγοριού ισχυρίζεται ότι το είχε ταΐσει τελευταία φορά στις 23:00 και σήμερα το πρωί το βρήκε νεκρό με αφρούς στο στόμα.

Κατά τις πληροφορίες της δημόσιας τηλεόρασης η οικογένεια ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής.

Η αστυνομία ειδοποιήθηκε εγκαίρως και διεξάγει την έρευνα. Σύμφωνα με πληροφορίες το βρέφος θα μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη για νεκροψία – νεκροτομή ώστε να διερευνηθούν τα αίτια του θανάτου.

Στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου έχει μαζευτεί πλήθος συγγενών της οικογένειας προς συμπαράστασή της.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Επίσημη αναγνώριση της Αιματολογικής κλινικής του Δ.Π.Θ | Κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας κοινοποιήσει πως η Αιματολογική κλινική της Αλεξανδρούπολης, αναγνωρίστηκε επίσημα ως κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα (MDS Center of Excellence), από τον πλέον έγκυρο παγκόσμιο φορέα το MDS Foundation.

Η διάκριση αυτή έρχεται ως επιστέγαση των πολυετών, υψηλού επιπέδου, ερευνητικών δραστηριοτήτων της κλινικής, παράλληλα με το βαρύ κλινικό της έργο και τις καθημερινές υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες όλης της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που πάσχουν από σοβαρά αιματολογικά νοσήματα.

Επιπρόσθετα, η αναγνώριση αυτή αποτελεί και τον εγκυρότερο δείκτη ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών στον τομέα των Μυελοδυσπλαστικών συνδρόμων, καθώς για να αναγνωρισθεί μια κλινική ως διεθνές κέντρο αναφοράς ασθενών με ΜΔΣ, απαιτείται η τεκμηριωμένη κλινική εμπειρία και η δυνατότητα συλλογής όλων των πλέον σύγχρονων μοριακών δεδομένων για κάθε ασθενή.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου συγχαίρει την Αιματολογική Κλινική του ΔΠΘ για την μεγάλη αυτή διάκριση, όπως και κάθε άλλο μέλος του, με ανάλογες διεθνείς διακρίσεις.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en