Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακροδεξιά | Οι τάσεις στην ελληνική κοινωνία – Πού βρισκόμαστε το 2022;

Τελικά, η καταδίκη της Χρυσής Αυγής είχε ως αποτέλεσμα την εξάλειψη της ακροδεξιάς στην κοινωνία;

Άκρως ενδιαφέροντα όπως και ανησυχητικά είναι τα ευρήματα της έρευνας «ΣΗΜΕΙΟΥ για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς», σε συνεργασία με την aboutpeople, με τίτλο «Ο καθρέπτης της άκρας δεξιάς στην Ελλάδα- Δείκτες Ακροδεξιάς συγκρότησης».

Η έρευνα επιχειρεί να αποτυπώσει τις τάσεις της κοινής γνώμης και να καταγράψει τις αντιλήψεις της γύρω από μια μεγάλη σειρά σημαντικών ζητημάτων που αφορούν την πολιτική και την κοινωνία, τη λειτουργία της δημοκρατίας, τα κόμματα, καθώς και τη στάση των πολιτών απέναντι σε κρίσιμα κοινωνικά θέματα, όπως είναι αυτό της μετανάστευσης ή της ρατσιστικής βίας.

  • Διαβάστε επίσης: Το 2021 καταγράφηκαν 72 περιστατικά ρατσιστικής βίας

Ιδιαίτερο μέρος της έρευνας αφορά μια σειρά δεικτών που αφορούν τη μετανάστευση, καθώς και την στάση των ερωτώμενων απέναντι στο φαινόμενο της ρατσιστικής βίας και σε συγκεκριμένα ατομικά δικαιώματα. Στα θέματα αυτά όπως και στα θέματα «ταυτότητας» αναδεικνύεται ένα τμήμα της «κοινωνικής ακροδεξιάς» με ιδιαίτερα ατομικά / δημογραφικά χαρακτηριστικά και συγκεκριμένες αντιλήψεις.

Αναφορικά με τα θέματα έμφυλης ισότητας, σημαντική αποδοχή έχει το κίνημα MeToo και επιβεβαιώνεται ισχυρά το δικαίωμα στην άμβλωση. Ως θετική πρέπει να καταγραφεί η σχετική αποδοχή των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ σε γάμο και τεκνοθεσία.

  • Διαβάστε επίσης: Drag Queens διάβασαν παραμύθια σε μικρά παιδιά νηπιαγωγείου

Σημειώνεται ωστόσο πως ιδιαίτερη ανησυχία εμπνέουν οι απαντήσεις, σχετικά με ερωτήσεις που αφορούν την ακροδεξιά.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση «Αν η Χρυσή Αυγή δεν πραγματοποιούσε εγκληματικές ενέργειες πιστεύετε ότι θα ήταν ένα χρήσιμο κόμμα για την κοινωνία ή όχι» το 22,3% απαντάει θετικά.

Μάλιστα στην άποψη «Η δικτατορία της 21ης Απριλίου δεν έκανε μόνο κακό στη χώρα» συμφώνησε το 23,5%.

Στάση απέναντι στη δημοκρατία

Είναι η δημοκρατία το καλύτερο πολίτευμα;

Το 83% των ερωτηθέντων στην έρευνα συμφωνεί με την άποψη ότι παρά τα προβλήματά της, δεν υπάρχει καλύτερο πολίτευμα από την κοινοβουλευτική δημοκρατία. Μια καθολική οριζόντια αποδοχή, με μια ανησυχητική διαφοροποίηση στη μικρότερη ηλικιακή κατηγορία (17-34), όπου ένας στους τέσσερεις ερωτώμενους (25%) διαφωνεί με την παραπάνω άποψη.

Δημοκρατία ή δικτατορία;

Σε ορισμένες περιπτώσεις η δικτατορία ίσως είναι προτιμότερη από τη δημοκρατία.

Ίδια εικόνα παρουσιάζεται και σε αυτό το παρεμφερές ερώτημα, με το 82,9% να διαφωνεί ότι η δικτατορία ίσως είναι προτιμότερη από τη δημοκρατία και το 15,6% να συμφωνεί.

Οι διαφοροποιήσεις εδώ εντοπίζονται στην ηλικιακή κατηγορία 35-44, όπου το 23,6% συμφωνεί, και σε όσους έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (19%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (35,3%), στους κατά δήλωση εθνικιστές (56,9%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (30,2%).

Αποτίμηση της δικτατορίας της 21ης Απριλίου

Η δικτατορία της 21ης Απριλίου δεν έκανε μόνο κακό στη χώρα. Είχε και καλές πλευρές.

Το 65,6% των ερωτηθέντων διαφωνεί με την άποψη ότι η δικτατορία της 21ης Απριλίου δεν έκανε μόνο κακό στη χώρα.

Αντίθετα, με την παραπάνω άποψη συμφωνεί το όχι ευκαταφρόνητο 23,5%.

Ο βαθμός συμφωνίας με τις «καλές πλευρές της δικτατορίας» εντοπίζεται στις ηλικιακές κατηγορίες 35-44 (29,7%) και κυρίως στην κατηγορία 45-54 (32,1%), σε όσους έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (28,3%) στους ερωτηθέντες εκτός Αττικής (26,8%) και στα χαμηλά εισοδήματα (37%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς με ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό (63,6%), στους κεντροδεξιούς (36,6%), στους κατά δήλωση εθνικιστές (76,1%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (49,1%).

Με σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφεται η παραπάνω άποψη και σε όσους δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιστρέψουμε στη δραχμή (42,6%).

Τα προβλήματα της δημοκρατίας

Ποια τα μεγαλύτερα προβλήματα για τη δημοκρατία στη σημερινή Ελλάδα;

Η διαφθορά/διαπλοκή (49,1%), το κομματικό/ πελατειακό κράτος (40,8%), καθώς και η έλλειψη ανεξαρτησίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (35,9%) αποτελούν τα τρία βασικότερα προβλήματα για τη δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα.

Ακολουθούν, και συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, η παρέμβαση των κυβερνήσεων στο έργο της Δικαιοσύνης (29,3%), η απουσία ηγετών που νοιάζονται για την πατρίδα και το εθνικό συμφέρον (29,1%).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μικρές ηλικίες (17-34) κατατάσσουν την έλλειψη ανεξαρτησίας των ΜΜΕ ως μεγαλύτερο πρόβλημα για τη δημοκρατία σήμερα στην Ελλάδα.

Με βάση την πολιτική αυτοτοποθέτηση, όσοι δηλώνουν Αριστεροί, Κεντροαριστεροί και Κεντρώοι θεωρούν τη διαφθορά/διαπλοκή μεγαλύτερο πρόβλημα, σε αντίθεση με τους Κεντροδεξιούς που θεωρούν μεγαλύτερο πρόβλημα τον λαϊκισμό και τους Δεξιούς που δηλώνουν ως μεγαλύτερο πρόβλημα το κομματικό/πελατειακό κράτος.

Με βάση τον ιδεολογικό χαρακτηρισμό, όσοι δηλώνουν εθνικιστές θεωρούν την απουσία ηγετών που νοιάζονται για την πατρίδα και το εθνικό συμφέρον ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας.

Στάση απέναντι στην αποχή

Η αποχή στις εκλογές ζημιώνει τη δημοκρατία;

Το 86,6% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι η αποχή ζημιώνει τη δημοκρατία, ενώ αντίθετα το 10,5% διαφωνεί με αυτή την άποψη.

Η διαφωνία στην παραπάνω στάση δημογραφικά εντοπίζεται στις ηλικιακές κατηγορίες 17-34 (12,6%) και 35-44 (13,7%), σε όσους έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (15,3%), και σε όσους έχουν χαμηλό εισόδημα (13,7%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (13,9%), στους κατά δήλωση εθνικιστές (18,2%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (18,3%).

Με σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφεται η παραπάνω άποψη και σε όσους δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιστρέψουμε στη δραχμή (17,1%).

Πολιτική και διαφθορά

Οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και κοιτάνε μόνο το δικό τους συμφέρον.

Το 69,5% των ερωτηθέντων συμφωνεί με την άποψη ότι οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και κοιτάνε μόνο το δικό τους συμφέρον.

Αντίθετα, με την παραπάνω άποψη διαφωνεί το 24,4%.

Η συμφωνία στη θέση ότι οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και κοιτάνε μόνο το δικό τους συμφέρον έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ηλικιακές κατηγορίες 17-34 (82,9%) και 35-44 (80,8%), σε όσους έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (74,7%) και σε όσους έχουν χαμηλό εισόδημα (83,5%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (74,1%), στους Κεντρώους (72,1%), στους κατά δήλωση εθνικιστές (90,1%%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (89,3%).

Με σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφεται η παραπάνω άποψη και σε όσους δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιστρέψουμε στη δραχμή (89,2%).

Αριστερά – Δεξιά

Οι διαφορές ανάμεσα σε Αριστερά και Δεξιά παραμένουν διακριτές στην εποχή μας.

Διακριτές παραμένουν οι διαφορές μεταξύ της Αριστεράς και της Δεξιάς, σύμφωνα με το 64,4% των ερωτηθέντων, σε αντίθεση με το 32,8% που διαφωνεί με την παραπάνω άποψη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των διαφοροποιήσεων στους ερωτηθέντες.

Καταρχάς παρατηρείται μια διακριτή ηλικιακή διαφοροποίηση.

Οι μεγαλύτερες ηλικίες, 65 και άνω (74,7%) και 55-64 (69,6%), συμφωνούν ότι οι διαφορές μεταξύ της Αριστεράς και της Δεξιάς είναι διακριτές, ενώ αντίθετα οι μικρότερες ηλικίες διαφωνούν σε ποσοστό 39,8% οι 17-34 και 38% οι 35-44.

Εξίσου ενδιαφέρουσες είναι οι διαφοροποιήσεις και με βάση την πολιτική τοποθέτηση.

Όσοι τοποθετούνται στην Αριστερά και την Κεντροαριστερά συμφωνούν σε ποσοστά 86,7% και 76,1% αντίστοιχα, ενώ οι κεντρώοι ερωτηθέντες διχάζονται (49,3% συμφωνούν, 45,5% διαφωνούν).

Τα ποσοστά «επανέρχονται» και πάλι στη συμφωνία στους Κεντροδεξιούς (80,6%), ενώ οι Δεξιοί ερωτηθέντες συμφωνούν κατά 60,1% και διαφωνούν κατά 38,6%.

Πλειοψηφικά διαφωνούν με τον διαχωρισμός Αριστερά – Δεξιά όσοι δηλώνουν εθνικιστές (50,7%) και όσοι δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (61,6%).

Α.2 Κόμματα και Ακροδεξιά

Δείκτης αντικομματισμού

Δεν περιμένω τίποτα από τα κόμματα. Μόνο η ενεργοποίηση των πολιτών θα βελτιώσει την κατάσταση.

Το 64,1% των ερωτηθέντων συμφωνεί με την άποψη ότι μόνο η ενεργοποίηση των πολιτών θα βελτιώσει την κατάσταση και όχι τα κόμματα.

Αντίθετα, με την παραπάνω άποψη διαφωνεί το 34,2%.

Η συμφωνία εντοπίζεται στις γυναίκες (68,3%), ηλικιακά στους 17-34 (75,6%), στους 45-54 (69,9%) και στα χαμηλά εισοδήματα (81,7%).

Πολιτικά το ενδιαφέρον παρουσιάζεται στους κατά δήλωση Κεντροδεξιούς, που διαφωνούν πλειοψηφικά σε ποσοστό 58,2% με την άποψη ότι δεν περιμένουν τίποτα από τα κόμματα, και στους φιλελεύθερους (53,4%).

Αντίθετα οι Δεξιοί (66,3%) και οι εθνικιστές δηλώνουν στο συντριπτικό 94% ότι συμφωνούν με την παραπάνω άποψη.

Χρειάζεται η Ελλάδα «εθνικό κόμμα»;

Στην Ελλάδα λείπει ένα εθνικό κόμμα που θα εκπροσωπήσει τα συμφέροντα της πατρίδας και του έθνους.

Διχασμένοι είναι οι ερωτώμενοι στην ερώτηση για την αναγκαιότητα να υπάρξει ένα εθνικό κόμμα στην Ελλάδα.

Το 48,1% των ερωτηθέντων συμφωνεί με αυτή την άποψη, ενώ διαφωνεί το 48,2%.

Ποιοι είναι αυτοί που συμφωνούν με την ανάγκη του εθνικού κόμματος;

Δημογραφικά ο βαθμός συμφωνίας εξαρτάται άμεσα από την ηλικία.

Όσο νεότεροι, τόσο περισσότερο συμφωνούν:

17-34 (59,4%), 35-44 (54,7%), 45-54 (49,6%).

Υψηλό βαθμό συμφωνίας έχουν και όσοι κατοικούν εκτός Αττικής (52,9%), τα χαμηλά εισοδήματα (66,7%) και όσοι έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (55,8%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (80,9%), στους εθνικιστές 92%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (75,1%).

Με σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφεται η παραπάνω άποψη και σε όσους δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιστρέψουμε στη δραχμή (78,3%).

Στάση απέναντι στη Χρυσή Αυγή

Αν η Χρυσή Αυγή δεν πραγματοποιούσε εγκληματικές ενέργειες πιστεύετε ότι θα ήταν ένα χρήσιμο κόμμα για την κοινωνία ή όχι;

Το 72,2% των ερωτηθέντων διαφωνεί με την άποψη ότι αν η Χρυσή Αυγή δεν πραγματοποιούσε εγκληματικές ενέργειες θα ήταν ένα χρήσιμο κόμμα για την κοινωνία.

Αντίθετα, υπάρχει ένα 22,3% που συμφωνεί με τη χρησιμότητα ύπαρξης της Χρυσής Αυγής, αν αυτή δεν χρησιμοποιούσε εγκληματικές ενέργειες.

Αυτό το ποσοστό εντοπίζεται ηλικιακά στις ίδιες κατηγορίες όπως και στην ερώτηση για την αναγκαιότητα ύπαρξης εθνικού κόμματος.

17-34 (24,6%), 35-44 (29,7%), 45-54 (26,6%).

Υψηλό βαθμό συμφωνίας έχουν και εδώ τα χαμηλά εισοδήματα (34,6%) και όσοι έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (28,1%).

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (47,9%), στους εθνικιστές (75%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (39,1%).

Σημαντική διαφοροποίηση καταγράφεται στην παραπάνω άποψη και σε όσους δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιστρέψουμε στη δραχμή (41,8%).

Α.3 Ζητήματα ταυτότητας

Η ταυτότητα των Ελλήνων

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας;

Το 60,6% των ερωτώμενων χαρακτηρίζει τον εαυτό του πρώτα Έλληνα και μετά Ευρωπαίο, το 22,2% Έλληνα μόνο, το 7,1% πρώτα Ευρωπαίο και μετά Έλληνα, ενώ το 3% Ευρωπαίο μόνο.

Όσοι τοποθετούνται στη Δεξιά δηλώνουν Έλληνες μόνο (71,4%), σε αντίθεση με τους ερωτώμενους που τοποθετούνται στους υπόλοιπους πολιτικούς χώρους και δηλώνουν πρώτα Έλληνες και μετά Ευρωπαίοι.

Εθνική ταυτότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση

Απειλείται ή όχι η εθνική μας ταυτότητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Το 57,3% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η εθνική μας ταυτότητα δεν απειλείται, γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση σέβεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε κράτους-μέλους.

Αντίθετα, ένας στους τρεις ερωτώμενους, το 31,7%, πιστεύει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση απειλεί την εθνική μας ταυτότητα και τις εθνικές μας παραδόσεις.

Ελλάδα και παγκοσμιοποίηση

Απειλή ή ευκαιρία η παγκοσμιοποίηση για την Ελλάδα;

Το 45,2% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η παγκοσμιοποίηση αποτελεί απειλή για την Ελλάδα, κυρίως οι μεγάλης ηλικίας 65+ (49,7%), οι Δεξιοί (57,6%) και οι εθνικιστές (76,7%), σε αντίθεση με το 36,7% που δηλώνει ότι η παγκοσμιοποίηση είναι μια ευκαιρία για τη χώρα.

Καταγράφεται και ένα αξιοσημείωτο 18,1% που δεν απαντάει στο παραπάνω δίπολο.

Η Συμφωνία των Πρεσπών

Η Ελλάδα έπρεπε ή δεν έπρεπε να αποδεχτεί το όνομα Βόρεια Μακεδονία;

Η Ελλάδα δεν έπρεπε να αποδεχτεί το όνομα Βόρεια Μακεδονία δηλώνει το 50,6% των ερωτηθέντων, ενώ αντίθετα το 39,6% δηλώνει ότι καλώς έγινε η Συμφωνία.

Η στάση απέναντι στη Συμφωνία διαιρεί και τους ερωτώμενους με βάση την ιδεολογική τους τοποθέτηση.

Όσοι δηλώνουν Αριστεροί και Κεντροοαριστεροί αποδέχονται τη Συμφωνία σε ποσοστά 77,9% και 66,6% αντίστοιχα.

Αντίθετα, όσοι δηλώνουν Δεξιοί και Κεντροδεξιοί συμφωνούν μόλις σε ποσοστά 7,3% και 13% αντίστοιχα.

Υψηλό βαθμό συμφωνίας έχουν όσοι δηλώνουν σοσιαλδημοκράτες (50,6%), ενώ αντίθετα ένας στους τέσσερεις φιλελεύθερους (23,7%) δηλώνει συμφωνία με το όνομα Βόρεια Μακεδονία.

Ενότητα Β. Κοινωνία

Στην παρούσα ενότητα αποτυπώνονται οι θέσεις των ερωτώμενων για μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα που αφορούν κυρίως τον χώρο των δικαιωμάτων, το κομμάτι της μετανάστευσης και του προσφυγικού ζητήματος, καθώς και το ζήτημα της ρατσιστικής βίας.

Σε αυτή την ενότητα της έρευνας προκύπτουν και οι μεγαλύτερες αντιφάσεις της κοινής γνώμης, κάποιες ενδιαφέρουσες αλλά ανησυχητικές πολώσεις, όπως αυτή της καθιέρωσης ή όχι της θανατικής ποινής.

Β.1 Κοινωνία και δικαιώματα

Metoo, κοινωνική θέση και αυτοδιάθεση των γυναικών

Ρατσισμός

Δικαιώματα ομοφυλόφιλων

Δικαίωμα στις συγκεντρώσεις και ρόλος της Αστυνομίας

Επαναφορά της θανατικής ποινής

Β.2 Μετανάστευση

Β.3 Ρατσιστική βία

Υπάρχει ρατσιστική βία στην ελληνική κοινωνία;

Το 78,1% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι υπάρχει ζήτημα ρατσιστικής βίας στην ελληνική κοινωνία, ενώ αντίθετα το 16,8% θεωρεί ότι δεν υπάρχει.

Από όσους πιστεύουν ότι υπάρχει ρατσιστική βία, το 83,7% θεωρεί ότι αυτή η βία δεν είναι δικαιολογημένη, ενώ αντίθετα το 13% τη δικαιολογεί.

Δημογραφικά οι διαφοροποιήσεις σε όσους δικαιολογούν τη βία εμφανίζονται στην ηλικιακή ομάδα 45-54 (15,6%) και 65+ (14,8%), σε όσους έχουν μέχρι μεταλυκειακή εκπαίδευση (16%), στους κάτοικους της Αττικής (15,2%) και σε όσους έχουν χαμηλό εισόδημα (17,9%)

Πολιτικά οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους Δεξιούς (24,8%), στους Κεντρώους (17,1%), στους Κεντροδεξιούς (22,1%), στους κατά δήλωση εθνικιστές (30,3%) και σε όσους δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στους πολιτικούς διαχωρισμούς (17,8%).

Ο σκληρός πυρήνας του συντηρητισμού

Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει μια εκτίμηση του σκληρού πυρήνα του συντηρητισμού, που μετριέται με βάση τις απαντήσεις σε όσα από τα παραπάνω ερωτήματα σχετίζονται με δημοκρατικές/κοινωνικές αξίες και με δείκτες κοινωνικού και φυλετικού ρατσισμού.

Εδώ, το 7,5% των ερωτηθέντων συμφωνεί με όλες ή σχεδόν όλες τις προτάσεις, και το 15,7% με την πλειονότητα των προτάσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι από αυτό το συνολικό 23,2%, μόνο 0,9% δηλώνουν Ακροδεξιοί.

Πηγή: in.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Εόρτιο-προσκλητήριο μήνυμα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Φ.Ν.Θ για την εορτή της Αγίας Λυδίας

Μέσα στην ευλογημένη αυτή περίοδο κατά την οποία η αγία μας Εκκλησία στην λειτουργική της ζωή ψάλλει και βιώνει την ανάσταση από τους νεκρούς του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Υιού και Λόγου του Θεού, η καθ ημάς Αποστολική Ιερά Μητρόπολη των Φιλίππων, της Νεαπόλεως και της Θάσου αγάλλεται και χαίρει ιδιαιτέρως που η θεία πρόνοια του αγίου Τριαδικού Θεού μας, της έχει προσφέρει από το 50 μ. Χ. την παρουσία του αγίου Αποστόλου των Εθνών Παύλου που την εθεμελίωσε και την ίδρυσε στην ειδωλολατρική τότε Μακεδονία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. η πνευματική όμως αυτή χαρά και ουράνια ευλογία συνδυάζεται και με το σεμνό, ευλαβικό, ιεραποστολικό, αγιασμένο, φιλάνθρωπο και ιστορικό πρόσωπο της αγίας Λυδίας, της Φιλιππησίας της πορφυροπώλιδος, μιας μορφής που απετέλεσε το στήριγμα του τόπου μας και της εκκλησιαστικής μας ζωής.

O απόστολος Παύλος, οι συνεργάτες του Λουκάς, Σίλας και Τιμό-θεος, οι Φίλιπποι, οι Αλέξανδροι, η ελληνική γλώσσα, το άγιο Ευαγγέλιο και ο ευλογημένος αυτός τόπος, η ευσέβεια των κατοίκων, η εκκλησιαστική ιστορία και ζωή, οι τρεις αρχαίες εκκλησίες προς τιμή του αποστόλου Παύλου, τα σωζόμενα κτίσματα, και τα κοιμητήρια των χριστιανικών και βυζαντινών πόλεων του τόπου μας, ο Ζυγάκτης ποταμός, το βάπτισμα της αγίας Λυδίας και τόσων άλλων χριστιανών μέσα στη ζωή της αγίας μας εκκλησίας, μας μεταφέρουν αυτή την περίοδο στο φως της Θείας Αναστάσεως και στο άρωμα των χαρισμάτων του αγίου Πνεύματος.

H αγία εορτή μάλιστα της ισαποστόλου και σεβασμίας γυναικός Λυδίας μας καθοδηγεί, μαζύ με την επίγεια φύση που ανθίζει κατά την εποχή αυτή της ανοίξεως, στην μαρτυρική άνοιξη εκείνων των πρωτοχριστιανικών χρόνων της Εκκλησίας του Χριστού, τότε που τα μαρτύρια, τα αίματα και η αγιότητα του μοναδικού στην παγκόσμια ιστορία των πολιτισμών πλήθους των εκατομμυρίων χριστιανών κάθε ηλικίας και τάξεως θυσιάστηκαν επειδή αγάπησαν τον Χριστό και τους συνανθρώπους τους. Αυτή, λοιπόν, η αγιασμένη μορφή της Λυδίας της Φιλιππησίας μας καλεί και πάλι εφέτος να μετάσχωμε στον παγκόσμιο αυτό εορτασμό της μεταφοράς του αγίου Ευαγγελίου της σωτηρίας των ανθρώπων μέσα στον τότε κόσμο των ειδώλων και της αποστασίας από τον αληθινό Θεό.

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕ και πάλι τους αγίους, τους μάρτυρες, τους επι-σκόπους, τους ιερείς, τους διακόνους, τους μοναχούς και τις μοναχές, αλλά και το πλήθος των λαϊκών χριστιανών, ανδρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων, οι οποίοι ωργάνωσαν την κοινωνία μας και τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό και ετάφησαν στον ένδοξο αυτό τόπο μας, και ΠΙΣΤΕΥΟΜΕ με δύναμη ότι κάπου στον ευλογημένο χώρο των Φιλίππων θα ευρίσκεται αναπαυμένο και το τίμιο και αγιασμένο σώμα της αγίας μας, το οποίο και ευχόμεθα να μας το ανακαλύψη η χάρη του Θεού.

Αγαπητοί μου και αγαπητές μου,

Σας προσκαλώ με την αγάπη του Χριστού μας, να έλθετε και πάλι, τώρα που έφθασε ο εορτασμός της αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας της Πορφυροπώλιδος, στον περικαλλή ιερό Ναό της μαζύ με το βαπτιστήριό της, που εορτάζει και πανηγυρίζει την ιερά μνήμη της

Την ΚΥΡΙΑΚΗ 19 Μαΐου 2024 στις 7 το απόγευμα θα τελέσωμε τον Αρχιερατικό Εσπερινό και στη συνέχεια, εκεί, στον χώρο του ιερού Βαπτιστηρίου θα πραγματοποιηθή η έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων για την χαρμόσυνη επέτειο της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την ίδρυση της Ιεράς μας Μητροπόλεως, τότε, που τον Οκτώβριο του 1924, με τις πραγματικά ουσιαστικές ενέργειες και πρωτοβουλίες του μακαριστού Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυρού ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΟΥ, μέσα σε δύσκολες ιστορικές στιγμές της εποχής, το σεπτό Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, εξέδωσε σχετικό πατριαρχικό Τόμο για την Ίδρυση της τοπικής μας Εκκλησίας, με την νομική της υπόσταση, μέσα στην ελεύθερη πλέον και ελληνικωτάτη Μακεδονία μας της αγαπημένης μας Πατρίδος της Ελλάδος.

Tην ΔΕΥΤΕΡΑ 20 Μαΐου 2024 θα τελέσωμε από τις 7 το πρωΐ, τον Όρθρο, την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν τέλει το ομαδικό Βάπτισμα και το Χρίσμα ενηλίκων αδελφών μας στο υπαίθριο Βαπτιστήριο μέσα στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

Είσθε προσκεκλημένοι όλοι και όλες, για να προσευχηθούμε μαζύ και να εκφράσωμε την λατρεία μας και την άπειρη ευγνωμοσύνη μας προς τον άγιο Τριαδικό Θεό, που μας εχάρισε το μεγάλο αυτό δώρο, την αγία μας Λυδία την Φιλιππησία.

Με εγκάρδιες πατρικές ευχές και πασχαλινές ευλογίες,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”

Πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαΐου 2024 οι εκδηλώσεις των ποντιακών σωματείων του Δήμου Καβάλας, υπό τον γενικό τίτλο “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”, επ’ αφορμή της μαύρης επετείου εξόντωσης 353.000 Ελλήνων του Πόντου.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, με κε περιελάμβανε τρισάγιο στη μνήμη των αδικοχαμένων προγόνων μας, στο μνημείο του Ακρίτα του Πόντου, λαμπαδηδρομία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και την παρουσίαση θεατρικών δρώμενων, με αναφορά στα γεγονότα της εν λόγω Γενοκτονίας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en