Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΑΔΕ: Ποιοι ιδιοκτήτες ακινήτων απειλούνται με πρόστιμο 5.000 ευρώ

Στο «στόχαστρο» του φοροελεγκτικού μηχανισμού μπαίνουν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb, καθώς υπάρχουν ενδείξεις για απόκρυψη μεγάλων εισοδημάτων, με διάφορους τρόπους που μετέρχονται οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων ακινήτων.

Το επόμενο διάστημα θα διενεργηθεί μπαράζ ηλεκτρονικών ελέγχων και διασταυρώσεων σε φορολογικές δηλώσεις, αντλώντας στοιχεία από τις πλατφόρμες Airbnb, Booking.com κ.α. Ο συγκεκριμένος κλάδος την τελευταία τουριστική περίοδο, γνώρισε πιένες, καθώς ο τζίρος του προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής τουριστικής δαπάνης.

Έλεγχοι κατά προτεραιότητα

Αρχικά θα ελεγχθούν οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων τύπου Airbnb που δεν έχουν δηλώσει τον Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων όπου γίνονται οι κρατήσεις των ακινήτων ή έχουν δηλώσει λανθασμένα στοιχεία για τα ακίνητά τους. Ενώ, θα ακολουθήσει φορολογικός έλεγχος στα εισοδήματα που έχουν δηλώσει οι ιδιοκτήτες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Η ΑΑΔΕ θα διασταυρώσει τα στοιχεία που αποστέλλουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης με τα εισοδήματα που έχουν εμφανίσει οι φορολογούμενοι στις φορολογικές δηλώσεις και συγκεκριμένα στο έντυπο Ε2.

 

Πρόστιμο 5.000 ευρώ

Στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι τα ακίνητα είτε δεν έχουν δηλωθεί στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» είτε αναρτήθηκαν σε ψηφιακές πλατφόρμες χωρίς εμφανή αναγραφή του Αριθμού Μητρώου Ακινήτου Βραχυχρόνιας Διαμονής ή του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (ΕΣΛ) ή του Μοναδικού Αριθμού Γνωστοποίησης (ΜΑΓ), τότε αποστέλλονται στις ΔΟΥ τα στοιχεία των ακινήτων και των διαχειριστών. Στους παραβάτες θα επιβληθούν έξτρα φόροι και πρόστιμα που φτάνουν τα 5.000 ευρώ.

Η ΑΑΔΕ θα απευθύνει πρώτα σημειώματα στους παραβάτες, προκειμένου να συμμορφωθούν. Όσοι δεν προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις, είτε δηλώνοντας τον ΑΜΑ ή διευθετώντας τυχόν λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία των ακινήτων τους, εκτός από την επιβολή του προστίμου, θα δουν το ακίνητό τους να διαγράφεται από τις ψηφιακές πλατφόρμες στις οποίες έχουν αναρτηθεί προς εκμετάλλευση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΑΔΕ έχει υπογράψει πρωτόκολλο συνεργασίας με τις Airbnb, Booking.com και VRBO του ομίλου της Expedia για τη διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης που τηρείται στον ιστότοπο της Ανεξάρτητης Αρχής.

Αντιδράσεις ιδιοκτητών

Από την άλλη πλευρά, η ΠΟΜΙΔΑ μαζί με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Ελλάδος απέστειλαν επιστολή στον Πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς στην οποία τονίζουν ότι τα μέτρα που προωθούνται για νομοθέτηση κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης οδηγούν όχι σε ρύθμιση αλλά σε πλήρη οικονομικό «στραγγαλισμό» των ιδιοκτητών ακινήτων, των διαχειριστών της, των υπαλλήλων και των οικογενειών τους αλλά και προμηθευτών, επιχειρηματιών, καταστηματαρχών και των τοπικών κοινωνιών της χώρας μας.

Ιδιοκτήτες ακινήτων και εκπρόσωποι των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων ζητούν «να πραγματοποιηθεί διάλογος πριν είναι αργά, για μια ρύθμιση που δεν θα αποβλέπει μονομερώς στα συμφέροντα των ξενοδόχων αλλά στο γενικότερο συμφέρον της χώρας και της κοινωνίας της, ώστε να βγούμε όλοι κερδισμένοι, και πρώτα απ’ όλα ο τουρισμός της χώρας μας».

Σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ:

• Οι περιορισμοί στις διανυκτερεύσεις θα χτυπήσουν το τουριστικό προϊόν της χώρας και θα εξωθήσουν τους επιτυχημένους του χώρου στην παραοικονομία και τη φοροδιαφυγή.

• Το δικαίωμα των δήμων να καθορίζουν ανώτατο ποσοστό κατοικιών για βραχυχρόνια μίσθωση θα μπορούσε να έχει λογική μόνο αν συνυπολογίζονται και οι κενές κατοικίες.

• Το δικαίωμα των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών να αποφασίζουν αν θα επιτρέψουν τη βραχυχρόνια μίσθωση, όταν αυτή δεν απαγορεύεται από τον κανονισμό, θα μεταβάλει τις συνελεύσεις κυριολεκτικά σε «πυγμαχικά ριγκ».

• Τυχόν επιβολή ΦΠΑ θα χτυπήσει το προϊόν.

• Οι δημοτικοί φόροι σε ένα ξεκάθαρο νομικό καθεστώς θα μπορούσαν να είναι δίκαιοι, αφού συζητηθεί το είδος και το ύψος τους.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καραμανλής | «Εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα – Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε εφ’ όλης της ύλης, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Ο κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στα δημόσια έργα, σε αντιστροφή του brain drain, τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αλλά και τις εκλογές και τις παρακολουθήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. έργα, έχουμε συμβασιοποιήσει γύρω στα 4,5 δισ. έργα, πράγμα το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα», και πρόσθεσε:

«Επομένως, μπορεί να διαπιστώσει και ο πιο δύσπιστος ότι δεν μιλάμε για έργα που θα γίνουν, αλλά βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια στο Καστέλι. Βλέπουμε εργοτάξια στον Ε65. Βλέπουμε εργοτάξια στο Πάτρα – Πύργος, όπου είμαστε μπροστά και από τα χρονοδιαγράμματα μας. Και πλέον βλέπουμε να είναι στην τελική ευθεία και το πολύπαθο έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είδαμε και την παράδοση των τριών σταθμών στον Πειραιά».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Δημητρομανωλάκη και Γαβριήλ Σερέτη, τόνισε συνεπώς ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω αυτή τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά».

Σημείωσε μάλιστα πως: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμή, σε απίστευτη ανάπτυξη». Υπενθύμισε ότι: «Πριν από κάποια χρόνια, αυτό που συζητάγαμε ήταν το brain drain, ειδικά σε μηχανικούς. Γιατί η Ελλάδα ας μην ξεχνάμε ότι έχει ένα πολύ σοβαρό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης φύγανε στο εξωτερικό» και πρόσθεσε: «Αυτοί λοιπόν επανέρχονται στην Ελλάδα, γιατί πλέον βρίσκουν καλές δουλειές. Άρα από το brain drain, έχουμε πάει στο brain gain. Και μάλιστα αυτοί που γυρνάνε δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν το κενό και αρκετοί στον τεχνικό κόσμο μας λένε ότι μπορεί να φτάσουμε στο brain import, δηλαδή να εισάγουμε εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο προσωπικό».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία κάνανε το καθήκον τους. Δηλαδή βγάλανε project μεγάλων έργων, ιδιωτικών, δημοσίων, ενεργειακών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Είναι τώρα το μπαλάκι στο τερέν των ελληνικών τεχνικών εταιρειών», επισημαίνοντας ότι το στοίχημα είναι να κατασκευαστούν αυτά τα project από ελληνικές εταιρείες και ελληνικά χέρια.

Καραμανλής: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει πραγματικά σταθεί δίπλα σε αυτούς που χρειαζόταν στήριξη και με την πανδημία και με την ενεργειακή κρίση. Υπενθύμισε ότι συνολικά έχουν διατεθεί για μέτρα στήριξης σχεδόν 60 δισ. ευρώ. Αλλά υπενθύμισε ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε σε κίνδυνο την ελληνική οικονομία και να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό».

Τόνισε επίσης: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αλλά θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει το πιο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μάλιστα από τα φθηνότερα στην Ευρώπη».

Καραμανλής: «Η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης: «Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία έχει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο. Και οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μπορούν να συγκρίνουν τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με την τετραετία της Νέας Δημοκρατίας».

Επισήμανε ότι: «Δυστυχώς – κατά την άποψη μου – για τον τόπο, έχουμε αυτό το πείραμα της απλής αναλογικής την πρώτη Κυριακή, το οποίο είναι δεδομένο ότι πολύ δύσκολα θα βγάλει κάποια Κυβέρνηση συνεργασίας».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε άλλωστε: «Δεν πιστεύω στις Κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρώ δηλαδή ότι με την ελληνική πολιτική κουλτούρα κάθε φορά που έγιναν στην ιστορία της Μεταπολίτευσης συνεργατικά σχήματα κυβερνητικά, μάλλον δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα παρά έδωσαν λύσεις. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Πιστεύω στις αυτοδύναμες Κυβερνήσεις, πιστεύω ότι αυτό είναι εφικτό τη δεύτερη Κυριακή. Διαβάζουμε με προσοχή τις έρευνες και θεωρούμε ότι είναι ένας στόχος εφικτός. Αλλά ξέρετε, ωραία είναι αυτή η συζήτηση, στο τέλος όμως ο κυρίαρχος λαός είναι αυτός που θα δώσει τις λύσεις. Οπότε κοντός ψαλμός αλληλούια».

Καραμανλής: «Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Η Αττική Οδός ήταν μία από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, που έγιναν το 1996. Κατά την άποψη μου, εξαιρετικά προβληματική σύμβαση παραχώρησης, που μάλλον διασφάλιζε περισσότερο τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, παρά του Δημοσίου». Σημείωσε ότι καθώς η παραχώρηση λήγει, ήδη έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση να προχωρήσει μέσα στο 2024.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε μάλιστα ότι: «Θα δείτε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένα funds, το οποίο επιδιώκουμε και θέλουμε», εξηγώντας ότι αυτό αναμένεται διότι η νέα σύμβαση παραχώρησης αφορά την Αττική Οδό χωρίς τις επεκτάσεις, άρα χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο.

«Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού, όπως να σας θυμίσω ότι εντυπωσιάστηκε όλη η αγορά από το τίμημα της Εγνατίας Οδού, που άγγιξε το 1,5 δισ. Που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις παραχωρήσεις», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η προσέλκυση και ξένων επενδυτών, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, ώστε η Ελλάδα να πετύχει το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ. «Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στις μετακινήσεις και θα κάνει πιο προσιτό το δρόμο», τόνισε.

Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο του θεσμού του Open House άνοιξαν το περασμένοι Σαββατοκύριακο οι πύλες του Μετρό για να δουν όλοι οι Θεσσαλονικείς σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. «Βρίσκεται στη φάση της τελικής ευθείας. Βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Κλείσαμε όλα τα ζητήματα, που είχαν διχάσει την πόλη για αρκετά χρόνια και ο στόχος που έχουμε βάλει είναι το Μετρό να είναι ολοκληρωμένο τέλος του 2023», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραμανλής: «Ποιος επωφελείται από την πολιτική αστάθεια;»

Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση είπαν πως πρέπει να βγουν όλα στο φως, αναγνώρισαν πως ήταν λάθος η νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, και προχωρούν και σε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστούν και τα κακόβουλα λογισμικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη συνέχεια υπήρξε ένα μπαράζ επιθέσεων από εφημερίδες και μέσα φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δημοσίευση λιστών, χωρίς όμως το παραμικρό στοιχείο.

«Από όλη αυτή την πολιτική αστάθεια τελικά ποιος επωφελείται; Είναι ένα ρητορικό ερώτημα αυτό. Σε μία εποχή, σε μία ιστορική συγκυρία, που είναι εξαιρετικά τεταμένες οι σχέσεις με τη γείτονα, ποιος θα επωφεληθεί εάν υπάρξει μία πολιτική αναστάτωση, ακυβερνησία και αναταραχή σε αυτή τη χώρα;», διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, καταγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ένα πολιτικό σκηνικό εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά επικίνδυνο. Προέβλεψε όμως ότι: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες δεν θα τους ακολουθήσουν».

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε πολύ σοβαρό το θέμα των παρακολουθήσεων. Εκτίμησε όμως ότι αυτό που απασχολεί κυρίως το μέσο Έλληνα και τη μέση Ελληνίδα, είναι η επόμενη ημέρα, πως θα πληρώσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και πως θα βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητο τους. «Και αυτό που θα πρέπει να αποφασίσουμε και εμείς και όλοι που θα κληθούμε σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, να πάμε στην κάλπη, είναι τελικά ποιος θέλουμε να μας κυβερνήσει και που θέλουμε να πάει η χώρα. Μπροστά ή πίσω;», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι πολίτες αγκάλισαν το χριστουγεννιάτικο μπαζάρ του συλλόγου Εθελοντών Κατά του Καρκίνου Ν. Καβάλας

Ο σύλλογος Εθελοντών Κατά του Καρκίνου Ν. Καβάλας πραγματοποίησε το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου του χριστουγεννιάτικο του bazaar στο ισόγειο του εμπορικού κέντρου, με τους πολίτες της Καβάλας να αγκαλιάζουν αυτή τους την προσπάθεια και να στηρίζουν τον σύλλογο.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

32η εθελοντική αιμοδοσία του συλλόγου εθελοντών αιμοδοτών του Επιμελητηρίου Καβαλας

Ο σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών του επιμελητηρίου Καβάλας πραγματοποίησε το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου, την 32η εθελοντική αιμοδοσία του στο επιμελητήριο της Καβάλας όπου η συμμετοχή του κόσμου ήταν αρκετά ικανοποιητική.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖΑ

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: