Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έξυπνο αεροπορικό κοντέινερ made in Greece

Το καινοτόμο σύστημα της ελληνικής AMS υιοθετήθηκε από την Ε.Ε. – Συζητήσεις με Airbus για την ανάπτυξή του

Η ελληνική εταιρεία Aerospace Management & Support (AMS) είναι αυτή που επιλέχθηκε από την επιτροπή του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Clean Sky για την ανάπτυξη των αεροπορικών εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς, με στόχο την εξοικονόμηση βάρους και επομένως και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις πτήσεις, αλλά και τη μετάβαση των αεροπορικών φορτίων στην ψηφιακή εποχή. Μάλιστα η ελληνική εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την Airbus, με στόχο την υιοθέτηση του πρότυπου εμπορευματοκιβωτίου που ανέπτυξε και το οποίο επέλεξε μεταξύ δεκάδων συνυποψήφιων από ολόκληρη την Ευρώπη ως το βασικό τμήμα για αυτή την υπηρεσία της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας αεροσκαφών. Το ελληνικό κοντέινερ υπόσχεται να εξοικονομήσει τουλάχιστον 200 κιλά βάρος ανά μονάδα.

Το «έξυπνο» εμπορευματοκιβώτιο είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και έχει ενσωματωμένες λειτουργίες για ασφάλιση, αυτόνομη κίνηση, ανίχνευση και καταστολή πυρκαγιάς – καπνού, αλλά και δυνατότητες ασύρματης παρακολούθησης και επικοινωνίας. Εάν αναλογιστεί κανείς πως υπάρχουν αυτή τη στιγμή παγκοσμίως περί τα 700 εκατομμύρια τέτοια κοντέινερ γίνεται ευκολότερα αντιληπτή η σημασία της επιλογής μιας ελληνικής εταιρείας σε αυτόν τον τομέα, αλλά και η εμπορική σημασία της. Πρόκειται για 700 εκατομμύρια κοντέινερ τα περισσότερα εκ των οποίων σήμερα δεν διαθέτουν δυνατότητα απομακρυσμένου ηλεκτρονικού εντοπισμού από την κάθε ιδιοκτήτρια αεροπορική, αφού εναλλάσσονται στα αεροδρόμια ανά τον πλανήτη, δημιουργώντας μια χαοτική κατάσταση. Ο λόγος για τα μεγάλα αλουμινένια συνήθως κουτιά, που είναι συχνά ορατά από τα φινιστρίνια των επιβατών όταν φορτώνονται με τις ειδικές πλατφόρμες στο αεροσκάφος πριν από την απογείωση. Αλλα περιέχουν αποσκευές, άλλα τα προϊόντα της τροφοδοσίας και άλλα φορτία εμπορευματικών μεταφορών. Κοντέινερ λίγο μεγαλύτερου μεγέθους χρησιμοποιούνται όμως και από τα αεροπλάνα κάργκο των αεροπορικών εταιρειών που μεταφέρουν μόνο εμπορεύματα και τα οποία επίσης μπορούν να αντικατασταθούν από το ελληνικό μοντέλο.

Για να φορτωθούν, εκφορτωθούν και ασφαλιστούν στην άτρακτο όλα αυτά τα κιβώτια, τα αεροπλάνα είναι εφοδιασμένα με μηχανισμούς εφέλκυσης και αγκίστρωσης, οι οποίοι προσθέτουν σημαντικό βάρος. Βάρος που απαιτεί πρόσθετη ισχύ, η παραγωγή της οποίας αποβάλλει ακόμα περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η ελληνική κοινοπραξία ανέπτυξε έτσι και ρομποτική πλατφόρμα η οποία μπορεί να φορτώσει και κατόπιν να αποσυρθεί από το αεροσκάφος, ενώ το κοντέινερ φέρει το ίδιο πολύ ελαφρύτερο μηχανισμό αγκίστρωσης, καθιστώντας άχρηστο τον σχετικό εξοπλισμό και εξοικονομώντας περαιτέρω βάρος. Τα νέα αυτά κοντέινερ και το σύστημα φορτοεκφόρτωσης δεν θα χρησιμοποιούνται μόνο από τα καινούργια αεροσκάφη στο μέλλον αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τον υπάρχοντα στόλο με τις κατάλληλες τροποποιήσεις (retrofit) . Διαδικασία που επιταχύνει την προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η AMS, επικεφαλής και βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο μηχανικός Ηλίας Κόκκοτας, έχει έδρα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, στα παλιά γραφεία της γερμανικής Hochtief. Είναι ο leader και συντονιστής του προγράμματος Intelligent Lightweight Composite Aircraft Container, ή Intellicont όπως ονομάζονται τα εν λόγω εμπορευματοκιβώτια που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα και βρίσκονται κάτω από το πάτωμα των επιβατών. Στο project συνεργάστηκαν επίσης η Avionics Greece, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η Prisma Electronics Ελλάς και άλλοι διεθνείς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και η ισπανική εταιρεία Acciona Construccion, η οποία αναμένεται να συμμετέχει και στη μαζική κατασκευή τους.

Το πρωτότυπο «έξυπνο» κοντέινερ παραδόθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο 2021 στην επιτροπή του ευρωπαϊκού προγράμματος Clean Sky, Intellicont, για την υλοποίησή του από την Airbus στις εγκαταστάσεις της στο Αμβούργο και συγκεκριμένα στο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας ZAL (Hambourgs Zentrum fur Angewandte Luftfahrtforschung) κατά τη διάρκεια επίδειξης της ορθής λειτουργίας και των δυνατοτήτων του, εξηγεί ο Ηλίας Κόκκοτας. Η κοινή επιχείρηση Clean Sky είναι μια σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αεροναυπηγικής που συντονίζει και χρηματοδοτεί ερευνητικές δραστηριότητες για να παραδώσει σημαντικά πιο ήσυχα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη. Η AMS και οι συνεργάτες της εργάστηκαν τέσσερα χρόνια για την ανάπτυξη του καινοτόμου αυτού συστήματος που θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και θα επιταχύνει σημαντικά τους χρόνους φορτοεκφόρτωσης και εν τέλει εξυπηρέτησης επιβατών και εργαζομένων στις αερομεταφορές. Οπως εξηγεί ο Ηλίας Κόκκοτας στην «Κ», το κόστος του project έφτασε τα 4 εκατομμύρια ευρώ, με ένα σημαντικό μέρος να προέρχεται από κοινοτική χρηματοδότηση.

Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος Intellicont ήταν η ανάπτυξη, κατασκευή και επικύρωση ενός έξυπνου ελαφρού εμπορευματοκιβωτίου αεροσκαφών με ενσωματωμένες λειτουργίες συγκράτησης, μεταφοράς, καταστολής πυρκαγιάς και καπνού, με δυνατότητες ανίχνευσης και ασύρματης παρακολούθησης. Η καινοτόμος ιδέα και προσέγγιση περιέλαβε την ανάπτυξη ενός ως επί το πλείστον σύνθετου κοντέινερ με βελτιωμένες δομικές δυνατότητες και λειτουργίες. Κατασκευασμένο κυρίως από σύνθετα υλικά (composites), αλουμίνιο και χάλυβα και βάρος 90 κιλά, η ομάδα κατάφερε, όπως προαναφέρθηκε, να αφαιρέσει συνολικά έως και 200 κιλά ανά εμπορευματοκιβώτιο. Διαθέτει αισθητήρες χαμηλού κόστους και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας για την παρακολούθηση της κατάστασής του (ταυτότητα, τοποθεσία, κατάσταση ασφάλισης) καθώς και την ανίχνευση κρίσιμων συμβάντων (πυρκαγιάς – καπνού, χτυπήματος, κακής χρήσης).

Πηγη: kathimerini.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en