Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Χρυσά» τα τηλεφωνήματα στο Δημόσιο

Κάθε χρόνο οι κλήσεις κοστίζουν 285 εκατομμύρια ευρώ…

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσες είναι οι τηλεφωνικές συνδέσεις του Δημοσίου; Και πόσα «πληρώνουμε» γι’ αυτές, κάθε χρόνο, μέσω του προϋπολογισμού; Στην κυβέρνηση το αναρωτήθηκαν και αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα για να δοθεί μια απάντηση αναφέρει δημοσίευμα της «Καθημερινής».

Έτσι, προχωρούν στην ηλεκτρονική καταγραφή όλων των τηλεφωνικών συνδέσεων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου – από τα τηλέφωνα του Μεγάρου Μαξίμου μέχρι τη σύνδεση στο τελευταίο ΚΕΠ της επικράτειας. Το έργο αναλαμβάνει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Μαΐου και αν επιτύχει θα δοθεί συνέχεια με άλλες δημόσιες δαπάνες όπως είναι τα ταξίδια, τα ενοίκια μέχρι και οι λογαριασμοί του… ηλεκτρικού.

Αυτή τη στιγμή, δεν είναι καν γνωστός ο αριθμός των τηλεφωνικών συνδέσεων που έχουν «χρεωθεί» στις δημόσιες υπηρεσίες, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρόσφατη έρευνα ανεβάζει τη δημόσια τηλεπικοινωνιακή δαπάνη στο ιλιγγιώδες επίπεδο των 285 εκατ. ευρώ. Στον τακτικό προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό της τάξεως των 125 εκατ. μόνο για τους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης, ενώ εκτιμάται ότι δαπανώνται επιπλέον 10 εκατ. εκτός τακτικού προϋπολογισμού. Για τους δήμους, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τους υπόλοιπους φορείς της γενικής κυβέρνησης (συνολικά υπερβαίνουν τις 30.000) η δαπάνη εκτιμάται ότι φτάνει στα 150 εκατ. ευρώ. Το αν τα ευρήματα της έρευνας και οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν και σε ποιο βαθμό, θα φανεί έως το τέλος Ιουλίου, καθώς μέχρι τότε η ΓΓΠΣ προγραμματίζει να έχει ολοκληρώσει την πρώτη «απογραφή».

Ηδη, την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ σχετική απόφαση, βάσει της οποίας όλοι οι φορείς του Δημοσίου θα πρέπει μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να συμπληρώσουν σε ηλεκτρονική βάση ποιους τηλεφωνικούς αριθμούς χρησιμοποιούν, ενώ οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα πρέπει να αναγράψουν τα ποσά που εισπράττουν για κάθε σύνδεση. Αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας, στον οποίο απευθύνθηκε η «Κ», δεν αποκλείει να προκύψουν εντυπωσιακά ευρήματα τόσο για το πόσο «φουσκωμένοι» θα εμφανιστούν ορισμένοι λογαριασμοί όσο και για το ποιοι (και πώς) κάνουν χρήση «κρατικών» κινητών τηλεφώνων.

Βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης, οι καταχωρίσεις των στοιχείων θα γίνονται στο σύστημα ΕΣΥΠ (Ενιαίο Σύστημα Πληρωμών) το οποίο προγραμματίζεται να λειτουργήσει παραγωγικά από την 1η Μαΐου. Μέσα σε τρεις μήνες –δηλαδή μέχρι τέλος Ιουλίου– όλοι οι φορείς του Δημοσίου οφείλουν να εγγραφούν στο «μητρώο φορέων του Δημοσίου», που θα τηρείται στο ΕΣΥΠ. Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρχει για τους αριθμούς που έχουν χαρακτηριστεί «απόρρητοι» καθώς μπαίνουν και θέματα εθνικής ασφάλειας. Στο σύστημα θα δηλώνονται:

1. Οι οικονομικές απαιτήσεις των εταιρειών, όπως αποτυπώνονται στους λογαριασμούς.

2. Τα πάγια κόστη και τα στοιχεία κλήσεων ανά προορισμό (αστικά, υπεραστικά, κινητά κ.λπ). «Θα μπορούμε με ευκολία να εντοπίσουμε υπερχρέωση του Δημοσίου για διεθνείς κλήσεις ή τηλεφωνήματα σε αριθμούς τύπου 090» υποστηρίζει ο ίδιος παράγοντας. Στη βάση δεδομένων, η καταχώριση των λογαριασμών θα γίνεται ανά σύνδεση έτσι ώστε να φαίνονται οι χρεώσεις για κάθε σταθερό ή κινητό ξεχωριστά.

Και βεβαίωση

Οι φορείς του Δημοσίου θα έχουν το δικαίωμα να βλέπουν «τι και πόσα» τους έχουν χρεώσει προκειμένου να αποδέχονται ή να απορρίπτουν τα τιμολόγια του παρόχου. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται εντός τριών ημερών. Με την αποδοχή του παραστατικού θα εκδίδεται βεβαίωση καταχώρισης της δαπάνης στο σύστημα και αποδοχής της χρέωσης από τον φορέα. Η συγκεκριμένη βεβαίωση θα θεωρείται απαραίτητο πιστοποιητικό για την εξασφάλιση της νόμιμης καταβολής της δαπάνης: «Χωρίς αυτή τη βεβαίωση, ο πάροχος δεν θα πληρώνεται» αναφέρει στέλεχος που γνωρίζει τις λεπτομέρειες του έργου.

Πρόσβαση στην πληροφορία για την τηλεπικοινωνιακή δαπάνη του υπουργείου θα έχει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ενώ προβλέπεται δημοσίευση των πληροφοριών μέσω του opengov.gr. H αναλυτική καταγραφή των τηλεπικοινωνιακών δαπανών θα χρησιμεύσει και ως διαπραγματευτικό όπλο στα χέρια του Δημοσίου προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. «Μπορούμε να επιτύχουμε εξοικονόμηση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ καθώς, σε χιλιάδες περιπτώσεις, το Δημόσιο χρεώνεται με τιμές που κυμαίνονται κοντά σε αυτές της λιανικής».

«Σύζευξις ΙΙ» και στα κτίρια

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν στην «Κ» ότι η προκήρυξη του έργου, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου υπερβαίνει τα 600 εκατ. ευρώ, είναι πλέον θέμα εβδομάδων. Το «Σύζευξις ΙΙ» προβλέπει τη διασύνδεση σε ένα δίκτυο και των περίπου 34.000 κτιρίων του Δημοσίου: από νοσοκομεία, εφορίες, εκπαιδευτικά ιδρύματα και ασφαλιστικούς φορείς, έως δήμους και υπουργεία.

Μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού (περίπου 170 εκατομμύρια ευρώ) προέρχονται από κοινοτική χρηματοδότηση και αφορούν το κατασκευαστικό κομμάτι, καθώς θα πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές για τη διασύνδεση των κτιρίων. Το υπόλοιπο ποσό αφορά το λειτουργικό κόστος και θα καλυφθεί με εθνικούς πόρους καθώς αποτελεί το ποσό που επιβαρύνει το Δημόσιο για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών του αναγκών.

Για την προώθηση του έργου, η χώρα θα χωριστεί σε ζώνες και οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα κληθούν να διεκδικήσουν –μέσω μειοδοτικής διαδικασίας– την παροχή υπηρεσιών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Η διάρκεια της σύμβασης που θα κληθούν να υπογράψουν θα είναι τριετής.

Ανάλογα με την εξέλιξη του διαγωνισμού και τις τιμές που θα επιτευχθούν, το Δημόσιο εκτιμάται ότι μπορεί να περιορίσει τη συνολική ετήσια δαπάνη ακόμη και κατά 130-150 εκατομμύρια ευρώ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Διαδικτυακή απάτη – μαμούθ | Παραμένει ενεργό ένα στα 3 ψεύτικα e-shops με έδρα την Κίνα

Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει η διαδικτυακή απάτη – μαμούθ με «πλοκάμια» σε όλο τον κόσμο, και θύματα περισσότερους από 800.000  καταναλωτές. Με ψεύτικο δίκτυο 76.000 e-shop με έδρα την Κίνα, το οποίο διαφήμιζε προϊόντα επώνυμων οίκων μόδας σε έκπτωση, επιτήδειοι απέσπασαν στοιχεία καρτών και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Παρά την αποκάλυψη της απάτης, περισσότερα από 22.500 ψεύτικα eshop εξακολουθούν να λειτουργούν

Την ίδια ώρα, 476.000 από τα θύματα έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.

Δεν έχει εκλείψει ο κίνδυνος

Ο κίνδυνος μάλιστα δεν έχει εκλείψει αφού αν και πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», το ένα τρίτο από αυτά δηλαδή περισσότερα από 22.500 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Κάτι που επισήμανε, μιλώντας στο MEGA, ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου. «Συνδέεται με το dark web και με εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πιστωτική κάρτα και προτιμούμε μόνο ελληνικά καταστήματα όπου μπορούμε να ζητήσουμε πίσω τα χρήματά μας», τόνισε.

«Μπορεί να τραβήξει το ημερήσιο όριο εάν βάλουμε τη χρεωστική. Υπάρχουν ακόμα πολλές ενεργές σελίδες. Πρέπει οι τράπεζες να βγάλουν ασφαλιστικό προϊόν, το οποίο να έχει δικλείδες ασφαλείας και όταν κάποιος πάει να αγοράσει να μην τον αφήνει να κάνει συναλλαγή. Επίσης, πρέπει να ασφαλίσουν την κακή συναλλαγή», υπογράμμισε και ο Νίκος Βασιλάκος, ειδικός κυβερνοασφάλειας.

Η Κωνσταντία Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΛ.ΑΣ, σχολίασε από την πλευρά της πως «πλέον, πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα ‘’περίεργο’’ κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει τη συναλλαγή αλλά δεν το κάνουν. Θα πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands».

Η αποκαλυπτική έρευνα

Το δίκτυο, όπως έχει γράψει το in, «ξεσκέπασε» η Security Research Labs (SR Labs), μια γερμανική συμβουλευτική εταιρεία κυβερνοασφάλειας, η οποία απέκτησε αρκετά gigabytes δεδομένων και τα μοιράστηκε με την Die Zeit. H έρευνα των εφημερίδων Guardian, Die Zeit και Le Monde, ανέδειξε το πώς λειτουργούσε αυτό που το βρετανικό Chartered Trading Standards Institute περιέγραψε ως μια από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους της.

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων τα πρώτα ψεύτικα καταστήματα του δικτύου φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν το 2015. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχουν διεκπεραιωθεί περισσότερες από 1 εκατομμύριο «παραγγελίες».

Μια βασική ομάδα προγραμματιστών φαίνεται να έχει δημιουργήσει ένα σύστημα για την ημι-αυτόματη δημιουργία και εκκίνηση ιστότοπων, επιτρέποντας την ταχεία ανάπτυξη. Αυτός ο πυρήνας φαίνεται να έχει λειτουργήσει ορισμένα καταστήματα ο ίδιος, αλλά να έχει επιτρέψει και σε άλλες ομάδες να χρησιμοποιούν το σύστημα. Τα αρχεία καταγραφής δείχνουν ότι τουλάχιστον 210 χρήστες έχουν πρόσβαση στο σύστημα από το 2015.

Λειτουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα, οι προγραμματιστές δημιούργησαν δεκάδες χιλιάδες ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα που προσέφεραν εκπτωτικά προϊόντα εταιρειών όπως Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και από πολλές άλλες premium μάρκες.

Δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες, από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, οι ιστότοποι φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές να δώσουν τα χρήματά τους και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Ωστόσο, οι ιστότοποι δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που ισχυρίζονται ότι πωλούν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές που μίλησαν για την εμπειρία τους δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν.

Ήθελαν τα προσωπικά δεδομένα

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πολλοί που προσπάθησαν να ψωνίσουν δεν έχασαν ποτέ χρήματα. Είτε η τράπεζά τους μπλόκαρε την πληρωμή, είτε το ίδιο το ψεύτικο κατάστημα δεν την επεξεργάστηκε.

Ωστόσο, τα θύματα έχουν ένα κοινό: παρέδωσαν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Ο Σάιμον Μίλερ, διευθυντής πολιτικής και επικοινωνίας της Stop Scams UK, δήλωσε: «Τα δεδομένα μπορεί να είναι πιο πολύτιμα από τις πωλήσεις. Αν μαζεύετε τα στοιχεία της κάρτας κάποιου, τα δεδομένα αυτά είναι ανεκτίμητα στη συνέχεια για μια κατάληψη τραπεζικού λογαριασμού».

Η SR Labs, η οποία συνεργάζεται με εταιρείες για την προστασία των συστημάτων τους από κυβερνοεπιθέσεις, πιστεύει ότι η απάτη λειτουργεί σε δύο επίπεδα. Πρώτον, τη συγκομιδή πιστωτικών καρτών, κατά την οποία οι ψεύτικες πύλες πληρωμών συλλέγουν τα δεδομένα αλλά δεν παίρνουν χρήματα.

Δεύτερον, την ψεύτικη πώληση, όπου οι εγκληματίες παίρνουν χρήματα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι το δίκτυο έπαιρνε πληρωμές που επεξεργάζονταν μέσω PayPal, Stripe και άλλων υπηρεσιών πληρωμών και σε ορισμένες περιπτώσεις απευθείας από χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες.

in.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Η ψηφιακή κάρτα και τα… παραθυράκια της

Ιδιαιτέρως προβληματική χαρακτηρίζεται η χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας, ειδικά στον κλάδο του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, όπου και εφαρμόζεται σε πιλοτικό επίπεδο, με εργαζομένους να καταγγέλλουν καταστρατήγηση της τήρησης του μέτρου από τις επιχειρήσεις, οι οποίες ανακαλύπτουν διαρκώς νέα «παραθυράκια». Σημειώνεται πως η πιλοτική περίοδος για το μέτρο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, σε ό,τι αφορά τους κλάδους της βιομηχανίας και του εμπορίου, λήγει την 1η Ιουλίου.

Από εκεί και πέρα, για κάθε απόκλιση του καταγεγραμμένου χρόνου εργασίας από τον πραγματικό χρόνο εργασίας επιβάλλεται πρόστιμο 3.000 ευρώ και αν, μάλιστα, ο εργοδότης παρεμποδίσει τη διασταύρωση του πραγματικού χρόνου εργασίας εξαλείφοντας τα στοιχεία, το πρόστιμο ανέρχεται στα 4.000 ευρώ. Τέλος, στις περιπτώσεις που δεν ενεργοποιείται η ψηφιακή κάρτα εργασίας το πρόστιμο μπορεί να ανέλθει στα 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο. Οσον αφορά τους κλάδους των τραπεζών και των σουπερμάρκετ, η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας έχει ξεκινήσει από 1ης Ιουλίου 2022.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ», πηγές του υπουργείου Εργασίας επισημαίνουν πως στόχος της κυβέρνησης είναι η επέκταση του μέτρου σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας, με μεθοδικό και στοχευμένο τρόπο που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε κλάδου, ενώ προσθέτουν πως μέχρι στιγμής η εφαρμογή «πάει καλά» και σύντομα θα ανακοινωθούν αναλυτικά στοιχεία. Οπως λένε, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εργαλείο και πάνω από 3.500 εργαζόμενοι έχουν πάρει πίσω τα δεδουλευμένα τους, ακριβώς επειδή έχουν γίνει οι σχετικοί έλεγχοι.

Οι καταγγελίες εργαζομένων

Οι καταγγελίες που έχουν καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα είναι ενδεικτικές των αρρυθμιών που έχουν ήδη αναδειχθεί. Για παράδειγμα, εργαζόμενοι που δουλεύουν για λογαριασμό τρίτων εταιρειών (shop in a shop) σε καταστήματα καλλυντικών, εμπορικών κέντρων, spa, κέντρων αισθητικής κ.λπ. δεν χτυπάνε ψηφιακή κάρτα εργασίας, καθώς οι εργοδότες τους δεν τους παρέχουν τα απαιτούμενα tablet με τη σχετική εφαρμογή. Την ίδια ώρα, φαίνεται να υπάρχουν εταιρείες σουπερμάρκετ, logistics και πολυκαταστημάτων, που δεν παρέχουν τη δυνατότητα εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας στο προσωπικό εργολάβων που απασχολούν στις αποθήκες τους παράλληλα με το «εσωτερικό» προσωπικό.

Οι καταγγελίες, όμως, πηγαίνουν και ένα βήμα παραπέρα, κάνοντας λόγο για περιπτώσεις εργαζομένων που πιάνουν δουλειά στις 5 π.μ. και έχουν λάβει οδηγίες να χτυπάνε την κάρτα τους στις 6 π.μ. Δηλαδή, προσπαθούν να ξεγελάσουν το σύστημα «Εργάνη» για τη μία ώρα της νυκτερινής απασχόλησης, που πληρώνεται επιπλέον. Στο ίδιο πλαίσιο, εταιρείες security που αναλαμβάνουν εργολαβίες 24ωρων επταήμερων φυλάξεων εγκαταστάσεων και κτιρίων του Δημοσίου και φορέων αυτού συνεχίζουν να εφαρμόζουν 12ωρη απασχόληση, με την ψηφιακή κάρτα των εργαζομένων να είναι μονίμως «χτυπημένη» σε οκτάωρες βάρδιες καθημερινές και όχι Κυριακές και αργίες και πάντα σε ημερήσια βάρδια.

Σε ωρομίσθιους εργαζομένους, εξάλλου, επισημαίνεται ότι δεν πρέπει να ξεχνούν να χτυπήσουν την κάρτα τους στο τετράωρο, παρά το γεγονός ότι συνεχίζουν την εργασία τους μέχρι οκτάωρο, ενώ σε υπαλλήλους ηλεκτρονικών παραγγελιών δόθηκε η εντολή να χτυπάνε την κάρτα τους, ανεξάρτητα αν έχουν τελειώσει την παραγγελία τους ή όχι, και να συνεχίζουν την εργασία τους κανονικά. Τέλος, καταγγελίες αναφέρουν πως υπήρξαν «καλέσματα» σε εργασία για υπαλλήλους που είχαν ρεπό, δίνοντάς τους την οδηγία να μη χτυπήσουν κάρτα, ενώ σε τράπεζες έχει ζητηθεί από εργαζομένους να χτυπούν την κάρτα στη λήξη του ωραρίου και να παραμένουν, πραγματοποιώντας εργασίες «εκτός συστήματος».

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Χαλάζι προκάλεσε καταστροφές σε καλλιέργειες στο Παγγαίο – Μεγάλη η ζημιά στο βερίκοκο

Έντονη κακοκαιρία με χαλάζι έπληξε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής περιοχές του Δήμου Παγγαίου προκαλώντας πολλές ζημιές σε καλλιέργειες.

Πιο συγκεκριμένα η καταστροφή κυρίως στα βερίκοκα είναι πολύ μεγάλη ενώ σημαντικές είναι και οι καταστροφές σε αμπελώνες.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en