Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ώρα σινεμά | Το πρόγραμμα στις «Νύχτες Πρεμιέρας»

Με ένα δυναμικό πρόγραμμα, πλούσιο σε αφιερώματα και με μια επιλογή από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, το 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-«Νύχτες Πρεμιέρας» έρχεται μετεκλογικά για να συστήσει στο ελληνικό κοινό μέσα από τα δέκα διαφορετικά τμήματά του, τους μεγάλους σκηνοθέτες και τις σύγχρονες τάσεις του σινεμά, τόσο μέσα από την μυθοπλαστία όσο και από την τεκμηρίωση.

Η «Νιότη» («Youth») του Πάολο Σορεντίνο -που διεκδίκησε το φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες- θ’ ανοίξει στις 23 Σεπτεμβρίου τις φετινές «Νύχτες Πρεμιέρας» οι οποίες θα πραγματοποιηθούν έως τις 4 Οκτωβρίου στις αίθουσες Δαναός 1&2, Odeon Opera 1&2, Ιντεάλ, στη Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στη Τεχνόπολη Δ.Α.-INNOVATHENS.

«Δεν κάναμε περικοπές στις ταινίες», ξεκαθάρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης στη σημερινή παρουσίαση του προγράμματος που περιλαμβάνει 239 ταινίες (όπως και πέρυσι) από κάθε γωνιά του κόσμου (από τις οποίες 102 ελληνικές -μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους).

Ντοκιμαντέρ, ελληνικές πρεμιέρες και δώδεκα ξένες ταινίες στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα

Από τις ιδιαίτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης είναι το αφιέρωμα στην ιστορική τηλεοπτική εκπομπή «Παρασκήνιο» -θα προβληθούν 20 επεισόδια και θα απονεμηθούν τιμητικά βραβεία στους δημιουργούς της, Λάκη Παπαστάθη και Τάκη Χατζόπουλο. Από το πρόγραμμα δεν θα λείψουν και ειδικά αφιερώματα στους Νίκολας Ρεγκ, Σίρλεϊ Κλαρκ και Έιταν Φοξ. Ξεχωριστή θέση κατέχει και η μαραθώνια προβολή διάρκειας 9 ωρών του ντοκιμαντέρ «Shoah» του Κλοντ Λανζμάν με τις μαρτυρίες από επιζώντες του Ολοκαυτώματος. Στις εκπλήξεις της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται και το προκλητικό «Love» του Γκασπάρ Νοέ, το οποίο θα προβληθεί σε ειδική προβολή (22/9) πριν από την έναρξη του φεστιβάλ, παρουσία του σκηνοθέτη.

Μία από τις ενότητες του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας είναι και η «Ευρώπη, έτος μηδέν» με ταινίες που δείχνουν τη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα στη σύγχρονη Ευρώπη. Ανάμεσά τους και ο Χρυσός Φοίνικας του 68ου Φεστιβάλ Καννών, το «Dheepan» του Ζακ Οντιάρ (που στρέφει το βλέμμα σε μια ιστορία επιβίωσης μεταναστών από τη Σρι Λάνκα στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού), ταινία λήξης του Φεστιβάλ.

Ακόμη, μία σημαντική πρωτοβουλία, είναι ότι οι «Νύχτες Πρεμιέρας» γίνονται φέτος προσβάσιμες σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Οι περισσότερες ελληνικές ταινίες θα προβληθούν με ελληνικούς υπότιτλους για κωφούς και βαρύκοους, ενώ ο Παντελής Βούλγαρης παραχώρησε τη «Μικρά Αγγλία» για μία ειδική προβολή που θα επιτρέπει την καθολική πρόσβαση. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Φεστιβάλ με την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία, η ταινία θα προβληθεί με ακουστική περιγραφή για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Στα εικαστικά του Φεστιβάλ με γενικό τίτλο «Moving Future» ο Δημήτρης Αλειθηνός, επιλέγει να παρουσιάσει μία σειρά έργων (11 ταινίες μεσαίου και μικρού μήκους) που θα δείχνουν την ώσμωση των τεχνών. Παράλληλα, η Μπιενάλε της Αθήνας -η οποία φέτος θα έχει τίτλο «Ομόνοια»- θα παρουσιάσει το κινηματογραφικό πρότζεκτ «Κατάληψη, Αντίσταση, Παραγωγή» σε σκηνοθεσία και παραγωγή των Ντάριο Αζελίνι και Όλιβερ Ρέσλερ. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη Ντοκουμέντα (τη μεγαλύτερη έκθεση εικαστικών στο κόσμο) το Φεστιβάλ θα προβάλλει, παρουσία του καλλιτεχνικού διευθυντή της Άνταμ Τσίμτσικ, ένα σπάνιο ντοκιμαντέρ για τη «Documenta 4» του 1968 σε σκηνοθεσία του Τζεφ Κορνέλις.

Τέλος, με αφορμή τη λέξη που κάθε χρόνο κρύβεται στην αφίσα του Φεστιβάλ και φέτος είναι «το μυστικό», η εικαστικός Κλειώ Γκιζελή πραγματοποιεί εικαστική παρέμβαση με κατασκευές εμπνευσμένες από το «Κινητοσκόπιο» του Τόμας Έντισον, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες και στις 4 αίθουσες των προβολών καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Μέσα από ένα «ματάκι» -που παραπέμπει σε κλειδαρότρυπα- ο θεατής θα ανακαλύπτει το μυστικό που κρύβουν. Παράλληλα, η κ. Γκιζελή θα εκθέσει στην Ταινιοθήκη πέντε μικροεγκαταστάσεις που συνδυάζουν μικρογλυπτική με ήχο, φως, animation και κίνηση και αφηγούνται καθημερινές στιγμές φανταστικών χαρακτήρων.

Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

Δώδεκα ταινίες συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα και θα μπουν στην κρίση της επιτροπής νέων που θα απονείμει τη φετινή Χρυσή Αθηνά αλλά και τα υπόλοιπα μεγάλα βραβεία του Φεστιβάλ. Αυτές είναι το «Sleeping Giant» του Άντριου Σιβιντίνο από τον Καναδά που συμμετείχε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών, το βραβευμένο για τη σκηνοθεσία του στο Φεστιβάλ του Σάντανς «The Summer of Sangaile» της Αλαντέ Καβαϊτέ από τη Λιθουανία, το «How to Win at Checkers (Every Time)» του Τζος Κιμ, το «You’re Ugly Too» του Μαρκ Νούναν από την Ιρλανδία, το «Degrade» από την Παλαιστίνη των Αράμπ και Τάρζαν Νάσερ, το «Im Labyrinth des Schweigens» του Τζούλιο Ρικιαρέλι από τη Γερμανία, το υβριδικό sci-fi ντοκιμαντέρ «Above and Below» του Νίκολας Στάινερ, το «El Incendio» του Χουάν Σνίτμαν από την Αργεντινή, το «Songs my Brother Taught Me» της Κλοέ Ζάο από το Φεστιβάλ του Σάντανς, το «Bridgend» του Γιέπε Ρόντε από τη Δανία, το ντοκιμαντέρ «The Wolfpack» του Κρίσταλ Μοζέλ με βραβεία σε Σάντανς και Εδιμβούργο και το «La Mujer de los Perros» των Λάουρα Σιταρέλα και Βερόνικα Λίνας από την Αργεντινή.

Ελληνικό σινεμά

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το ελληνικό σινεμά δίνει το «παρών» στις Νύχτες Πρεμιέρας. Ανάμεσα στις ταινίες που θα προβληθούν είναι το «Σύμπτωμα», η νέα, τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Άγγελου Φραντζή, η «Μικρή Άρκτος» της Ελισάβετ Χρονοπούλου, το «Short Fuse» των Ανδρέα Λαμπρόπουλου και Κώστα Σκύφτα, το «The Republic» του Δημήτρη Τζέτζα και οι «Μαριονέτες» του Παντελή Καλατζή. Εκτός από τις ταινίες μυθοπλαστίας, στο Φεστιβάλ θα προβληθούν και ντοκιμαντέρ, όπως μεταξύ άλλων η «Ολυμπία» του Σταύρου Ψυλλάκη, το «Αρκαδία, Χαίρε» του Φίλιππου Κουτσαφτή, τα «Καλιαρντά» της Πάολας Ρεβενιώτη και τα «Ο Άμλετ στο Μυαλό του Γιάννη Χουβαρδά», και «Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο Εργαστήρι του Φάουστ» του Ηλία Γιαννακάκη.

Πολυαναμενόμενες πρεμιέρες και μουσικά ντοκιμαντέρ

Το ντεμπούτο τους στις αίθουσες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα κάνουν μερικές από τις πλέον πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, όπως το «Life» του Άντον Κορμπέιν με τον Ρόμπερτ Πάτινσον και τον Ντέιν Ντε Χάαν για μια από τις άγνωστες στιγμές στη ζωή του Τζέιμς Ντιν, το «Black Mass» με τον Τζόνι Ντεπ και το βραβευμένο για τη σκηνοθεσία του στο 68ο Φεστιβάλ Καννών «Η Σιωπηλή Δολοφόνος» του Χου Χσιάο-Χσιέν. Το αγαπημένο του κοινού τμήμα «Μουσική και Φιλμ» προτείνει μεταξύ άλλων το «Fresh Dressed» της Σάσα Τζένκινς που αναρωτιέται πως η χιπ χοπ μουσική μετακόμισε από τα γκέτο των μεγαλουπόλεων στις πιο ακριβοθώρητες πασαρέλες μόδας στον κόσμο και το «My Friend Larry Gus» του Βασίλη Κατσούπη για την παράξενη και γοητευτική περίπτωση του Larry Gus.

nooz.gr

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο Β. Καρακωστάνογλου στο ENA Channel για τις εξελίξεις στο Συμβούλιο Ευρώπης για το Κόσοβο

Οι εξελίξεις στο Κόσοβο το 2024 χαρακτηρίζονται από ένταση και αυξημένες προκλήσεις στην περιοχή, ιδίως στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπου κατοικούν κυρίως Σέρβοι. Η κατάσταση κλιμακώθηκε μετά την επιβολή από την κυβέρνηση του Κοσόβου ενός νέου νόμου που απαιτεί από τα οχήματα με σερβικές πινακίδες να τις αντικαταστήσουν με πινακίδες του Κοσόβου. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, με τους Σέρβους του βορρά να στήνουν οδοφράγματα και να προχωρούν σε διαμαρτυρίες, πυροβολώντας ακόμη και στον αέρα​.

Σε αυτό το πλαίσιο, και ενόψει της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσοβο, ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, έδωσε συνέντευξη στο ENA Channel όπου εξέφρασε την άποψη ότι οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι αμοιβαίες προκλήσεις μεταξύ Κοσόβου και Σερβίας υπονομεύουν τις προοπτικές ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε την ανάγκη για ενισχυμένη διεθνή διαμεσολάβηση και την επιβολή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια βιώσιμη λύση​ (CNN.gr)​.

Ο κ. Καρακωστάνογλου τόνισε επίσης την επιρροή που μπορεί να έχει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στην εξομάλυνση της κατάστασης και την προώθηση ενός διαλόγου που θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών και ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μάκης Παπαδόπουλος: «Ο Δήμαρχος Καβάλας ομολόγησε πως “πιάστηκε κορόιδο” και έχασε την Καλαμίτσα!»

Σε τηλεοπτικές του δηλώσεις, την Πέμπτη 16 Μαΐου, ο Δήμαρχος Καβάλας ομολόγησε δημόσια ότι “πιάστηκε κορόιδο” από την ΕΤΑΔ στο θέμα της παραχώρησης της Καλαμίτσας και είναι πλέον δύσκολο να καταλήξει ο Δήμος Καβάλας σε μία συμφέρουσα συμφωνία για την αξιοποίηση της ακτής.

Οι ευθύνες του Δημάρχου Καβάλας για αυτήν την εξέλιξη είναι τεράστιες.

Κατά την προηγούμενη θητεία του, με προσωπικές του αποφάσεις και αγνοώντας τα όργανα του Δήμου και το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Καβάλας αρχικά, το έτος 2020, συνομολόγησε δικαστικά ότι η ακτή ανήκει στην ΕΤΑΔ, ενώ μέχρι τότε η Καλαμίτσα ήταν εγγεγραμμένη στο Κτηματολόγιο ως ιδιοκτησία του Δήμου Καβάλας και αργότερα, το έτος 2023 δεν προχώρησε σε έφεση, για να σταματήσει το αρχικό λάθος, που έκανε το 2020.

Υπενθυμίζουμε πως το 2013, όταν ο σημερινός Δήμαρχος ήταν Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, έβαλε πολεοδομικό πρόστιμο €900.000 στην ΕΤΑΔ, το οποίο, μάλιστα, δεν γνωρίζουμε τι απέγινε και αν το έχει εισπράξει τελικά ο Δήμος ή το χαρίσαμε…

Αυτή όμως η υποχωρητικότητα και η οικειοθελής παραίτηση του Δημάρχου για λογαριασμό του Δήμου από τα δικαιώματά του στην Καλαμίτσα, έγιναν άραγε με μόνο στόχο να επιτύχει τελικά συμφωνία με την ΕΤΑΔ, με οποιοδήποτε κόστος και οποιουσδήποτε όρους; Αυτό που φαίνεται είναι ότι ο Δήμαρχος ήθελε “να αποδείξει” πρώτα στον εαυτό του και μετά στους Δημότες ότι κατάφερε να φέρει συμφωνία για την Καλαμίτσα.

Βέβαια, οι προτάσεις συμφωνίας με την ΕΤΑΔ που έφερε στη συνέχεια ο Δήμαρχος Καβάλας για τη χρήση της ακτής και των εγκαταστάσεων της Καλαμίτσας, ήταν όλες ξεκάθαρα ασύμφορες για τους δημότες:

– η πρώτη πρόταση ήταν να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €25.000 για τα πρώτα 3 χρόνια και €50.000 για τα επόμενα. Όλες οι δαπάνες αποκατάστασης-συντήρησης-λειτουργίας να βαρύνουν τον Δήμο και τα έσοδα να μοιράζονται 50% – 50% με την ΕΤΑΔ. Η διάρκεια της παραχώρησης θα ήταν 20 χρόνια με δικαίωμα επέκτασης + άλλα 10 χρόνια.

– η επόμενη πρόταση ήταν να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €70.000.

– η επόμενη να πληρώνουμε €120.000 (για όλη την έκταση).

– η επόμενη να πληρώνουμε €90.000 ετησίως και πάλι για παραχώρηση 20+10 ετών.

Και μετά από όλα αυτά, έρχεται τώρα ο Δήμαρχος Καβάλας και ομολογεί ότι μας ζητάνε να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €90.000, αλλά για παραχώρηση διάρκειας μόνο 5 χρόνων! Και μετά;;;

Προφανώς, διαπιστώνει πλέον ο Δήμαρχος το ΠΛΗΡΕΣ ΑΔΙΕΞΟΔΟ, στο οποίο παρέσυρε τον Δήμο, αποκλειστικά με προσωπικές του μονομερείς ενέργειες και δική του ευθύνη.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, εμείς επιμέναμε συνεχώς ότι ο Δήμος Καβάλας μπορούσε να διεκδικήσει δικαστικά την ιδιοκτησία της Καλαμίτσας, διότι είχαμε τα νομικά όπλα να το υποστηρίξουμε και θα έπρεπε ο Δήμαρχος να το έχει ήδη κάνει.

Δυστυχώς όμως, για ακόμη μία φορά, ο Δήμαρχος Καβάλας λειτούργησε με προσωπικά κριτήρια και τώρα μας έχει εγκλωβίσει όλους, Δήμο και δημότες, σε αυτό το ΑΔΙΕΞΟΔΟ.

Δήμαρχε Καβάλας, σε καλούμε να επιλύσεις ΑΜΕΣΑ την εμπλοκή με την ΕΤΑΔ γύρω από την υπόθεση ΚΑΛΑΜΙΤΣΑ και να φέρεις την οριστική, συμφέρουσα λύση για τους Καβαλιώτες και τους επισκέπτες μας!

ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΗ ΚΑΛΑΜΙΤΣΑΣ!

Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης
Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Mαρτυρία στο ENA Channel : Πως βίωσε μία μητέρα το μπούλινγκ στην κόρη της από μαθητές στο σχολείο

Μία μητέρα, η κυρία Ζ. ένιωθε την καρδιά της να σφίγγεται κάθε φορά που έβλεπε τη μικρή της κόρη να επιστρέφει από το σχολείο με κατεβασμένο το κεφάλι και δάκρυα στα μάτια.

Εδώ και μήνες, η μικρή ήταν ήταν θύμα μπούλινγκ από τους συμμαθητές της, και η μητέρα προσπαθούσε απεγνωσμένα να βρει έναν τρόπο να τη βοηθήσει..

Μετά από πολλές συζητήσεις και άπειρες ώρες δίπλα στην κόρη της, η μητέρα κατάφερε να την κάνει να ανοιχτεί. Η κόρη της εξομολογήθηκε πως κάθε μέρα στο σχολείο ήταν ένας εφιάλτης: κοροϊδίες, απομόνωση και συνεχείς προσβολές την έκαναν να αισθάνεται αβοήθητη και μόνη..

Η συγκεκριμένη ιστορία είναι πέρα και για πέρα αληθινή και την περιέγραψε στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής η κυρία Ζ. η οποία μετέφερε τον “εφιάλτη” που έζησε η ίδια και η οικογένεια της.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en