Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Φελίνα Καζάκου: Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της χωρίς «πολιτικούς μεσολαβητές».

Η κα Φελίνα Καζάκου στο κείμενο που ακολουθεί καταγράφει την δική της άποψη για την τοπική αυτοδιοίκηση και διατυπώνει το γενικό περίγραμμα που θα αποτελέσει και το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί ως Επικεφαλής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στο Δήμο Κομοτηνής. Το  Komotinipress φιλοξενεί με ιδιαίτερη χαρά το παρακάτω κείμενο εκφράζοντας την ελπίδα να ακολουθήσουν το παράδειγμά της κας Φ. Καζάκου και όλοι όσοι εμπλέκονται με την διαχείριση των κοινών στην Πόλη της Κομοτηνής. Εμείς θα είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε όλες τις απόψεις!

Πίστευα και πιστεύω στην ανάγκη της πλειοψηφίας των πολιτών να εμπνευστούν και να εκφραστούν μέσα από κάτι «νέο» από κάτι «καινούριο». Η ανάγκη αυτή καταγράφεται σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας των πολιτών και πολύ περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας. Σε μία κοινωνία όπου αποφάσεις με ευρωπαϊκή δυναμική και σχεδιασμό, γίνεται προσπάθεια να εφαρμοσθούν σε εθνικό επίπεδο και οι επιπτώσεις αυτών των αποφάσεων βιώνονται στις τοπικές κοινωνίες, με κύριο όργανο την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Βεβαίως η Τοπική Αυτοδιοίκηση εμπλέκεται σε αυτή τη διαδικασία στο μέτρο που διαθέτει τις ανάλογες αρμοδιότητες και μηχανισμούς.

Οι εκάστοτε εκπρόσωποι της ΤΑ καλούνται να τις διαχειρισθούν και να τις εντάξουν στην καθημερινότητα των πολιτών μέσω ενός ολοκληρωμένου τοπικού προγράμματος τα λεγόμενα επιχειρησιακά, στα οποία αποτυπώνεται η αναπτυξιακή προοπτική και οι προθέσεις της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Τα οποία πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες κάθε Δήμου εν μέσω μιας συνολικής κρίσης. Μιας κρίσης, η οποία αρχίζει από την οικονομία και ολοκληρώνεται με την κρίση αξιών και την αδυναμία προσανατολισμού της κοινωνίας. Πως όμως είναι εφικτό να υλοποιηθεί και να εφαρμοσθεί ένας σχεδιασμός όταν οι διάφοροι «πολιτικοί μεσολαβητές» επιδιώκουν να «χρησιμοποιούν» τις τοπικές κοινωνίες ανάλογα με την κυβερνητική ή αντιπολιτευτική της αναφορά σε σχέση με την κεντρική πολιτική σκηνή. Ο στόχος παραμένει ο ίδιος η άσκηση επιρροής στην τοπική κοινωνία, χωρίς να αναπτύσσεται ελεύθερος διάλογος με τους πολίτες-δημότες και τις δομές της τοπικής κοινωνίας πολιτών.

Σύμφωνα με τα παραπάνω οι υποψήφιοι ή οι εκλεγμένοι δημοτικοί άρχοντες γνωρίζουν τα πάντα και εξυπηρετούν τις ανάγκες των εκάστοτε κυβερνήσεων και «αιωνίων πολιτικών» με αντάλλαγμα την δική τους επιβίωση και όχι την επιβίωση των ίδιων των τοπικών κοινωνιών, μέσα από ένα αναπροσαρμοσμένο τρόπο αντίληψης και λειτουργίας της ΤΑ που αφορά κυρίως την ενεργή συμμετοχή των ίδιων των πολιτών.
Για μενα προσωπικά ο ρόλος της ΤΑ έχει απόλυτη σχέση με την ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Τον συστηματικό δημόσιο διάλογο ώστε οι πολίτες να εκφράσουν έστω και μέσω των εκπροσώπων των αντίστοιχων φορέων, την γνώμη τους και τις ιδέες τους που θα διαμορφώσουν ένα στοχευμένο μακροπρόθεσμο πρόγραμμα. Η ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών όλων των δομών της κοινωνίας στα κοινά καθώς επίσης κρίνεται απαραίτητη και η συμμετοχή πολιτών και από το χώρο της διανόησης.

Δυστυχώς όμως στο τόπο μας κάθε άλλο παρά έτσι λειτουργούμε. Οι επικεφαλής και τα μέλη των παρατάξεων καταθέτουν σκόρπιες ιδέες και προτάσεις προεκλογικά βασιζόμενοι σε πιθανές χρηματοδοτήσεις, είτε σε προσωπικές απόψεις χωρίς γενικευμένη ισχύ στο κοινωνικό πεδίο, οι οποίες και συνθέτουν το προεκλογικό πρόγραμμα ή το μετεκλογικό πλαίσιο λειτουργίας, εάν οι παρατάξεις, οι οποίες τις καταθέτουν, εκλεγούν. Ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που ούτε αυτό συμβαίνει. ( η παράταξη «κοινωνία πολιτών» του κου Πετρίδη δεν κατέθεσε κάποιο πρόγραμμα).

Στο επίπεδο δε των παρατάξεων, τα υποψήφια να διαχειρισθούν τα δημοτικά πράγματα μέλη τους, επιλέγονται είτε με κριτήριο την αναγνωρισιμότητα στην τοπική κοινωνία είτε διότι είναι διασφαλισμένη η νομιμοφροσύνη τους στον υποψήφιο δήμαρχο ή το κόμμα αναφοράς τους. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν ακόμη και στην περίπτωση προέλευσης ενός υποψήφιου δημοτικού συμβούλου από τον χώρο της διανόησης ή της κοινωνίας πολιτών. Με τον τρόπο αυτό η ΤΑ εξακολουθεί να είναι εγκλωβισμένη, χωρίς να προωθεί την δημιουργική συνεργασία με τις δομές της κοινωνίας πολιτών και τη διανόηση, χωρίς να διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για την λειτουργία της ως πεδίου παραγωγής πολιτών με κριτική σκέψη και συνείδηση.

Για μας, για την επιβίωση της δική μας τοπικής κοινωνίας αποτελεί απαραίτητη ανάγκη και προϋπόθεση η ύπαρξη πολιτών με δυνατότητα ανάλυσης και κατανόησης της σύνθετης πραγματικότητας, ώστε να είναι σε θέση να παίρνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σε σχέση με το μέλλον τους. Γιατί η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί και πρέπει να λειτουργεί ως μοχλός ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας με την προοπτική της ανάπτυξης, της εξωστρέφειας, την παραγωγή αξιών, την προώθηση της συναίσθησης και συμμετοχής των πολιτών στην κοινωνία της αλληλεγγύης. Γιατί πολύ απλά, αν οι πολίτες δεν μπορούν να μπούνε στη θέση των πληττόμενων συμπολιτών τους και να συναισθανθούν αυτό που περνάνε και για το οποίο έχουμε όλοι ευθύνη και μόνο με τη ενεργή συμμετοχή όλων μπορεί ν΄αλλάξει διαφορετικά η κοινωνία μας θα συνεχίσει να καταρρέει.
Με τις αρχές αυτές ξεκίνησα την προσπάθεια μας, ιδέες που προήλθαν από αρκετή μελέτη, και προσωπική παρακολούθηση όλων εκείνων των «καλών εφαρμοσμένων πρακτικών» στις τοπικές κοινωνίες της Ευρώπης.

Ιδέες που εφαρμόσαμε στον σχεδιασμό της προεκλογικής μας εκστρατείας. Επρόκειτο για μια προσπάθεια αποτύπωσης του «νέου», του «καινούριου», του «διαφορετικού», που ξεκίνησε ακολουθώντας και εφαρμόζοντας μια τακτική που για μας πρώτη φορά ακολουθήθηκε στα τοπικά δεδομένα και αφορούσε:

 

  • Τα στάδια που προηγήθηκαν για τον σχεδιασμό των προγραμματικών μας θέσεων. Ανοιχτοί θεματικοί κοινωνικοί διάλογοι όπου αποτυπώθηκαν όλα τα προβλήματα, οι απόψεις και οι ιδέες των πολιτών και των φορέων
  • Την κατάρτιση του ψηφοδελτίου με την συμμετοχή νέων πολιτών και εκπροσώπων από όλους τους επαγγελματικούς, κοινωνικούς, φορείς και οργανώσεις
  • Τον τρόπο επικοινωνίας και προώθησης των ιδεών μας αλλά και της προεκλογικής μας εκστρατείας μέσα από τα socialmediaΔυστυχώς όμως ο χρόνος αποδείχτηκε ελάχιστος για τις αναγκαίες διεργασίες και την μορφοποίηση ενός νέου μοντέλου διακυβέρνησης του Δήμου Κομοτηνής. Η πλειοψηφία των πολιτών παρέμεινε αμέτοχη από την διαδικασία, είτε μη προσέρχοντας στην κάλπη (βλέπε ποσοστό αποχής κυρίως των νέων) ή αρκούμενοι στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος κάτω από τον έλεγχο άλλων παραγόντων. Αυτής της εικονικής πραγματικότητας χωρίς την ενεργοποίηση του ορθολογισμού. Επιλέγω, συστρατεύομαι, στηρίζω και ψηφίζω αυτόν που «φαντάζει» Δήμαρχος, γιατί αυτό μου έχουν διαμορφώσει ως άποψη οι «εικόνες» που διαμορφώνουν αυτοί που εξυπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές και συμφέροντα, που θέλουν την τοπική μας κοινωνία να παραμένει στάσιμη χωρίς καμία δυναμική εξέλιξης.

    Η δυναμική της εξέλιξης τόσο σε διαβαλκανικό, ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο προχωρά και τα μέλη της τοπικής μας κοινωνίας δεν την αντιλαμβάνονται. Παραμένουν στατικά και αρκούνται στην διαδικασία του ρουσφετιού, στις εντυπώσεις της εικόνας, χωρίς να αναπτύσσουν διεργασίες ανάπτυξης διαλόγου και συμμετοχής όλων των φορέων, οργανώσεων και πολιτών στην πορεία της εξέλιξης, η οποία δεν έχει εικονικές αλλά πραγματικές διαστάσεις.

    Εγώ προσωπικά αλλά και η ομάδα αυτών των «νέων», στην τοπική αυτοδιοίκηση, ενεργών πολιτών που πίστεψαν και πιστεύουν σ’ αυτές τις ιδέες, έχουμε την ευθύνη και την υποχρέωση να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια. Γιατί πολύ απλά πιστεύουμε ότι η ΤΑ πρέπει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της και να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες μέσα από νέα πρόσωπα, νέες ιδέες χωρίς «πολιτικούς μεσολαβητές». Ίσως να είναι το «διαφορετικό», το «νέο» που αναζητούμε όλοι μας και αξίζει να δοκιμάσουμε.

Πηγή : komotinipress.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Σέρρες | Αναβιώνουν το Πάσχα οι «αβγομαχίες» στην Καστανούσα Σιντικής

Ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στα βάθη του Πόντου αναβιώνει κάθε 2η μέρα του Πάσχα στην Καστανούσσα της Σιντικής Σερρών.

Πρόκειται για τις διαδομένες «αβγομαχίες» που έφεραν μαζί τους οι ξεριζωμένοι πρόσφυγες του Πόντου, όταν εγκαταστάθηκαν στους νότιους πρόποδες του όρους Μπέλλες, στο σημερινό χωριό Καστανούσσα, που μέχρι το 1926 ονομαζόταν Πάλμες.

«Ο σύλλογος το ανέλαβε και το ανέδειξε, όχι μόνο στην περιοχή αλλά ευρύτερα στην Κεντρική Μακεδονία», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστανούσσας, Λευτέρης Παπαδόπουλος. Όπως εξηγεί, οι συμμετέχοντες έρχονται από Δράμα μέχρι και Φλώρινα, ενώ πέρυσι ήρθε και ένας Έλληνας που διαμένει μόνιμα στην Ελβετία. «Ήρθε μόνο για το έθιμο, διαγωνίστηκε και έφυγε. Τον περιμένουμε και φέτος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο κάθε διαγωνιζόμενος φέρνει μαζί του 30 λευκά βρασμένα αβγά. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου στήνονται δύο μεγάλες εξέδρες, όπου θα καθίσουν οι αβγομάχοι. Ο αγώνας ξεκινά και τυχερός θα είναι αυτός που θα καταφέρει να σπάσει όλα τα αυγά, μέχρι τελικής πτώσεως, όπου θα επικρατήσει μόνο ένα γερό αβγό.

«Τα αβγά πρέπει να είναι άβαφα προκειμένου να ελεγχθούν ότι είναι αποκλειστικά και μόνο αβγά κότας και κανενός άλλου πτηνού», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος, συμπληρώνοντας πως η προετοιμασία των αβγομάχων διαρκεί αρκετό καιρό. «Κάποιος καλείται να διαλέξει ακόμη και από 2.000 χιλιάδες αβγά, μόνο τα 50, για να έρθει εδώ τελικά με τα 30», θα επισημάνει ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστανούσσας.

Όσο για τα μυστικά των γερών αβγών, όπως λέει, «κανείς δεν τα αποκαλύπτει, ενώ πολλοί το έχουν προάγει σε επιστήμη, καθώς δίνουν ακόμη και συγκεκριμένη τροφή στις κότες τους προκειμένου να κάνουν γερά αβγά».

Ο διαγωνισμός της αβγομαχίας χωρίζεται σε δύο τμήματα, ένα σε αυτό που συμμετέχουν τα παιδιά και διαγωνίζονται με 15 αβγά και ένα σε αυτό που συμμετέχουν οι ενήλικες και διαγωνίζονται με 30 αβγά. Οι όροι είναι κοινοί για όλους. Μικρούς και μεγάλους. Άνδρες και γυναίκες.

Όπως ορίζει η διαδικασία, ένας ένας αβγομάχος σηκώνεται και τσουγκρίζει με τη σειρά τα αβγά των υπολοίπων αβγομάχων, παίρνοντας το αβγό το ένα μετά το άλλο. Τα αβγά είναι όλα αριθμημένα. Όταν τελειώσει η σειρά του, επιστρέφει στη θέση του και σηκώνεται ο επόμενος. Σε περίπτωση που σπάσουν όλα τα αβγά ενός αβγομάχου, τότε αυτός αποχωρεί.
Ο νικητής της «αβγομαχίας» δεν θα μείνει φυσικά μόνο στα εύσημα, αλλά θα βραβευτεί και με πλούσια δώρα. Φέτος ο πρώτος νικητής θα πάρει μία τηλεόραση, ο δεύτερος θα πάρει ένα χορτοκοπτικό μηχάνημα και ο τρίτος θα λάβει ένα ηλεκτρικό δράπανο.

Οι «αβγομαχίες» πλαισιώνονται πάντα με παραδοσιακό γλέντι και εδέσματα πατροπαράδοτων ποντιακών εδεσμάτων.

Νικητές και ηττημένοι, αλλά και όσοι παραβρεθούν για το έθιμο στην Καστανούσα θα πάρουν όλοι την ευλογία, καθώς όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου, «το έθιμο συμβολίζει τη νίκη του καλού έναντι του κακού, αλλά και την Ανάσταση του Κυρίου».

πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Έβρος | Παράνομοι μετανάστες βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία του Διλόφου

Στην εκκλησία στο χωριό Δίλοφο Τριγώνου στον Έβρο βρήκαν καταφύγιο την Μεγάλη Παρασκευή 15 παράνομοι μετανάστες. 

Συγκεκριμένα την ώρα της ακολουθίας τού Επιταφίου στον οικισμό του Διλόφου περίπου 15 παράνομοι μετανάστες βρέθηκαν έξω απο την εκκλησία  της Αγίας Τριάδας προκειμένου να προφυλαχθούν από την έντονη καταιγίδα που είχε ξεσπάσει.

Οι παράνομοι μετανάστες οι οποίοι μόλις είχαν περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία για λίγη ώρα. Αν και συνηθισμενοι οι κάτοικοι του Διλόφου ολα αυτα τα χρόνια ανησύχησαν μόλις τους αντιλήφθηκαν και ειδοποίησαν την Αστυνομία όπου ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία.

e-evros.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης στις Σέρρες στις 8 Μαΐου

Τις Σέρρες θα επισκεφτεί ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος θα είναι ο κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση με θέμα «Η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η σύγχρονη αγροτική διπλωματία και οι προκλήσεις στον αγροτικό τομέα».

Την εκδήλωση διοργανώνουν ο Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της Ν.Δ. και βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών Αθανάσιος Μαλλιαράς, ο Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Διαμαντής Διαμαντόπουλος και η Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ελπίδα Σιδηροπούλου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Μαΐου στις 10.30, στην αίθουσα «Γ. Χρηστίδης» του Επιμελητηρίου Σερρών.

infonews24.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en