Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Το ταξίδι της Εθνικής Πινακοθήκης

Η Εθνική Πινακοθήκη, στις 24 Μαρτίου, συμβολικά θα υποδεχθεί τους ξένους ηγέτες που θα τιμήσουν με την παρουσία τους τη χώρα στη διακοσιοστή επέτειο της Επανάστασης του 1821 και θα ξεναγηθούν στο αφιέρωμα για τα 200 χρόνια. Τα εγκαίνια της ανακαινισμένης Εθνικής Πινακοθήκης και η απόδοσή της στο ελληνικό και στο διεθνές φιλότεχνο κοινό θα πραγματοποιηθούν μόλις το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες. Το νέο υπερσύγχρονο κτίριο, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει υπερδιπλάσιους εκθεσιακούς χώρους (21.000 τ.μ. έναντι 9.720 τ.μ.), χώρο περιοδικών εκθέσεων 2.000 τ.μ., αμφιθέατρο, καφέ, εστιατόριο.

Το ταξίδι της Εθνικής Πινακοθήκης

1836: Ο Βαυαρός αρχιτέκτονας Λέο φον Κλέντσε εκπονεί μελέτη για ένα «Παντεχνείον» που θα στεγάζει τις αρχαιολογικές συλλογές, το Σχολείο των Τεχνών αλλά και μια Πινακοθήκη. Θα φτάσουμε όμως στο 1878 για να δημιουργηθεί στον χώρο του Πολυτεχνείου από τον διευθυντή του, F. Zentner, ο πρώτος πυρήνας με 117 έργα τέχνης τα οποία είχε συγκεντρώσει στο υπουργείο Εσωτερικών και στην Αίγινα ο Ιωάννης Καποδίστριας.

1900: Ιδρύεται με νόμο η Εθνική Πινακοθήκη. Ο ζωγράφος Γεώργιος Ιακωβίδης καλείται από το Μόναχο για να αναλάβει τη διεύθυνση. Η Πινακοθήκη
στεγάζεται σε τρεις αίθουσες του β΄ ορόφου του Πολυτεχνείου.

1901: Στη συλλογή προστίθενται τα έργα της δωρεάς του Αλεξάνδρου Σούτσου. Σε όλη την ιστορία της Πινακοθήκης, οι δωρεές Ελλήνων καλλιτεχνών, των οικογενειών τους αλλά και μεγάλων ευεργετών και ευπατρίδων αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο.

to-taxidi-tis-ethnikis-pinakothikis0
Tιέπολο Τζοβάννι-Μπαττίστα (;) (1696-1770), «Η προσευχή στον κήπο της Γεθσημανής». Δωρεά Πολυτεχνείου.

1901: Στη μόνιμη έκθεση που οργανώνεται στο Πολυτεχνείο παρουσιάζεται κυρίως, ζωγραφική που προσελκύει την προσοχή των λιγοστών φιλότεχνων Αθηναίων της εποχής. Ενα από τα έργα που ξεχωρίζουν είναι η «Προσευχή στον Κήπο της Γεθσημανής» του Giovanni-Battista Tiepolo.

1918: Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου διορίζεται διευθυντής. Ενα από τα πρώτα έργα που αγοράζει, έναντι 6.000 δραχμών με χορηγία του Δημοσίου, είναι η «Πλαγιά» του Παρθένη. Το 1931 σε δημοπρασία στο Μόναχο, το ελληνικό κράτος καταβάλλει 5.900.000 δρχ. για τη Συναυλία των Αγγέλων του Θεοτοκόπουλου.

1941: Η Πινακοθήκη αναγκάζεται να εγκαταλείψει το κτίριο του Πολυτεχνείου λόγω επιτάξεως από τον στρατό κατοχής. Τα έργα μεταφέρονται και φυλάσσονται στα υπόγεια του Αρχαιολογικού Μουσείου και στο θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας της Ελλάδος.

1949: Τη διεύθυνση αναλαμβάνει ο ιστορικός τέχνης και βυζαντινολόγος Μαρίνος Καλλιγάς. Στη διάρκεια της θητείας του η Πινακοθήκη μπαίνει σε νέα φάση και ο εμπλουτισμός των συλλογών γίνεται συστηματικός με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής μεταξύ των οποίων και αντίτυπα καλής ποιότητας χαρακτικών του Ρέμπραντ, του Γκόγια, του Ντίρερ κ.ά.

1952: Η Εθνική Πινακοθήκη συνεχίζει να διάγει νομαδικό βίο. Για τα επόμενα τέσσερα χρόνια στεγάζεται σε δύο ορόφους της οδού Κολοκοτρώνη 11, όπου άλλοτε ήταν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Στη συνέχεια, τα γραφεία και τα έργα μεταφέρονται στους στρατώνες του Πυροβολικού, στη γωνία των οδών Ριζάρη και Βασιλίσσης Σοφίας.

1953: Ο Μαρίνος Καλλιγάς παρουσιάζει εκθέσεις με έργα της μόνιμης συλλογής του μουσείου στις αίθουσες του Ζαππείου Μεγάρου.

1954: Συγχωνεύεται με νόμο η Εθνική Πινακοθήκη με το κληροδότημα Αλεξάνδρου Σούτσου, απ’ όπου προέρχεται και η διπλή της ονομασία, και το γεγονός συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξή της.

1956: Προκηρύσσεται αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανέγερση ιδιόκτητου κτιρίου. Επειτα από πολλές καθυστερήσεις και εμπλοκές σε σχέση με τη θέση του οικοπέδου το 1964 θεμελιώνεται το πρώτο από τα σημερινά κτίρια πάνω σε σχέδια των αρχιτεκτόνων Παύλου Μυλωνά και Δημήτρη Φατούρου.

to-taxidi-tis-ethnikis-pinakothikis1
Ντελακρουά Εζέν (1798-1863), «Επεισόδιο του Ελληνικού Αγώνα», 1856.

1972: Aναλαμβάνει διευθυντής ο Δημήτρης Παπαστάμος. Πραγματοποιούνται δωρεές σημαντικών έργων των Νικολάου Βεντούρα, Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα, Γιάννη Μόραλη κ.ά., ενώ με τη συνδρομή των Σταύρου Νιάρχου και Βασίλη Γουλανδρή, αγοράζεται το έργο «Επεισόδιο του Ελληνικού Αγώνα» του Ευγένιου Ντελακρουά.

1976: Γίνονται πανηγυρικά τα επίσημα εγκαίνια της Πινακοθήκης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τσάτσο και τον πρωθυπουργό
Κωνσταντίνο Καραμανλή.

1990: Αναλαμβάνει διευθύντρια η Μαίρη Μιχαηλίδου, η οποία μεταξύ άλλων οργανώνει μερική επανέκθεση των μόνιμων συλλογών με έργα του 19ου αιώνα.

1992: Ξεκινάει η θητεία της ιστορικού τέχνης και καθηγήτριας Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα.

1992: Εγκαινιάζεται η περιοδική έκθεση «Από τον Θεοτοκόπουλο στον Σεζάν». Περιλαμβάνει 72 αριστουργήματα από το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον και την επισκέπτονται πάνω από 600 χιλιάδες άτομα.

1999: Εγκαινιάζεται με μεγάλη επιτυχία η έκθεση «El Greco. Ταυτότητα και μεταμόρφωση» και σχηματίζονται ουρές επισκεπτών στους τρεις μήνες που διαρκεί.

2000: Η Πινακοθήκη γιορτάζει τα 100 της χρόνια. Με χορηγία του ιδρύματος «Σταύρος Σ. Νιάρχος» ανακαινίζονται οι αίθουσες των μόνιμων συλλογών
και κυκλοφορεί ο επετειακός τόμος «100 χρόνια Εθνική Πινακοθήκη: Τέσσερις αιώνες ελληνικής ζωγραφικής».

2012: Κλοπή. Οι δράστες αποσπούν 3 σημαντικά έργα: «Γυναικείο κεφάλι» (1939) του Πικάσο, «Μύλος» (1905) του Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).

2012: Εγκαινιάζεται η τελευταία έκθεση πριν από τη μεταστέγαση της Πινακοθήκης, εν όψει της επικείμενης επέκτασης των κτιριακών της εγκαταστάσεων, με έργα από τις Δωρεές Ελλήνων Καλλιτεχνών προς την Εθνική Πινακοθήκη 1910-2012. Tον Μάρτιο του 2013, το κεντρικό κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου 50 κλείνει και ξεκινούν εργασίες επέκτασης.

to-taxidi-tis-ethnikis-pinakothikis2
Στους νέους χώρους, όπου αυτές τις ημέρες μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές, θα εκτίθενται 1.000 έργα από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης έναντι των 480 που παρουσιάζονταν (φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ). 

24 Μαρτίου 2021: Παρουσιάζεται το νέο κτίριο.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Η Τουρκία μετατρέπει τους μαθητές της σε «Γκρίζους Λύκους»

Έμφαση στη γεωγραφική θέση της Τουρκίας, με χάρτες που θα σχετίζονται με την ανυπόστατη θεωρία της Γαλάζιας Πατρίδας, την «πατρίδα των αιθέρων» και τη Θάλασσα των Νήσων, θα δίνει το αυτοαπακαλούμενο «Εκπαιδευτικό μοντέλο του Αιώνα».

Η κίνηση αυτή θεωρείται ενδεικτική της ατζέντας διεκδικήσεων της γείτονας για τα επόμενα χρόνια, όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της η Απογευματινή.

«Τρέχει» το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας όσον αφορά το μάθημα της «Γαλάζιας Πατρίδας» στα τουρκικά σχολεία ετοιμάζοντας να τυπώσει ακόμα και τα ανάλογα βιβλία. Το τύπωμα αναμένεται να ξεκινήσει αμέσως μετά αφότου ολοκληρωθεί η διαβούλευση την Παρασκευή.

Επίσης, οι Τούρκοι μαθητές θα διδάσκονται ότι ουδέποτε διαπράχθηκαν οι γεινοκτονίες σε βάρος των ιστορικών λαών της Ανατολής (Αρμενίων, Ποντίων και άλλων εθνοτήτων). Ακόμη, θα διδάσκονται για την αξία του τουρκικού ορυκτού πλούτου και των γραμμών ενέργειας που διέρχονται από τη χώρα.

Μάλιστα, θα παρέχονται η αιτιολογία γιατί η Τουρκία επιμένει στο να μην προσχωρεί στη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας.

Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, τα κατεχόμενα θα περιγράφονται ως δήθεν ανεξάρτητητο κράτος.

Επιπλέον, θα διδάσκεται η σημασία της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής, ιδίως της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, στην εξωτερική πολιτική.

Στο μάθημα «Ιστορία της Τουρκικής Επανάστασης και Κεμαλισμός», οι μαθητές θα διδάσκονται τα αίτια και τις συνέπειες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο, την έναρξη της περιόδου του Ψυχρού Πολέμου μετά τον πόλεμο, την ίδρυση των Ηνωμένων Εθνών και του ΔΝΤ, τα σιωνιστικά κινήματα, το Παλαιστινιακό ζήτημα και την αλλαγή της μορφής της αποικιοκρατίας.

Γαλάζια Πατρίδα

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η «Γαλάζια Πατρίδα είναι η κόκκινη γραμμή της ανεξαρτησίας της Τουρκίας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

«H Γαλάζια Πατρίδα η οποία είναι η κόκκινη γραμμή της Ανεξαρτησίας μας, τώρα εντάχθηκε στη διδακτέα ύλη!

Στη διδακτέα ύλη, τονίστηκε η σημασία της ανάγκης προστασίας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και των συμφερόντων της χώρας μας, η οποία περιβάλλεται από θάλασσες από τρεις πλευρές και έχει μια εσωτερική θάλασσα, ενώ εντάχθηκε η αξία της “Γαλάζιας Πατρίδας” στη γεωπολιτική της χώρας όσον αφορά τα σύνορα στη ‘Θάλασσα των Νήσων’ (σ.σ. Αιγαίο), τη Μαύρη Θάλασσα, τη Μεσόγειο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά. #Από τις ρίζες στο μέλλον»

Υπ. Παιδείας: «Η Γαλάζια Πατρίδα είναι ο φυσικός σύμμαχός μας»

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας, Γιουσούφ Τεκίν σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «η Γαλάζια Πατρίδα είναι ο φυσικός σύμμαχός μας».

Συγκεκριμένα ανέφερε:

«Με την έγκριση των επιτροπών, Εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στη διδακτέα ύλη. Και το
αναφέρω επίσης επειδή συζητήθηκε πολύ, η έννοια της Γαλάζιας Πατρίδας, η περιοχή που είναι o φυσικός σύμμαχος της Τουρκίας. Αυτά υπάρχουν μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Αυτά ναι είναι νέα βήματα» 
ανέφερε ο Γιουσούφ Τεκίν

«Όταν ολοκληρωθεί η περίοδος διαβούλευσης, η επιτροπή θα οριστικοποιήσει το πρόγραμμα , θα τυπωθούν τα βιβλία και θα ξεκινήσει η ενημέρωση των καθηγητών .Θα είναι η νέα περίοδος» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Και ο χάρτης της «Γαλάζιας Πατρίδας» μέσα στο βιβλίο

Το σχέδιο εκπαίδευσης της Γαλάζιας Πατρίδας αναφέρει:

-Παράλληλα με την έμφαση στη σημασία των χαρακτηριστικών της θέσης της Τουρκίας, συζητούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη ‘Γαλάζια Πατρίδα’ και την ‘Ουράνια Πατρίδα’. Κατά τη διαδικασία αυτή, τονίζεται η αξία του πατριωτισμού με την αναφορά του δίκαιου αγώνα της Τουρκίας ενάντια στις απαιτήσεις που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά δικαιώματά της στη ‘Θάλασσα των Νήσων’ ( σ.σ. Αιγαίο) και την Ανατολική Μεσόγειο. Τονίζεται η σημασία της νήσου Κύπρου για την Τουρκία και τον Τουρκογενή κόσμο…

-Όταν εξετάζεται η ‘Γαλάζια Πατρίδα’ (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος Θάλασσα, ‘Θάλασσα των Νήσων'( σ.σ. Αιγαίο), Θάλασσα του Μαρμαρά), μπορούν να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, καθώς και τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα/στο μέλλον ή το Σχέδιο Παροχής Νερού που λαμβάνει χώρα με την ‘ΤΔΒΚ’. Οι πληροφορίες που συλλέγονται οργανώνονται και αναλύονται. Οι πληροφορίες αυτές μελετώνται σε χάρτη…

-Το έργο της προετοιμασίας ενός πίνακα σχετικά με τους ενεργειακούς πόρους υδρογονανθράκων στη ‘Γαλάζια Πατρίδα’, τις παραγωγικές δραστηριότητες της Τουρκίας στο εξωτερικό.

Η Ελλάδα θέλει να μετατρέψει την Κύπρο σε Κρήτη

Την ίδια ώρα, κατηγορίες κατά της Ελλάδας εξαπέλυσε ο τουρκοκύπριος ηγέτης Ερσίν Τατάρ κατά τη διάρκεια συνέντευξής του υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα θέλει να μετατρέψει την Κύπρο σε Κρήτη και να αποκλείσει την Τουρκία από την ανατολική Μεσόγειο.

«Υπάρχει τραμπουκισμός, πίεση, αδικία και ανομία στη στάση της ΕΕ. Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το χωνέψω αυτό. Ο στόχος της Ελλάδας και των συμμάχων της είναι να μετατρέψουν την Κύπρο σε Κρήτη, να αποκλείσουν την Τουρκία από την Ανατολική Μεσόγειο και να προσπαθήσουν να περικυκλώσουν την Ανατολία καθώς επίσης και να μετατρέψουν την τουρκοκυπριακή κοινότητα σε μια μειονότητα μέσα στην ίδια της την πατρίδα» δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

«Είναι παράλογο να μιλάμε για την αποχώρηση των Τούρκων στρατιωτών από το νησί τη στιγμή που ξεκινάμε τα προγράμματα για τον εορτασμό της 50ης επετείου. Κανείς δεν θα πρέπει να περιμένει αντίστοιχες ομιλίες από εμάς. Θα γιορτάσουμε την 50ή επέτειο της επιχείρησης με μεγάλο ενθουσιασμό».

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά του Facebook και του Instagram | Υποψίες ότι δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους στο θέμα της παραπληροφόρησης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα κατά των κοινωνικών δικτύων Facebook και Instagram για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι δεν τηρούν την υποχρεώσεις τους στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν όψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, την ώρα που εκφράζονται ανησυχίες για ενδεχόμενη χειραγώγηση της κοινής γνώμης από την Ρωσία.

«Αυτή η Κομισιόν έχει θέσει σε λειτουργία εργαλεία για την προστασία των ευρωπαίων πολιτών από την παραπληροφόρηση και της χειραγώγηση των πληροφοριών από τρίτες χώρες», δήλωσε η πρόεδρος Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. «Οταν υπάρχουν υποψίες για παραβίαση των κανόνων, αναλαμβάνουμε δράση. Αυτό συμβαίνει πάντα, αλλά ιδιαιτέρως σε περίοδο εκλογών».

Πρόκειται για την πέμπτη επίσημη έρευνα που διεξάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος ετέθη σε ισχύ τον περασμένο χρόνο γα την αντιμετώπιση του παράνομου online περιεχομένου και προϊόντων.

Η Κομισιόν έχει ήδη ξεκινήσει δύο έρευνες κατά του TikTok. Στο πλαίσιο της μίας από τις δύο έρευνες, η θυγατρική της κινεζικής ByteDance αναγκάσθηκε να διακόψει την περασμένη εβδομάδα την νέα εφαρμογή Lite που ανταμείψει τους χρήστες για τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη, πράγμα που θεωρείται ότι δημιουργεί κινδύνους εθισμού στους νέους.

Στις αρχές Μαρτίου, κινήθηκε διαδικασία κατά της AliExpress, θυγατρικής της Alibaba, λόγω υποψιών ότι δεν λαμβάνει αρκετά μέτρα κατά της πώλησης επικίνδυνων προϊόντων όπως τα πλαστά φάρμακα.

Η πρώτη επίσημη έρευνα αφορούσε επίσης κινδύνους που συνδέονται με την παραπληροφόρηση. Ξεκίνησε στις 18 Δεκεμβρίου κατά του Χ (πρώην Twitter) για παραλείψεις σχετικές με τον έλεγχο περιεχομένου και την διαφάνεια.

Ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες εφαρμόζεται από το τέλος του Αυγούστου στις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες όπως το X, TikTok, οι μεγάλες πλατφόρμες της Meta (Facebook, Instagram), στην Apple, την Google, την Microsoft και την Amazon.

Συνολικά, 23 μεγάλοι παράγοντες του Ιντερνετ, ανάμεσά τους τρεις πορνογραφικές ιστοσελίδες (Pornhub, Stripchat και XVideos), έχουν τεθεί υπό άμεση παρακολούθηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι παραβάτες υποχρεούνται να πληρώσουν πρόστιμα που φθάνουν μέχρι και το 6% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, αλλά προβλέπεται έως και η απαγόρευση λειτουργίας τους στην Ευρώπη σε περιπτώσεις σοβαρών και επανειλημμένων παραβιάσεων των ευρωπαϊκών κανόνων.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φωτιά στο Μάτι | Εξι κατηγορούμενοι ένοχοι για την τραγωδία

Την απόφασή του επί της ενοχής των 21 κατηγορουμένων στη δίκη για τη φωτιά στο Μάτι ανακοίνωσε το πρωί της Δευτέρας το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έπειτα από μακρά ακροαματική διαδικασία.

Συνολικά το δικαστήριο έκρινε ενόχους 6 από τους συνολικά 21 κατηγορουμένους με συγγενείς θυμάτων που βρίσκονταν στην αίθουσα να φωνάζουν «ντροπή σας» προς το δικαστήριο. «Μπράβο σας, μπραβο σας, έχετε χάσει παιδί;», «όλοι αθώοι, έπρεπε από μόνοι τους να μπoυν στη φυλακη», φώναζαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Ειδικότερα με την απόφαση του το δικαστήριο υιοθέτησε εν μέρει την εισαγγελική πρόταση και κήρυξε ενόχους τους:

  • – Σωτήρη Τερζούδη τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια για την εκτροπή ελικοπτέρου)
  • – Βασίλη Ματθαιόπουλο τότε υπαρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για το θάνατο 9 ανθρώπων στη θάλασσα),
  • – Ιωάννη Φωστιέρη τότε επικεφαλής του ΕΣΚΕ (ανθρωποκτονία από αμέλεια)
  • – Νικόλαο Παναγιωτόπουλο τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων),
  • – Χαράλαμπο Χιώνη τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων) και
  • – Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο κάτοικο από την αυλή του οποίου ξεκίνησε η φωτιά.

Αθώοι κρίθηκαν τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστος ΓκολφίνοςΦίλιππος ΠαντελεάκοςΔαμιανός ΠαπαδόπουλοςΧρήστος ΛάμπρηςΧρήστος ΔροσόπουλοςΓεώργιος Πορτοζούδης και Στέφανος Κολοκούρης, ο τότε αξιωματικός στα Εναέρια Μέσα της ΕΛΑΣ Χαράλαμπος Συρογιάννης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης, η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου και οι τότε δήμαρχοι Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης και Πεντέλης Δημήτριος-Στέργιος Καψάλης.

Αθώοι κρίθηκαν, παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση οι Βάιος Θανασιάς τότε αντιδήμαρχος δήμου Μαραθώνα, Ευάγγελος Μπουρνούς τότε δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου, Αντώνης Παλπατζής τότε αντιδήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου.

«Χάθηκε η ντροπή», δήλωσε δικηγόρος θυμάτων μετά την απόφαση του δικαστηρίου.
protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en