Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη | Γιατί ο σταθμάρχης δεν χάραξε δρομολόγιο

Με αίτημα να μην καλυφθούν οι ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη βγήκαν στους δρόμους ανά την Ελλάδα χιλιάδες πολίτες, εργαζόμενοι και νέοι στις απεργιακές κινητοποιήσεις της 8ης Μαρτίου.

Απαίτηση όλων, άλλωστε, είναι να αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο με τα απαραίτητα σύγχρονα και αυτόματα συστήματα που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα να ξαναζήσουμε μια τέτοια τραγωδία όπως αυτή στα Τέμπη. Και το ζητούμενο για όλους είναι να μην απομονωθούν τα αίτια της τραγωδίας στον σταθμάρχη για το μοιραίο λάθος…

Γι’ αυτό και έρχονται νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη και στο κάδρο των ερευνών μπαίνουν όλοι όσοι εμπλέκονται: από γιατρούς που έδωσαν αναρρωτική άδεια μέχρι και τον τελευταίο σταθμάρχη…

Δεν χαράχτηκε δρομολόγιο

Για τους χειρισμούς από την πλευρά του σταθμάρχη Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος μίλησε στο «Πρώτο Πρόγραμμα» 91,6 και 105,8 ο Χρήστος Ρετσινάς, Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών.

Σε σχέση με τη μη χάραξη αυτόματου δρομολογίου στον τοπικό πίνακα χειρισμού στον σταθμό της Λάρισας, είπε: «Το σύστημα σου δίνει τη δυνατότητα να χαράξεις δρομολόγιο. Όταν χαράξεις δρομολόγιο από τον πίνακα που έχεις, όλα τα κλειδιά πηγαίνουν στην άνοδο για να φύγουν για Θεσσαλονίκη και το φωτόσημο γίνεται πράσινο. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ξέρει να χαράζει δρομολόγια. Φαίνεται δεν εκπαιδεύτηκε, δεν τα κατάλαβε, είναι ψυχασθενής, δεν ξέρω τι, δεν ξέρει και πάει χειροκίνητα να τα χειριστεί, τα οποία δεν τα χειρίστηκε».

Όταν δεν χαράζεις δρομολόγιο, εξήγησε ο ίδιος, «θα πρέπει να γυρίσεις το συγκεκριμένο κλειδί που έχει πάνω στο ταμπλό με τον διακόπτη που έχει το κλειδί, για να κολλήσει η αλλαγή ηλεκτρικά προς την άνοδο και να του δώσεις τηλεγράφημα με κόκκινο, να περάσει».

«Το ξεχνάει αυτό, νομίζει ότι το στέλνει το τρένο στην άνοδο και του δίνει ένα τηλεγράφημα “πέρασε με κόκκινο φωτόσημο” χωρίς να του λέει από ποια γραμμή φεύγει. Κανονιστικά απαράδεκτο. Υπάρχει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας που πρέπει να τον εφαρμόζει», πρόσθεσε ο ίδιος.

Πόσοι σταθμάρχες έπρεπε να είναι παρόντες;

«Έπρεπε να ήταν δύο σταθμάρχες σε όλη τη νύχτα, νυχτερινή βάρδια, η οποία είναι από τις 10 μέχρι τις 6 το πρωί. Ήταν απαράδεκτο. Και αν ήταν τέτοιες οι ελλείψεις σε προσωπικό που έπρεπε να είναι ένας, αυτός έπρεπε να ήταν έμπειρος και όχι ο άπειρος», υπογράμμισε ο κ. Ρετσινάς.

Πώς χαράσσεται το δρομολόγιο

«Κάνεις τη χάραξη στον πίνακα, όλα τα κλειδιά στρέφονται στην σωστή κατεύθυνση και το φωτόσημο γίνεται πράσινο. Δεν το έκανε. Δεν έγινε χάραξη, οπότε εναλλακτικά το πας με το χέρι, να γυρίσεις το κλειδί, τη συγκεκριμένη αλλαγή να κουμπώσει προς την άνοδο. Ούτε αυτό το έκανε. Το ξέχασε. Κάτι συμβαίνει με το μυαλό του.

Επειδή σήμερα έχουν βγει οι φωνές που πάνε να διασπείρουν από δω και από κει τις ευθύνες και μάλιστα και από εκπροσώπους συνδικαλιστές που λένε ότι έφταιγε ο πίνακας, αυτά που λένε, να το πω χοντρά είναι αηδίες. Η εταιρεία το παρέδωσε το σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης στον ΟΣΕ προς χρήση τον Νοέμβριο του ’22. Λειτουργούσε άριστα ο πίνακας. Και ο προηγούμενος που έφυγε, είχε κάνει χάραξη. Έπρεπε να καθίσει για να χαράξει και το 62. Εγώ λέω για κάποιους που λένε αηδίες ότι δεν δούλευε το σύστημα. Το σύστημα δούλευε. Δεν μιλάω τυχαία. Αυτό φαίνεται από το μαύρο κουτί, δηλαδή από το καταγραφικό», τόνισε ο Χρήστος Ρετσινάς.

Για την εκπαίδευση των σταθμαρχών

«Εμείς τους μηχανοδηγούς τους στέλνουμε στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας που υπάρχει ψυχοτεχνικό κέντρο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρετσινάς και τόνισε ότι το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τους σταθμάρχες, καθώς είναι στην πρώτη γραμμή.

«Στους γερμανικούς σιδηρόδρομους η εκπαίδευση είναι εννιά μήνες σχολείο και ένα χρόνο πρακτική στο συγκεκριμένο πόστο που θα πας να δουλέψεις ως βοηθητικός και επίσης περνάνε από δύο εξετάσεις, ψυχοτεχνική εξέταση και μια άλλη εξέταση καταλληλότητας που σε κρίνουν αν είσαι κατάλληλος για να δουλεύεις στην πρώτη γραμμή. Είναι πολύ απλά. Δεν επιτρέπεται το 2023 να γίνονται αυτά στην Ελλάδα», συμπλήρωσε ο κ. Ρετσινάς.

Για το σύστημα τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης

Σχετικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης, ο κ. Ρετσινάς διευκρίνισε ότι είναι άλλο το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας και άλλο το συνολικό σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης από τη Λάρισα μέχρι την Κατερίνη.

Όπως ανέφερε, το συνολικό σύστημα από τη Λάρισα μέχρι την Κατερίνη δούλευε μέχρι το 2011, με προβλήματα που διορθώνονταν.

«Μετά μπήκαν συμμορίες και το έκλεψαν και διαλύθηκε. Και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας που είχε πάλι βάρδιες με σταθμάρχες στη Λάρισα κάηκε, δεν δούλεψε, βγήκε εκτός από δύο πυρκαγιές, μία το 2016 και μία το 2019. Και έφαγε την ολοκληρωτική καταστροφή η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και δεν φτιάχτηκαν αυτά», κατέληξε ο κ. Ρετσινάς.

Για ποιους έρχονται ποινικές διώξεις

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες πέρα από την δίωξη που έχει ασκηθεί στον ήδη προφυλακιστέο 59χρονο σταθμάρχη του ΟΣΕ για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών, αναμένεται να ασκηθούν και νέες ποινικές διώξεις, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι στο επίκεντρο αυτών βρίσκονται ο επιθεωρητής και ο σταθμάρχης που έφυγε πριν τις 23:00.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι ανακριτικές διαδικασίες έχουν προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών σε αυτή τη φάση, τόσο για τον επιθεωρητή που έβαλε τον ακατάλληλο και άπειρο σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ παράλληλα οι έρευνες στρέφονται και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα.

Την ίδια ώρα ενδιαφέρον παρουσιάζουν πληροφορίες από ανακριτικές πηγές, ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί.

Παραμένει όμως άγνωστο αν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό, αν τον πήρε και δεν απαντούσε, κάτι που θα φανεί από τις έρευνες στο τηλέφωνο του σταθμάρχη που έχει ήδη κατασχεθεί.

Στην ανακρίτρια τα πορίσματα των πραγματογνωμόνων

Την ίδια ώρα, στα χέρια της ανακρίτριας βρίσκονται τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη, με τις δικαστικές αρχές να ερευνούν την υπόθεση αναζητώντας τι πραγματικά συνέβη και ποιοι είναι οι υπεύθυνοι.

Όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, oι δύο εξειδικευμένοι επιστήμονες συνέταξαν και παρέδωσαν πόρισμα στις ανακριτικές αρχές, αφού ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή.

Τα πολυσέλιδα πορίσματα είναι πλέον στην κατοχή των ανακριτικών αρχών και, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περιέχουν κρίσιμα στοιχεία που «φωτίζουν» τα αίτια του δυστυχήματος και τις ευθύνες αυτών που σε πρώτη φάση το προκάλεσαν.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως ακόμη και εντός της ημέρας θα ασκηθούν συμπληρωματικές διώξεις.

Μέχρι στιγμής, η διαδικασία έχει προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών, σε αυτήν τη φάση, στον επιθεωρητή που τοποθέτησε τον προφυλακισθέντα σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκονται και πρόσωπα που εμπλέκονται στην τραγωδία στα Τέμπη, όπως στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα. Το περιβάλλον του προηγούμενου σταθμάρχη επιμένει πάντως ότι έφυγε κανονικά στην ώρα του.

Τα εξαντλητικά ωράρια

Στο Star μίλησαν οι δύο σταθμάρχες που έκαναν τις προηγούμενες βάρδιες από τον προφυλακισμένο συνάδελφό τους. Όπως είπαν, τα ωράρια ήταν εξαντλητικά ενώ ο ένας εξ αυτών τόνισε πως θα μπορούσε να ήταν αυτός στη θέση του, αλλά άλλαξε τη βάρδια λόγω φόρτου εργασίας.

Ο ένας σταθμάρχης που μίλησε στο Star ισχυρίστηκε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει τη βραδινή βάρδια του με την πρωινή λόγω εξάντλησης, αφού δούλευε χωρίς ρεπό επί 20 ημέρες. Πρόκειται για τη βραδινή βάρδια της μοιραίας νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου με την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι σταθμάρχες αναγκάζονταν να αλλάζουν μεταξύ τους τις βάρδιες, ώστε να εξυπηρετήσουν τις δικές τους υποχρεώσεις που είχαν, καθώς τα ωράρια είναι εξαντλητικά.

Σχετικά με τον σταθμάρχη που είχε την αμέσως προηγούμενη βάρδια από τον 59χρονο κρατούμενο, ισχυρίζεται ότι έκανε επιτυχημένα 35 ελιγμούς τρένων από τις 14:00 έως τις 23:00 και ότι σχόλασε κανονικά στην ώρα του. Είπε πως ο πρώτος ελιγμός του 59χρονου συναδέλφου του προκάλεσε την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο Σάββατο: Τι ώρα κλείνουν σούπερ μάρκετ και καταστήματα σήμερα

Με εορταστικό ωράριο λόγω Πάσχα θα λειτουργούν μέχρι και σήμερα, Μεγάλο Σάββατο (04/05), τα εμπορικά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ σε όλη την επικράτεια.

Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν αγορές της τελευταίας στιγμής και το Μεγάλο Σάββατο.

Τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν από τις 09:00 το πρωί έως τις 3:00 το μεσημέρι.

Τα σούπερ μάρκετ, έχουν τα ακόλουθα ωράρια:

  • Σκλαβενίτης: 08:00 – 19:00
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: 08:00 – 18:00
  • My Market: 08:00 – 20:00
  • Lidl: 07:45-21:00
  • Μασούτης: 08:00 – 20:00
  • Κρητικός: 08:00 – 20:00

Κλειστά τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα:

  • Κυριακή του Πάσχα 5/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
  • Δευτέρα του Πάσχα 6/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
  • Τρίτη του Πάσχα 7/5: Κλειστά λόγω Απεργίας Πρωτομαγιάς.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο Σάββατο: Τι γιορτάζουμε σήμερα – Τα έθιμα

Το Μεγάλο Σάββατο σηματοδοτεί και το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς ήδη από σήμερα γιορτάζεται και επίσημα η Ανάσταση του Ιησού και η επιστροφή του από τον κόσμο των νεκρών.

Αν και ο Χριστός ετάφη, κατέβηκε στον Άδη και δίδαξε τους νεκρούς ημέρα Σάββατο, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας πραγματοποιείται πάντα η ακολουθία της προηγούμενης ημέρας.

Έτσι, ήδη από το πρωί, γιορτάζεται στην εκκλησία η πρώτη Ανάσταση, μια ακολουθία με χαρμόσυνο και γιορτινό χαρακτήρα. Πρόκειται για τον Εσπερινό της Κυριακής του Πάσχα, κατά τον οποίο γίνεται η πρώτη αναφορά για την επερχόμενη ανάσταση του υιού του Θεού, που συμβολίζει και την προσμονή της λύτρωσης ολόκληρης της ανθρωπότητας και του κόσμου από τη φθορά και το θάνατο. Έπειτα, τελείται ο Όρθρος και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα.

Τι έγινε το Μεγάλο Σάββατο

Μετά τη σταύρωση και το θάνατο του θεανθρώπου, την Παρασκευή, οι γραμματείς και οι φαρισαίοι παρακάλεσαν τον Πόντιο Πιλάτο να ασφαλίσει τον Ιησού για 3 ημέρες, καθώς είχαν την υποψία ότι οι μαθητές του θα έκλεβαν τη σορό του και στη συνέχεια θα έλεγαν πως ο ίδιος αναστήθηκε, όπως ακριβώς είχε πει ότι θα κάνει όταν ήταν ζωντανός.

Ο τάφος, λοιπόν, σφραγίστηκε και απ’ έξω τοποθετήθηκε στρατιωτική φρουρά, όμως τα μεσάνυχτα του Σαββάτου (μόλις είχε δηλαδή έρθει επίσημα η Κυριακή), ο Ιησούς αναστήθηκε.

Το πρωί της Κυριακής, μια ομάδα γυναικών (μυροφόρες) πήγαν στον τάφο να μυρώσουν το σώμα του, σύμφωνα με την παράδοση της εποχής, παρά το γεγονός ότι απαγορευόταν να πλησιάσουν τον τάφο, μετά την εντολή για σφράγιση. Όταν έφτασαν, γρήγορα ανακάλυψαν ότι οι φρουροί είχαν εξαφανιστεί και ότι ο τάφος δεν ήταν πια σφραγισμένος.

Μάλιστα, ο τάφος ήταν άδειος και στη θέση των φρουρών βρισκόταν ένας άγγελος, ο οποίος τους εξήγησε πως ο Χριστός αναστήθηκε και τις γυρίσουν στην Ιερουσαλήμ για να ενημερώσουν τους υπόλοιπους. Οι γυναίκες έσπευσαν και μετέφεραν το μήνυμα στους 12 μαθητές, οι οποίοι όμως στην αρχή δεν τις πίστεψαν.

Τότε, ο Πέτρος και ο Ιωάννης επισκέφτηκαν τον τάφο για να επιβεβαιώσουν ότι είναι κενός, μαζί με τη Μαρία τη Μαγδαληνή, η οποία παρέμεινε εκεί ενώ οι άλλοι δύο επέστρεψαν για να ενημερώσουν τους υπολοίπους. Τότε, ο αναστημένος θεάνθρωπος έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Μαγδαληνή, ενώ λίγο αργότερα εμφανίστηκε στους υπόλοιπους μαθητές του, εκτός από τον «άπιστο» Θωμά, ο οποίος τον είδε τελευταίος.

Μεγάλο Σάββατο – Τα έθιμα

Το Μεγάλο Σάββατο τηρείται αυστηρή νηστεία και ξηροφαγία, ενώ είναι το μόνο Σάββατο του χρόνου κατά το οποίο νηστεύεται και το λάδι (Αλάδωτο Σάββατο).

Σε πολλά μέρη της Ελλάδας, το αρνί του Πάσχα σφάζεται το Μεγάλο Σάββατο, ενώ στα Επτάνησα οι κρεοπώλες συνήθιζαν να πηγαίνουν ως δώρο το πρώτο κομμάτι κρέατος που έκοβαν στον Ενετό Προβλεπτή. Δώρα πασχαλινά, όπως αυγά, γλυκίσματα και κουλούρια στέλνονταν επίσης σε αρραβωνιαστικούς, γονείς και πεθερικά.

Ακόμα και σήμερα, την ημέρα αυτή λαμβάνει χώρα το έθιμο των «Μπότηδων», πήλινων κανατιών γεμάτων νερό που οι ντόπιοι πετάνε από τα μπαλκόνια τους. Λέγεται, μάλιστα, ότι από την έντονη αυτή φασαρία των Μπότηδων που σπάνε το Μεγάλο Σάββατο βγήκε και η έκφραση «Ανάστα ο Θεός», όταν αναφερόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πολλή (μεταφορική ή κυριολεκτική) βαβούρα και ανακατοσούρα.

Στο Μάδυτο της Θράκης, συνήθιζαν να ανάβουν το Μεγάλο Σάββατο εθιμική πυρά στο προαύλιο του ναού, ενώ στο Λασίθι παρασκεύαζαν νέα ζύμη και προζύμι με τα λουλούδια από τον επιτάφιο. Αλλού, φτιάχνουν ακόμα και σήμερα τις κουλούρες της Λαμπρής, μια κουλούρα με πέντε κόκκινα αυγά που κρεμιέται στα εικονίσματα και παραμένει εκεί μέχρι την Πρωτομαγιά, οπότε και τρώγεται.

Σε άλλες περιοχές, οι πιστοί επισκέπτονταν τάφους των αγαπημένων τους προσώπων, τελούσαν τρισάγια και μοιράζονταν γλυκίσματα στη μνήμη τους, ενώ στην Κορώνη έβραζαν σιτάρι και το μοίραζαν με μια φέτα ψωμί, για την ανάπαυση των ψυχών των πεθαμένων τους.

Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, θεωρείται ότι ο θάνατος εκείνη την ημέρα είναι καλό σημάδι για τη μεταθανάτια τύχη της ψυχής του νεκρού.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανεύκολη πολίτικη μαγειρίτσα με ένα κόλπο που δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ

Στο σπίτι της οικογένειας του Λεμί Ιμπραήμογλου, ενός Θρακιώτη γιατρού από τη μουσουλμανική μειονότητα της Κομοτηνής –εκεί έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του– που ζει στην Κωνσταντινούπολη, αυτή τη μαγειρίτσα φτιάχνουν.

Οι αναμνήσεις του ίδιου και της αδερφής του, Γιουκσέλ Ρεφικά Χατζηχεχμέτογλου, από τη γενέτειρά τους, όπου ήταν μαθημένοι να γιορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους Χριστιανούς φίλους τους, δεν ξεθωριάζουν.

Μάλιστα τις αναβιώνουν πολλές φορές, κρατώντας την παλιά συνήθεια να στρώνουν πασχαλινά τραπέζια και καλώντας πλέον τους καινούργιους φίλους Ρωμιούς από την Πόλη.

15′ προετοιμασία
1 ώρα μαγείρεμα
Σύνολο: 1 ώρα και 15′

Υλικά

Μερίδες: 6

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την πολίτικη μαγειρίτσα με κόλπο σε μια χύτρα ταχύτητας βάζουμε ολόκληρο το κοκορέτσι και 2 λίτρα νερό και βράζουμε για 30-35 λεπτά.
  2. Το βγάζουμε από τη χύτρα, σουρώνουμε τον ζωμό σε άλλη κατσαρόλα και με ένα καλό μαχαίρι ψιλοκόβουμε πολύ καλά το κοκορέτσι.
  3. Το ρίχνουμε στην κατσαρόλα με τον ζωμό και βράζουμε σε δυνατή φωτιά, μέχρι να αρχίσουν τα υγρά να κοχλάζουν.
  4. Ρίχνουμε το ρύζι και αλατοπίπερο, μετριάζουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε για περίπου 15-20 λεπτά, μέχρι να γίνει το ρύζι.
  5. Στο μεταξύ, ανακατεύουμε το γιαούρτι με το αλεύρι σε ένα βαθύ μπολ.
  6. Με την κουτάλα της σούπας παίρνουμε ζωμό από την καυτή σούπα και τον ρίχνουμε σταδιακά στο μείγμα γιαουρτιού, ανακατεύοντας συνεχώς με το σύρμα, όπως κάνουμε με το αυγολέμονο, μέχρι να σχηματιστεί μια υδαρής κρέμα που να έχει ζεσταθεί καλά, ώστε να μην κόψει όταν τη ρίξουμε στην κατσαρόλα.
  7. Αδειάζουμε στην κατσαρόλα και τη σείουμε ώστε να πάει παντού.
  8. Προσθέτουμε το ξίδι, το βούτυρο και τον δυόσμο, ανακατεύουμε απαλά και αποσύρουμε από τη φωτιά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en