Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στον «πάγο» η Αμφίπολη… σε σύνταξη η Περιστέρη

Ο μόνος που κινείται σήμερα στον χώρο είναι ο 8μηνίτης -με πρόγραμμα- αρχαιοφύλακας.

Τον Νοέμβριο του 2015 οι ανασκαφές στον Τύμβο Καστά μπήκαν και επίσημα στον πάγο. Οι δηλώσεις που προηγήθηκαν του νέου -τότε- υπουργού Πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη ότι «η Αμφίπολη είχε λάβει υπερβολική δημοσιότητα», «η ανασκαφή αυτή τη στιγμή έχει τελειώσει», «υπήρξε γενναία χρηματοδότηση όσο δεν υπήρξε σε άλλο μνημείο» κ.λπ. ήταν ενδεικτικές του κλίματος που είχε διαμορφωθεί μετά την κυβερνητική αλλαγή. Η σύνταξη των αναγκαίων μελετών για τη συντήρηση και την ανάδειξη του έργου ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, όπως επίσης δεν έχει εξασφαλιστεί η ένταξή τους από το ΕΣΠΑ ώστε να δρομολογηθούν οι εργασίες.

Αποτέλεσμα, να υπάρχει σήμερα σοβαρός κίνδυνος για το μνημείο, το οποίο φαίνεται να έχει αφεθεί στην τύχη του εν αναμονή μελετών και χρηματοδότησης. Στο υπουργείο Πολιτισμού εφησυχάζουν από τις στερεωτικές εργασίες που πραγματοποιήθηκαν  το προηγούμενο διάστημα. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν αυτές οι εργασίες αρκούν, Εδώ ένα σπίτι έχεις κλειστό δύο χρόνια και δημιουργούνται προβλήματα, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα μνημείο 2.500 ετών θαμμένο μέσα στη γη.

Εργάτες κατά του ΥΠΠΟ και η Περιστέρη στη… σύνταξη

Σχεδόν έναν χρόνο μετά τον «μπαλτά» στις αρχαιολογικές έρευνες στον λόφο Καστά, εργάτες που έλαβαν μέρος στις εργασίες διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους από το υπουργείο Πολιτισμού.  Την ίδια ώρα η επικεφαλής της ανασκαφής αρχαιολόγος κυρία Περιστέρη, συνταξιούχος πλέον, έχει επιδοθεί σε μία προσπάθεια να αναδειχθεί η ανασκαφή και να ολοκληρωθούν γρήγορα οι αναγκαίες εργασίες ώστε να καταστεί το μνημείο επισκέψιμο.

Η ίδια, αν και ζήτησε από το υπουργείο Πολιτισμού να παραμείνει στην ενεργό δράση, δεν εισακούστηκε, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε τιμητική… αποστρατεία, συμπληρώνοντας 35 έτη υπηρεσίας. «Εκανα ενέργειες αλλά δεν ευοδώθηκαν. Οταν αγαπάς τη δουλειά σου θέλεις να δουλεύεις για πολλά χρόνια», λέει η ίδια στο «ΘΕΜΑ», συμπληρώνοντας ότι είναι έτοιμη να συνεχίσει την αρχαιολογική έρευνα ακόμη και ως συνταξιούχος αρχαιολόγος -είναι επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων- σύμφωνα με τον νόμο. «Ανασκαφέας είμαι εγώ και η έρευνα μπορεί να συνεχιστεί με το να το ζητήσω εκ νέου στο μέλλον. Το θέλω. Είμαι στη διάθεση του υπουργείου Πολιτισμού να συνεχίσω την έρευνα. Ωστόσο αυτό μπορεί να γίνει εφόσον συντηρηθεί και αναδειχθεί το μνημείο», τονίζει με νόημα  απαντώντας έμμεσα και σε δημοσιεύματα που φέρουν άλλους αρχαιολόγους να επιθυμούν να προχωρήσουν σε έρευνες στον τύμβο Καστά.

Οπως επισημαίνει η κυρία Περιστέρη, η ανασκαφή στον εντυπωσιακό περίβολο έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο θα πρέπει να συνεχιστεί σε άλλα σημεία του Τύμβου που μπορεί να κρύβει «ευχάριστες εκπλήξεις».

Οι ανακοινώσεις της για την ταυτότητα του μνημείου προκάλεσαν αίσθηση και συζητήθηκαν έντονα στους αρχαιολογικούς κύκλους και όχι μόνο: «Είναι του Ηφαιστίωνα. Το μνημείο χτίστηκε το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ., υπάρχει επιγραφή που αναφέρεται στον Ηφαιστίωνα και είναι μοναδικό μνημείο σε πλούτο και τέχνη . Η καταστροφή του όντως χρονολογείται τη ρωμαϊκή εποχή». Η ίδια θέλει να αφήσει πίσω της τις επιθέσεις που δέχτηκε από μερίδα συναδέλφων της, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή επιχείρησαν να απαξιώσουν το επιστημονικό της έργο.  «Οι συνάδελφοι που υποστήριξαν διάφορα είναι πολλοί λίγοι σε σχέση με τη πλειοψηφία που συμφωνεί με όσα ανακοίνωσα. Ο καθένας και η καθεμία έχει την ευθύνη των όσων λέει. Οταν βρίσκεις κάτι σημαντικό υπάρχει πόλεμος και ενίοτε ακολουθεί και η λασπολογία», λέει.

Γράφει βιβλίο και κάνει παρουσιάσεις

Η ανασκαφή της ομάδας Περιστέρη μπορεί να έληξε απότομα στην Αμφίπολη, ωστόσο η επικεφαλής και οι συνεργάτες της συνεχίζουν τη μελέτη για το υλικό που έχει έρθει στο φως τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τον νόμο, θα πρέπει έως το 2020 να ολοκληρωθεί η δημοσίευση των αποτελεσμάτων της ανασκαφής όπου αναμένονται να δημοσιοποιηθούν λεπτομέρειες και για άλλα ευρήματα που ήρθαν στο φως.

Αυτό το διάστημα, εκτός από τη σύνταξη της αρχαιολογικής δημοσίευσης η κυρία Περιστέρη ασχολείται και με τη λογοτεχνία, γράφοντας ένα βιβλίο που θα περιέχει πολύ αρχαιολογικό σασπένς. Παράλληλα αφιερώνει πολύ χρόνο σε ανακοινώσεις -σε διάφορες παρουσιάσεις και ημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό- με στόχο να πληροφορήσει όσο γίνεται περισσότερο τον κόσμο για το σημαντικό αυτό μνημείο που θεωρείται μοναδικό του είδους. «Μιλάω για την αναγκαιότητα να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες ώστε το μνημείο να γίνει επισκέψιμο. Οραμά μου είναι να πάρει τη μορφή που είχε στην αρχαιότητα. Με τον πλούσιο μαρμάρινο περίβολο, τον τάφο και τον λέοντα στην κορυφή. Να αποκτήσει την αρχική του αίγλη και να αποτελέσει πόλο επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και θα βοηθήσει αναπτυξιακά όχι μόνο τις Σέρρες αλλά ολόκληρη τη χώρα», δηλώνει, πρόθυμη να συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή: «Είμαι στη διάθεση του υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Αμφίπολης να βοηθήσω με τους συνεργάτες μου ώστε αυτό το μνημείο να αποδοθεί όσο γίνεται γρηγορότερα στο κοινό».

Δεν είναι, όμως, μόνο η συντήρηση και η ανάδειξη του μνημείου. Μεγάλο στοίχημα για την ίδια είναι η ένταξη του Τύμβου Καστά στον κατάλογο των Μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, όπου πρόσφατα εντάχθηκε ο γειτονικός αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων. Οπως αποκαλύπτει, το περασμένο καλοκαίρι επισκέφθηκαν την Αμφίπολη αντιπρόσωποι της UNESCO που βρέθηκαν και στους Φιλίππους, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από το μνημείο και ότι θα πρέπει και αυτό στο μέλλον να συμπεριληφθεί στα κορυφαία του πλανήτη. Ωστόσο, για να γίνει αυτό θα πρέπει το μνημείο να γίνει πρώτα επισκέψιμο. Εως τότε θέλει πολλή δουλειά και βούληση από το υπουργείο Πολιτισμού.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι το Μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών στη Βεργίνα -το οποίο ήρθε στο φως από τον αείμνηστο Μανόλη Ανδρόνικο το 1977- λειτούργησε το 1993, τότε μάλλον έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.

dramini

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en