Επτά μήνες μετά την απομάκρυνση από τη θέση του πρύτανη του Αθ. Καραμπίνη ύστερα από το καταδικαστικό πόρισμα των ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και μετά την απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ήρθε πριν από λίγες μέρες και η παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο για την ίδια υπόθεση του πρώην πρύτανη και καθηγητή Ιατρικής Κ. Σιμόπουλου.
Αντιμέτωποι τόσο με πειθαρχικές διώξεις όσο και με την ποινική Δικαιοσύνη βρίσκονται δύο πρώην πρυτάνεις του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ο Αθανάσιος Καραμπίνης και ο Κωνσταντίνος Σιμόπουλος, 2,5 χρόνια μετά τις πρώτες αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για την εμπλοκή των ιδίων και συγγενικών τους προσώπων σε εξωπανεπιστημιακές εταιρείες φωτοβολταϊκών μαζί με τον επί 10 χρόνια εργολάβο σίτισης των φοιτητών. Επτά μήνες μετά την απομάκρυνση από τη θέση του πρύτανη του Αθ. Καραμπίνη ύστερα από το καταδικαστικό πόρισμα των ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης του ΣΕΕΔΔ και μετά την απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ήρθε πριν από λίγες μέρες και η παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο για την ίδια υπόθεση του πρώην πρύτανη και καθηγητή Ιατρικής Κ. Σιμόπουλου από τον νυν πρύτανη στο Δημοκρίτειο, Σταύρο Τουλουπίδη.Ο τελευταίος, ύστερα από δύο επιστολές του υπουργείου Παιδείας και κατόπιν θετικής γνωμοδότησης και της νομικής υπηρεσίας του ΔΠΘ, αποφάσισε την παραπομπή Σιμόπουλου, για να εισπράξει από τον τελευταίο ένα… εξώδικο.
Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που κάποιος από τους δύο πρώην πρυτάνεις – και στενούς συνεργάτες στο παρελθόν – επιλέγει να χρησιμοποιήσει ένδικα μέσα κατά οποιουδήποτε ασκεί κριτική και έλεγχο των πεπραγμένων των διοικήσεων Σιμόπουλου – Καραμπίνη.
Ο τελευταίος, μάλιστα, μετά την παραπομπή στο πειθαρχικό πέρσι, κατέθεσε μήνυση εναντίον του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Δεκάδες είναι συνολικά τα εξώδικα, οι μηνύσεις, οι αγωγές αλλά και οι ΕΔΕ εναντίον ακαδημαϊκών, ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, υπουργών, δημοσιογράφων, τοπικών επιμελητηρίων που έχουν καταθέσει τα τελευταία χρόνια ο Αθ. Καραμπίνης (κυρίως) και δευτερευόντως ο Κ. Σιμόπουλος.
Σε σχετικό ερώτημα της «Εφ.Συν.», ο πρύτανης του ΔΠΘ Στ. Τουλουπίδης εξήγησε πως μέσα σε τρία χρόνια της θητείας Καραμπίνη στην πρυτανεία είχαν διαταχθεί 35 ένορκες διοικητικές εξετάσεις σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (χωρίς να δίνεται συνήθως το δικαίωμα ακρόασης στους «κατηγορούμενους» καθηγητές), πολλές εκ των οποίων έβρισκαν σε χρόνο-ρεκόρ τον δρόμο για την τοπική Εισαγγελία.
Για το κλίμα τρομοκράτησης, που είχε αναδείξει η «Εφ.Συν.» στις 15/10/2016, με τη διακοπή ευρωπαϊκών προγραμμάτων και την αποχή από τα καθήκοντά τους («Αποφασίζομεν και διατάσσομεν» στο Δημοκρίτειο Θράκης), έκαναν λόγο πολλοί πανεπιστημιακοί και στην προχθεσινή εκπομπή «Ιστορίες» στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
«Αν η γυναίκα μου είχε εταιρεία με τον κ. Χούτο (σ.σ. εργολάβος σίτισης) και το ήξερα, βεβαίως δεν θα συμμετείχα στις διαδικασίες επιλογής του αναδόχου. Εγώ έμαθα ότι ο κ. Σιμόπουλος είχε εταιρεία και με τον Χούτο όταν το δημοσίευσε η «Εφ.Συν.». Η εταιρεία που είχε η σύζυγός μου είχε πουληθεί στις αρχές του 2012. Δεν έχω άμεση εμπλοκή», υποστήριξε ο Αθ. Καραμπίνης στην ίδια εκπομπή για το μείζον θέμα της σίτισης.
Ο κ. Καραμπίνης έκανε λόγο για «πολιτική δίωξη» λέγοντας: «Από πού προκύπτει ότι έπρεπε να τιμωρηθεί ο Καραμπίνης και δεν έπρεπε να τιμωρηθούν οι άμεσα εμπλεκόμενοι; Εγώ δεν είμαι άμεσα εμπλεκόμενος, η σύζυγός μου με τον κ. Σιμόπουλο (είναι). Και σε άλλη εταιρεία ο κ. Σιμόπουλος με τον κ. Χούτο».
Σε όλα τα παραπάνω βέβαια έχουν ήδη απαντήσει οι επιθεωρητές ελεγκτές του ΣΕΕΔΔ, ενώ παραπομπή στο πειθαρχικό υπάρχει πλέον και για τον Κ. Σιμόπουλο.
Ο Αθ. Καραμπίνης, ο οποίος υποστηρίζει σε «θερμές» συνομιλίες του με διάφορους ακαδημαϊκούς πως «θα δικαιωθεί και θα επιστρέψει στη θέση του», έχει να αντιμετωπίσει το ανώτατο πειθαρχικό συμβούλιο, το οποίο ακόμα δεν έχει συνεδριάσει, ενώ παράλληλα ο ίδιος αναμένει έπειτα από μερικούς μήνες και την απόφαση του ΣτΕ (συνεδρίασε πριν από λίγες μέρες), στο οποίο προσέφυγε κατά της απόφασης Γαβρόγλου.
Το ΣτΕ είχε απορρίψει τον περασμένο Οκτώβριο την αίτηση αναστολής ως προς την παύση των καθηκόντων του Καραμπίνη.
Ο τελευταίος όμως ίσως έχει ακόμα σοβαρότερες δικαστικές περιπέτειες καθώς ο προϊστάμενος του Εφετείου Θράκης, μετά την προκαταρκτική εξέταση, διέταξε τη διεξαγωγή προανάκρισης για το θέμα της σίτισης, με πιθανή πλέον την άσκηση ποινικών διώξεων εναντίον τουλάχιστον τεσσάρων ατόμων.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.