Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο νέο «Υπερταμείο» όλη η περιουσία του ελληνικού Δημοσίου

Ολη η κινητή και ακίνητη περιουσία του ελληνικού Δημοσίου, πλην των αρχαιολογικών χώρων και των αιγιαλών, θα μεταβιβαστεί στο νέο Υπερταμείο το οποίο μάλιστα έχει διάρκεια ζωής… 99 χρόνια.

Σύμφωνα με το πρώτο παράρτημα για τα περιουσιακά στοιχεία που θα μπουν άμεσα στη νέα Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, πρόκειται για τις εξής εταιρείες:

-ΔΕΗ

-ΕΛΤΑ

-ΕΥΔΑΠ

-ΕΥΑΘ

-ΕΛΒΟ

-ΟΑΣΑ

-ΟΣΥ

-ΣΤΑΣΥ (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π), Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας, και ΤΡΑΜ)

-ΟΑΚΑ

-Κτιριακές Υποδομές -ΚΤΥΠ, (ο κατασκευαστικός φορέας για όλες τις δημόσιες υποδομές, προήλθε από την ενσωμάτωση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, της Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσοκομείων [ΔΕΠΑΝΟΜ] και της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ).

Στη νέα Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών θα μεταβιβαστούν, επίσης, και όλες οι συμβάσεις παραχώρησης των κρατικών εταιρειών του παραρτήματος Δ’, όπως χαρακτηριστικά γράφει το πολυνομοσχέδιο, το οποίο ωστόσο δεν έχει ακόμα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Βουλής, παρά τις διαμαρτυρίες της αντιπολίτευσης.

Οι 10 αυτές εταιρείες θα μεταβιβαστούν μεν αλλά προς ώρας δεν θα πουληθούν, κάτι που μπορεί να συμβεί στο μέλλον, εφόσον χρειαστεί.

Η μεταβίβαση στην ΕΔΗΣ θα γίνει αμέσως μόλις καταχωρηθεί το καταστατικό της ΕΔΗΣ στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο. Η μεταβίβαση των μετοχών των εν λόγω επιχειρήσεων δεν επηρεάζει τους εργασιακούς όρους των υπαλλήλων τους.

Σκοπός της ΕΔΗΣ είναι να κατέχει τις συμμετοχές του κράτους σε δημόσιες επιχειρήσεις, να αυξάνει την αξία τους, να τις διαχειρίζεται επαγγελματικά και να τις αξιοποιεί σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ όσον αφορά την εταιρική διακυβέρνηση. Αναφορικά με τις υπόλοιπες δημόσιες επιχειρήσεις που θα μεταβιβαστούν στην εταιρεία, θα πρέπει να προηγηθεί έγκριση από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ).

Το ΔΣ της ΕΔΗΣ εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση του βασικού μετόχου (δηλαδή του υπουργού Οικονομικών).

Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται πως υπό τον έλεγχο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ, που ιδρύεται με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 40 εκατ. ευρώ, θα προωθείται πλέον το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.

ΝΔ: Κρύβουν τις 19 (επιπλέον) ιδιωτικοποιήσεις των φορέων του Δημοσίου

Μια απίστευτη κυβερνητική μεθόδευση καταγγέλλει η ΝΔ. Σύμφωνα με τους βουλευτές του κόμματος από το νομοσχέδιο λείπουν τα παραρτήματα που αναγράφουν τους 19 φορείς του Δημοσίου που μπαίνουν στο νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων (ΕΔΗΣ).

Στον αντίποδα στο συγκεκριμένο παράρτημα που παρουσίασε η κυβέρνηση είναι όλες οι ΔΕΚΟ που μπαίνουν στα ταμείο και ειδικότερα, μεταξύ άλλων, η ΔΕΗ (στο σύνολο της) οι αστικές συγκοινωνίες, η ΕΥΔΑΠ, και ο ΟΣΕ. Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης ισχυρίστηκε ότι τα πάντα είναι κατατεθειμένα, αν και κλείνοντας την ομιλία του έκανε μια μικρή μετατόπιση, λέγοντας ότι «από την συζήτηση θα προκύψει ότι δεν υπάρχει κανένα κενό».

Σύμφωνα με τους βουλευτές της ΝΔ η κυβέρνηση στην αρχή έφερε νομοτεχνική βελτίωση, με την οποία ξεκαθάριζε ότι το παράρτημα β’ που είχε κατατεθεί είναι τελικά το παράρτημα δ΄. Ως εκ τούτου, λείπει εκ νέου το παράρτημα δ’ το οποίο περιλαμβάνει τις 19 συμβάσεις παραχώρησης των φορέων που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν. Όπως εξάλλου σημείωσε με ο βουλευτής της ΝΔ, Χρήστος Σταϊκούρας πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που απουσιάζουν παραρτήματα που περιλαμβάνουν τις μετοχές, τα ακίνητα και τις συμβάσεις παραχώρησης που μεταβιβάζονται στο Ταμείο».

Πηγή: imerisia.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Πρωταθλητές” ακρίβειας το ελαιόλαδο και το κρέας – Αύξηση και στον καφέ στην εστίαση

Φωτιά στους λογαριασμούς των νοικοκυριών βάζουν ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας την τελευταία 5ετια με βάση τα στοιχεία της Eurostat με αποτέλεσμα να είναι πιο ακριβή από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, το ανοδικό «ράλι» στο κόστος του ελαιολάδου αναγκάζει πολλούς ιδιοκτήτες εστιατορίων να μην προμηθεύονται συσκευασίες για όλα τα τραπέζια, αλλά λιγότερες ή ακόμη και καθόλου. Μάλιστα, αρκετοί είναι εκείνοι που αντικατέστησαν το μπουκάλι με… ψεκαστήρα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συντάξεις χηρείας | Η μείωση 50% μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μηδενισμό των αποδοχών

Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές τοποθετείται η περικοπή των συντάξεων χηρείας του ιδιωτικού τομέα (σε Δημόσιο και ΟΓΑ έχουν γίνει περικοπές την προηγούμενη τετραετία), που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε πλήρη εξαφάνιση -σε ακραίες περιπτώσεις- των απολαβών που σήμερα έχουν χιλιάδες συνταξιούχοι.

Σύμφωνα με τον νόμο του 2016 (Κατρούγκαλου) αλλά και την ερμηνευτική εγκύκλιο Τσακλόγλου (τέλος 2023), οι συνταξιούχοι χηρείας θα υποστούν μείωση των αποδοχών τους τουλάχιστον κατά 50%. Και αυτό καθώς μετά το τέλος της τριετίας, στο οποίο ο δικαιούχος της σύνταξης χηρείας λάμβανε το 70%, θα πρέπει τώρα να λάβει το 35% και μόνο όμως του ανταποδοτικού σκέλους της σύνταξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν οι συνταξιούχοι λαμβάνουν μια σύνταξη εξ ιδίου δικαιώματος, από τη σύνταξη χηρείας που εισπράττουν θα λάβουν το ποσό που υπερβαίνει τα 384 ευρώ της εθνικής σύνταξης, όπως ξεκαθαρίζει η ερμηνευτική εγκύκλιος Τσακλόγλου.

Να σημειώσουμε ακόμα ότι όταν ξεκίνησαν οι πρώτες περικοπές (2020), οι αντιδράσεις των συνταξιούχων ήταν έντονες, υποχρεώνοντας μάλιστα τον ΕΦΚΑ να επιστρέψει πίσω τα ποσά που είχαν περικοπεί. Τώρα έρχεται η εφαρμογή του νόμου και για τις συντάξεις χηρείας των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα και, σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου, οι συντάξεις αυτές, εφόσον έχει παρέλθει τριετία από την καταβολή τους, θα περικοπούν ως αποδοχές εις διπλούν.

Δραματικές περικοπές και επιστροφές ποσών

Οπως σωστά επισημαίνει το ΕΝΔΙΣΥ (Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων), υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να είναι δεκάδες χιλιάδες οι δικαιούχοι που θα τύχουν νέων περικοπών στις συντάξεις χηρείας που λαμβάνουν, ενώ θα κληθούν να επιστρέψουν και αναδρομικά ποσά προς τα δημόσια ταμεία, καθώς το μέτρο θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο του 2020!

Μπροστά στο σοβαρό αυτό ενδεχόμενο ακόμα και να μηδενιστούν τα ποσά της σύνταξης χηρείας για κάποιους δικαιούχους, το Δίκτυο ζητά να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία που περικόπτει στο μισό τις συντάξεις χηρείας εξ ιδίου δικαιώματος και για δικαιούχους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα. Συγκεκριμένα, ζητά από την κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας να νομοθετήσει σχετικά ώστε να παραμείνει η καταβολή των συντάξεων χηρείας στο 70% των αρχικών ποσών, εφ’ όρου ζωής του κάθε δικαιούχου, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για ένα άδικο μέτρο που κακώς εφαρμόστηκε σε χιλιάδες συνταξιούχους στο Δημόσιο και στον ΟΓΑ, και στους δικαιούχους αυτούς η κυβέρνηση οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα πίσω».

«Δεν μπορεί τώρα να γίνεται περικοπή της παροχής στο όνομα κάποιας δημοσιονομικής εξισορρόπησης» σημειώνει ακόμα το Δίκτυο των συνταξιούχων, υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο μέτρο θεσμοθετήθηκε το 2016, εν μέσω Μνημονίων και βαθιάς οικονομικής κρίσης, και η κυβέρνηση «επιδιώκει να υφαρπάξει ένα μέρος του εισοδήματός τους από συνταξιούχους που διαβιούν μόνοι και έχουν απόλυτη ανάγκη την οικονομική ενίσχυση».

avgi.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en