Quantcast
Connect with us

MEDIA

Σοκ & δέος με τον ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Οι πληροφορίες που θέλουν την κυβέρνηση να προτίθεται να προχωρήσει σε σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις στα online media προκαλούν αντιδράσεις στο Διαδίκτυο.

Εξαπίνης καταλήφθηκε η αγορά των ψηφιακών εκδοτών και των ιδιοκτητών online Μέσων από τη φημολογούμενη φορολόγηση των ελληνικών digital media, που φέρεται να προωθεί η κυβέρνηση μέσω νομοθετικής ρύθμισης είτε στο επίμαχο πολυνομοσχέδιο είτε μεθύστερα, με νέα νομοθετική διάταξη μετά τις 11 Μαϊου.

Η αγωνία εντείνεται περαιτέρω μεταξύ των εκδοτών του Διαδικτύου και των μελών της ΕΝΕΔ καθώς η κυβέρνηση μελετά – εκτός από τη θέσπιση φόρου διαφήμισης στο Διαδίκτυο (20%) στο μοντέλο του ειδικού Φόρου Τηλεόρασης – και την επέκταση του αγγελιοσήμου στα ιντνερνετικά Μέσα (δεν έχει ακόμη καθοριστεί το σχετικό ποσοστό).

Οι προθέσεις αυτές της κυβέρνησης βρίσκουν «απέναντι» τα μέλη της Ενωσης Εκδοτών Διαδικτύου αλλά και τους ιδιοκτήτες διαδικτυακών Μέσων εκτός ΕΝΕΔ, οι οποίοι θεωρούν άδικη, επιβαρυντική και ανακόλουθη οποιαδήποτε υπερφορολόγηση της διαδικτυακής διαφήμισης στο μοντέλο των επιβαρύνσεων της τηλεοπτικής διαφήμισης. Και τούτο γιατί τα κανάλια κάνουν χρήση ενός δημόσιου αγαθού περιορισμένου αριθμού, τις ψηφιακές συχνότητες, με τα domains names των ενημερωτικών sites να μην περιορίζονται από τεχνικές ή λειτουργικές παραμέτρους.  

Παράλληλα σε επιστολή που εστάλη από την ΕΝΕΔ – με την υπογραφή του προέδρου της Δ. Μάρη – προς τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Ν. Παππά, παρατίθενται επιχειρήματα που επιχειρούν να ανατρέψουν το ενδεχόμενο της φορολόγησης της διαδικτυακής διαφήμισης

•    Στο internet σε αντίθεση με την τηλεόραση δεν υπάρχουν σύνορα, καθώς στο χώρο έχουν εισχωρήσει μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις με έδρα το εξωτερικό, που έχουν κερδίσει τη μερίδα του λέοντος της διαφημιστικής πίτας, χωρίς να συνεισφέρουν στα δημόσια έσοδα και χωρίς να υπόκεινται στα ίδια φορολογικά δεδομένα. Τις περισσότερες φορές μάλιστα δεν απασχολούν καν εργαζομένους.

•    Το αποτέλεσμα αν υιοθετηθεί η φημολογούμενη φορολογική επιδρομή , θα είναι να επιβαρυνθούν αποκλειστικά τα ελληνικά online media, που έχουν φορολογική συνείδηση και έδρα στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί από το σύνολο της εγχώριας διαφημιστικής δαπάνης που αντιστοιχεί στο internet, μόνο το 20% καταλήγει σε επιχειρήσεις που έχουν ως έδρα την Ελλάδα.

•    Πλέον και για λόγους και μόνο βιωσιμότητας, είναι φυσικό και επόμενο πολλά ελληνιικά online media, για να αποφύγουν την άδικη φορολόγηση να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό και το κράτος να μην μπορέσει να εισπράξει τα επιδιωκόμενα. Ενώ όσες επιχειρήσεις επιμείνουν ελληνικά θα αναγκαστούν για να ισοσταθμίσουν τα έξοδα λειτουργίας, να προχωρήσουν σε απολύσεις εργαζομένων, που με ευθύνη του κράτους και λόγο νομικού κενού, στερούνται ουσιαστικά ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς τα ελληνικά online media, δεν αναγνωρίζονται ως δημοσιογραφικά μέσα.

Διάλογος και όχι επιβολή άνωθεν και εκπλήξεις

«Το πιο συνετό» σύμφωνα με την επιστολή της ΕΝΕΔ προς τον υπουργό είναι «αντί για τη μονομερή θέσπιση νόμων εισπρακτικού χαρακτήρα, η κυβέρνηση έστω και την ύστατη στιγμή να επιδιώξει το διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, για να προχωρήσει εξ’ αρχής και να συνταχθεί ένα νομικό πλαίσιο λειτουργίας στο ελληνικό ίντερνετ, που θα διασφαλίζει και θα θωρακίζει τα δικαιώματα εργαζομένων και επενδυτών, αλλά και τη φορολογική δικαιοσύνη σε μια αναπτυσσόμενη αγορά, που πλήττεται από την φορολογική ασυλία των τριγωνικών συναλλαγών πολυεθνικών».

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή της ΕΝΕΔ με ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 13-05-2024

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 02–05-2024

Continue Reading

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en