Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σκληρή απάντηση Κωνσταντινόπουλου σε Τατούλη

image_print

Με δήλωσή του ο Βουλευτή Αρκαδίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος(ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) σχετικά με την ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη διά στόματος των Αντιπεριφερειαρχών κ. Ευάγγελου Γιαννακούρα και κας Κωνσταντίνας Νικολάκου:

«Το θέμα του αποκλεισμού της Τρίπολης από τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης του Ε.Π. Πελοποννήσου 2014-2020 δημιούργησε αναστάτωση και απογοήτευση στην τοπική κοινωνία, στους φορείς και στους πολίτες της Τρίπολης.

Η Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που υπέβαλα στη Βουλή ζητώντας να κατατεθεί στο Κοινοβούλιο η μελέτη που καταρτίστηκε ώστε να επιλεγούν η Καλαμάτα και το Ναύπλιο-Άργος, καθώς και το σκεπτικό της Επιτροπής Παρακολούθησης του Ε.Π. Πελοποννήσου, δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση στην Περιφέρεια.

Η Περιφέρεια είναι ελεύθερη να ενημερώσει τους πολίτες, έστω και εκ των υστέρων, δημοσιεύοντας τα πρακτικά και τις αιτιολογικές εκθέσεις των δικών της αποφάσεων. Ως Βουλευτής, ασκώ κοινοβουλευτικό έλεγχο στην Κυβέρνηση, και περιμένω να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα στη Βουλή των Ελλήνων.

Είμαι βέβαιος ότι το Δημοτικό Συμβούλιο της Τρίπολης, αλλά και οι πολίτες του Δήμου Τρίπολης θα ήθελαν να ενημερωθούν για μία τόσο σημαντική απόφαση που αφορά άμεσα στην καθημερινότητά τους και στην ποιότητα της ζωής τους και τις επηρεάζει καθοριστικά.

Κατά τα λοιπά, επιστρέφω στον/ην συγγραφέα του κειμένου τις ειρωνείες και τις λοιδορίες, που χαρακτηρίζουν τον εμπνευστή τους και μόνο

Διαβάστε την Ανακοίνωση Νικολάκου-Γιαννακούρα η οποία προκάλεσε τη δήλωση του κ.Κωνσταντινόπουλου

«Με έκπληξη διαπιστώσαμε τη βαθιά άγνοια που αποπνέουν οι κατηγορίες του κυρίου Κωνσταντινόπουλου κατά της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όταν όλοι γνωρίζουν ότι επί των ημερών του ως Υφυπουργού Ανάπτυξης, δρομολογήθηκαν εκείνα τα κριτήρια, βάσει των οποίων αποκλείστηκε η Τρίπολη ως περιοχή εφαρμογής του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΒΑΑ). 
Είναι λοιπόν τουλάχιστον υποκριτικό να καταγγέλλεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου την ίδια στιγμή που έχει ήδη χρηματοδοτήσει μέσα από το πρόγραμμά της τα προηγούμενα χρόνια με πόρους ύψους 2,6 εκατομμυρίων ευρώ τις αστικές αναπλάσεις στο Δήμο Τρίπολης. 

Η πρόσκληση προς τρεις Αστικές Αρχές, για υποβολή προτάσεων για αντίστοιχες δυο αστικές περιοχές, δηλαδή για το αστικό κέντρο της Καλαμάτας και την ενιαία αστική περιοχή (οντότητα) του διπόλου Άργους–Ναυπλίου, «επιβάλλεται» από τους Κανονισμούς του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020. 
Απ’ την άλλη πλευρά ο προσδιορισμός των δυο αυτών περιοχών για εφαρμογή Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) προέκυψε από σχετική μελέτη σύμφωνα με τους κανόνες που έθεσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, με δεδομένο ότι ήταν αδύνατο εκ των Κανονισμών των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων 2014-2020, καθώς και από τα καθοριζόμενα κονδύλια-πόρους για ΒΑΑ στο ΕΠ «Πελοπόννησος» 2014-2020, να χρηματοδοτηθούν για τέτοιου είδους δράσεις, περισσότερες από δυο αστικές περιοχές, με την αναγκαία πληθυσμιακή συγκέντρωση.

Συγκεκριμένα, στο κεφάλαιο 3.1.3. «Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη» του ΕΣΠΑ 2014-2020, αναφέρεται «Σε κάθε Περιφέρεια, το πλήθος των στρατηγικών ΒΑΑ θα οριστεί ανάλογα με τη βαρύτητα του αστικού πληθυσμού και τη συμμετοχή των αστικών δραστηριοτήτων στο ΑΕΠ της και στη συνολική απασχόληση. Μέχρι της εκδόσεως ειδικών οδηγιών και κατευθύνσεων της ΕΑΣ, θα εξεταστεί ενδεικτικά: α) η κάλυψη με στρατηγικές ΒΑΑ των αστικών κέντρων που έχουν λειτουργική περιοχή με πληθυσμό άνω των 70.000 κατοίκων, β) η επιλογή έως δύο μόνον στρατηγικών ΒΑΑ σε εκείνες τις Περιφέρειες των οποίων ο αστικός πληθυσμός δεν ξεπερνά το 50% του συνολικού τους πληθυσμού». 
Με αυτά τα δεδομένα προσδιορίσθηκαν οι πόροι για ΒΑΑ στο ΕΠ «Πελοπόννησος» 2014-2020, συνολικής κοινοτικής συνδρομής 12,08 εκατ. €, η οποία αντιστοιχεί σε 15,10 εκατ. € δημόσια δαπάνη. Κατόπιν δε της σχετικής μελέτης, η οποία πρότεινε τις συγκεκριμένες δυο περιοχές, η Διαχειριστική Αρχή με την απόλυτα σύμφωνη γνώμη της Περιφερειακής Αρχής Πελοποννήσου αύξησε το ποσό σε 17,625 εκατ. €, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΠ «Πελοπόννησος».
Θα έπρεπε επίσης να γνωρίζει ο κ. Κωνσταντινόπουλος ότι κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020, σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανονισμούς και το ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο καταρτίστηκε και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επί θητείας του ως υφυπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος του ΕΣΠΑ, δεν ισχύουν οι πρακτικές περί ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων των περιόδων 2000-2006 και 2007-2013.

Σας ενημερώνουμε τέλος ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ήδη χρηματοδοτήσει μέσα από το πρόγραμμά της τα προηγούμενα χρόνια με πόρους ύψους 2,6 εκατομμυρίων ευρώ τις αστικές αναπλάσεις στο Δήμο Τρίπολης. 

Σε ότι αφορά δε τις αστικές περιοχές, για τις οποίες εκ του νόμου δεν επιτρέπεται η εφαρμογή του προγράμματος ΒΑΑ, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει προβλέψει στο Ε.Π. Πελοπόννησος 2014 – 2020 για παρεμβάσεις βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και αστικές αναπλάσεις πρόσθετους πόρους της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ. Ως εκ τούτου η Τρίπολη και κάθε άλλο αστικό κέντρο της Περιφέρειας θα πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αξιοποιήσει αυτές τις δυνατότητες του Ε.Π. Πελοπόννησος 2014 – 2020. 

Καλούμε τέλος τους κ. Βουλευτές, πριν κάνουν τις ερωτήσεις τους δεξιά και αριστερά, να ενημερωθούν τόσο για το ΒΑΑ και τα υπόλοιπα προγράμματα που υλοποιεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου, όσο και για τα προβλήματα που καλείται να λύσει η Περιφέρεια και τα οποία έχει δημιουργήσει το κεντρικό πολιτικό σύστημα.
Οι πολίτες δε χρειάζονται αυτόκλητους σωτήρες και λαϊκιστικές κορώνες που δήθεν υπόσχονται σωτηρία από ανύπαρκτους όμως εχθρούς».

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ξάνθη: Νέα ερώτηση για τη μετεγκατάσταση του ΚΕΔΑΣΥ και το 1ο Ειδικό Σχολείο

Το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης και το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης
image_print

Νέα ερώτηση προς τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου και τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ, επαναφέροντας το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και της απόδοσης του κτιρίου στο 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης.

Η ερώτηση κατατέθηκε από τον περιφερειακό σύμβουλο Διονύση Κλάδη και κοινοποιείται στους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η πορεία των διαδικασιών για τη μεταστέγαση του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης σε χώρο του e-ΕΦΚΑ Ξάνθης, ώστε το κτίριο που χρησιμοποιείται σήμερα να αποδοθεί στο 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης.

Τι ζητά η Λαϊκή Συσπείρωση

Η Λαϊκή Συσπείρωση αναφέρει ότι έχουν περάσει τρεις μήνες από προηγούμενη απάντηση της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. Ξάνθης, σύμφωνα με την οποία είχε εντοπιστεί διαθέσιμος χώρος στο κτίριο του e-ΕΦΚΑ Ξάνθης για τη στέγαση του ΚΕΔΑΣΥ.

Στην ίδια προηγούμενη απάντηση, όπως αναφέρει η παράταξη, επισημαινόταν ότι απαιτούνται παρεμβάσεις ώστε ο χώρος να καταστεί λειτουργικός, καθώς και οι απαραίτητες διοικητικές αποφάσεις και εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς.

Με βάση αυτά, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά να ενημερωθεί σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα οι διαδικασίες για την παραχώρηση και τη διαμόρφωση των χώρων του e-ΕΦΚΑ που προορίζονται για τη στέγαση του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης.

Ζητά επίσης συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργασιών, ώστε να προχωρήσει η μετεγκατάσταση της υπηρεσίας.

Τρίτο σημείο της ερώτησης είναι το πώς θα διασφαλιστεί ότι, από την έναρξη του σχολικού έτους 2026-2027, το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης θα μπορέσει να λειτουργήσει σε ολόκληρο το κτίριο.

Το πλαίσιο της προηγούμενης απάντησης της Περιφέρειας

Το θέμα δεν έρχεται για πρώτη φορά στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε προηγούμενες δημόσιες αναφορές για το ζήτημα είχε γίνει γνωστό ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ είχε απαντήσει πως έχει εντοπιστεί διαθέσιμος χώρος στα κτίρια της Τοπικής Διεύθυνσης e-ΕΦΚΑ Ξάνθης, ο οποίος θα μπορούσε να καταστεί λειτουργικός μετά από τις αναγκαίες παρεμβάσεις, προκειμένου να στεγάσει το ΚΕΔΑΣΥ.

Η συγκεκριμένη αναφορά δείχνει ότι η κατεύθυνση που έχει τεθεί από την πλευρά των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας είναι η αναζήτηση λύσης μέσω του κτιρίου του e-ΕΦΚΑ, με την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες τεχνικές και διοικητικές διαδικασίες.

Το ζήτημα που τίθεται πλέον από τη Λαϊκή Συσπείρωση αφορά την εξέλιξη αυτών των διαδικασιών, το χρονοδιάγραμμα και το αν η λύση μπορεί να εφαρμοστεί έγκαιρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Η σημασία για το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης

Η υπόθεση συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του 1ου Ειδικού Σχολείου Ξάνθης, το οποίο, σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση, αντιμετωπίζει χρόνια έλλειψη χώρων.

Η παράταξη ζητά να ενημερωθεί αναλυτικά για τις ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα και για τα μέτρα που θα ληφθούν, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η έγκαιρη μετεγκατάσταση του ΚΕΔΑΣΥ όσο και η πλήρης απόδοση του κτιρίου στο σχολείο.

Το θέμα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αφορά δομές ειδικής αγωγής και υποστήριξης, με άμεση επίδραση στην καθημερινότητα μαθητών, οικογενειών, εκπαιδευτικών και υπηρεσιών.

Το ζητούμενο της συζήτησης

Η νέα ερώτηση μεταφέρει τη συζήτηση από τη γενική δέσμευση εξεύρεσης χώρου στο πρακτικό στάδιο της υλοποίησης.

Από τη μία πλευρά, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά σαφείς απαντήσεις για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.

Από την άλλη, η προηγούμενη απάντηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας δείχνει ότι έχει εντοπιστεί συγκεκριμένη κατεύθυνση λύσης, η οποία όμως προϋποθέτει τεχνικές παρεμβάσεις, παραχώρηση, εγκρίσεις και διοικητικό συντονισμό.

Η απάντηση που θα δοθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο αναμένεται να αποσαφηνίσει αν οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει, ποια στάδια απομένουν και αν υπάρχει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ώστε το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης να μπορέσει να αξιοποιήσει πλήρως το κτίριο από το σχολικό έτος 2026-2027.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πασχαλίδης: Παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης

Ο Γιάννης Πασχαλίδης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση
image_print

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συμμετείχε στη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση στα πλαίσια της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.  που έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 24.6.2026.

Κατά τη συνεδρίαση, με αντικείμενο τον «Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», ο Βουλευτής υπογράμμισε, μέσω της παρέμβασής του, τον θετικό αντίκτυπο του Μηχανισμού στην ελληνική οικονομία, καθώς και τη σημασία της αποτελεσματικής αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων.Σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται  στα κράτη-μέλη με υψηλό αριθμό αιτημάτων πληρωμής, γεγονός που δείχνει επιχειρησιακή ωριμότητα και ταχεία υλοποίηση.

Στο περιθώριο της συνεδρίασης, είχε συναντήσεις με τους Ευρωβουλευτές Μανώλη Κεφαλογιάννη, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και ΦρέντιΜπελέρη. Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις εκτεταμένες ζημιές στα Τενάγη Φιλίππων από τα πλημμυρικά φαινόμενα και στην ανάγκη άμεσης προώθησης ουσιαστικών λύσεων και αποζημιώσεων.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης σε Ανδρουλάκη για εξωδικαστικό και σύγκλιση με την Ευρώπη

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή κατά την παρέμβασή του προς τον Νίκο Ανδρουλάκη
image_print

Στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, το ιδιωτικό χρέος, τον νόμο Κατσέλη και μέτρα ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στις παρεμβάσεις του, ο κ. Πιερρακάκης υπερασπίστηκε τη ρύθμιση της κυβέρνησης για τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, τονίζοντας ότι δεν περιορίζεται στην εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, αλλά εισάγει και αναδρομικότητα για όσους βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση.

Παράλληλα, απάντησε στην κριτική για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, χαρακτηρίζοντάς τον επιτυχημένο μέτρο, καθώς, όπως ανέφερε, οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν από 2.706 το 2022 σε 21.680 το 2025.

«Η αύξηση είναι της τάξης του 700%. Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός αφορά ρυθμίσεις ύψους 19 δισ. ευρώ, ποσό που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι περίπου τριπλάσιο από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων την περίοδο 2018-2019.

Ανέφερε ακόμη ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ακόμη και τις 420 δόσεις, ενώ με το νομοσχέδιο μειώνεται το κατώφλι υπαγωγής από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ.

Αναδρομικότητα και νόμος Κατσέλη

Απαντώντας στον Νίκο Ανδρουλάκη για τον νόμο Κατσέλη, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποστήριξε ότι η ανάγκη νέας νομοθέτησης, 16 χρόνια μετά, δείχνει ότι το πλαίσιο είχε κενά ως προς την ασφάλεια δικαίου.

Ο Υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει «κάτι παραπάνω» από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς, όπως είπε, η αναδρομικότητα δεν περιλαμβάνεται στο κείμενο της απόφασης, αλλά αποτελεί κυβερνητική επιλογή.

Σε σχέση με όσους έχουν ήδη αποπληρώσει ή έχασαν τη ρύθμιση, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αποπληρωμής η εξόφληση έγινε εφάπαξ, ενώ για όσους έχασαν τη ρύθμιση έχουν ήδη παραχθεί έννομα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το άνοιγμα αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε μεγάλη νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων.

Η αναφορά στη σύγκλιση με την Ευρώπη

Στην τρίτη παρέμβασή του προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στα στοιχεία σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας με την Ευρώπη.

Όπως είπε, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως το 2025, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3%, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί», σημείωσε ο Υπουργός, υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης υπέρ των πολιτών στηρίζονται στους «βαθμούς ελευθερίας» που, όπως είπε, κατέκτησε η χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Πολιτική αντιπαράθεση με αιχμές

Η αντιπαράθεση του Κυριάκου Πιερρακάκη με τον Νίκο Ανδρουλάκη είχε και έντονο πολιτικό τόνο, με τον Υπουργό να κατηγορεί την αντιπολίτευση για υπερβολές.

Αναφερόμενος στις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι η κυβέρνηση υιοθετεί όσες θεωρεί λογικές, ωστόσο πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις διακρίνει υπερβολή.

«Ώρες-ώρες νιώθω ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο», ανέφερε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενος στον κ. Ανδρουλάκη.

Ο Υπουργός υποστήριξε ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για το ιδιωτικό και το δημόσιο χρέος, καθώς και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, κινούνται στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Όπως είπε, στόχος είναι η βελτίωση της κατάστασης για κάθε πολίτη, «χωρίς υπερβολή» και χωρίς πολιτική λογική που «τάζει τα πάντα σε όλους».

Ακολουθούν οι παρεμβάσεις του Κυριάκου Πιερρακάκη προς τον Νίκο Ανδρουλάκη:

Δεύτερη παρέμβαση:

Κυρία Πρόεδρε, 

Κύριε Ανδρουλάκη, 

Αισθάνομαι την ανάγκη να απαντήσω σε κάποια σημεία στο πλαίσιο της γόνιμης ανταλλαγής απόψεων που έχουμε μεταξύ μας στον κοινοβουλευτικό διάλογο και να ξεκινήσω με δύο παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή είναι επειδή αναφέρατε τον Νόμο Κατσέλη ως έναν νόμο σταθμό. Να πω ότι σίγουρα πιστεύω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ένας νόμος για τον οποίον χρειάζεται να έρθεις μετά και να νομοθετήσεις- 16 χρόνια, αφού ήρθε- για να προσδιορίσεις σημεία της εφαρμογής του – αντανακλά ότι αυτός ο νόμος είχε κάποια κενά.

Άρα, εκ των πραγμάτων, χρειαζόμαστε μεγάλη ασφάλεια δικαίου σε οτιδήποτε κάνουμε και δεν παρήγαγε ο νόμος αυτός, αυτή την ασφάλεια δικαίου. Ο εξωδικαστικός, τον οποίον κριτικάρατε, την παράγει – θα έρθω σε αυτό αμέσως μετά. 

Η δεύτερη παραδοχή την οποία θέλω να κάνω είναι το ότι είπατε στην ομιλία σας, ότι ήμασταν αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε την απόφαση του Αρείου Πάγου. Προφανώς η απόφαση παράγει νομολογία.

Εμείς έχουμε έρθει και εφαρμόζουμε κάτι παραπάνω από την απόφαση. Θα επαναλάβω αυτό που είπα πριν στον κύριο Φάμελλο: Ζητήστε από τους συνεργάτες σας να σας δώσουν το κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου και να μας πουν, να σας πουν, πού υπάρχει η λέξη αναδρομικότητα, όπως αυτή που ερχόμαστε να εφαρμόσουμε εμείς για όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ενεργό ρύθμιση. 

Θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει. Αυτή είναι η κυβερνητική απόφαση και η κυβερνητική επιλογή, η οποία έρχεται να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει μια σειρά από ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος στις οποίες αναφερθήκατε.

Και απλώς για να απαντήσω στα δύο σημεία που βάλατε σε σχέση με την εφαρμογή της αναδρομικότητας, να πω ότι στις περιπτώσεις όσων έχουν ήδη αποπληρώσει, η κυρία κατοικία έχει ήδη διασωθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις η εξόφληση έχει γίνει εφάπαξ, δηλαδή με καταβολή του υπολοίπου κεφαλαίου. Τα δάνεια αυτά ήταν συνήθως μακράς διάρκειας, 20 έτη όταν κάποιος εξοφλεί εφάπαξ δεν συνεχίζει να επιβαρύνεται με μελλοντικούς τόκους. Άρα, πολύ απλά δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή και εμείς εδώ νομοθετούμε τον υπολογισμό του τόκου με βάση το μήνα.

Δεύτερον, στις περιπτώσεις όσων έχασαν τη ρύθμιση, έχουν ήδη παραχθεί συγκεκριμένα έννομα αποτελέσματα, και για τις δύο πλευρές, επειδή επί μήνες ή χρόνια δεν καταβάλλονταν οι συμφωνημένες δόσεις. Το να ανοίξουν ξανά αυτές οι υποθέσεις, επειδή αναφερθήκατε στην ασφάλεια δικαίου, θα δημιουργούσε τεράστια νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων, πολλοί από τους οποίους στηρίζονται σε τελεσίδικες αποφάσεις δεκαετίας. Και εδώ να προσθέσω ότι 70% αυτών των περιπτώσεων, όπως ανέφερα και πριν, δεν είχαν καταβάλει ούτε μία δόση, ούτε μέρος μίας δόσης.

Να έρθω στον εξωδικαστικό όμως, γιατί θα μου πείτε τι γίνεται με αυτούς τους ανθρώπους; Θα σας απαντήσω ότι μπορούν κάλλιστα να υπαχθούν στον εξωδικαστικό. Και επειδή αναφερθήκατε κριτικά στον εξωδικαστικό, εγώ θα πω ότι συνολικά ο εξωδικαστικός αφορά 19 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό τριπλάσιο περίπου από όσους μπήκαν στις 120 δόσεις το ‘18-‘19 στις οποίες αναφερθήκατε. Και επίσης να προσθέσω ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και τις 420 δόσεις. Και οι 72 δόσεις που βάζουμε δεν έχουν κάποια προϋπόθεση όπως αναφέρατε, απλώς αφορούν παλαιά χρέη μέχρι το ’23, μετά μπορούν να υπαχθούν στις τυπικές δόσεις της ΑΑΔΕ. Μάλιστα, ο εξωδικαστικός είχε, για να αναφέρω πάλι τα στοιχεία, 2.706 επιτυχείς ρυθμίσεις το 2022, 21.680 ρυθμίσεις το 2025. Η αύξηση είναι της τάξης του 700%.

Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω. Ακουμπά όλη την κοινωνία.

Και έχει δικαιοσύνη ο εξωδικαστικός. Γιατί δεν κάνει την ίδια ρύθμιση για όλους. Η ρύθμιση είναι πολύ μεγαλύτερη και το κούρεμα για εκείνους που πραγματικά έχουν κοινωνική ανάγκη.

Άρα πώς απορρίπτετε αυτό το μέτρο; Αντί να το αγκαλιάζετε και μάλιστα σε ένα σχέδιο νόμου στο οποίο ερχόμαστε και μειώνουμε το κατώφλι υπαγωγής στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ. Άρα το μέτρο δουλεύει και δουλεύει γιατί δεν μείναμε αδρανείς. Από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα το εργαλείο το βελτιώνουμε αυτό ξανά και ξανά, σε πολλαπλές παρεμβάσεις και στο σημερινό σχέδιο νόμου. 

Και κλείνω , κύριε Ανδρουλάκη – αισθάνομαι την ανάγκη απλώς να κάνω και μία αναφορά, δεν το αναφέρατε εσείς – ο κύριος Κουκουλόπουλος αναφέρθηκε κατά κόρον σε κριτική για το Υπερταμείο και αν δεν κάνω λάθος, εδώ μέσα στην αίθουσα αναφέρθηκε γιατί το Υπερταμείο, το οποίο μετονομάζεται σε Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο, συνεχίζει και αποπληρώνει κομμάτι του δημοσίου χρέους.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης απ’ το να μην μεταφέρει κανείς το βάρος στις επόμενες γενιές, ίσα-ίσα είναι πάρα πολύ σπουδαίο το ότι περισσότερες θυγατρικές του Υπερταμείου, του Ελληνικού Αναπτυξιακού Ταμείου πλέον, έχουν γυρίσει σε κερδοφορία. Και επιστρέφουμε στην αποπληρωμή του χρέους με έναν τρόπο τέτοιο που το 2032 έχει πάψει πλέον να είναι ρίσκο και είμαστε σε θέση διαρκώς να βελτιώνουμε την οικονομική συνθήκη της χώρας. Γιατί αυτό είναι και η τελική μου απάντηση στην κριτική σας.

Μου λέτε: «μας λέτε ότι όλα πάνε καλά», δεν σας λέω αυτό. Σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα. Και η δική μας δουλειά ποια είναι; Διαρκώς να βελτιώνουμε αυτή τη συνθήκη για κάθε Ελληνίδα, για κάθε Έλληνα, σε κάθε πρόβλημα το οποίο βιώνει. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε και για το ιδιωτικό χρέος και για το δημόσιο χρέος και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, εκεί κατατείνουν, γιατί είναι αυτές ρεαλιστικές, στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας και κρύβουν μέσα τους αλήθεια.

Και όχι υπερβολή και όχι το να τάζεις τα πάντα σε όλους.

Σας ευχαριστώ πολύ. 

Τρίτη παρέμβαση:

Ξεκινώ με κάποια οφειλόμενα στοιχεία, κυρία Πρόεδρε, επειδή ο κύριος Ανδρουλάκης ζήτησε να μιλήσουμε με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη. 

Να πω, λοιπόν, με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη, ότι η Ελλάδα συγκλίνει. Το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας έχει αυξηθεί 13% από το 2019 μέχρι το 2025, ευρωπαϊκά ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 5,7%. Όγδοη καλύτερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έχει η Ελλάδα) με πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, συν 14,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 6,6%. 

Άρα, υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί. Και αυτό γίνεται με βάση όλα αυτά τα οποία κατακτάμε. Γιατί μου είπατε, κύριε Ανδρουλάκη, με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Παπανδρέου. Εγώ θα σας πω με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με τους βαθμούς ελευθερίας που αυτή κατέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Για να μπορούμε να ερχόμαστε σήμερα και να κάνουμε αυτές τις κινήσεις υπέρ των πολιτών. 

Και δεν μου απαντήσατε, που σας ζήτησα να μου απαντήσετε, σε ποιο σημείο της απόφασης του Αρείου Πάγου υπήρχε η αναδρομικότητα την οποία επικαλείστε; Εσείς την είπατε στο TikTok. Ο Άρειος Πάγος, όμως, δεν την ανέφερε κάπου. Ερχόμαστε και το κάνουμε εμείς με τον σωστό τρόπο. Και όλα τα εργαλεία τα οποία βάζουμε, έχουν ακριβώς αυτό το χαρακτήρα. 

Να κλείσω με μια τοποθέτηση επί προσωπικού, γιατί κι εσείς κάνατε το ίδιο λάθος που έκανε πριν ο κύριος Γερουλάνος, αποφασίσατε να αναφερθείτε σε εμένα, είναι χόμπι σας, επί προσωπικού. Και να πω ότι είμαι μέλος της Νέας Δημοκρατίας το 2015, του τέλους της, και εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό. Και εξαιρετικά υπερήφανος για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω. Ακριβώς επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς, τους οποίους αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική σας ομάδα. 

Και αυτό είναι μια συνολική κατάκτηση της ελληνικής κοινωνίας, μια συνολική κατάκτηση αυτής της κυβέρνησης. Διαβάζω τις προτάσεις σας, όποιες είναι λογικές, τις υιοθετούμε, αλλά σε κάποιες, κύριε Ανδρουλάκη, επιτρέψτε μου, νιώθω ώρες- ώρες ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο. 

Νομίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει μια υπερβολή σε όλα αυτά. Την κατανοώ πολιτικά, δεν την κατανοώ κυβερνητικά. Και νομίζω ότι είναι λάθος. Και είναι ένα λάθος το οποίο δεν πρέπει να συνεχίσετε να επιμένετε. 

Σας ευχαριστώ.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en