Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικές μειώσεις στις τιμές του φυσικού αερίου

Αποκαλύψεις από Λαφαζάνη στη Βουλή
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης έσπευσε να ενημερώσει τους βουλευτές ότι μέσα στον Απρίλιο, η ΔΕΠΑ ανακοινώνει σημαντικές μειώσεις στις τιμές του Φυσικού Αερίου.

Η μείωση των τιμών της ενέργειας είναι κεντρικό θέμα για την κυβέρνηση, είπε ο υπουργός και πρόσθεσε πως η διέξοδος από την κρίση είναι συνυφασμένη με τη μείωση των τιμών ενέργειας και σε αυτή την κατεύθυνση θα καταβληθούν όλες οι δυνατές προσπάθειες. «Αυτός είναι ο σχεδιασμός και προσωπικά και γενικά. Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι οι τιμές του φυσικού αερίου, θα μειωθούν σημαντικά τον Απρίλιο. Έχουμε κάνει συζητήσεις με τη ΔΕΠΑ για το θέμα, δεν μπορώ εγώ να σας πω ποιες ακριβώς θα είναι οι μειώσεις αλλά μπορώ να πω ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα μειωθούν σημαντικά» είπε ο κ. Λαφαζάνης.

«Πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση αρκετά γρήγορα, με ένα σκληρό σχεδιασμό να πάμε προς μείωση και στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, παρ΄ όλες τις μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν λόγω της κρίσης. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στη ΔΕΗ έχουν τιναχθεί στα ύψη και αυτό, μαζί με πολλά άλλα δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες για τη μείωση των τιμών».

Ως προς το ζήτημα της ΡΑΕ, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης σχολίασε την απόφαση για την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ κάνοντας λόγο για απαράδεκτη απόφαση και από διαδικαστικής άποψης σκανδαλώδη.

«Εμείς είχαμε πει πως θα αναλάβουμε τη νομοθετική πρωτοβουλία να περιορίσουμε εκείνες τις αρμοδιότητες της ΡΑΕ οι οποίες συνδέονται στενά με την πολιτική διακυβέρνησης της χώρας. Και πριν αλέκτωρ λαλήσει, δυστυχώς, δικαιωθήκαμε, με διαδικασίες και αποφάσεις που ελήφθησαν και που κατά τη γνώμη μας ήταν απαράδεκτες και από άποψη διαδικαστική σκανδαλώδεις», είπε ο κ. Λαφαζάνης και επισήμανε ότι η ΡΑΕ αποφάσισε να αυξήσει το ΕΤΜΕΑΡ κατά κατηγορίες και κράτησε αυτή την απόφαση κρυμμένη στα συρτάρια της από τις 30.12.2014, προκειμένου να περάσει η προεκλογική περίοδος. Έτσι αφού η απόφαση έμεινε κρυμμένη από τις 30.12.2014 από τον ελληνικό λαό, εμφανίστηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 4.3.2015.

Για τη δημοσίευση της απόφασης δεν ενημερώθηκε προηγουμένως η νέα πολιτική ηγεσία, αν και είχε μεσολαβήσει συνάντηση της ΡΑΕ με το υπουργείο και ούτε τότε η ΡΑΕ θεώρησε σκόπιμο να ενημερώσει την κυβέρνηση.
Ο κ. Λαφαζάνης αναφέρθηκε στη διαδικασία πώλησης του ΔΕΣΦΑ.«Εδώ έχουμε το εξής παράδοξο: την πώληση του ΔΕΣΦΑ την λέμε ιδιωτικοποίηση. Αυτό είναι ειρωνεία προφανώς. Δεν πρόκειται για καμία ιδιωτικοποίηση. Ο ΔΕΣΦΑ δεν ιδιωτικοποιήθηκε. Ο ΔΕΣΦΑ επανακρατικοποιήθηκε. Μόνο που από το Ελληνικό Δημόσιο που ήταν, πάει να περάσει στο Αζέρικο Δημόσιο. Διότι η Socar είναι κρατική Αζέρικη εταιρεία. Αν μια εταιρεία παραμένει στο Δημόσιο το λέμε αναχρονισμό, αν την μεταβιβάσουμε σε ένα άλλο κράτος, σε μια άλλη κρατική εταιρεία, έχει γίνει μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμός. Εν πάση περιπτώσει αυτές οι διαδικασίες πώλησης του ΔΕΣΦΑ έχουν προχωρήσει. Αν ήμασταν εμείς κυβέρνηση χωρίς να έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες, το πιθανότερο είναι πως δεν θα είχαμε προχωρήσει στην πώληση ενός μονοπωλίου κρατικού που είναι και δυναμικό και κερδοφόρο. Δεν υπήρχε λόγος, δηλαδή, να γίνει μια τέτοια ιδιωτικοποίηση, πέρα από το γεγονός ότι για εμάς οι ιδιωτικοποιήσεις στρατηγικών κλάδων είναι αδιανόητες. Εν πάση περιπτώσει όμως αυτό έχει γίνει. Εκκρεμεί όμως η εξέταση αυτής της πώλησης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και εμείς αναμένουμε την έκβαση αυτής της έρευνας προκειμένου να σταθμίσουμε και εμείς τις δικές μας επιλογές με βάση την απόφαση αυτή», είπε ο κ. Λαφαζάνης.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en