Σε δύο ταχύτητες προχωράει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση: σε πρόγραμμα σιγά-σιγά μπαίνει η Δευτεροβάθμια, εβδομάδα εξελίξεων για την Πρωτοβάθμια.
Στην εποχή του κορωνοϊού που επιβάλλει εξ αποστάσεως διαδικασίες, προσπαθεί να μπει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα -μαθητές κι εκπαιδευτικοί- τις τελευταίες εβδομάδες. Τα πράγματα φαίνεται ότι έχουν πάρει το δρόμο τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου δόθηκε βάρος -ιδίως στη Γ’ Λυκείου λόγω πανελλαδικών, ενώ στην Πρωτοβάθμια τα πράγματα έχουν καθυστερήσει.
Στον «Χ» μίλησε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ Κωνσταντίνος Μπαντίκος. Διευκρίνισε πως οι πλατφόρμες αναβαθμίζονται τεχνολογικά συνεχώς, ώστε να ξεπερνιούνται τα προβλήματα, ενώ έσπευσε να καταθέσει το σχόλιο: «οι εκπαιδευτικοί δεν είναι σε διακοπές, κι αυτό το αποδεικνύει ο μεγάλος αριθμός ψηφιακών τάξεων που έχουν δημιουργηθεί».
Στα e-θρανία οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε ο διευθυντής στον «Χ», μέχρι και την περασμένη Παρασκευή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ν. Ροδόπης είχαν δημιουργηθεί 488 ψηφιακές τάξεις-μαθήματα, ενώ στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία συμμετέχουν 299 εκπαιδευτικοί και 3.197 μαθητές, με τον αριθμό να αυξάνεται. Στον Έβρο είχαν δημιουργηθεί 718 ψηφιακές τάξεις-μαθήματα, με 3.078 μαθητές και 409 εκπαιδευτικούς, ενώ στην Ξάνθη 203 ψηφιακές τάξεις-μαθήματα, με 1.627 μαθητές και 193 εκπαιδευτικούς.
Τα μαθήματα στη Δευτεροβάθμια γίνονται -στις λυκειακές τάξεις- από το πρωί μέχρι το απόγευμα, ενώ στις γυμνασιακές τάξεις από 08:00 μέχρι 12:00.
Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι σε πλήρη εξέλιξη και αξιοποιείται η λεγόμενη «σύγχρονη» (σ.σ. δηλαδή σε πραγματικό χρόνο) εκπαίδευση με τον κο Μπαντίκο να κάνει λόγο για «μία προσομοίωση της τάξης».
Επίσης, λειτουργεί η «ασύγχρονη» (σ.σ. δηλαδή όχι live) εκπαίδευση για να στέλνονται και ελέγχονται εργασίες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Χ», πάντως, το βάρος δόθηκε στην αρχή στη Γ’ Λυκείου, γι’ αυτό κι έχουν διατυπωθεί αρκετά παράπονα για καθυστέρηση της διαδικασίας και λίγες ώρες διδασκαλίας στις μικρότερες τάξεις.
Βρεφικά βήματα για τα Δημοτικά
Μπορεί η κατάσταση να έχει βρει το δρόμο της στη Δευτεροβάθμια, στην Πρωτοβάθμια τα πράγματα κινούνται πιο αργά. Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε ευρεία τηλεδιάσκεψη όλων των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες.
Στα Δημοτικά Σχολεία η σύγχρονη εκπαίδευση θα γίνεται ώρες 12:00 με 16:00. Από αυτή τη Δευτέρα έχουν ξεκινήσει και τα μαθήματα μέσω της δημόσιας τηλεόρασης (ΕΡΤ2) για μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού. Το πρόγραμμα γίνεται γνωστό από την προηγούμενη μέρα, ενώ διαδικτυακά αναρτώνται και οι παραδόσεις των προηγούμενων ημερών.
Πως θα αναπληρωθεί η καθυστέρηση
Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα αναπληρωθούν οι διδακτικές ώρες που χάθηκαν τις περασμένες εβδομάδες. Στόχος είναι η κάλυψη της απαραίτητης ύλης, γι’ αυτό στο «τραπέζι» είναι τόσο η συρρίκνωση της πραγματικής περιόδου διακοπών -δηλαδή των δύο εβδομάδων του Πάσχα- με τη συνέχιση των μαθημάτων, καθώς και η παράταση του εκπαιδευτικού έτους, αλλά κι άλλες ιδέες που μπορεί να υλοποιηθούν επικουρικά. Το τι μέλλει γενέσθαι θα ξεκαθαριστεί το επόμενο διάστημα, ενόσω κι εκπαιδευτική κοινότητα έχει το «μάτι» στραμμένο στην πραγματικότητα του κορωνοϊού, για να δούμε πότε φέτος θα γίνει η επιστροφή στα θρανία και -το μείζον για τους υποψηφίους φοιτητές- πότε θα γίνουν οι πανελλαδικές.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.