Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Πώς θα ενταχθούν 22.000 παιδιά πρόσφυγες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

Τα εμπόδια που έχει να ξεπεράσει η πολιτεία σε διεθνές συνέδριο της Παιδαγωγικής ΑΠΘ…

Τη λένε Άχλαμ (Ahlem) και το όνομά της σημαίνει «όνειρο». Είναι δασκάλα μαθηματικών και μεγάλωσε με το όνειρο να κάνει διδακτορικό στη Συρία. Έχασε την οικογένειά της στον πόλεμο και αποφάσισε να αναζητήσει μία καλύτερη τύχη στην Ευρώπη. Δεν είχε την Ελλάδα στο μυαλό της ως προορισμό. Καθώς, όμως, βρέθηκε αντιμέτωπη με τα κλειστά σύνορα, γνώρισε καλύτερα τη χώρα και τους ανθρώπους της και σήμερα με θέρμη υποστηρίζει την απόφαση που πήρε να ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα.

«Εκτιμώ βαθιά το πώς με αντιμετώπισαν οι Έλληνες, ξέρω ότι δε θα συναντήσω αλλού την ίδια ζεστασιά. Θέλω να ζήσω στην Ελλάδα μία απλή ζωή, με αξιοπρέπεια και ειρηνικά και εύχομαι να έχω την ευκαιρία να κάνω ένα μεταπτυχιακό στα μαθηματικά», εξηγεί για την απόφασή της, αν και όπως προσθέτει, η καθημερινότητα στο Κέντρο Φιλοξενίας των Διαβατών, όπου διαμένει, «δεν είναι εύκολη, είναι πολύ δύσκολο να ζει κανείς εκεί, πόσο μάλλον να μάθει την όμορφη γλώσσα σας, προσπαθώντας να μελετήσει, είτε τη μέρα που έχει πολύ ζέστη, είτε το βράδυ χωρίς ρεύμα».

Στα Διαβατά ζει προσωρινά και η Αμπίρ με τον σύζυγο, το παιδί της και τις δύο αδελφές της. «Βρισκόμαστε εκεί δύο μήνες, αλλά ακόμη δεν έχουμε πάρει σειρά να κάνουμε αίτηση για άσυλο, είναι πολύ δύσκολη η αναμονή», λέει, προσθέτοντας ότι «για τα παιδιά που ζουν στον καταυλισμό είναι ακόμη πιο δύσκολο, πολλά αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα, ενώ για τα παιδιά που θέλουν να παρακολουθήσουν μαθήματα, οι συνθήκες είναι ακατάλληλες».

Οι δύο νεαρές γυναίκες- πρόσφυγες από τη Συρία μοιράστηκαν σήμερα το πρωί τις εμπειρίες και τα όνειρά τους, από το βήμα που τους δόθηκε στο 4ο Διεθνές Συνέδριο «Σταυροδρόμι γλωσσών & Πολιτισμών», που διοργάνωσε το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.) του ΑΠΘ. «Νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση: το θέμα των παιδιών προσφύγων» ήταν το θέμα της στρογγυλής τράπεζας, που άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου, με στόχο να αναδειχθούν τα εμπόδια και οι δυνατότητες ένταξης στο σχολικό περιβάλλον των περίπου 22.000 παιδιών προσφύγων, που ζουν σήμερα στην Ελλάδα σε διάφορες οργανωμένες δομές φιλοξενίας ή σε αυτοσχέδιους καταυλισμούς, επιθυμώντας, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, να εγκατασταθούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

«Ποια είναι τα παιδιά- πρόσφυγες, που θα ενταχθούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας; Πόσα παιδιά; Ποιας ηλικίας; Σε ποια Κέντρα Φιλοξενίας; Ποιες είναι οι μητρικές τους γλώσσες; Ποια η προηγούμενη εκπαίδευσή τους; Πόσο σταθερός παραμένει αυτός ο πληθυσμός τους σε κάθε Κέντρο Φιλοξενίας;». Τα υπαρκτά ερωτήματα εξέθεσε η καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Ευαγγελία Τρέσσου, η οποία είναι και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής που σύστησε το υπουργείο Παιδείας για την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής για τη Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων.

«Η εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση, καθώς είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, οι περισσότεροι από τους οποίους χαρακτηρίζονται από ρευστότητα, ασάφεια, μεγάλο βαθμό απροσδιοριστίας», επισήμανε η καθηγήτρια.

Βασικές ασάφειες των παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων, σύμφωνα με την κ Τρέσσου είναι οι εξής:

– Γνωρίζουμε ότι ο πληθυσμός των προσφύγων και των 22.000 παιδιών στα υπάρχοντα κέντρα φιλοξενίας δεν είναι σταθερός. Αυτό δεν επιτρέπει τον προσδιορισμό του αριθμού παιδιών που θα εγγραφούν, για να φοιτήσουν στα σχολεία της περιοχής.

– Οι πρόσφυγες θεωρούν τη χώρα μας πέρασμα για τον τελικό τους προορισμό, που είναι άλλες χώρες της Ευρώπης. Έτσι δεν το θεωρούν απαραίτητο να μάθουν ελληνικά, ούτε να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

– Στα σημεία εγκατάστασης που είναι μακριά από αστικές περιοχές η μετακίνηση των παιδιών προς και από το σχολείο δεν είναι εύκολη υπόθεση.

«Πολλές από αυτές τις ασάφειες θα διαλυθούν σύντομα ελπίζω, ώστε η προετοιμασία του εκπαιδευτικού συστήματος και ο σχεδιασμός παρεμβάσεων να διευκολύνουν την ένταξη των παιδιών στο σχολείο. Ασφαλώς αυτό δε σημαίνει ότι παράλληλα με την αναζήτηση και εξασφάλιση των απαραίτητων δεδομένων δε θα προετοιμάζονται τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στις σταθερές δομές φιλοξενίας, ώστε να υποδεχθούν τα παιδιά πρόσφυγες. Όλα είναι εφικτά, αλλά και όλα είναι σύνθετα και δύσκολα. Χρειάζονται και εναλλακτικά σενάρια εκπαίδευσης για τις διαφορετικές καταστάσεις, ανάλογα με το κέντρο φιλοξενίας των παιδιών. Το κακό είναι ότι έχει περάσει ήδη πολύ καιρός και τώρα πρέπει να βιαστούμε», επισήμανε η καθηγήτρια.

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης συνόδευσαν στον Δ. Νέστου Υποψήφιοι Ευρωβουλετές

Τελική ευθεία για την Κυριακή των Ευρωεκλογών με τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές να περιοδεύουν στην επικράτεια αποκτώντας εικόνα για τα θέματα κάθε τόπου.

Στο πλευρό του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Λευτέρη Αυγενάκη, βρέθηκαν το πρωί της Δευτέρας 13 Μαϊου στην Χρυσούπολη και υποψήφιοι Ευρωβουλευτές με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να συζητήσουν με τους αγρότες και τους αρμόδιους φορείς που παρευρέθησαν, για τα θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θέματα λειψυδρίας απασχολούν τους αγρότες στην Π.Ε Καβάλας

Δεν είναι μόνο οι χαλαζοπτώσεις και οι καταστροφές που έχουν υποστεί οι αγροτικές καλλιέργειες στον Νομό Καβάλας, αλλά οι αγρότες καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν ζημιοφόρα προβήματα.

Είτε στον Δήμο Παγγαίου με το φράγμα του Μαρμαρά, είτε στον Δήμο Νέστου με την χαμηλή στάθμη του ποταμού, οι αγρότες αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το πότισμα των καλλιεργειών τους.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Eurovision 2024: Μη χάσετε τον Μεγάλο Τελικό με την Ελλάδα και τη Μαρίνα Σάττι

Τον Μεγάλο Τελικό της 68ης Eurovision θα παρακολουθήσετε, σε απευθείας σύνδεση με τη σκηνή του Malmö Arena, από την ΕΡΤ1 και το Δεύτερο Πρόγραμμα με ελληνικό σχολιασμό καθώς και από το Eurovision Channel, στο ERTFLIX, στην πρωτότυπη μετάδοση, το Σάββατο 11 Μαΐου 2024, στις 22:00.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Μετά την επιτυχημένη εμφάνισή της στον Β’ Ημιτελικό, η Μαρίνα Σάττι κέρδισε για την Ελλάδα το πολυπόθητο εισιτήριο για τον Τελικό με το τραγούδι «ZARI».

Τη μουσική του τραγουδιού «ZARI» συνέθεσαν οι Μαρίνα Σάττι, OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, ενώ τους στίχους υπογράφουν οι VLOSPA, OGE, Μαρίνα Σάττι και Solmeister. Creative director της εμφάνισης της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη χορογραφία και το movement direction έχει αναλάβει ο Mecnun Giasar (Majnoon), ενώ το art direction οι NMR.

Τον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα σχολιάσουν οι Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα.

Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα ανακοινώσει η Έλενα Παπαρίζου, η μοναδική που κατέκτησε την πρώτη θέση για την Ελλάδα στη Eurovision του 2005, με το τραγούδι «My number one».

Στον Τελικό θα συμμετάσχουν οι 20 χώρες που προκρίθηκαν από τους δύο Ημιτελικούς, οι Big Five (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία) και η διοργανώτρια χώρα, Σουηδία.

Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Τελικό έχει ως εξής: Σουηδία, Ουκρανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ισραήλ, Λιθουανία, Ισπανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία, Ιταλία, Σερβία, Φινλανδία, Πορτογαλία, Αρμενία, Κύπρος, Ελβετία, Σλοβενία, Κροατία, Γεωργία, Γαλλία, Αυστρία

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en